{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Anne Katrine N
Anne Katrine N
Tilmeldt:
8. sep 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25

Tisser på dynen, men også i bakken? {{forumTopicSubject}}

Hej KG
Min kæreste og jeg hentede vores lille mis i søndags og det er gået super godt, indtil i onsdags. Nærmest som vi kom ind af døren herhjemme, var hun tryg ved sine omgivelser og os. Hun fulgte os overalt, spandt konstant og ligefrem slikkede mig i hovedet og puttede sig op af mig, hver gang jeg stod/lå stille i bare 5 sekunder. Så skønt! Hun sov på min hovedpude om natten og vågnede gerne en time før mit vækkeur for at larme, når hun var vågen, skulle vi endelig ikke sove smiley ingen problem, har sat mig lidt i hovedet at hun er min lille baby, så har ikke noget imod at blive vækket om natten, for at lege lidt.
Så til sagens kerne... Fra søndag til onsdag gik hun fint på kattebakken, når hun skulle enten det ene eller det andet. Hun var så dygtig! MEN onsdag aften hoppede hun op i sengen og gik lidt rundt og tissede så på dynen! Jeg fangede hende midt i hendes gerning og løftede hende stille og roligt ud i bakken, som hun hoppede op fra igen. Blev så ved med at løfte hende op 4-5 gange og så tissede hun og derefter fik hun masser af ros. Torsdag morgen skete det igen og jeg gjorde det samme som aftenen før. Så tog vi i Petworld, hvor de anbefalede noget der hedder Piss Off, som vi skulle sprøjte på hvor hun tissede, for at fjerne lugten og "skræmme" hende væk. Men da hun lige havde vænnet sig til lugten, tissede hun igen.
Vi har prøvet alt og ved ikke om vi overhovedet gør det rigtige, og vi blot skal væbne os med tålmodighed. Læste et sted, at gjorde man som vi gør nu, i 30 dage, burde vi være sikre på at det ikke sker igen. Men er det rigtigt?

Har læst på Inges Kattehjem og vil ikke bruge hendes tortur-metoder. Jeg vil heller ikke lukke hende i et rum for sig selv, slm hun skal være i 24/7. Jeg vil ikke min lille skat noget ondt og vi har derfor heller ikke skældt hende ud, men kun rost når hun gjorde det rigtigt. I går sked hun på dynen, da min kæreste var hjemme og han lukkede hende ud til kattebakken indtil hun gik derop og gik selv på badeværelset for at tælle til 10. Jeg har haft hund og han altid kat, og vi er begge vokset op med at man opdrager bedst uden vrede og vold, kun respekt.

Har læst mange forskellige råd, som voksdug på sengen, lukke døren til soveværelset, sølvpapir osv, men det er som om den kun tisser, hvis vi ikke lige nusser hende med det samme hun kommer op i sengen til os. Når hun ikke tisser i sengen, er det altid på kattebakken. Hun har ikke gjort det andre steder.
Hun har ikke en urinvejsinfektion (er blevet tjekket), så er det "bare" stress over et nyt hjem, selvom vi ikke synes det virker sådan? Hun virker rigtig glad for at være her, er meget nysgerrig og legesyg. Hvilket minder mig om, at når hun har sovet, spist og leget putter vi hende i bakken til hun har gjort hvad hun skal. Sengetøjet er skiftet, hver gang hun har lavet noget.

Gør vi noget forkert??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser på dynen, men også i bakken?
  • #1   12. jan 2013 Vi mistænker at hun keder sig ind imellem.. Hun havde en søster, der hvor hun kom fra, men vi har ikke mulighed for at få endnu en kat. Vi underholder hende hele tiden. Så snart hun vil, leger vi med hende og de to sidste nætter er jeg stået op for at lege lidt med hende, så hun kunne komme ud tisse. Hvad gør vi forkert?

  • #3   12. jan 2013 Jeg bider lidt mærke i at du skriver
    ", men det er som om den kun tisser, hvis vi ikke lige nusser hende med det samme hun kommer op i sengen til os"

    Hvilke forhold kommer hun fra? Kunne det være nogle forhold hvor hun har skulle kæmpe for opmærksomheden eller følt omsorgssvigt

    Jeg vil forslå at prøve en kattebakke i soveværelset så i hurtigt kan få hende ind i Bakken. Forsøg også at vaske dynen (duften sidde stadig deri)

    Og noget jeg gjorde, da min kat tissede og sked i min seng (stress over killinger) Var at jeg hver morgen dækkede sengen til med plastiksække indtil jeg fik det løst (det er træls hvis madrassen skulle blive ødelagt)


  • #4   12. jan 2013 Ja du har ret, jeg er bare lidt frustreret og ved ikke rigtig, hvor jeg skal starte smiley hun er 15 uger nu. Det var egentlig min mening at hun ikke skulle være i soveværelset, men hun blev helt hysterisk når vi lukkede døren. Hun miavede og hylede, så det lød som om hun var døden nær, kradsede på døren osv. Det stod på den første nat fra kl 23 til 04 og til sidst overgav jeg mig og så lukkede jeg hende ind og hun hoppede op på min pude og faldte så i søvn der.

    Hun kommer fra en familie med 2 børn på omkring 10 år, en stor hund og to katte, hvoraf den ene er hendes mor, samt en søster. De var meget kede af den da vi hentede hende, så jeg er sikker på hun har fået meget opmærksomhed! Hun delte bakke med søsteren og begge voksne katte, det kunne de godt finde ud af, men her dur det ikke åbenbart.

    Kattenbakken står pt lige udenfor soveværelset, i gangen, der stod den også hvor hun kom fra. Så det tager max 3 sekunder at gå fra sengen og ud til bakken med hende. I går satte vi bakken herind, men hun gik hele tiden ud til hvor den plejer at stå og miavede, så vi satte den derud igen og så hoppede hun op og tissede.

    Dynerne blev vasket i går, men hun har tisset igen i dag smiley


  • #5   12. jan 2013 Må prøve det med poserne! Hun vil allerhelst være i soveværelset af alle rum, hun sover her også i løbet af dagen, oppe i enden ved hovedpuderne og tisser så i bunden af dynen. Kan det være hun synes der er for langt til kattebakken, når hun feks lige er vågnet?

  • #6   12. jan 2013 Det virker som trygheds tisseri, for hun kan jo godt finde bakken, og hvis den står lige udenfor soveværelset, så er det ikke fordi der er for langt til bakken..

    Men den bakke du har er den åben eller lukket?? Og hvad havde de der hvor hun kom fra??

    Jeg syntes kun du har en løsning, luk døren til soveværelset, og tag den kamp med hyleri en lille uges tid, for længere tager det ikke, lav evt en seng til hende uden for værelset, måske med en t-shirt i som du har sovet med, så hun kan dufte dig og få tryghed på den måde (og håbe på hun ikke tisser på den smiley )

    Hvis det er en lukket bakke du har så prøv at tage låget af og se om det har en effekt, ngle katte kan ikke lide de lukkede bakker..


  • #7   12. jan 2013 Hvorfor blev hun hentet? Var det naturligt (at de skulle af med killingerne) eller kunne de ikke have hende alligevel (allergi og sådan)

    Jeg vil i hvert fald starte med at dække sengen til når i ikke er der og så sørger for hun har god adgang til kattebakke (hvis det er løsningen at der står en bakke på soveværelset og lige udenfor så prøv det.. I hvert fald indtil hun har lært det)

    Og så tror jeg også bare hun skal have tid. Hvis hun måske er utryg selvom hun virker tryg er 6 dage ikke nok tilvænningstid


  • #8   12. jan 2013 jeg tilføjer lige med Otto, bare fordi hun spinder behøver hun ikke være kælen.. dette kan være tegn på angst fra kattens side af..

    og Katte med angst at en øget tendens til
    at være urenlig .
    Katte er vanedyr, og de knytter sig ofte
    meget stærkt til det sted, hvor de bor.
    Derfor kan en kat blive angst, hvis der
    sker store forandringer i hjemmet, eller
    den flytter til et nyt sted.


  • #9   12. jan 2013 Hun kan sagtens finde den og hvis vi er kommet til at lukke en dør til, feks fra køkkenet og hun ikke kan komme ud, står hun og miaver, så hun kan komme ud at tisse. Så hun ved godt hvor det skal foregå.

    De havde en åben bakke og vi har købt en præcis magen til og bruger samme grus (krystaller).

    Hvis jeg lukker døren hyler hun, så hverken vi eller naboer kan sove. Det er umuligt at sove, når hun hyler sådan. Er det virkelig det vi skal? Jeg synes det er synd at lade hende hyle på den måde, det føles som om hun bliver forladt. Skal døren til soveværelset så være lukket altid, eller kun når vi sover?
    Hun kan godt være i sengen uden at tisse, det er kun 1 gang i døgnet det sker. En dag er det sket 2 gange. Men hun er i eller omkring sengen 80% af hendes vågne timer, hun leger også her. Er det så ikke synd at udelukke hende herfra? Vil hellere prøve med sækkene først så smiley

    Det var naturligt de skulle af med hende, fordi de havde 2 i forvejen og hund. Men de var jo allerede knyttet til den, især børnene.


  • #10   12. jan 2013 Er det så ikke meget naturligt at hun er angst eller stresset, når hun lige er flyttet herhjem? Hvis det bare er det, skal vi så fortsætte med det vi allerede gør og så give hende tid?

  • #11   12. jan 2013 Eller ikke "bare", det var ikke sådan ment. Jeg synes det er synd for hende og vil jo gerne have hun er tryg sammen med os.

  • #13   12. jan 2013 Det er sansynligvis et tegn på stress og utryghed, derfor vælger hun at markere sin duft på det der gør hende tryg, altså det der dufter mest af jer..

    Men faren er jo desværre at det meget hurtigt bliver en dårlig vane at gøre det forkerte steder...

    Og selvfølgelig bliver hun tryg ved jer, men det kan godt tage lidt tid..



  • #15   12. jan 2013 Jeg synes også hun skal have lov, så jeg tror bare vi fortsætter som vi gør nu. Med at bære hende ud til kattebakken når hun tisser og rose hende når hun gør det i bakken.

    Vi har fået en attest fra den dyrlæge familien havde, hvor vi kan se hvornår moren har født og hvornår killingerne har været der også. Så hun er 15 uger. Hun er meget lille, fordi hendes søster skubbese hende meget væk fra mor da de var mindre, så hendes udvikling gik lidt i stå. Men vi har selv haft hende ved dyrlægen og hendes urin er testet, hun fejler ingenting, og dyrlægen har tjelket op på hendes alder og den er god nok. Hvis det er billedet du kigger på, er det også fra før vi fik hende smiley det er fra vi var ude og besøge hende et par uger før vi hentede hende.

    Hun virker bare meget tryg, fordi hun altid vil ligge på en af os og sove, men som sagt, vi fortsætter som vi plejer. Har haft ringet til dr. Dyr i dag og hun siger vi skal gøre sådan i første omgang gerne 30 dages tid og derefter må vi tjekke hendes urin igen og så prøve noget andet.


  • #16   12. jan 2013 Otto

    Hun skriver at den er blevet dyrlægetjekket smiley


  • #17   13. jan 2013 Vil lige nævne at her har vi haft stor gavn af feliway (prøv at Google det), det er dog lidt dyrt men bestemt pengene værd.

  • #19   13. jan 2013 jeg havde selv en kat der også tissede på dynen.
    det var stress.
    jeg vil sige luk døren til soveværelset i en uges tid så hun ikke har mulighed for at komme derind.

    ja og sæt en bakke mere op så der ikke er så langt til den.
    og evt. sæt en feeleway i stikkontakten.


  • #20   22. jan 2013 Tak for alle jeres svar... Siden 2 dage efter det her indlæg blev skrever, har hub kun tisset i bakken. Vi lod kattebakken blive i gangen og løftede hende derud, hver gang hun vågnede, havde leget og når hun lignede en der skulle til at tisse smiley hver gang hun ordnede hvad hun skulle, fik hun en godbid og det var vældig populært, så hun lærte det hurtigt! Vi købte sådan en soveplads man kan hænge på radiatoren, så den hænger 1 meter fra vores seng nu, så vi kunne lære hende at sove der, i stedet for i sengen - når hun hopper op på dynen, skubber vi hende ned og så hopper hun op på sovepladsen i stedet smiley hun har allerede lært at dynen er fy fy, men lagnet er ok - der vil hun ikke tisse smiley dygtig mis! Hun stor trives og har en rigtig fin pels og spiser og drikker godt. Og hun vil altid sidde på en af os, hun er en rigtig hyggetrold smiley

    profilbillede
  • #21   22. jan 2013 Hvor godt i fandt en løsning og tisseproblemet er slut smiley

  • #22   22. jan 2013 Ja det var dejligt, både for os og kat! Hun virker meget gladere nu smiley men åhh min kæreste kom til at købe forkert foder (poserne lignede åbenbart hinanden), men jeg var væk i 1 1/2 dag, så nu står den på tynd mave - heldigvis i kattebakken - men det er øv. Jeg ville have tilvænnet hende til nyt foder hen ovee 2-3 uger, så hun ikke fik dårlig mave. Så nu er den lille mis på skånekost!

  • #23   22. jan 2013 Nåårrhh hvor synd håber i får styr på det..

Kommentér på:
Tisser på dynen, men også i bakken?

Annonce