{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Træt af at overskrifter bliver ændret {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu indenfor relativ kort tid oplevet, at mine overskrifter er blevet ændret 3 gange, og må indrømme jeg er ved at være godt træt af det.

Det er HELT okay at få af vide, overskriften (åbenbart) ikke er sigende, men jeg syns faktisk ikke det er okay, at den bare bliver ændret. Det er i mine øjne lig med diktatur.

Det mindste i moderatorer kan gøre er at skrive i BC, at overskriften er dårligt valgt og så spørge, om man så selv har et forslag til en ændring. Har brugeren ikke et forslag, kan moderatorerne så vælge en mere passende overskrift. Derved kommer man i dialog med brugerne. Det andet er (i mine øjne) lig med magtmisbrug, hvilket pisser mig total af.

Grunden til jeg skriver dette indlæg er ikke for at kritisere, men for at skabe debat/dialog omkring moderatorernes beføjelser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af at overskrifter bliver ændret
  • #1   4. jul 2007 jeg har også fået mine ændret en del på det sidste - lige pludselig

  • #2   4. jul 2007 Jeg synes at ordet diktatur er lige grovt nok i denne sammenhæng.. Jeg ved ikke hvike overskrifter i snakker om.. Men jeg synes det er godt de bliver ændret hvis overskriften er "se lige her" ell.l... Eller hvis overskriften på andre måder ikke rigtig fortæller hvad tråden handler om.. Men det må være en smule irriterende at en overskrift bliver ændret så det føles som om det bliver gjort fordi personen havde en bedre ide til en overskrift..
    Men jeg tror nu egentlig jeg er ligeglad med hvordan de gør tingene. Hvert fald med små ting som overskrifterne på trådene..

    Mvh Zabrina smiley


  • #3   4. jul 2007 At i skal vente flere timer på at ændre overskriften er vel ikke værre, end at i venter en dag... som skete med en af overskrifterne.. Jeg syns ikke der er den store forskel.



  • #4   4. jul 2007 Britta.. Du gør bare hvad du vil... Er sgu efterhånden SÅ ligeglad

  • #5   4. jul 2007 Britta

    jeg tror at det Anne snakker om, er de overskrifter der egentligt har en sigende overskrift, MEN som ikke lige er okay (for den enkelte moderator)

    Et eksempel: "Dette er en hyggetråd" - kan helt ud i den blå luft ændres til "Snak om løst og fast"

    Selve overskriften i det første eksempel er helt okay, for alle kan se hvad der menes, MEN en moderator ændrer den til "snak om løst og fast" - åbenbart fordi den første overskrift ikke siger moderatoren nok...

    Jeg har set den slags ændringer her på det sidste, og det er altså ikke helt i orden.
    Der har ALDRIG været et problem med at skrive Hyggetråd, men det er det pludselig nu??????



  • #6   4. jul 2007 MB - tror hun hentyder til hendes tråd om det billede hendes mand har taget.. smiley

  • #7   4. jul 2007 Jeg har haft overskrifter der siger der siger noget en del om hva indlægget handler om, men alligevel har i rettet det, fordi I ik mener det har været godt nok...

  • #8   4. jul 2007 Det drejer sig OGSÅ om billedet. Overskriften er rettet til "er det spooky (er du overtroisk)" og det har ikke en skid at gøre med, om jeg/du/han/hende er overtroisk. Der mener jeg overskriften er mindst lige så "intetsigende" som den oprindelige..
    Havde hun rettet til "er billedet spooky" havde det sgu nok været okay


  • #9   4. jul 2007 Ja undskyld men jeg syns helt ærligt ikke det har været en intetsigende overskrift, og seriøst pisser det mig grueligt af, at de bliver ændret til noget der alligevel ikke dækker

  • #10   4. jul 2007 Jeg tror også nogen gange det kunne være en hjælp for os almindelige brugere at der var plads til en længere overskrift.. nogen gange er man nødt til af forkorte og så er det nok ik alle der fatter overskriften...

  • #11   4. jul 2007 Der må jeg så give et skulderklap til Britta.. hun har et par gange ændret på mine overskrifter, men har altid skrevet at hun har ændret dem og hvorfor.. og også flyttet dem , hvis de har været oprettet forkert

  • #12   4. jul 2007 Det der er en bagatel for dig Lundkvist kan være MEGA stort irritationsmoment for mig..

  • #13   4. jul 2007 i det her tilfælde ka jeg godt forstå at Anne er lidt mobset, overskriften var måske ikke helt korrekt først,dog forståelig men nu er den da helt ude i skoven og gir da slet ingen mening,
    men ellers syntes jeg at hjælpe-admins gør da deres job ret godt, nogengange har de vel osse en del at se til og hvis der en dag har været meget at rette og mange brokkerier osv laver de vel osse fejl bare pga af de osse ka blive irritable over visse ting.


  • #14   4. jul 2007 Jeg har en enkelt gang fået rettet en overskrift til et af mine indlæg. Den jeg havde lavet var ikke "sigende" nok, og så havde jeg desuden lavet en stavefejl.
    Jeg kan huske, at jeg syntes, at det var ydmygende at blive rettet - især pga. stavefejlen. (Staver normalt fejlfrit.)
    Jeg synes, at det er fint, at overskrifterne bliver rettet, når de ikke er tydelige nok, men det skal også kun være i de tilfælde, og ikke fordi overskriften ikke lige "klinger".


  • #15   4. jul 2007 Vi får banket ind at vi skal lave sigende overskrifter. Hvad hjælper det så når MOD's laver dem om til noget mindst lige så intetsigende?

    At du syns jeg er grov kan jeg ikke tage mig af.


  • #16   4. jul 2007 Jeg har prøvet om jeg kan forstå dette her og tror godt jeg ved hvor Anne vil hen.

    Det er jo helt i orden, at overskrifterne ændres, især da hvis alternativet er, at tråden slettes....her tænker jeg på gengangere, de der Britta omtaler ; Kig, Se Her, Hjælp osv.

    MEN det er altså ikke i orden, at ændre overskrifter der ikke er sigende efter HA´s mening, HA er ikke smagsdommere eller Dansklærerer smiley

    Jeg har nu ikke fået rettet noget..........jo for søren, det passer ikke, jeg har lige fået rettet en overskrift og det var jeg egentlig taknemmelig for, for den jeg selv havde lavet passede virkelig ikke til min tråd. Men jeg kan godt sætte mig ind i, hvis jeg nu havde ment at den passede fint, hvordan jeg så ville have følt det...............hehe så havde vi haft en HA der havde fået røvetten på komedie.

    Må jeg foreslå at HAérne skriver en henstilling til en bruger hvis de mener at vedkommende har lavet en forkert overskrift smiley


  • #17   4. jul 2007 Må jeg så have lov til at spørge - held blondine-agtigt....

    Hvad er forskellen på "synsbedrag" og "det ser jeg ikke"??

    I min verden er det en og samme måde at sige tingene på..
    Synsbedrag er noget man ser, på en forskellig måde end det sete fremstår...

    Bare lige en lille hurtig forespørgsel....

    ---

    Jeg siger ikke, at MODs ikke skal have lov til at ændre overskrifter, men nogle gange er det ved at tage overhånd.
    Det kan altså virke noget træls, hvis den ene overskrift er lig med den anden - bare formuleret anderledes.

    Jeg ved godt at I har en masse ting at forholde jer til, men come on - der må altså være en grænse for ordkløveriet ..





  • #18   4. jul 2007 Okay - men det kunne den nu have været ;-))

    Det er et eksempel på hvordan en overskrift kunne være rettet...


  • #19   4. jul 2007 *- *** Britta. Divinity har født ***-
    Hjælpe-Administrator
    Skrevet: 04-07-2007 19:13:08

    ...Jeg kan se du har fået en besked om din tråd...*

    Hvordan kan du det?

    *Vi forbeholder os retten til at ændre intetsigende overskrifter som f.eks. “Se her”, “hjælp” og lignende til en mere sigende overskrift, efter skøn fra hjælpe-administratorerne."*

    Overskriften var jo ikke intetsigende - nok ikke helt fyldestgørende ("det" kunne rettes til "billedet" og så HAVDE den været fyldestgørende) men IKKE intetsigende. Det samme gjaldt sidste rettelse af min overskrift (som efter min mening også blev endnu mere forkert). Som Lone J så rigtigt er inde på, er i jo ikke smagsdommere eller dansklærere.

    Og til orientering hed emnet før "er det spooky?"


  • #20   4. jul 2007 Vi har ikk tid til at spørge hvert enkelte om hva der ellers ville være skrevet i overskriften.. så synes jeg derimod folk skal bruge 2 xtra min. på et bedre signe overskrift og så ville der være ingen sure minder eller rettelser..

    Igen vi er forskellige og gudskilov for det og så må man os tage høje for at man ser forskelligt på hvornår en overskrift er intetsigne eller ej.. Jeg er ked af at det har bragt dit pis så meget i kog men du kunne da godt at diskuteret det færdig med mig med istedet for at gå herud og debatter.. for ofte når jeg retter overskrifter så er der mange som faktisk er glade for det og takker mig for det osv eller feks. skriver de at de ikk lige vidste hva de skulle skrive..

    og jo jeg ville have set "det ser jeg ikk?" som intetsigne for hva siger den lige om indlægget uden man så skal til at trykke sig ind på den for at finde ud af det..

    ofte de rettet overskrifter er jo os for at hjælpe brugeren til at få flere respons via erfaringer og svar til tråden.. og dette forklarer jeg os i min udsender som man skal sende når man retter tråde.. at hvis du vil have mere held med dit indlæg skal den ofte være på mere end 1-3 ord for det ville jo være surt med en tråd man havde brugt kræfter på og folk ikk svarer i dem bla. dårlig info af overskrift.. og mange genopretter faktisk os en tråd fordi deres tekst ikk var signe nok første gang og de fik ikk nok respons på den tidligere tråd..

    nu ved jeg godt jeg kan få ris/ros for dette men det tager jeg gerne med da det er noget som sker dagligt iblandt brugerne og ikk kun for ændret overskrifter..


  • #21   4. jul 2007 jeg tog ud fra hva folk svaret på den og mange så den som noget sprituel noget altså = med overtro.. men har du da et bedre forslag da.. *S*

  • #22   4. jul 2007 nej Lundkvist.. det er perfekt.. ingen rettelser der.. *SS*

  • #23   4. jul 2007 •((¯`»angelce«´¯))•

    Jeg ved godt at du er ny HA og at du gerne vil have at tingene skal være tip top - super duper i orden fra din side af, men kan du ikke prøve at stikke fingeren lidt i jorden, inden du retter overskrifter??

    Jeg ved at Britta og May-Britt skriver i tråden, hvis de har ændret overskriften, samt de giver en forklaring på hvorfor de har ændret den.
    Det giver en bedre "fornemmelse" fra opretterens side.

    Du skal selvfølgelig have lov til at være "ny" og du skal selvfølgelig tage ved lære af de ting der sker omkring dig, så derfor en lille bøn:

    prøv at læse lidt mere i trådene, inden du retter overskrifterne ;-))
    Nogle gange henvises der til en masse forskelligt, og det skal der jo være plads til.

    Som Britta også skrev tidligere, så er intetsigende overskrifter som "hjælp mig" - "hvad skal jeg gøre" og andre "løse" overskrifter ikke nemme at tyde, før man går ind og læser dem, men der er altså ikke plads til en større afhandling i overskrifterne, så der kan skrives en fyldestgørende overskrift.


    Med hensyn til Annes overskrift, så er det altså ikke op til dig at vurdere, om emnet handler om overtro - heller ikke selvom nogle brugere spørger om det handler om det. De kan jo have forkert fat i det og du hjælper bestemt ikke Anne på vej, ved at ændre hendes overskrift til noget (endnu) mere spirituelt...
    Kan du se hvor jeg vil hen?



  • #24   4. jul 2007 annette: ku ikke ha sagt det bedre, det blev sagt på en yderst pæn måde*SS*

  • #25   4. jul 2007 *takker - og bukker*

  • #26   4. jul 2007 det er squ et sæt hamper søskende vi har her
    den ene er en sur død pirat
    den anden er en mobset smiley
    lol


Kommentér på:
Træt af at overskrifter bliver ændret

Annonce