{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Oprettelse - Blanding af racer {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit set på blandingskatte - især når de skal oprettes, og undrer mig mange gange over, at de er placeret under blandinger, men at blandingerne ikke er nævnt.
Kunne det ikke være en idé at nævne, hvilke racer katten er blandet af? Jeg tænker ikke på nogen specielt men er drevet af ren og skær nysgerrighed efter, hvorfor "den" eller "den" kat står under blandinger (især hvis den ligner en huskat)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oprettelse - Blanding af racer
  • #1   29. sep 2007 Hvis man ikke aner, hvilket ophav forældrene har, kan man jo heller ikke vide, om katten er en blanding, og det er nu mest dem jeg hentyder til.
    Men hvis nu man ved, en af forældrene er MCO, NFO, SIA... whatever, så kan man jo skrive det under blandingerne.

• #2   29. sep 2007 Har selv 2 under blandinger...

Startede med at sætte dem under NFO, for det var det, jeg fik at vide de var, da jeg overtog dem... men valgte at ændre det til blanding af racer, da jeg ikke syntes nogen af dem, så racetypiske ud...

Emma ligner mere end blanding af NFO og MCO, men nu har hun haft flere forskellige ejere, og aner ikke hvor hun originalt kommer fra...

Luci er 100% ikke raceren... han ligner slet ikke en NFO syntes jeg... ifølge tidligere ejer kommer han også fra en BYB'er her i jylland... tidligere ejer var godtroende på at det var noget seriøst opdræt, men blev vist taget ved næsen... Luci havde øremider og alt muligt, da han blev solgt, og lige pludselig nægtede avleren alt kendskab til at have solgt ham... så helt klart en byb'er... smiley

Syntes det er helt okay, at sætte sine katte under blandinger selv om man ikke ved, hvad de præsist er en blanding af... men er det en huskat, så skal den da også under huskatte... det er jo det, kategorien er der for... smiley

• #4   29. sep 2007 Det jeg egentlig gerne vil frem til er, at få et svar på, hvilke blandinger de forskellige katte er. Er katten semilanghåret eller har maske er det uden tvivl en blanding af racer, men hvis den ligner en huskat, kunne det da være lidt rart at vide, hvorfor den står under blandinger... og ikke bare "jeg TROR nok den er en blanding, for den har altså træk af ......." eller "jeg TROR det er en ..... fordi jeg syns den ligner"

• #5   29. sep 2007 Line selvfølgelig skal blandingskatte under blandinger, men huskatte hører altså til under huskatte, og blandinger under blandinger. Hvis du kunne sige, hvad dine katte var blandet af er det såmænd også fint for mig de står der.. Ellers burde de - i mine øjne - direkte ind under huskatte.

• #6   29. sep 2007 Jeg synes at der er alt for mange huskatte under kategorien 'blandinf af racer'. Jeg synes det er super ærgeligt, for der er jo en grund til at der er en kategori til huskattene.

• #7   29. sep 2007 ENIG Sabrina

• #8   29. sep 2007 Så vidt jeg ved, har huskatte-kategorien ikke altid været her... og har også lagt mærke til der er mange passive brugere herinde... folk, der ikke har været logget på i måneder eller år...

Men er også helt enig i at huskatte hører under huskatte...
    Syntes godt man kan sætte en kat under blandinger, selv om man ikke ved, hvem forældrene er, HVIS det er tydeligt, det er en blanding... ligner katten en huskat, ja... så er det en huskat.

Syntes det er mere irriterende, når folk bevidst lægger en kat under en race, selv om der så står i beskrivelsen, at den er tilløber eller lign...
    F.eks haleløse katte... Bare fordi man har en kat, der ikke har hale, eller kun en lille stump hale, gør den altså ikke til en manx, reersø eller lign. race...
    Min huskat Conrad har lige mistet en del af halen og har en stump tilbage, men det gør ham da ikke vupti til en racekat vel... tsk tsk...

• #10   29. sep 2007 mange katte der er halv huskat og halv main coon ligner faktsik mest huskatte men jo vil os mene at man burde skrive hvad de er blevet af.

Kommentér på:
Oprettelse - Blanding af racer

Annonce