1.289 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Stilet kattehjem?? Stilet kattehjem??

Jeg oplever tit, at folk ikke har lyst til at få kat, fordi de 'ødelægger hjemmet', kradser i tapetet, lugter osv. osv... Og nu jeg tænker over det, så bor alle de mennesker, jeg kender (i "virkeligheden") altså også rigtig grimt for at sige det ligeud.. hehe...
Jeg selv er den heldige ejer af ordenssans og rengørings'vanvid' kombineret med en stor interesse for indretning, design og mode...
Selvfølgelig er der nogle ting, man ikke lige kan købe, når man har kat. - VIlle f.eks. aldrig bruge 60.000 på en eller andet lækker stof-sofa, for jeg VED bare at mine katte ville elske den MINDST ligeså højt som mig, - eller rettere sagt, - deres kløer ville smiley Og så ville den sofa ikke være så pæn mere...
Men hvad med Jer? - har I stil eller bor I i et 'kattehjem'? smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stilet kattehjem??
  • #1   22. sep 2007 Hov, - alle de mennesker jeg kender bor ikke grimt..hehe. Jeg mente at alle de katteejere, jeg kender, bor 'grimt'...
    Egentlig er grimt et lidt forkert ord... Men altså - de bor i hvert fald ikke i et 'udstillingshjem' med interesse for indretning osv. - det ville være synd at sige smiley

• #2   22. sep 2007 Vi har for ret mange penge i vores hjem egentlig :b
    Og kattene har da også sat sine spor ..
    Vi bor stilet ..
    Men der kan da også være dage hvor det ligner crap smiley
    Kattene er gode til feks. at vælte ting ned og sådan noget smiley

• #3   22. sep 2007 Ved ikke om jeg vil sige at jeg bor i et "udstillingshjem" eller nogensinde har gjort det men....

- Jeg har altid interesseret mig for boligindretning og var at den klare overbevisning da Gizmo flyttede ind, at man altså ikke behøvede at kunne se at der var kat i hjemmet.

- Jeg er stadig interesseret i boligindretning, nu er den bare rettet mod en symbiose mellem min smag og kattenes behov. Så der er altså kradsetræer for alle pengene og de pyntegenstande jeg pt. har fremme, sidder fast med elefantsnot så de ikke ryger på gulvet.

Når jeg engang flytter i en større lejlighed ved jeg lige præcis hvilke møbler jeg skal have, farver på væggene, indretning m.m. - det har jeg vidst i flere år....kattene er bare kommet til at fylde mere og mere i indretningen.

Og så har jeg aldrig været stilet...er vist lidt for meget boheme til at være til smukt design m.m. ;o)

• #4   22. sep 2007 Nu er god smag jo heldigvis relativt smiley

Her hos os, deler min mand og jeg interessen og forkærligheden for klassiske designmøbler (Arne Jacobsen, Piet Hein, Eames, Montana etc.). Jeg synes, at de klassiske møbler er smukke at se på og giver gerne prisen, da jeg satser på, at de holder livet ud.

Pt. er problemet sofaen som gerne skulle skiftes ud, her tror jeg nu, at det bliver idémøbler, som skal levere (ikke helt sikker er vild med AJs lufthavnssofa), og det er af den grund, at jeg ikke vil ærge mig over, hvis kattene skulle komme til at rive lidt.

Her er det sådan, at først og fremmest skal vores skønne katte kunne være her og heldigvis er de fleste af vores møbler temmelig hårdføre.

• #5   22. sep 2007 Vi bor ehtl klart i et kattehjem, vores sofa har stået her siden vi flyttede ind, den var en del af huskøbet... Vi går ikke op i indretning eller stilrene møbler overhovedet, det er jeg alt for nærig til! smiley

• #6   22. sep 2007 Ejj - jeg er altså meget i mod det der med 'jeg er for nærig til at bo pænt'.. Det har altså overhovedet ikke noget med penge at gøre efter min mening! Det handler om at have stil. Og jeg kunne simpelthen ikke holde ud at skulle ligge og flyde foran fjerneren i en gammel blå sag fra '95 eller lign... hehe.
    Jeg synes også Arne Jacobsen, Piet Hein & Co. er SÅ smukt, men min økonomi er ikke til det endni.. Håber jeg får råd engang.
    Indtil videre tyer jeg til Ikea, Idémøbler og genbrug som jeg maler vidt og kreativt smiley
    Man kan sagtens bo pænt og hyggeligt med stil uden at bruge en formue!
    Selvfølgelig går jeg ikke på kompromis med mine katte, - jeg har selv valgt at få kat, derfor må jeg også sørge for, at de har det godt. Derfor har jeg naturligvis også kradsebrætter - selvom jeg synes, de grænser sig til at være noget nær det grimmeste i verden! Men sådan er det... prinsesserne skal have det godt smiley
    Men jeg kunne aldrig finde på at bo i et kattehjem.... Eller et ustilet hjem i det hele taget (og med stilet mener jeg ikke nødvendigvis Herstal lamper og glas sofabord, - da det slet ikke er min smag)...
    Boligindretning interesserer mig, - og jeg synes, det er hyggeligt at bo pænt smiley

• #7   22. sep 2007 Vores katte og hund er alle de steder hvor vi er, så det er er nok et rigtig kattehjem.De sidder også nogen gange med ved bordet, og sover i seng og på bordet.Sådan har vi valgt at have det, men hvis der er gæster kan vi underligt nok godt holde dem væk fra bordet.

• #8   22. sep 2007 Hvem siger man ikke har interesse for indretning, bare fordi man ikke bor som i et modemagasin????

Vil smadder gerne indrette mig flot her, men lige nu ser det ud af L*** fordi der er gang i at ombygge/renovere indvendigt... og udenfor ligner det også noget der er løgn...
    Men det gør da ikke jeg er en total bondeknold uden nogen form for interesse i mit hjem...

Men kattene skal have lov til at være her, og det genere mig slet ikke at det kan ses... hvis jeg ønskede et stilrent hjem med dyre designer møbler havde jeg nok ikke fået katte... men sådan er jeg heller ikke...
    Det skal være både vores og kattenes hjem.

• #9   22. sep 2007 Hehe - vores katte ligger også somme tider og flyder på bordet.. Og selvom de ikke må, får de alligevel lov, hvis de ser tilstrækkelig søde ud smiley hehe...

Jeg synes bare, det er sjovt og lidt tankevækkende (med al respekt for, at boligindretning betyder mere for nogen end andre), at mange katteejere er sådan nogle 'hej, vi har en sort lædersofa, orange vægge, en amagerhylde og en dug af nervøst velour'-agtige typer... Det er meget sjovt...

• #10   22. sep 2007 Mie Lykke:

Mon ikke du får råd engang smiley ?

Her startede vi med en AJ syver stol om måneden...jeg synes næsten det er lidt kært at tænke på i dag, så var vi helt vildt glade og satte den i et hjørne af stuen, så vi rigtig kunne beundre den...

• #11   22. sep 2007 Julie Malacia: Så fik jeg formuleret mig forkert... Jeg mener ikke, at det har noget med dyre designer møbler at gøre... Det er bare det der med stil...
    Altså bare fordi man har kat, kan man jo sagtens have hvide vægge og paneler, farver der passer sammen osv. osv... Det har ikke noget med katte at gøre, om man har sans for detaljen...

Hvad mener du egentlig med, at man kan se, der bor katte?
    Her kan det faktisk kun ses i brusekabinen, fordi deres kattebakke står der, eller i stuen hvor deres kradseting og legetøj er.. Men ellers kan man faktisk ikke se det.. Men kattene har det fortrinligt.. FAktisk grisser de jo ikke særlig meget eller ødelægger et pænt hjem....

• #12   22. sep 2007 Det er vel heller ikke kun designermøbler, der betegnes som god stil?
    Er selv mere til den der bløde, lyse stil... store puder, blomster og lyse farver... hehe

Syntes meget af den dyre designer-stil er lidt for kold og kantet...

• #13   22. sep 2007 Pernille H: Ej hvor fint, - det er også sådan, vi har tænkt på at gøre det, da vi drømmer om at have y-stole til hele familien, når vi kommer på besøg.. Men det bliver nok også noget med at købe en ad gangen.. smiley
    Men sådan er det jo at være ung og på SU smiley

• #14   22. sep 2007 Som jeg også skrev tidligere, er god smag jo heldigvis relativt.

Mht. dyre designermøbler, så er de ofte ret robuste, heldigvis hænger pris og kvalitet også sammen på det område, så de går faktisk godt i spænd med katte:-)

• #15   22. sep 2007 Mie-Lykke...

Nu har jeg 9 katte, og derfor en del kattebakker stående... samt 4 store kradsetræer... derfor ser man hurtigt, der er katte i dette hus...

De skal også have en del af haven indhegnet, og det kan man jo så se udefra.

• #16   22. sep 2007 Julie Malacia: Endnu engang - jeg tænker SLET ikke på dyre designermøbler... Jeg tænker om at have stil!
    Selv er jeg mega-fan af Ikea møbler m.m.
    Mit hjem er en blanding af Ikea og genbrugsting fra Gul og Gratis, Bahne, noget jeg har arvet osv. osv... Så det handler SLET ikke om dyre designermøbler, men om stil og sans for farver og detaljer!

• #17   22. sep 2007 Ja, det var i hvert fald sådan vi gjorde det og så sparede vi op til de større ting (f.eks. Piet Hein bordet), i dag kommer de lidt lettere, men så er glæden altså heller ikke så stor smiley

• #18   22. sep 2007 Pernille H: Jeg ved godt, det kan diskuteres, hvad der er god smag.
    Men nogle mennesker har virkelig bare slet ikke en smag.. og tror endda, at de selv ville indrømme, at de ikke ligefrem går op i det med indretning...
    Det betyder jo ikke så meget for nogle mennesker..
    Jeg mener bare ikke, det har noget med katte at gøre, at man ikke bor pænt... Men nogle vil måske sige 'jeg har katte, - derfor kan jeg jo ikke ligefrem købe noget pænt', men det kan man da sagtens!
    Man kan sagtens købe noget billigt og smart fra Ikea, som kan smides ud efter 3 år, når kattene har ødelagt det osv...

• #19   22. sep 2007 Julie: Det kan jeg godt se, er svært at skjule smiley
    Men derfor kunne man jo godt købe pæne møbler og indrette sig godt...

• #20   22. sep 2007 jeg vil bestemt ikke mene vi bor grimt, selvom vi ikke har dyre design møbler osv. men selvfølgelig kan man se vi har kat, da vi har bakker og kradsetræer til at stå rundt i huset. og vores hjem lugter ikke af kat.

Men jeg har været flere steder, hvor det lugter grimt pga. kat

• #21   22. sep 2007 Jamen, jeg er bestemt helt enig, jeg synes også at IKEA har rigtig pæne ting, jeg har da flere venner som ikke deler min fascination af design og tænker, at vi er vanvittige :-)))

• #22   22. sep 2007 vi syntes vi har et rimeligt stilet hjem og har en del dyre pyntegenstande osv stående frit fremme og vi har ingen problemer med kattene osv, de har mere eller mindre frit slag over hele hytten, de har dog aldrig ødelagt noget

• #23   22. sep 2007 Tror godt man kan få kradsetræ'erne til at indgå diskret i indretningen... smiley
    Det vil jeg i hvert fald forsøge... ellers har jeg et katteværelse, hvor det største kan stå...

Det handler vel om at skabe en rød tråd, for at det kommer til at se pænt og stilet ud... det er rigtigt nok, at hvis der er et rod af farver i møblerne, eller mange forskellige træarter, så er udtrykker det ikke at der er gået op i indretningen...

• #24   22. sep 2007 Hehe - jeg synes ikke, det er vanvittigt... Jeg fik også høvl på arbejdet i fredags, da jeg kom til at sige, at jeg skal have en Vipp spand... At jeg da kunne finde på at bruge 2.500 på en sølle wc spand med dertilhørende børste!! Det havde de virkelig kun hån tilovers for... Så ville de i hvert fald hellere have en til en 20'er fra Brugsen stående... Men sådan er vi jo så forskellige... Og jeg elsker at have et pænt hjem... Det er nærmest min hobby, - og jeg ville slet ikke kunne synes, det var hyggeligt, hvis jeg havde blå vægge i det ene rum, orange i det andet, blomstrede lampeskærme og kunstige blomster i vinduerne... hehe...

• #25   22. sep 2007 Sådan en spand har jeg også kig på, vi kan blot ikke blive enige om farven :-)))

• #26   22. sep 2007 Nej det er så problemet.. For når man går ud og bruger så mange penge, så skal det jo også helst være på det rette.. Den rette størrelse, og den rette farve.
    Kunne så godt tænke mig en sort eller cremet Vipp spand, toiletbørste og sæbedispenser.... Men det koster jo smiley

• #27   22. sep 2007 Okay, det lyder da også bare lidt vildt, at bruge 2500 på en toiletbørste??

Kunne sagtes finde på at finde en pæn til et par hundrede, men 2500 kr??

Det er helt fint, hvis I ville købe den, men det lyder jo nærmest som noget kun millionærer ville købe... :s

Måske har folk hånet det lidt, fordi det kan hurtigt udsende et "jeg-er-bedre-end-dig" udtryk, fordi man køber noget så dyrt...

• #28   22. sep 2007 Ja, det har du ret i. Tror nu vi ender med stål eller hvid og har også kig på sæbedispenseren, da vi står overfor, at badeværelset skal renoveres.

• #29   22. sep 2007 man køber vel det til sit hjem som man mener man har lyst og råd til at købe, hvad alle andre så syntes er da fløjtende lige gyldigt ik*S*

• #30   22. sep 2007 Jeg går også rigtigt meget op i design og har et meget stilet hjem... Det er selvfølgelig ikke helt smart med en sort stof sofa og hvide katte, men jeg lægger tæpper over når jeg ik har gæster smiley Mine katte har heldigvis aldrig ødelagt noget smiley

• #31   22. sep 2007 Johnny: Jo, det har du ret i. Jeg er nu heller ikke blevet ked af det, når nogen har givet udtryk for, at vi skulle have købt noget billigere. Jeg er glad for mit hjem (det vi har nået at renovere..) og det er jo hovedsagen. Jeg er nu heller i fordømmende overfor andres hjem, jeg er meget åben overfor, at vi er forskellige og har unikke præferencer smiley

• #32   22. sep 2007 Jeg tænkte også bare mit... Vi bestemmer jo heldigvis allesammen selv, hvordan vi vil bo, og hvad vi vil bruge vores penge på...

Julie: Det er slet ikke noget med at være bedre end andre... Men jeg har det sådan lidt 'Vis mig dit hjem, og jeg skal sige dig, hvem du er'... Den holder altså tit meget godt... Jeg synes, man kan analysere meget udfra hvordan folk bor...

• #33   22. sep 2007 hihi kom lige til at tænke på en af mine kammerater, han har 2 ret legesyge hunde og så har han en "pyntegenstand" til knap 450000 kr stående i stuen, det er ret sjovt når hundene blir for voldsomme i deres leg og kommer for tæt på. må hellere lige huske at fortælle at det er en ret speciel ombygget harley davidson som pga ombygningen ikke ka komme på danske plader, så nu står den fint på sit eget store pidestal i stuen

• #34   22. sep 2007 Det er heller ikke mig, der siger nogen er bedre end nogen... men tror bare man ubevidst udtrykker det, hvis man står og fortæller om, man vil købe en spand til 2500 kr...

I mange tilfælde ja, så kan huset give et udtryk af mennesket, der bor der... men syntes ikke det er fair, at dømme folk på det...
    Det med at ha råd er altså en stor faktor... lige nu er der absolut ingen form for stil i dette hus, og det er meget fordi vi ikke har råd... vi har ikke engang råd til at spare op til noget, før vi engang til næste år kommer ovenpå med hensyn til budgettet...
    Og er da også lidt flov, når vi får besøg, men jeg kan ikke trylle de ting frem, jeg gerne ville have jo...

• #35   22. sep 2007 Julie Malacia. Vi har heller ikke fået det hele på en gang, det skal nok komme, I er jo blot ved at opbygge jeres hjem og har livet foran jer og så kan jeg sagtens forstå, at en vipp spand ikke står øvert på ønskelisten smiley

Til gengæld ved jeg, at du bruger penge på dine katte først, sådan er det også her huset og det skal du have mit klap på skulderen for :-)))) Og så skal det nok komme, sådan en renovering kan være noget uoverskuelig ;-)))

• #36   22. sep 2007 Pernille... hehe, ja vi har forhåbentligt mange år at samle ind på...
    Men jo, kattene først... dernæst regninger og så videre... og så er det byggematerialer der står næste på ønskelisten... det hjælper jo ikke noget at invistere i pæne møbler, hvis selve rummet ligner noget der er løgn... heh

• #37   22. sep 2007 Nej, det har du ret i og det er også nemmest først at se på, hvad rummet så kan "bære", når det er færdig.

Og du er da langt. da jeg var 24 gik jeg på universitetet og boede i en lille kollegielejlighed smiley

• #38   22. sep 2007 Pernille...
    Det gjorde jeg for 3 år siden... havde sikkert stadig boet i noget lign. hvis jeg ikke havde mødt min bedre halvdel...
    Vi har bare ikke altid samme smag, og så kan det være svært... han har sagt god for jeg indretter huset, når de forskellige rum bliver færdige, men han vil bestemme når det kommer til køkkent... og så tror jeg min planlagte røde tråd bliver snippet der...

Haha... kommer lige i tanke om, jeg har set man kan købe kradsemiljø'er, der også fungere som f.eks tv-møbler... meen... tror det er mere sjov end stil... *g*

• #39   22. sep 2007 Ja, kombineret krads/tv- møbel bliver heller ikke købt her, men ví har nu også planer om at hænge fladskærmen op på væggen, når vores renovering er slut:-)

Heldigvis er min mand og jeg ret enige i indretningspræmisserne, det er nok der, du skal bruge kvindelist. Kan godt give et par tips, her i huset, fik jeg at vide, at to katte var nok, men med lidt overtalelse venter vi nu på kat nr. 5 smiley

• #41   22. sep 2007 Hos os er det mere blandet noget er gammelt og andet er nyt.. Garfield er over alt i huset.. Han har sin madskål i køkkenet under trappen og krassetræket i stuen og alt hans legetøj ligger overalt i stuen, hvor han nu "lige" efterlader det. Jeg kan godt li gammle ting og det kan kan også sakkens ses på hvores hjem , men når man ikke har så mange penge kan man ikke lige gå ud og købe nye møbler når man har lyst.. og så er det oplagt at kigge på gul&gratis eller loppemarkeder.. Det sidste nye møble vi har ået er en gammel skænk af min farmor.. Når noget ryger ud hos enten min eller min mands familie bliver vi sprurt om det er noget vil vil ha.. Så vi bor helt sikker i et hjem hvor der godt kan ses der er kat.. Vil aldrig i mit liv købe vildt dyre møbler for så at kømme hjem og se katten har ødelagt dem.. heldigvis har han aldrig ødelagt noget..

• #42   22. sep 2007 ORK vi har da stil i vores hjem... Masser af det og i hver sin stilart... *GG*

Sorry.

Jeg har ikke købt møbler efter kattene - eller katte efter møblerne, men det er vist tilpasset hinanden så'n med tiden. Det er bestemt ikke Art Deco eller noget i den stil, men ganske almindelige "Bilka" møbler (tror det er det nærmeste jeg kan komme på vores møbelstil), dog lige med undtagelse af nogle arvestykker - en reol, en kommode, et spillebord og to stole - som er i rosentræ.. Noget vi ALDRIG skal af med fordi det giver så pænt et afbræk i "Bilka" stilen.

• #43   23. sep 2007 Det kan da sagtens lade sig gøre at have et pænt hjem. Jeg har to store hunde en shæffer/labrador blandning og en boxer. Og så har jeg katten.

• #44   23. sep 2007 Vores hjem vil jeg betegne som indrettet for livsnydere - katte såvel som mennesker. Her er plads til begejstring og til at ligge og flyde ud sammen. Vi har ikke designermøbler. Rigtig mange af vores møbler har vi selv slebet ned. Pyntegenstande har vi mange af og de viser nok, at vi er alternativt/spirituelt interesserede og også kan lide kunst.

Jeg er går op i at hygiejnen skal være i orden og at her bliver støvsuget et par gange om ugen, men vil bestemt ikke kalde mig for hysterisk med rengøring.

Jeg kan godt lide meget orden - Bjørn tager det lidt mere afslappet, så vi mødes et sted midt imellem.

• #45   23. sep 2007 Nå ja - glemte at nævne, at her ligger uldtæpper rundt i lænestole - på skamler osv. osv. Det er kattene nemlig helt vilde med. På den overdækkede terrasse, har Bjørn bygget borde som er med hynder med uld på. Her nyder kattene at ligge og kikke ud i haven i al slags vejr. Men kønt ser det ikke ud - udover kattene smiley

• #46   23. sep 2007 Hmm vi bor i hvertfald dyrt, men stilet er vidst op til den enkelte at vurdere.

Vores sofaer er dog et par billige lædersofaer fra Bilka, for kattene sætter fra i spring på dem, så de bliver altså ridsede. Derfor vil jeg ikke ofre i noget dyrere.

Jeg synes egentlig vi bor rigtig pænt taget i betragtning af vores mange katte, så kan man faktisk ikke se de er her, på andet end legetøjet på gulvet og nogle kradsetræer smiley

Kommentér på:
Stilet kattehjem??

Annonce