2.478 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
erfaring med brugt Litter Kwitter erfaring med brugt Litter Kwitter
hey jeg er på udkig efter brugt litter kwitter men gør det katten noget ?
jeg mener hvis man renser det godt hvis feks katten nægter at bruge det pga en anden kats duft
og er der nogen af jer som har brugt det med succes ? jeg har en inde kat jeg vil lære op nemlig
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
Her er et dejligt link til en der har prøvet det
Held og lykke.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
IMO er det eneste dejlige ved diverse tråde om LK, at katteejeren som regel ender med at blive klogere
Men stakkels de katte, der skal tvinges gennem det projekt
Jeg kan ikke se andet, end at det er på kanten af dyreværnsloven at fratage indekatte adgang til sand/grus/jord til deres toiletbesøg.
nov 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 154
nogle tager dem med på udstilling og andre lærer dem at skide på et toilet
er det så slemt at den skider på en anden måde ?
dec 2006
Katte graver inden de besørger, og de skraber og dækker til, når de har besørget. At fratage katten mulighed for dette, mener jeg kan ses som <i>væsentlig ulempe</i> (§1) for katten, og i modstrid med et grundlæggende <i>adfærdsmæssigt</i> behov (§2) …og for den sags skyld måske også <i>fysiologisk og sundhedsmæssigt</i> (dels gå og holde sig for længe, hvilket næppe er sundt for nyrer/urinveje; dels må det stresse katten, og stress er generelt usundt - både fysisk og psykisk).
**
§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
**
Hvis katte frivilligt lærer at gå på mennesketoilet, samtidig med at de beholder deres bakke, så fint for mig. Men jeg synes det er synd at tage bakken fra (især inde)katte.
dec 2013
Følger: 1 Svar: 3
Vi startede lidt for optimistisk første gang vi skiftede til hullet, der var kun gået en uge, der gjorde hun sine behov hvor bakken stod førhen. Man skal vente de tre uger for hvert step. Det er så heller ikke alt afgørende at den rammer hullet, menigen er at den skal lære at balancere på den hvide kant, altså wc brættet, ikke at den skal ramme hullet! Mens I har gang i alt dette, så hold døre til soveværelser lukket og pas på tøj der ligger på gulvet for der kan de godt lide at besørge, på tøj og på seng! Men vi tror på det!
dec 2013
Følger: 1 Svar: 3
Katja B
Svar: 1
# 5 2 minutter siden
Vores Mille er på step 2, dvs den orange med hullet og det går ganske fint.
Vi startede lidt for optimistisk første gang vi skiftede til hullet, der var kun gået en uge, der gjorde hun sine behov hvor bakken stod førhen. Man skal vente de tre uger for hvert step. Det er så heller ikke alt afgørende at den rammer hullet, menigen er at den skal lære at balancere på den hvide kant, altså wc brættet, ikke at den skal ramme hullet! Mens I har gang i alt dette, så hold døre til soveværelser lukket og pas på tøj der ligger på gulvet for der kan de godt lide at besørge, på tøj og på seng! Vi tror på det!
dec 2006
:-S Og hvorfor mon katten besørger på tøj og seng?!....
erfaring med brugt Litter Kwitter