Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D
Hej, jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om min Kira er blevet for tyk.
Da jeg fik hende fra opdrætter for snart 3 uger siden, var hun en lille pjevs. Ikke for tynd (tror jeg da nok), men i hvert fald den mindste i kuldet.
Hun har sandsynligvis måtte sloges lidt for at komme først til fadet hos opdrætter.
Men her hos mig, er der ingen grund til at slås om maden, for begge mine katte adgang til mad 24/7. Sådan har det altid været med mine katte, og de har aldrig været overvægtige, men jeg syns altså at Kira har fået vom
Er det ok, når hun er 1/2 år?
Hun spiser godt og mange gange om dagen, hvilket jo er super godt for fordøjelsen.
Hvis jeg trykker til på siderne af hende, kan jeg stadig mærke hendes ribben, men hun virker bare temmelig rund om maven.
(Maven er blød, så jeg tror ikke hun har orm)
Hvordan ser man, om en kat er for tyk? GG
Sorry, jeg ved godt det er et lidt fjollet spørgsmål.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.762
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Hvis du kan mærke ribbenene, så er hun ikke for tyk.
apr 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 118
... jeg har ca. 6 kg. killingefoder tilbage, men vil købe noget voksenfoder også, det kan jo være hun foretrækker det hvis jeg er heldig.
Hvilket mærke er jeres kattes favorit? Mine er begge klart til Hills, både Royal Canin og Iams får baghjul.
Det var et tilfælde at jeg fik Hills inde for dørene, som en prøvepakke fra dyrlægen. Jeg har ellers altid fodret med Royal Canin.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.762
Vi fodrer også med mindst 4 forskellige slags tørfoder.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Hvis hun er neutraliseret, kan du godt begynde, at skifte over til voksenfoder med lidt mindre fedt i
Men ja, en kat er tyk, når man ikke kan mærke ribbenene
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Jeg fik en sæk med hjem fra udstilling og mine katte fik luft i maven og så oppustede ud.. Da jeg læste varedeklarationen var der store mængder korn og vegetabilske stoffer i, men ikke ret meget animalsk..
De fik deres normale "tykkelse" igen da jeg gik over til andet foder igen..
Kan jo være hun bare er lidt oppustet og ikke direkte tyk..
apr 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 118
Det var da en mulighed Cawani, jeg ved at hun ikke fik Hills hos opdrætter. Tror da lige jeg vil forsøge at minimere Hills et par dage, de har jo trods alt 3 menuer de kan vælge imellem, og når madskålen er tom, spiser de også af de andre 2.
Må en killing/ungkat gerne være lidt fed? :D