{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.444 visninger | Oprettet:

Av min arm - bloddonor {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne gøre noget godt for samfundet og har derfor valgt at blive bloddonor! (er ret stolt af mig selv da jeg er bange for nåle) smiley

Idag havde jeg min anden tapning, og det starter fint nok, men så begynder apperatet at larme og det viste sig at jeg slappede for meget af (hvordan hulen kan man slappe for meget af når der sidder en nål i en? spurgte jeg mig selv). Så fik hun den til at virke igen, men så havde pulsåren lukket sig så der ikke var nok tryk på igen, også måtte hun hive og flå i denne nål, og jeg siger jer AV FOR H..... hvor gjorde det nas. Da jeg så var færdig med tapningen kunne dette hul fra nålen ikke så godt lukke, så jeg måtte blive der 20 min ekstra, men det er dog lukket nu *s* ellers sad jeg ikke her smiley

MEn nu har jeg simpelthen så ondt i den arm nålen har siddet i og føler mig utilpas... Det er ikke så skide fedt, og nu frygter jeg lidt min næste tapning hvis det skulle gå lige så galt...UF

Er der andre herinde end mig der har været så uheldig til en tapning???

Flere historier mht blodtapning, hvadenten det er donor eller blodprøver må gerne komme frem herinde smiley

Knus Sanne med den dårlige arm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av min arm - bloddonor
  • #1   23. jul 2007 Du bliver ikke tappet fra en pulsåre, men fra en vene. Der er ikke så meget tryk på og der har så været for lidt siden den har "lukket".
    Det er en ikke så fed oplevelse og det du må gøre er at fortælle næste gang du kommer der, at det gjorde frygteligt ondt sidst og at det er du bange for at det skal gøre igen.Så skal de nok være varsomme.At du har slappet for meget af...lyder lidt underligt, det er nok nærmere dem der har valgt en lidt lille vene at stikke i, eller nålen er gledet ud af åren og har ligget i vævet...så kommer der jo heller ikke noget blod ud...
    Men det er jo en god sag.. så giv ikke op! smiley


  • #2   23. jul 2007 Jeg er også donor, og det er normalt ikke så slemt, kan jeg forsikre dig for smiley

  • #3   23. jul 2007 jeg giver også blod og er også pisse bange for nåle...
    jeg har aldrig oplevet at hulet ikke ville lukke.
    men jeg for blå mærker der hvor de har stukket mig.
    jeg for taget blod være halve år da jeg er langsom til at få min værdi op igang efter en tapning


  • #4   24. jul 2007 grunden til du er blevet lidt utilpas kan være at du jo har fået tappet en halv l blod... Jeg har fundet en god løsning på hvordan jeg undgår at blive skidt tilpas... et par timer inden jeg skal derind spise jeg en choko bar eller to(selvom det ikke er min hofret) for så er mit blodsukker helt på toppen og derved ungår jeg at blive skidt...

    Men hensyn til at det har gjordt ondt... ja så har jegogså været ude for en 1 gang.... er blevet tappet omkring 10 gange snart... Sygeplejesken kan have en dårlig dag men jeg synes som regl at hvis man fortælle dem man er lidt utryk så er de meget forsigtige... Du kan evt få dem til at prøv at tappe dig i den anden arme næte gang, for at se om den har en bedre vene..

    Jeg håber du holder ud på trods af smerten.... husk på du hjælper andre...

    Naja


  • #5   24. jul 2007 Claes:

    Nåe ja vene, det er det det hedder *s* - der kan du bare se hvor meget forstand jeg har på det? *gg*

    Line:

    Ja denne gang pumpede jeg også på en skumbold, og det var nok derfor at nålen havde flyttet sig (som Claes formoder) smiley

    Savnet T:

    Jeg får også tapning hver halve år (troede det var meget normalt)... smiley Jeg ved ikke om hullet ikke ville lukke sig pga at jeg havde spændt så meget pga smerte,og at jeg så ikke kunne slappe af?

    Naja:

    Tja det var en god ide med den chokobar. Jeg holder mig dog til bananer, da der også er sukker i. Jeg åd og åd og åd og drak igår som et svin inden jeg skulle ind... *g*
    Jeg prøver igen når de kalder mig ind til tapning og får mig en snak med dem - jeg synes nu ellers at hun (sygeplejersken) var meget sød, dog lidt voldelig *s*

    Til alle:

    Tak for jeres henvendelser og svar - og ikke mindst jeres viden (nu er jeg blevet en del klogere) smiley

    Idag har min arm det nogenlunde og har ikke fået et blåt mærke, så det er positivt smiley


  • #6   24. jul 2007 hvad jeg ved af bliver man normalt tappe være 4mdr

Kommentér på:
Av min arm - bloddonor

Annonce