944 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
han dækker ikke sin afføring til mere? han dækker ikke sin afføring til mere?
Sagen er den at min voksne genbrugskat på 2 år pludselig for et par måneder siden er stoppet med at dække sin afføring til i kattebakken, hvilket resulterer i at det lugter godt og grundigt når han har været på toilet.
Kan dette trænes på nogen måde? To gange har han skidt ved siden af bakkerne i stedet for i dem.
Han kan frit gå ind og ud 24/7, og vi har to kattebakker der bliver tømt morgen og aften.
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Er han ikke kastreret, så vil jeg anbefale dig at få det gjort.
Det kan også være en form for utryghed, som gør at han gerne vil have reviret, til at dufte af ham. Det har en beroligende effekt, hvad enten der er tale om urin eller afføring. Så du skal måske kigge på om der er sket noget nyt i jeres hjem omkring det tidspunkt det startede. Det kan være noget vi som mennesker slet ikke tænker over. Har du fået malet, eller fået nye møbler osv.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Hmm, jeg kan ikke rigtig komme i tanke om nogle hverken store eller små ændringer.
Der er masser af grus i bakkerne, og de er store begge to.
Han er en meget forsigtig og genert kat, men det har han altid været, og det er først de sidste måneder han er begyndt på det.
feb 2010
Jeg tænkte på om alle bakkerne er overdækket, for det kan også være en grund, noget jeg selv har oplevet, med en af mine hunkatte. Siden jeg tog toppen af, har hun aldrig gjort ved siden af eller lign.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
feb 2010
han dækker ikke sin afføring til mere?