Stilet kattehjem?? Stilet kattehjem??
Jeg oplever tit, at folk ikke har lyst til at få kat, fordi de 'ødelægger hjemmet', kradser i tapetet, lugter osv. osv... Og nu jeg tænker over det, så bor alle de mennesker, jeg kender (i "virkeligheden") altså også rigtig grimt for at sige det ligeud.. hehe...
Jeg selv er den heldige ejer af ordenssans og rengørings'vanvid' kombineret med en stor interesse for indretning, design og mode...
Selvfølgelig er der nogle ting, man ikke lige kan købe, når man har kat. - VIlle f.eks. aldrig bruge 60.000 på en eller andet lækker stof-sofa, for jeg VED bare at mine katte ville elske den MINDST ligeså højt som mig, - eller rettere sagt, - deres kløer ville Og så ville den sofa ikke være så pæn mere...
Men hvad med Jer? - har I stil eller bor I i et 'kattehjem'?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 56 Svar: 414
Egentlig er grimt et lidt forkert ord... Men altså - de bor i hvert fald ikke i et 'udstillingshjem' med interesse for indretning osv. - det ville være synd at sige
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 141
Og kattene har da også sat sine spor ..
Vi bor stilet ..
Men der kan da også være dage hvor det ligner crap
Kattene er gode til feks. at vælte ting ned og sådan noget
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
- Jeg har altid interesseret mig for boligindretning og var at den klare overbevisning da Gizmo flyttede ind, at man altså ikke behøvede at kunne se at der var kat i hjemmet.
- Jeg er stadig interesseret i boligindretning, nu er den bare rettet mod en symbiose mellem min smag og kattenes behov. Så der er altså kradsetræer for alle pengene og de pyntegenstande jeg pt. har fremme, sidder fast med elefantsnot så de ikke ryger på gulvet.
Når jeg engang flytter i en større lejlighed ved jeg lige præcis hvilke møbler jeg skal have, farver på væggene, indretning m.m. - det har jeg vidst i flere år....kattene er bare kommet til at fylde mere og mere i indretningen.
Og så har jeg aldrig været stilet...er vist lidt for meget boheme til at være til smukt design m.m. ;o)
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Her hos os, deler min mand og jeg interessen og forkærligheden for klassiske designmøbler (Arne Jacobsen, Piet Hein, Eames, Montana etc.). Jeg synes, at de klassiske møbler er smukke at se på og giver gerne prisen, da jeg satser på, at de holder livet ud.
Pt. er problemet sofaen som gerne skulle skiftes ud, her tror jeg nu, at det bliver idémøbler, som skal levere (ikke helt sikker er vild med AJs lufthavnssofa), og det er af den grund, at jeg ikke vil ærge mig over, hvis kattene skulle komme til at rive lidt.
Her er det sådan, at først og fremmest skal vores skønne katte kunne være her og heldigvis er de fleste af vores møbler temmelig hårdføre.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
jan 2007
Jeg synes også Arne Jacobsen, Piet Hein & Co. er SÅ smukt, men min økonomi er ikke til det endni.. Håber jeg får råd engang.
Indtil videre tyer jeg til Ikea, Idémøbler og genbrug som jeg maler vidt og kreativt
Man kan sagtens bo pænt og hyggeligt med stil uden at bruge en formue!
Selvfølgelig går jeg ikke på kompromis med mine katte, - jeg har selv valgt at få kat, derfor må jeg også sørge for, at de har det godt. Derfor har jeg naturligvis også kradsebrætter - selvom jeg synes, de grænser sig til at være noget nær det grimmeste i verden! Men sådan er det... prinsesserne skal have det godt
Men jeg kunne aldrig finde på at bo i et kattehjem.... Eller et ustilet hjem i det hele taget (og med stilet mener jeg ikke nødvendigvis Herstal lamper og glas sofabord, - da det slet ikke er min smag)...
Boligindretning interesserer mig, - og jeg synes, det er hyggeligt at bo pænt
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 189
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Vil smadder gerne indrette mig flot her, men lige nu ser det ud af L*** fordi der er gang i at ombygge/renovere indvendigt... og udenfor ligner det også noget der er løgn...
Men det gør da ikke jeg er en total bondeknold uden nogen form for interesse i mit hjem...
Men kattene skal have lov til at være her, og det genere mig slet ikke at det kan ses... hvis jeg ønskede et stilrent hjem med dyre designer møbler havde jeg nok ikke fået katte... men sådan er jeg heller ikke...
Det skal være både vores og kattenes hjem.
jan 2007
Jeg synes bare, det er sjovt og lidt tankevækkende (med al respekt for, at boligindretning betyder mere for nogen end andre), at mange katteejere er sådan nogle 'hej, vi har en sort lædersofa, orange vægge, en amagerhylde og en dug af nervøst velour'-agtige typer... Det er meget sjovt...
jul 2006
Mon ikke du får råd engang
Her startede vi med en AJ syver stol om måneden...jeg synes næsten det er lidt kært at tænke på i dag, så var vi helt vildt glade og satte den i et hjørne af stuen, så vi rigtig kunne beundre den...
jan 2007
Altså bare fordi man har kat, kan man jo sagtens have hvide vægge og paneler, farver der passer sammen osv. osv... Det har ikke noget med katte at gøre, om man har sans for detaljen...
Hvad mener du egentlig med, at man kan se, der bor katte?
Her kan det faktisk kun ses i brusekabinen, fordi deres kattebakke står der, eller i stuen hvor deres kradseting og legetøj er.. Men ellers kan man faktisk ikke se det.. Men kattene har det fortrinligt.. FAktisk grisser de jo ikke særlig meget eller ødelægger et pænt hjem....
apr 2006
Er selv mere til den der bløde, lyse stil... store puder, blomster og lyse farver... hehe
Syntes meget af den dyre designer-stil er lidt for kold og kantet...
jan 2007
Men sådan er det jo at være ung og på SU
jul 2006
Mht. dyre designermøbler, så er de ofte ret robuste, heldigvis hænger pris og kvalitet også sammen på det område, så de går faktisk godt i spænd med katte:-)
apr 2006
Nu har jeg 9 katte, og derfor en del kattebakker stående... samt 4 store kradsetræer... derfor ser man hurtigt, der er katte i dette hus...
De skal også have en del af haven indhegnet, og det kan man jo så se udefra.
jan 2007
Selv er jeg mega-fan af Ikea møbler m.m.
Mit hjem er en blanding af Ikea og genbrugsting fra Gul og Gratis, Bahne, noget jeg har arvet osv. osv... Så det handler SLET ikke om dyre designermøbler, men om stil og sans for farver og detaljer!
jul 2006
jan 2007
Men nogle mennesker har virkelig bare slet ikke en smag.. og tror endda, at de selv ville indrømme, at de ikke ligefrem går op i det med indretning...
Det betyder jo ikke så meget for nogle mennesker..
Jeg mener bare ikke, det har noget med katte at gøre, at man ikke bor pænt... Men nogle vil måske sige 'jeg har katte, - derfor kan jeg jo ikke ligefrem købe noget pænt', men det kan man da sagtens!
Man kan sagtens købe noget billigt og smart fra Ikea, som kan smides ud efter 3 år, når kattene har ødelagt det osv...
jan 2007
Men derfor kunne man jo godt købe pæne møbler og indrette sig godt...
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Men jeg har været flere steder, hvor det lugter grimt pga. kat
jul 2006
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
apr 2006
Det vil jeg i hvert fald forsøge... ellers har jeg et katteværelse, hvor det største kan stå...
Det handler vel om at skabe en rød tråd, for at det kommer til at se pænt og stilet ud... det er rigtigt nok, at hvis der er et rod af farver i møblerne, eller mange forskellige træarter, så er udtrykker det ikke at der er gået op i indretningen...
jan 2007
jul 2006
jan 2007
Kunne så godt tænke mig en sort eller cremet Vipp spand, toiletbørste og sæbedispenser.... Men det koster jo
apr 2006
Kunne sagtes finde på at finde en pæn til et par hundrede, men 2500 kr??
Det er helt fint, hvis I ville købe den, men det lyder jo nærmest som noget kun millionærer ville købe... :s
Måske har folk hånet det lidt, fordi det kan hurtigt udsende et "jeg-er-bedre-end-dig" udtryk, fordi man køber noget så dyrt...
jul 2006
feb 2006
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 16 Emner: 58 Svar: 336
jul 2006
jan 2007
Julie: Det er slet ikke noget med at være bedre end andre... Men jeg har det sådan lidt 'Vis mig dit hjem, og jeg skal sige dig, hvem du er'... Den holder altså tit meget godt... Jeg synes, man kan analysere meget udfra hvordan folk bor...
feb 2006
apr 2006
I mange tilfælde ja, så kan huset give et udtryk af mennesket, der bor der... men syntes ikke det er fair, at dømme folk på det...
Det med at ha råd er altså en stor faktor... lige nu er der absolut ingen form for stil i dette hus, og det er meget fordi vi ikke har råd... vi har ikke engang råd til at spare op til noget, før vi engang til næste år kommer ovenpå med hensyn til budgettet...
Og er da også lidt flov, når vi får besøg, men jeg kan ikke trylle de ting frem, jeg gerne ville have jo...
jul 2006
Til gengæld ved jeg, at du bruger penge på dine katte først, sådan er det også her huset og det skal du have mit klap på skulderen for :-)))) Og så skal det nok komme, sådan en renovering kan være noget uoverskuelig ;-)))
apr 2006
Men jo, kattene først... dernæst regninger og så videre... og så er det byggematerialer der står næste på ønskelisten... det hjælper jo ikke noget at invistere i pæne møbler, hvis selve rummet ligner noget der er løgn... heh
jul 2006
Og du er da langt. da jeg var 24 gik jeg på universitetet og boede i en lille kollegielejlighed
apr 2006
Det gjorde jeg for 3 år siden... havde sikkert stadig boet i noget lign. hvis jeg ikke havde mødt min bedre halvdel...
Vi har bare ikke altid samme smag, og så kan det være svært... han har sagt god for jeg indretter huset, når de forskellige rum bliver færdige, men han vil bestemme når det kommer til køkkent... og så tror jeg min planlagte røde tråd bliver snippet der...
Haha... kommer lige i tanke om, jeg har set man kan købe kradsemiljø'er, der også fungere som f.eks tv-møbler... meen... tror det er mere sjov end stil... *g*
jul 2006
Heldigvis er min mand og jeg ret enige i indretningspræmisserne, det er nok der, du skal bruge kvindelist. Kan godt give et par tips, her i huset, fik jeg at vide, at to katte var nok, men med lidt overtalelse venter vi nu på kat nr. 5
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 38
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Sorry.
Jeg har ikke købt møbler efter kattene - eller katte efter møblerne, men det er vist tilpasset hinanden så'n med tiden. Det er bestemt ikke Art Deco eller noget i den stil, men ganske almindelige "Bilka" møbler (tror det er det nærmeste jeg kan komme på vores møbelstil), dog lige med undtagelse af nogle arvestykker - en reol, en kommode, et spillebord og to stole - som er i rosentræ.. Noget vi ALDRIG skal af med fordi det giver så pænt et afbræk i "Bilka" stilen.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Jeg er går op i at hygiejnen skal være i orden og at her bliver støvsuget et par gange om ugen, men vil bestemt ikke kalde mig for hysterisk med rengøring.
Jeg kan godt lide meget orden - Bjørn tager det lidt mere afslappet, så vi mødes et sted midt imellem.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
Vores sofaer er dog et par billige lædersofaer fra Bilka, for kattene sætter fra i spring på dem, så de bliver altså ridsede. Derfor vil jeg ikke ofre i noget dyrere.
Jeg synes egentlig vi bor rigtig pænt taget i betragtning af vores mange katte, så kan man faktisk ikke se de er her, på andet end legetøjet på gulvet og nogle kradsetræer
Stilet kattehjem??