{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

En lov omkring lystfiskeri. Hjælp til at forstå? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og kiggede lidt rundt på nettet omkring regler og love omkring lystfiskeri, da jeg ikke syntes jeg kendte nok til reglerne omkring på det område. Jeg har så fundet ud af lidt af hvert, men der er én lov jeg faktisk talt ikke helt fatter!!

Det er en lille del af teksten fra dette link af, jeg ikke forstår.

(link fjernet)

Teksten er dette stykke;

"Som noget nyt er det fra 2009 for fritidsfiskere ikke tilladt at anvende ruser i perioden 10. maj - 31. juli. Det er heller ikke tilladt at bruge krogliner i perioden 1. maj - 30. september. Formålet med disse regler er at beskytte ål."

Ok, en ting er de gerne vil beskytte ålene. Det er skam fint nok! HELT fint! Men men, den sidste del af teksten der siger, man ikke må bruge krogliner i perioden 1 maj til 30 september. Er krogline en bestemt form for line, eller er det så vidt jeg ved, en line med en krog i enden?
Jeg tænker, hvordan i alverden skal man kunne fange noget som helst, uden en krog på linen??? Man kan jo ligesom ikke svømme rundt med et net og lege fanger med fiskene.

Selvfølgelig vil de gerne bare beskytte ålen, og det er helt fint. Men man kan sgu da ikke fiske uden en krog altså!! Dertil, hvis man fanger en ål, kan man jo bare pille krogen ud og slippe ålen ud igen.

Jeg fatter altså ikke rigtigt den tekst der, da man da ikke kan fange noget uden en eller anden form for krog i enden af linen, med mindre man svømmer rundt ude i vandet med et fiskenet og leger fanger med fiskene! Kan I hjælpe mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En lov omkring lystfiskeri. Hjælp til at forstå?
Kommentér på:
En lov omkring lystfiskeri. Hjælp til at forstå?

Annonce