{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Killinger uden mor {{forumTopicSubject}}

Ja folk får killinger uden at tænke over konsekvenserne........

Jeg besøgte i dag en familie med 5 SØDE og DEJLIGE killinger på ca. 6 uger. De har desværre ingen mor mere...... :o(

Jeg er ret nervøs over killingernes fremtid, da de ikke har fundet hjem til nogen af killinger endnu.

Nogen der kender nogle/ eller selv kunne være interesseret, i at give disse små pus som har haft en svær start på livet en ny chance?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger uden mor
  • #1   2. jul 2010 Hvor længe har de været foruden deres mor? Og har de søgt efter en amme som kan tage killingerne til sig?

  • #2   2. jul 2010 Nej og de har ikke engang selv prøvet at afsætte killinger f.eks. ved at lave annoncer.

    De mistede jeres mor i tirsdag, da de solgte hende :o(( Det er noget svineri!!!! Killinger er ret tynde smiley



  • #4   2. jul 2010 desværre Lotte, som loven er udformet lige nu, er det blot ulovligt at overdrage killingerne på nogen måde......

    Men det er så typsik dansk politik, at loven bliver jappet igennem, så det der bliver lovgivet, er fuld af smuthuller og direkte dumhed.

    Men meld, dem alligevel, for jo flere anmeldelser der kommer af den slags, jo større er chancen for at loven kan blive lavet om, så den kommer til at betyde det vi alle ønsker den skal betyde, nemlig at man IKKE MÅ SKILLE KILLINGER OG MOR FØR KILLINGER ER MINDST 12 UGER.....


  • #5   2. jul 2010 Det er da også forbudt at sælge moderne før killingerne er 12 uger. De burde meldes.

  • #6   2. jul 2010 Stakkels killinger, men endnu mere STAKKELS missemor!
    Hun er sikkert helt desperat nu for at komme ud og hjem til sine killinger.

    Jeg har aldrig hørt mage til så rå og følelseskold en handling.

    Og jo - Det ER så sandeligt forbudt at fratage en hunkat sine killinger, når de ikke er 12 uger.

    Jeg synes, du skal tage tyren ved hornene og kontakte familien.
    Fortæl, at det er direkte i strid med loven, det de har gjort, og sig, at du melder dem, hvis de ikke omgående sørger for at få mormissen tilbage.
    Du kan jo også foreslå, at killingerne i stedet for følger deres mor og kommer tilbage igen, når de er min. 12 uger.


  • #7   2. jul 2010 Du kan jo vise familien dette: (Jeg har markeret det aktuelle)

    Nr. 1025 af 29. oktober 2009
    Justitsministeriet
    Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger
    I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

    § 1. <b>Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle.</b> På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.

    Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.

    § 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

    § 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.


    Brian Mikkelsen

    Cristina A. Gulisano


  • #8   2. jul 2010 Ejjjj, har folk da hverken hjerne eller hjerte?! Stakkels, stakkels mormis, og stakkels killinger smiley

    Jeg synes også, du skal forsøge at få dem til at få den mormis tilbage i en fart (med henvisning til loven, selv om den er uigennemtænkt og dårligt formuleret - og burde være formuleret som Dorte skriver).
    Og hvis de ikke vil tage katten tilbage, så kontakt Dyrenes Beskyttelse, der så må tage sig af at melde dem til politiet ... eller få justitsministreiet i tale, så den lov kan blive lavet om og formuleret så den ikke er til at misforstå.
    Dette er endnu et eksempel på, at den lov IKKE er formuleret som den burde være. Men jeg kan såmænd godt forstå, hvis politikerne ikke har tænkt så langt at nogen kunne være SÅ dumme og hjerteløse at de sælger småkillingers mødre.


  • #9   2. jul 2010 hvor er det dog bare usmageligt det de har gjort, gad godt vide hvorfor de har solgt hende og så før killingerne er gamle nok til at kunne undvære deres mor

  • #10   2. jul 2010 Jeg har sagt til familien at det er direkte ulovligt og at killingerne har brug for deres mor til de er 12 uger gamle.

    Det er burde synd for moren, men også for de killinger :o( De græd og græd efter deres mor :o(


  • #11   2. jul 2010 Mit hjerte græd også da jeg så de små hjælpeløse pus som bare græd og græd :o(

    Og jeg fik et chok da jeg spurgte hvor moren var og de svarede at hun var solgt :o(

    Jeg løftede de små killinger og de vejede intet :o( De er lidt langhåret, så det så ikke så slemt ud, men de var tynde :o(

    Er der ingen der kender en plejemor eller noget??? Jeg kan bare ikke selv have dem pga. mine katte.


  • #12   2. jul 2010 Jamen det er den eneste måde man kan hjælpe killingerne på.... Jeg ved at man ikke kan banke fornuft i deres hoveder.... Tro mig jeg har prøvet....

    Jeg er bare nervøs for killingernes fremtid....


  • #13   2. jul 2010 Se at få meldt dem.. Så de kan får en over snuden..

    Jeg kan slet ikke finde ord.. jeg er målløs, det er dyrplagerig og misrøgteles..

    Så få det meldt


  • #14   2. jul 2010 De kan ikke tage ansvar og derfor er jeg nød til at træde til......

    Og efter dette har de sagt/lovet mig at de aldrig skal have katte mere, men jeg kan ikke bare lade være med at hjælpe de små killinger.

    Jeg forsøger videre.


  • #15   2. jul 2010 Mette, så se at får meldt dem

  • #16   2. jul 2010 Har sendt mail til dyrenes beskyttelse.

  • #17   2. jul 2010 lyder godt

  • #18   2. jul 2010 Godt Mette - Er du sød at fortælle, hvis der kommer nyt i sagen?

    Du skrev forhåbentlig også navn og adresse på de mennesker i din mail og ikke blot historien?


  • #19   2. jul 2010 Ja, jeg skrev det hele... Og om de evt. havde en plejemor til killingerne....

  • #20   3. jul 2010 Jeg har en plejefamilie som kan tage killingerne, hvis de opholder sig i Jylland og ejer selv er villig til at transportere dem.

    Har det interesse kan ejer ringe til mig på 86 84 73 43


  • #21   3. jul 2010 Ja i går oprettede jeg en tråd omkring 5 kattekillinger som er blevet taget fra deres mor som kun 6 uger. Ejerne valgte at sælge moren.

    Jeg var meget bekymret for killingernes fremtid, da ejerne egentlig var ligeglade med dem og boede på toilettet og var underernæret pga. forkert foder (dog var alle de fysiske behov dækket).....

    Så jeg oprettede diverse annoncer, tråde m.m, hvor jeg spurgte om nogen kunne tage imod disse killinger, da mit hjerte græd for dem......


    OG NU er der lige en der har ringet fra hittekilling.dk og hun vil tage alle killingerne. Så imorgen henter jeg alle killingerne og afleverer dem ved hende, hvor de skal i pleje..... Hun har 5 års erfaring og har en masse andre katte, som de kan blive præget af og lære færdigheder af - nu hvor de ikke længere har deres mor.

    Når de bliver 12 uger vil de blive neutraliseret og er klar til nye hjem smiley

    Ih hvor er jeg lykkelig over at de fem killinger snart kommer i gode hænder og får præcis den pleje de har brug for.


  • #22   3. jul 2010 Det er dejligt Mette, men jeg håber ikke, familien slipper så billigt.
    Jeg har stadig aller mest ondt af missemor smiley Mon de mennesker, der købte hende, er klar over, at hun kan få yverbetændelse.


  • #23   3. jul 2010 Godt...

    Jeg kan heller ikke slippe tankerne omkring den stakkels missemor..


  • #24   3. jul 2010 godt at høre, men undre mig stadig overfor de har solgt missemor mens hun har killinger ????

  • #25   3. jul 2010 Hun var til salg inden hun blev drægtig....

    Og så var der en kollega der ville købe en ældre kat.... Og så røg moren :o(( Men ja stakkels stakkels missemor. Hun var i forvejen en meget nervøs kat.


  • #26   3. jul 2010 hmm sikke noget, de kunne jo godt ha ventet med det og sige til kollegaen at der ville gå mindst 6 uger endnu så kunne de få hende

  • #27   3. jul 2010 Ja HELT enig... Men nogle mennesker tænker slet ikke!!

  • #28   3. jul 2010 Og nogle er totalt følelseskolde - Katte hører i forvejen til de dyr, der har en ekstrem stærk moderfølelse!

Kommentér på:
Killinger uden mor

Annonce