688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Stakkels missekat :-) Stakkels missekat :-)

Nåårh, min kat var her den anden dag utrolig øm på sin overløbe, lige ved hendes knurhår. Man kunne næsten ikke røre uden hun trak hovedet til sig, eller peb. Dagen efter var hun TOTAL hævet op! Virkelig hævet op, hendes 'kind' var dobbelt så stor som den anden, det var virkelig vildt. Fik 'desværre' ikke noget billede af det. Så havde vi besluttet at næste dag ville vi køre til dyrlægen med hende, men så løb der en masse betændelse ud af, det er jo gode tegn så vi lod vær'. Og idag/i nat har det så blødt og nu kan vi se at hun har mistet alt sin pels på det nederste af hendes overlæbe hvis i forstår, og har fået en ordentligt én, tor hun harværet oppe og slås med naboens kat.
Men nu er hun så ikke hævet mere, nu kan man bare se det der store sår, stakkels lille Tilde smiley
- ville bare lige fortælle det =)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stakkels missekat :-)
  • #1   28. jun 2008 Nårhh lille pus, Måske skal hun have noget penicillin så der ikke går yderligere betændelse i det?

• #2   28. jun 2008 Det behøver ikke stamme fra en slåskamp, men kan også skyldes en betændt, tilstoppet spytkirtel.
    Meget tyder på, at det er en byld, der er sprunget, og sådan en breder sig under skindet og danner død-kød.

Jeg forstår slet ikke, at I ikke samme dag tog til dyrlæge med hende.
    I hvert fald burde I have været af sted dagen efter efter det, I beskriver.
    Stakkels kat!

• #3   28. jun 2008 Mega - Okay, bagkloge, i dont care. Ja, stakkels kat hun bliver mishandlet herhjemme skynd dig at tilkalde red barnet/katten ;o)

Missemor - hvis det bliver værre er det klart at vi tager til dyrlægen med hende, men nu har hun det fint, løber rundt og leger og ja opføre sig ganske normalt =)

• #4   29. jun 2008 HVad sker der for tilsvningen her på denne tråd, kan man så få kammertonen tak... Jeg synes du har gjort det rigtige MATO, men ja få det lige tjekket for at være på den sikre side..

Hvorfor er det lige at folk tror de kan opføre sig som børn når man er på sådan en side... I virkeligheden(face-to-face) ville det nok være blevet sagt på en pænere måde.. Behandl andre som du selv vil behandles...

• #5   30. jun 2008 Line S - Tak skal du have :o) Jeg er sørme også ved at være træt af folk herinde, de mener jo at man skal søge dyræge bare katten piber altså. Nogle gange kan katten altså også selv.
    - Det kunne godt være at man skulle køre derned, som du siger for en sikkerheds skyld men det ser fint ud nu, hun er ikke spor hævet men hun har kløet en del af sin pels af dér på læben.

• #6   30. jun 2008 Det var skam så lidt... Jeg kan ikke forstå at folk kan behandle hinanden sådan, så har man altså ikke fået en ordentlig opdragelse.... Basta...

Hvis du synes det ser fint ud nu, så lad være med at tage til dyrelægen. Man vil jo heller ikke selv tage til lægen, hvis man havde haft et sår men det ordnede sig selv...

Jeg er helt overbevist om at din kat har det godt og nok skal overleve;)

Min Max har da også en lille byld på læben, pga. at han har bidt sig selv i læben, og jeg gider ikke betale 500 kr for at få at vide at det nok skal gå over... Tænk når man kommer med sådanne bagateller ved dyrelægen er der et andet dyr, som måske mere havde brug for det som må vente...

• #7   1. jul 2008 Lis, jeg har helt bevidst holdt mig væk fra yderligere kommentarer, for mod den mangel ikke alene på viden, men også på hensyn og ansvar, der her luftes, kæmper selv guderne forgæves.

• #8   1. jul 2008 Line s - folk herinde er bare så rappe i kæften, "vi ved alt"agtige :S

Lis D- jeg styre HELT selv hvornår min kat skal til dyrlægen og det skal du slet ikke belære mig noget om, det samme gælder dig *mega*. Jeg oprettede ikke dette indlæg for at få svinske kommentare om at jeg er en dårlig 'kattemor' så hold da jeres menninger omkring dette for jer selv!? utroligt at det skal ende så langt ude, det er præcis personer som JER der gør kattegalleri til et ærgeligt sted at være når der bliver hakket sådan ned.

• #9   1. jul 2008 ©MATO .
    Jeg synes ikke du kan være bekendt at svare sådan. Lis D og Mega kommer altså med gode råd. Det kunne jo være at en person, som opretter sådan en tråd ,ikke ved så meget om hvad der kan ske med katten og som ville være glad for deres råd.
    Det er så helt i orden at du ikke kan bruges deres råd, det er der ikke noget forkert i, men jeg synes ikke du behøver at svare på den måde.
    Og så synes jeg faktisk ikke de "overfalder" dig eller alle os andre med deres viden - tværtimod. Jeg kan i hvert fald altid gøre brug af deres råd og erfaring og vil nødig undvære dem herinde på kattegalleriet.

• #10   1. jul 2008 Britta K: Helt enig

• #11   1. jul 2008 Det er skam ikke fordi jeg ikke vil betale, hvis den med at man ikke skulle have kat, hvis man ikke ville betale for det, var møntet på mig. Jeg ser det bare ikke som noget der skader katten og det generer ikke katten... Desuden har jeg snakket med min ret gode dyrelæge og han sagde at det skulle gå i sig selv... Jeg følger hvad min dyrlæge siger fremfor alle andres meninger. Katte kan ordne mange ting selv, og at sprøjte den fuld med antibiotika hver gang der er det mindste kan heller ikke være sundt... Jeg tror mere at MATO var ret træt af måden som det blev sagt på. Man behøver jo ikke være overlegen fordi man synes at man ved meget... Man behøver ikke være dårlig katteejer, fordi man ikke er ening med "jer" kloge mennesker...

• #12   1. jul 2008 Line S.
    Jeg skrev min kommentar her i tråden fordi jeg ikke kan se hvor det er Mega og Lis D er overlegne. Det de skriver er jo fordi de ved hvor stor skade en evt. byld kan gøre på en kat - og det kan man så lytte til eller lade være.
    Men du må gerne vise mig, hvor du synes de, efter din mening, går over stregen - og så huske på at man ikke kan høre tonefaldet i de skrevne ord.

• #13   1. jul 2008 "Jeg forstår slet ikke, at I ikke samme dag tog til dyrlæge med hende.
    I hvert fald burde I have været af sted dagen efter efter det, I beskriver.
    Stakkels kat!"

Det kunne sagtens være skrevet på en pænere måde, i hvert fald kunne "stakkels kat" sagtens være undværet...

Jeg ved godt at man ikke kan læse tonefaldet, men alligevel er der noget der siger mig at når man skriver stakkels kat efter sådan en sætning, er det ikke for at være venlig...

• #14   1. jul 2008 Jeg bruger selv folks erfaring herinde, ellers havde jeg intet at lave her, og jeg har også takket mange gange for andres viden, men man kan skrive ting på mange måder og det skal da også være et behageligt sted at være...

Tænk når man får sådan et hårdt svar tilbage når man skriver noget, så har man ikke lyst til at skrive igen og her skal være plads til alle...

• #15   1. jul 2008 Ja, det er rigtigt man kan skrive ting på mange måder. Men modtagerene kan også opfatte det der bliver skrevet på mange måder. Jeg har f.eks. ikke opfatte den sætning som nedladende - det har du.
    Og det er det, der så svært på en forum. Derfor synes jeg ikke man burde svare som du gjorde. Men nøjes med at tænke det. Ellers er det, vi får så meget fnidder fnadder herinde:)

• #16   1. jul 2008 mit første indlæg var på ingen måde møntet på en person, men på hele tonen på tråden...

Jeg ved godt at tingene skal ses fra to sider, derfor skulle der måske tænkes mere over at man skriver noget der kan misforståes og så rette det, hvis man kan se at ens menng var blevet misforstået... Ganske enkelt, men der er ikke blevet rettet noget, så måske blev det forstået rigtig...

• #17   1. jul 2008 Der kan du se hvad jeg mener: Du har opfattet det på én måde og jeg på en anden måde. Hvilken måde er mest rigtig:) Det kan man nok ikke svare på. Men en ting er sikkert - det er en god idé lige at læse det igennem, man skriver, inden man trykker på knappen - så tror jeg man kan undgå en del misforståelser:)

• #18   1. jul 2008 Helt enig:)

• #19   1. jul 2008 Og til det er der kun et at svare: STAKKELS KAT!

Kommentér på:
Stakkels missekat :-)

Annonce