2.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D

Hej, jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om min Kira er blevet for tyk.
Da jeg fik hende fra opdrætter for snart 3 uger siden, var hun en lille pjevs. Ikke for tynd (tror jeg da nok), men i hvert fald den mindste i kuldet.
Hun har sandsynligvis måtte sloges lidt for at komme først til fadet hos opdrætter.

Men her hos mig, er der ingen grund til at slås om maden, for begge mine katte adgang til mad 24/7. Sådan har det altid været med mine katte, og de har aldrig været overvægtige, men jeg syns altså at Kira har fået vom smiley
Er det ok, når hun er 1/2 år?
Hun spiser godt og mange gange om dagen, hvilket jo er super godt for fordøjelsen.
Hvis jeg trykker til på siderne af hende, kan jeg stadig mærke hendes ribben, men hun virker bare temmelig rund om maven.
(Maven er blød, så jeg tror ikke hun har orm)

Hvordan ser man, om en kat er for tyk? GG
Sorry, jeg ved godt det er et lidt fjollet spørgsmål.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D
  • #1   6. apr 2014 Du kan godt gå stille over på voksenfoder, hvis du mener, at hun er ved at være lidt buttet. smiley

• #2   6. apr 2014 Ja, det gør ikke noget at en killing/ungkat på ca 6 mdr har lidt mave, vel at bemærke hvis det ikke er pga orm.
    Hvis du kan mærke ribbenene, så er hun ikke for tyk.

• #3   6. apr 2014 Ok tusind tak for svar smiley
    ... jeg har ca. 6 kg. killingefoder tilbage, men vil købe noget voksenfoder også, det kan jo være hun foretrækker det hvis jeg er heldig.

Hvilket mærke er jeres kattes favorit? Mine er begge klart til Hills, både Royal Canin og Iams får baghjul.
    Det var et tilfælde at jeg fik Hills inde for dørene, som en prøvepakke fra dyrlægen. Jeg har ellers altid fodret med Royal Canin.

• #4   6. apr 2014 Vores kan lide lidt af hvert. Men de tåler ikke så godt Royal Canin.

Vi fodrer også med mindst 4 forskellige slags tørfoder. smiley

• #5   6. apr 2014 En killing/ ungkat skal have lidt stor mave (som ikke er pga. orm), killinger vokser lidt sjovt, og kan derfor se en smule sjove ud, når de vokser smiley
    Hvis hun er neutraliseret, kan du godt begynde, at skifte over til voksenfoder med lidt mindre fedt i smiley
    Men ja, en kat er tyk, når man ikke kan mærke ribbenene smiley

• #6   7. apr 2014 Hills har jeg opdaget kan også givet oppustet mave..
    Jeg fik en sæk med hjem fra udstilling og mine katte fik luft i maven og så oppustede ud.. Da jeg læste varedeklarationen var der store mængder korn og vegetabilske stoffer i, men ikke ret meget animalsk..
    De fik deres normale "tykkelse" igen da jeg gik over til andet foder igen..
    Kan jo være hun bare er lidt oppustet og ikke direkte tyk..

• #7   8. apr 2014 Tak for svar til alle smiley
    Det var da en mulighed Cawani, jeg ved at hun ikke fik Hills hos opdrætter. Tror da lige jeg vil forsøge at minimere Hills et par dage, de har jo trods alt 3 menuer de kan vælge imellem, og når madskålen er tom, spiser de også af de andre 2.

Kommentér på:
Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D

Annonce