944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

N-A
N-A
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

han dækker ikke sin afføring til mere? han dækker ikke sin afføring til mere?

Sagen er den at min voksne genbrugskat på 2 år pludselig for et par måneder siden er stoppet med at dække sin afføring til i kattebakken, hvilket resulterer i at det lugter godt og grundigt når han har været på toilet.

Kan dette trænes på nogen måde? To gange har han skidt ved siden af bakkerne i stedet for i dem.

Han kan frit gå ind og ud 24/7, og vi har to kattebakker der bliver tømt morgen og aften.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  han dækker ikke sin afføring til mere?
  • #2   11. jan 2013 Det er sikkert duftmarkering. I en flok er det den kat, der ligger øverst i hierakiet der som regel er "synderen". Dette er for at fortælle at det er mig der er chef. Er han enekat, så anser han ikke dig som lederen, hvilket han bør. Det er især fertile katte af begge køn, der gør dette, men nogle kastrater er stadig meget dominante og bliver ved.
    Er han ikke kastreret, så vil jeg anbefale dig at få det gjort.

Det kan også være en form for utryghed, som gør at han gerne vil have reviret, til at dufte af ham. Det har en beroligende effekt, hvad enten der er tale om urin eller afføring. Så du skal måske kigge på om der er sket noget nyt i jeres hjem omkring det tidspunkt det startede. Det kan være noget vi som mennesker slet ikke tænker over. Har du fået malet, eller fået nye møbler osv.

• #3   11. jan 2013 Enig med Marianne..

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#4   11. jan 2013 Han er kastreret. Han er ikke lederen herhjemme. Han ligger i bunden af hierakiet.

Hmm, jeg kan ikke rigtig komme i tanke om nogle hverken store eller små ændringer.

Der er masser af grus i bakkerne, og de er store begge to.

Han er en meget forsigtig og genert kat, men det har han altid været, og det er først de sidste måneder han er begyndt på det.

• #5   12. jan 2013 Det kan også være meget svært at finde årsagen. Det kan også være at han forsøger at rykke op i hierakiet, ja det kan være mange ting.
    Jeg tænkte på om alle bakkerne er overdækket, for det kan også være en grund, noget jeg selv har oplevet, med en af mine hunkatte. Siden jeg tog toppen af, har hun aldrig gjort ved siden af eller lign.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#6   12. jan 2013 Ja de er overdækkede. Men han har altid kun haft overdækket også der hvor han kom fra. Men det er da et forsøg hver i en periode, så toppen ryger på en af dem :

• #7   12. jan 2013 Nogle katte får pludseligt nogle sære ideer, ting som altid har været på en måde, bliver de pludseligt utilfredse med, så jeg ville klart prøve hvis jeg var dig, det koster jo ikke noget og virker det så er det jo kun win win smiley

• #8   12. jan 2013 Den af min var næsten 3 år, da hun fik hendes fikse ide. Som sagt, var det løst ved at tage toppen af.

Kommentér på:
han dækker ikke sin afføring til mere?

Annonce