{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

TAG JER SAMMEN !!! {{forumTopicSubject}}

Kolde og uden følelser, er det virkelig nogen af de folk vi omgås med herinde ???

Hvad F. . . . . tænker folk på nu om dage ???????

Hvordan kan folk selv syntes de kan tillade sig og hakke og snakke ned til en, som lige har mistet sin kat ???
i et forum der absolut KUN handler om at hun er dybt ulykkelig, naturligt da hun lige har mistet sin kat, og så skal hun hakkes på og snakkes ned til om at man skal holde din kat på egen Matrikel ?? For F. . . . . hun har mistet sin kat, hun laver ikke forummet for at blive belært og snakket ned til, hun laver det for og komme ud med noget af den sorg hun har over og have mistet noget af det mest dyrebare hun har.

Tænk hvis man skrev til en der lige har mistet sit barn, fordi barnet gik over vejen og blev ramt af en bil
"sørgeligt, men så skulle du nok ha lært barnet og kigge ordentligt til både højre og venstre inden man går over vejen" ?? ville man måske sige eller skrive det til en der sidder i sorg ? tror jeg ikke !!!
og så får ejeren af den afdøde kat en advarsel ?? hvad sker der?

Prøv og kig lidt på jer selv og jeres måde og tale til folk på. Håber visse personer har rigtig dårlig smag i munden

I burde SKAMME jer !!! og komme med en undskyldning til ejeren.

(Kan godt være jeg kommer i fryseren, men det gør jeg med glæde.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TAG JER SAMMEN !!!
  • #1   17. jul 2010 Måske skrives der på den måde, fordi det er dybt frustrerende efterhånden næsten dagligt at læse om folks trafikdræbte katte.
    De VED, det kan ske med fritløbere, og igen: Det er altså katten, der betaler prisen.

    Selv kommenterer jeg ikke i disse tråde!


  • #2   17. jul 2010 Enig med Salliah E!!



  • #3   17. jul 2010 Salliah - hørt, stakkels pige..

    Mega - det var heller ikke det pigen vil ind omkring, hun ville bare ud med sin sorg og evt. have lidt trøst..
    - men du skal self. også have lov til at gøre som du vil (:


  • #4   17. jul 2010 Jeg kan se når man bor inde i byen og i villa kvarter, så har man et stort ansvar.. men på landet, vil jeg sige at der gør det mindre, hvis man bor et stille sted..

  • #5   17. jul 2010 og disse ting melder hendes historie jo ikke noget om..

  • #6   17. jul 2010 ja det gør han ??? self er der fare for at det kan ske selv på en lille grusvej, men der er altid en fare, selv som menneske..

  • #7   17. jul 2010 Vi med udekatte har lige som fattet at det kan ske at ens kat kan blive kørt over.
    men i sådan et forum som dette og de andre forummer, handler det om at personen vil ud med sin sorg omkring og have mistet sin kat.

    Hvis en person laver et forum om at man er ihh og åhh så bange som at en kat kan blive kørt ned fordi det er en ude kat, eller at man har problemer med sin nabo. så kan folk bringe disse ting på banen med at de skal holdes på egen matrikel, og diverse ting som folk kæfter op om, men i et forum, hvor man skriver at man har mistet sin kat og hvor man ikke sidder og hellig gør sig, og heller ikke snakker nedladende om personen der kørte katten ned, der kan jeg IKKE se hvorfor disse ting skal bringes på banen, her handler det ganske enkelt om en sorg personen har over at have mistet noget der betyder alt for en. hvis man ikke er i sinde at være bar lidt følelsesladet og lige komme med en R.I.P eller sov sødt med kun har i sinde lige og gnide lidt mere salt i såret, så syntes jeg ganske enkelt at man ikke skal skrive noget som helst.





  • #8   17. jul 2010 enig Heidi (: det er folks eget valg, og pigen i forummet, skrev hun også godt kendte til konsikvensen..

  • #9   17. jul 2010 Prøv og forstå at forummet handler ikke om konsekvensen ved og have udekatte, forummet handler om SORG over at MISTE en der betyder alt for en.
    Drop og være så følelseskolde, og kig lidt længere end til jeres egen næsetip, hvis i mistede jeres kat og jeg skrev at så skulle i bar ha passet bedre på den, tror jeg heller ikke at i ville tænke, nååårh ja det var de et godt råd. i ville blive meget såret og ulykkelig over at få sådan et svar når i sidder en en sorg der nærmest ikke kan beskrives, og ja jeg ved hvordan det er og miste.


  • #10   17. jul 2010 Nej vi er ikke kolde og uden føelser, men nu er det desværre ikke unormalt at katte bliver kørt ned..


  • #11   17. jul 2010 for F. . . . . prøv og forstå hvad det er jeg vil med dette forum, jeg siger at jeg sys det er forkert at skrive det i et forum der er skrevet fordi man er ked af det.
    hvis man har en mening heller nogen råd man vil ud med til folk der har udekatte kan man lave sit eget forum om det, og ikke skrive det til en person der sidder og er ked af det, hun sidder ikke og ber om råd, hun vil bar ud med sin sorg, og det ville i også, nogen taler om det andre skriver om det, og lige meget om man taler eller skriver om det, så skal man ikke sidde og belærer folk om noget de syntes er forkert eller uansvarligt, så skal man trøste. og Heidi har jeg da sagt at at sorg er anderledes bar fordi man mister en kat af nyresvigt end hvis den blir ramt af en bil ??


  • #12   17. jul 2010 Hvis man vælger at skrive på et debat forum, må man også acceptere at det ikke er ens egne indlæg, man kan derfor ikke bestemme hvad folk skal skrive og hvorfor de skal skrive det...

  • #13   17. jul 2010 nej man folk kan vel selv tænke at det sidste man har brug for når man er ked af det er at blive belært om at man skal holde sin kat på egen matrikel. ellers så er det åbenbart kun et bar enkelte stykker herinde der kan se det.

  • #14   17. jul 2010 Hvis ingen siger noget, hvordan skal hun så vide det?

    Langt de fleste der får en kat kørt ned, køber bare en ny kat, lader den løbe ude igen, og brokker sig så igen over den også blev kørt ned..

    Det er set igen og igen..


  • #15   17. jul 2010 a men nu er der sådan set tale om en der ikke bar lade sin kat løbe rundt og ikke holder af den.

    hun lod den være ude fordi det var dens natur fra den var helt lille, og at den plejede og være i hendes baghave og forhave.

    og inden man kommer med beskyldninger om at så køber man bar en ny og lader den løbe, så skulle man måske vide om det passer eller ej først,


  • #16   17. jul 2010 Jeg beskylder heller ikke hende, læs nu hvad der står ikke?

  • #17   17. jul 2010 "prøv at læs indlæg i en neutral tone, så går det meget bedre :o)" Dette ville være ønskeligt både som afsender og modtager - der er altid 2 som bære et ansvar når der kommunikeres smiley

    Sympati og empati kan man ikke desværre ikke pådutte folk - nogle besidder disse evner andre ikke. Man kan heller ikke bede en blind mand om at læse avisen smiley


  • #19   17. jul 2010 Jeg har læst mig frem til her på KG, at der kan være en risisi når katte er gravide og når de skal føde - det kan til tider gå galt. Vil det så sige når man ved denne risisi, at man ikke bliver ked af at evt miste denne kat når man ved hændelsesforløbet kan ende sådan?

  • #21   17. jul 2010 jeg ved hvor svert det er at holde en kat inde der vand til at være ude har en kamp med min gamle han kat . så det er ikke bare at sige så kan den blive inde kat , men jeg vil dog ik ha mine ud på grund af fx de skal blive kørt over eller smides med sygdomme. men derfor kan jeg stadi godt ha ondt af folk og især katte som bliver kørt over der ude.

  • #22   17. jul 2010 Sådan er det desværre ikke kun herinde smiley , Men sådan er det også f.eks. Inde på hestegalleri smiley

  • #23   17. jul 2010 det nu heller ik så meget menskerne jeg har ondt af men kattene. kan godt være at nogle mender at et rigtig katte liv forgår i det fri men helt ærlig i dag er det fri ikke så fridt mere.

  • #24   17. jul 2010 Heidi - Nu med..... Jeg er bekendt med min risiko. Det jeg egentlig prøver er at "skære" lidt ind til benet. Tænker bare at når man vælger eks at få killinger opdrætter eller ej smiley måske skal katten på pesion (jeg skynder mig at sige jeg har intet på opdrætter )så tilvælger man også den risisi, men bliver man så ikke ked af eller trækker man bare på skulder med ordene nå nå det vidste jeg jo på forhånd. Hmm jeg efterlyser nok bare en smule nuancer for uanset hvordan vi holder kat, så er der jo en risisi ved at miste den.

  • #25   17. jul 2010 jeg vil aldrig selge en killing til et sted hvor den får lov at løbe frit rundt og der er flere grunde til det fx det med pokørsel men også sygdomme og så er perser heller ik skabt til naturen. jeg får så ondt i maven vær gang jeg købre forbi en død kat og her for en uge siden så jeg noget jeg tror har vert en kat som var splatted helt ud på vejen jeg havde det dorlig rasten af dagen. men ja det er også svert at få en ude kat til at blive inde kat. men det kan lade sig gøre vis man da selv vil:)

    det blev lidt rodet og masser af stavefejl ss håber det går


  • #26   17. jul 2010 Heidi N, har intet link set ?

  • #27   17. jul 2010 Salliah E

    Nu lægger dit farverige sprogvalg nok heller ikke til den store sympati.

    Vi kan sagtens forstå helt almindelig dansk uden tonsvis af bandeord.

    Det er trist at miste en kat - men risikoen den kendte man - så kan man forholde sig til katten er død - og lære af det.

    Usikkerheden ved katten "bare" forsvinder - den er langt værre at håndtere end en død kat.

    Alle valg i livet har en omkostning - det skal man altid gøre op med sig selv om man kan håndtere. Det er ikke altid kun de andre der går ud over ...


  • #28   17. jul 2010 haha Lis, jeg har brugt 1 enkelt bandeord to steder i hele min start tekst, så det er intet i forhold til andre tekster man læser herinde. men nu har forrummet sådan set ikke rigtig noget og gøre med bandeord, eller almindelig dansk, så det tror jeg ikke at vi skal mere ind på.



  • #29   17. jul 2010 Heidi nu med...
    1 2 3 4 men jeg tager det med et smil - jeg er bekendt med og forstår godt risikoen ved trafikken smiley Uanset hvordan vi hver især holder kat, så er der risiko, men jeg vælger at tro på vi begge er vores ansvar bevidst om det hedder sig : ude/indekatte, få eller mange og formålet med at holde kat.


  • #30   17. jul 2010 Salliah E

    uppps - det undskylder jeg - korrekt du var kun på engang - men der er andre der er ret saftige.

    Det virker bare lige stik modsat på mig - altså hæftig brug af banden - det gør ikke deres mening går bedre ind - tværtimod ...


  • #31   17. jul 2010 Fordi du spørger om jeg forstår.....jeg skriver gentagende gange jeg er bekendt med risikoen og konsekvensen. Det har du selvfølgelig ret i - du kan jo ikke vide hvorledes jeg håndtere det ansvar at have udekatte og måske naivt af mig at som udgangspunkt tro du er dit ansvar bevidst men det er sådan jeg går til verden indtil andet er bevist. Og som mit det sidste ord i denne debat - dette er bl.a grunden til jeg synes KG er fedt at være på - forskellige erfaringer, holdninger, meninger, formål med at holde kat og sidst men ikke mindst fakta om katten smiley

  • #32   17. jul 2010 Jeg har kun læst første indlæg i denne tråd, og er helt med på hvad du mener, Salliah. Jeg fik godt nok en klump i halsen over at læse de ufølsomme og upassende kommentarer i omtalte tråd : (

    Det er beklageligt, at folk ikke kan nære sig for at lukke lort ud i Hvil-i-fred-tråde, der omhandler sorgen over at have mistet en kat, som ejeren har ladet løbe frit - netop af kærlighed til katten.
    Når vi er derude, (som tilfældet er i omtalte tråd) at en bruger svælger i udmalende detaljer om, hvorledes katten evt. kunne være splattet ud, så er vi langt, langt ude for almindelig pli og dannelse. Det er simpelthen sygeligt!


  • #33   17. jul 2010 nu vil jeg gerne lige understrege, at det var UMULIGT at holde Ketil inde, tro mig, vi prøvede på alt, men han ville bare ud uanset hvad.. han var dybt ulykkelig over at være indenfor, selvom han havde alt inde i huset.. Så jeg var ansvarlig, jeg kendte godt til risikoen og jeg gav ham et godt liv, så længe det varede.. Jeg synes det er fuldstændig respektløs, at komme med nogle nedladende kommentar, lige i det øjeblik, hvor jeg har fået at vide, at en mand har kørt min kat over. Jeg er inderst inde virkelig ligeglad om hvad I synes er bedst, inde eller udekat, jeg søger ikke efter trøst, empati eller medynk, søger INTET, ville bare ud med det, og give en melding til Jer, som fulgte med i denne situation.. Det hidser mig op, at den første kommentar er så kold og åndssvag, uden at personen egentligt ved hvad det handler om. Nogen af Jer er voksne kvinder på de 40 år eller mere, jeg er kun en teenager - I burde vide bedre og jeg håber inderligt at I har dårlig smag i munden!! Jeg VED og VED VED VED at ketil havde et pragtfuldt liv og ikke var spærret inde i et hus og havde det ad h*** til. Der render 300 andre katte udenfor og lever deres liv fuldt ud her i vores kvarter.. Naboerne ELSKEDE ketil og havde ingen problemer med ham, nej ved I hvad? De NØD at han kom forbi og sagde hej, og lagde sig på fortovet og ville nusses.. Uanset hvad så siger jeg HVIL I FRED KETIL, for det fortjener han at jeg kommer med den melding, om I så bryder Jer om det eller ej!!! FARVEL!

  • #34   17. jul 2010 det er altid sørgeligt når der sker noget så tragisk som at miste sin kat !! og jeg synes virkelig også det er utroligt hård hjertet at sidde og sige sådan nogle ting. dem der virkelig elsker sin kat, lige som jeg selv hvor han er som min egen lille baby, så er det skide hårdt at miste sin kat ! om det så er på den ene eller den anden måde ! det er aldrig ejerens egen skyld at deres kat dør, medmindre man selv yder det på den der gør at den dør ! men hvem gør det. kort sagt jeg synes virkelig ikke at folk skal sidde og sige alle mulige grimme ting om andres katte ! da det er vores små børn og det rammer meget hårdt i hjertet, og hvis i er rigtige katte elskere vil i også kunne forstå den situation som hun sidder i. da i også en dag vil miste jeres små dejlige katte på en eller anden måde, selvom i måske siger det ikke sker for jeres egne da det måske er inde katte eller lign. men det sker en dag. og det kan ske på andre måde end lige påkørsel og hagl geværer. jeg følger hende helt bestemt i denne hårde stund !!! mange kærlige hilsner herfra smiley

  • #35   17. jul 2010 Jeg er jo nok en af dem, som er den onde i den omtalte tråd.

    Og det kan godt være det var forkert at skrive sådan i den tråd der handlede om SORG. Men jeg har stadig den holdning at man skal holde sin kat hjemme på egen grund. Så undgår man netop at man får kørt sin kat ned !


  • #36   17. jul 2010 Har overhovedet ikke læst andres svar - men jeg må sige at en kat altså har sine instinkter - det er synd at holde katte inde ! Lige for øjeblikket er vores katte indekatte mod min vilje - men naboerne herude har så travlt ! Så den dag vi får vores eget hus kommer de ud !

    Heller have en kat der har levet få år og har været glad og tilfreds - end en kat der bor indenfor og kun ser det samme hver eneste dag !


  • #37   17. jul 2010 Lille-M Y

    Ja, og det er synd for MIG og MINE katte at andre lader deres katte gå frit og tirre mine katte på MIN grund. Endnu mere irriterende med de fertile hanner der går og strinter op ad min hoveddør og løbegården. Jeg har noget svært ved at finde en grinamsse der kan passe - så kan du nok så meget mene det er deres natur at gå frit

    For alt være ærlig så generer og irriterer det både mig og mine katte voldsomt.

    Jeg har flere gange forsigtigt sagt til ejerne ... - men jeg skal altså også kunne bo her - for tro mig - lydhøre det er de ikke - de har præcis samme mening som dig:-(


  • #38   17. jul 2010 Hvorfor lukker i så ikke jeres katte ud ?

    Tænk jer nu godt om - de er vantil at jage - løbe - osv. Hvad ville i sige til at blive lukket inde ?


  • #39   17. jul 2010 Lis ! uden for Tøffes indhegning går der altså også nogle af naboernes katte oh rækker tunge, groft irriterende,

    Sonja H Det er trist med din mis, og jeg tror på at du mener det når du siger at din kat havde det bedst ude, så trøst dig med at den fik det frie liv i den tid du havde den.

    Men jeg vil aldrig have fritgående katte, jeg vil ikke sige farvel til min kat hver gang jeg lukker den ud, eller at den kom i slagsmål eller blev smittet med et eller andet.

    Men vi har hver især lov til at have vores egen mening.


  • #40   17. jul 2010 jeg forstår jer skam godt! vi prøvede også på at have ketil som indekat.. men det gik bare slet ikke smiley han var født udenfor og han ville hele tiden ud og der var han lykkelig, ikke indenfor, hvis I forstår mig.. men hvis vi får en ny kat, når vi engang får det lidt bedre, så må den bestemt ikke rende ud på vejen! Vi får lavet hegn, for det gør sgu ondt, når ens kære kat går bort..

  • #41   17. jul 2010 Mette - er det muligt at låne din 52 kg tunge rottweiler - den behøver sikker ikke være her længe:-)

  • #42   17. jul 2010 Lille-M Y

    Jeg lukker ikke mine katte ud fordi:

    1. de skal ikke smittes med det de fritgående har, mine katte er nem'li testede

    2. de skal ikke slås og få skrammer

    3. de skal ikke genere andre mennesker

    4. jeg har deres liv for kært til de skal udsættes for mennesker der ikke kan lide katte

    5. de skal ikke køres ned

    6 Mine katte (de fleste) er fertile


  • #43   17. jul 2010 I er med andre ord egoistiske smiley

    Hvis katten kunne vælge ved i jo udemærket hvad den ville vælge - den vil leve i frihed ! Mine dyr er skam også mine babyer - jeg får altid at vide jeg er tosset med de dyr og at jeg tænker på dem fremfor mennekser ! Og ja det gør jeg !

    Mette - det var en dum bemærkning - en hund kommer jo med ud på lufte ture osv. Men synes da bare du skal komme med den her smiley Så må vi se om den kommer hel hjem til dig igen ! Har en dræberkat smiley Ellers har jeg hvertfald en hund der ikke bryder sig om rotter - hvorfor ved jeg ikke !


  • #44   18. jul 2010 Hmm - vi har en maincoon smiley

    Og din hund skal også være i snor ja smiley Men man kan nemmere lærer en hund at blive på egen matrikkel og du overså vidst mine smiley For det var i sjov jeg skrev det med dræber kat og vores hund smiley

    En kat finder altid hjem hvis den vel og mærke kan lide lugten i bageriet det kan en hund ikke ! Og man kan ALDRIG sammenligne en kat og en hund ! En hund er et flokdyr der vil være ved sine mennesker ( flokken ). En kat er en jæger en enspænder når den er i naturen ! Derfor kan det på ingen måde sammenlignes!

    Som sagt er vores katte også indekatte, men ikke når vi flytter i eget hus - vi bor i andelsbolig hvor vi desværre kan blive smidt ud hvis vi får klager !

    Og jeg kan heller ikke bærer tanken om at miste en af vores "børn" - men de bliver gladere - du kan jo heller ikke holde dit menneskebarn inde - de får også sygdomme - rifter - de brækker endda lemmer og kan i væreste tilfælde OGSÅ blive kørt over!


  • #45   18. jul 2010 Lille-M Y

    hvem der er egoistisk - det afhænger vist af øjnene der ser ...

    Du mener du har ret - jeg mener jeg har ret - det giver 1-1


  • #46   18. jul 2010 Tak Heidi - jeg kontakter dig når jeg ikke længere kan klare mosten:-) Er den effektiv så er det sikkert klaret over en kop kaffe og lidt kage:-)

  • #47   18. jul 2010 Jeg tænker ikke på vores tab - jeg tænker på hvad katten helst vil ! Og de vil uden tvivl hellere leve i frihed hvor de kan gå frit ind og ud !

    Og ALLE kan få rifter - sygdomme og blive kørt ned !


  • #48   18. jul 2010 Lille-M Y

    Jeg håber godt nok ikke de får rifter og bliver kørt ned inde i mit hus og i min løbegård - men det kan vel ske - hvordan vil jeg tænke over til i morgen ... De kan blive syge - det har jeg set - men ikke af det udekattene fejler - eller kan de - tror du det?

    Mine katte mangler ikke noget - hvis jeg spørger dem - så siger de: vi vil sove i seng - de siger ikke vi vil ud - for de ahr ikke prøvet det.

    et barn der ikke har fået slik mangler det heller ikke.


  • #49   18. jul 2010 vores kat endte med at koste 7000 kr, pga. sygdom og alt det en kat indebærer hos dyrlægen og jeg lod ham alligevel gå uden for, da han var lykkelig der... Og at gå i snor med en kat engang imellem, det er bare ondt!!! Det giver blod på tanden og så vil den længes efter at være udenfor! OG DETTE HAR EN DYRLÆGE BEKRÆFTET, så lad være med det.. det er bare ondt og synd for katten

  • #50   18. jul 2010 Lis - jeg tænker mere generelt - hunde - katte - mennesker osv smiley

    Vores katte har nogle gange rifter når de leger for vildt smiley Og de er altså heller ikke udenfor... Men ja - jeg vil garanteret også have det underligt med ikke at vide om de kommer hjem igen -men jeg ved de er glade !


  • #51   18. jul 2010 Fuldstændig korrekt at har man indekat skal man ikke gå seletur - det bliver ris til egne r** - og frygtelig synd for katten.

    Alligevel gider mange ikke lytte tid rådet om at lade være ...


  • #52   18. jul 2010 Nu er vi mennesker gode til at overføre vores tanker over på vores dyr.

    Lille -M Y din mening erCitat : jeg tænker på hvad katten helst vil ! Og de vil uden tvivl hellere leve i frihed hvor de kan gå frit ind og ud !

    Jeg og nok andre har de tanker at hvis en kat ikke har lært friheden at kende , kun idendørs eller indhegnet have, ja så vil den ikke mangle det , hvordan kan den mangle noget som den aldrig har lært at kende.

    Det kunne være sjovt virkelig at vide hvad de tænker

    Og personligt må jeg sige hvorfor skal jeg dov udsætte mine katte for
    det her
    Citat Og ALLE kan få rifter - sygdomme og blive kørt ned !

    Jeg har en nabo der lader sine katte løbe fertile og syge rundt .. Og sidste år havde hun 18 killinger. Ja de fleste overlevede ikke et år pga sygdom og trafik.
    Så nej ´vores for lov til at nyde haven.
    Og jeg har en kanon god samvidshed ved det.



  • #53   18. jul 2010 hvis man har en have, så burde man lave en gård til katten, men at lade den kun være indenfor, selvom man har en have, det synes jeg ikke er helt optimalt..

  • #54   18. jul 2010 Nej jeg mener det skam i ramme alvor - synes du skal gå ind og læse lidt om de forskellige dyr smiley

    For der er tydeligvis noget du har misforstået ! En ulv lever også i flok smiley Og for hunden som i øvrigt er fremavlet af mennesker er VI dens flok !

    Men kommer ingen vegne med at prøve at forklare dig noget - du latterligør mine agumenter og det synes jeg ærlig talt ikke du er berettiget til ! Vi har hver vores holdning og jeg tænker ikke på mig selv - men mine dyr !

    Nu vil manden og jeg i seng !


  • #55   18. jul 2010 Heidi - fordi at ens kat går ude er jo ikke ensbetydet med at man ikke neutralisrere dem og holder dyrlægetjek vedlige !

    En kat har instinkter i sig, om den har prøvet at være ude eller ej !

    Nat nat smiley


  • #56   18. jul 2010 nu skrev jeg heller ikke at alle ikke tog vare på deres katte, når de var frtløber. Jeg skrev hvorfor jeg ikke ville ´lade min katte færdes uden for haven


  • #57   18. jul 2010 og så er jeg enig Heidi N, det er tamkatte vi har og ikke vildkatte.
    Vildkatten har de instinkter de har , for at overleve.
    det er noget andet med vores tamkatte.


  • #58   18. jul 2010 syntes ikke man er egoistisk forddi man har katte inde tvertimod vis de aldrig har prøved udelivet heltærlig hvad er det så lige de mangler og vis man har mulighed for at lave løbegår til sine katte ja men så er det da luksus de ungår de sygdomme de ellers ville kunne få de ungår biller og sure mensker og ja så kunne det også være der ikke kom nær så mange killinger til som skulle avlives vær år

  • #59   18. jul 2010 Nå, der skulle ikke meget til før tråden skulle drejes over på fritløberkatte :S




  • #60   18. jul 2010 Man burde få sin kat heutraliseret så snart den er gammel nok til det, så har den jo heller ikke så meget atløbe efter, og hegne sin have ind af hensyn til naboerne,. Det de fleste gerne vil have er jo en kælekat, tror ikke der er mange der "kun" anskaffer sig kat for kattens skyld, og for at redde et katteliv..

    Man kan jo ikke holde fritløbene katte mere med al den trafik, der er alt for mange fertile fritløbere, det giver hovsa killinger og hjemløse katte, så hvis man er en ansvarsfuld katte-ejer skulle man tænke lidt over det.


  • #61   18. jul 2010 "Nå, der skulle ikke meget til før tråden skulle drejes over på fritløberkatte :S

    Det er vel logisk nok, eftersom ttråden omhandler en trafikdræbt friløberkat.

    Lidt i stil med, at der oprettes en tråd om diarré, og man så på et tidspunkt begynder at diskutere diverse foder :-))


  • #62   18. jul 2010 Giver dig fuldt ud ret!

    Det er bare ikke kun når man mister sin kat man bliver hakket på, også pga man lige får sagt et eller andet som ikke lige har lydt rigtigt eller noget helt andet. er selv virkelig træt af folks dumme bemærkninger og åndsvage beskeder som om man er et lille pattebarn.

    Ihh.

    Nå men det hjalp lidt at få det ud, igen.


  • #63   18. jul 2010 min kat var nu vaccineret, kastreret og øremærket

  • #64   18. jul 2010 Ja, tråde kan udvikle sig. Emnet i denne tråd er dog ikke en trafikdræbt kat. Men det ligger åbenbart flere brugere voldsomt meget på sinde at benytte enhver lejlighed til at harcelere mod fritløberkattes ejere. (Jeg kan dog godt se at drejningen bort fra emnet sker, hvor Lille MY forsvarer fritløb … hvilket straks bliver grebet med kyshånd, så fritløberkatte pludselig bliver det primære).

    At diskutere fritløberkatte i denne tråd er IMO at flytte fokus unødigt - som det også skete i den tråd, der er årsag til denne - Den tråd, hvor en katteejer, (efter at have delagtiggjort os i hendes bekymringer i tidligere tråde) fortæller os, at hun havde fået bekræftet sine værste anelser: Hendes kat er død.
    Flere kommentarer til dette er slet skjulte bebrejdelser mod den stakkels pige, der åbenbart ikke har været længe nok på KG til at have erfaret, at der, når det drejer sig om en trafikdræbt kat, ofte kommer nedladende bemærkninger fra personer, for hvilke ikke engang en kats mindetråd er hellig smiley

    Emnet for denne tråd, er (så vidt jeg opfatter) det problematiske i, at der åbenbart er frit slag, når det gælder fritløberkattes ejere, og jeg synes, det er påfaldende, som emnet bliver negligeret.

    Folk har selvfølgelig ret til at ytre deres mening. Men IMO er det er helt utidigt at bruge en kats mindetråd til at agitere for sin egen ”religion”. Det er en hån mod kattens minde, og uden respekt for katteejerens sorg.

    Hvis man ikke evner at have medfølelse for katteeejere, der har valgt at give deres kat det liv, som DE mener er det bedste katteliv for netop DERES kat, så kunne man da i det mindste holde sin store kæft, i stedet for at have så travlt med at bebrejde og gøre sit bedste til at få ulykkelige katteejere til at føle sig skyldige. Eller oprettte en tråd, eller benytte eksisterende tråde, beregnet til diskussion af fritløberkatte.


  • #65   18. jul 2010 Hvem hælder benzin på hvilket bål?

  • #67   18. jul 2010 heidi N: du har misforstået noget. For det første, så sætter jeg sedler op i håb om at nogen måske har taget Ketil efter påkørslen, så jeg kan endeligt for det bekræftet 100%. For det andet, så HÅBER jeg på at det ikke var ham, det har jeg vel lov til.. og tak fordi du også håber det, men jeg orker bare ikke at folk prøver på at belære mig noget, som jeg allerede ved smiley

  • #68   18. jul 2010 * får det bekræftet

  • #69   19. jul 2010 problemet er bare at mine venner ikke forstår mig, da de ikke selv har kæledyr.. mine familie vil ikke længere snakke om det, derfor kan jeg ikke finde andre steder at komme ud med det.. og jeg er ked af at høre det med din kat smiley

  • #70   19. jul 2010 cilie- godt skreved vil kun give dig rat.

  • #71   19. jul 2010 Ville, ja jeg har selv mistet en kat til en bil, men hvis du gad sætte dig ind i hvad denne tråd handler om så burde du vide at det for det første intet har med og gøre om jeg har mistet en kat eller ej, det er sagen uvedkommende lige pt. Denne tråd handler om at en pige har skrevet i tidligere tråde at hendes kat er forsvundet og at hun så gir en opdatering på at den desværre er død og at hun virkelig er ked af det, og så bliver hun hakket ned med nedrige kommentarer, og det er DETTE jeg blir gal over, hvis man ikke kan vise lidt medfølelse i mindetråde skal man rent ud sagt bar holde sin store mund lukket.

Kommentér på:
TAG JER SAMMEN !!!

Annonce