641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

HJÆLP ( regler ang.erstatning ved køb af syg kat) HJÆLP ( regler ang.erstatning ved køb af syg kat)

Jeg har lige brug for lidt hjælp..... Vores Ragdoll har lige værret hos dyrelægen og har fået avide ,at han har nystragmus og er blind på det højre øje.
Så jeg ringede til det katteri vi har købt ham fra og hun vil ikke give os en astatning...... selv om vi har papir på det.
Hvad kan man gørre ?
Hvad er raglerne for det ?
Jeg er sååå skuffet over hende :O(
Men jeg elsker min Niro :O)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ( regler ang.erstatning ved køb af syg kat)
  • #1   12. jun 2008 Er der ingen der kan hjælpe mig SNØFT :O(

• #2   12. jun 2008 Kontakter selve den organisation du er medlem af eller de er medlem af og siger at du har været ude for det og det og det og håber på der kan gøres noget

• #3   12. jun 2008 Det må jeg prøve men det virker ad ikke rigtigt vel ? eller er det bare mig ?
    der står i kontragten at der er garanti i to år men hun sage at det kun var i tilfældet af død og det skulle være en med født sygdom...... så nu hvor Niro er blind og det er med født og lever såå ingen astatning ?????

• #4   12. jun 2008 Hun skal betale erstatning om det så er på den ene eller anden måde at du måske ska ha halvdelen af dine penge igen eller sådan noget men prøv at ringe ind til den organisation for hun har slet ikke ret til det hun gør.

• #5   12. jun 2008 Håber da også du får erstatning på den ene eller anden måde, fx at hun betalte dyrlægeregningen, men du vil jo nok heller ikke have Niro byttet til en anden vel?

• #6   12. jun 2008 Lotte J

Nej da Niro er min :O) og skal ille byttes.
    Jeg er nok noget skuffet .

• #8   12. jun 2008 Det vil jeg gørre imorgen Tak
    så er det altså ikke mig der er noget galt med....

• #9   12. jun 2008 Tina B. det forstår jeg godt du er. Det er synd for dig og Niro.

• #10   12. jun 2008 TAK Lotte J

• #11   12. jun 2008 Jeg har det helder ikke så godt lige nu :O( Men Niro ligger op af mig lige nu og det hjælper.

• #12   12. jun 2008 Ja hvem er bedre til, at trøste os, end vores katte. De har en utrolig finfølelse over om man er ked af det. Så godt at du og Niro kan trøste hinanden.

• #13   12. jun 2008 Ja han er den bedste ( smiler )

• #14   12. jun 2008 Tina, Nystagmus kan skyldes ydre påvirkninger, men også være medfødt, hvilket jo nok er tilfældet for Niro's vedkommende.

Har du købt ham til avl, vil jeg mene, der er fuld erstatningspligt, da det frarådes at bruge katte med den medfødte lidelse til avl. Du ville så kunne få enten en anden kat eller købesummen refunderet.
    I begge tilfælde skulle katten så returneres til opdrætteren, med mindre du ville beholde ham som kælekat. Så ville du kunne få refunderet prisforskellen fra avlskat til kælekat.

Har du derimod købt ham som kælekat, stiller sagen sig nok anderledes, da sygdommen ikke er livstruende og heller ikke forringer hans kvalitet som kælekat.

Jeg kan heller ikke forestille mig, det vil forringe hans livskvalitet, for mange katte lever udmærket med kun ét øje. De kan tilmed fange både mus og fugle, også selvom de forinden havde haft synet på begge øjne.

Niro er født med syn kun på et øje og har ikke været vant til andet, så "hans verden" er for ham, som den skal være. Det ville tilmed være svært for ham at se rigtigt, hvis kan kunne få synet på det andet øjne nu, for så ville han se dobbelt.
    Alle (også vi) med syn på begge øjne ser faktisk dobbelt, men det er hjernen, der koordinerer ned til kun et se et billede.

Spørgsmålet er så bare, om der er risiko for, at sygdommen med tiden kan ramme det andet øje også, men det bør din dyrlæge kunne svare dig på.

Jeg selv ville som opdrætter give et yderligere nedslag i prisen, med mindre jeg havde været vidende om problemet og gjort køber opmærksom på det ved salget. Men om jeg ville være forpligtet til det, tvivler jeg på.

PS: Jeg har læst om en tilsvarende situation på Nettet.
    Kan jeg finde det, vender jeg tilbage.

Kommentér på:
HJÆLP ( regler ang.erstatning ved køb af syg kat)

Annonce