{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Han tisser og skider på gulvene.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.. Jeg skrev et indlæg igår ang. at Alf bruger gulvet til toilet smiley

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=43519

Jeg har nu fjernet den der gennemsigtige låge for at se om det hjælper, venter lige med at fjerne øverste del da jeg håber på at han vil bruge den mere, bare uden lågen..

Alle mine rengøringsmidler er uden salmiak smiley Så nu er dette også løst ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tisser og skider på gulvene..
  • #1   30. jul 2008 Fik ikke lige taget et billede af bakken igår, har fået ny mobil og det lort vil ikke lige overfører billeder til min comp smiley
    Så det prøver jeg igen idag..

    Han tissede desværre i stuen for anden dag i træk, præcis samme sted smiley Lige på vores sko smiley


  • #2   30. jul 2008 hejsa

    vores han kat gjorde det samme bare i deres legesager og da vi var ved dyrelægen sae de at det måske var fordi at han skulle vende sig til at være et nyt sted, men da vi fjernede lågen på katte bakken så har han gået derind siden men held og lykke med det ihvertfald=)


  • #3   30. jul 2008 Hej hej smiley

    Ja nu må vi se om han holder sig i bakken så..
    Han har jo været ved os i 1 mdr og det er først den sidste uges tid han er begyndt at gøre det på gulvet .. Så tror ikke det er fordi han er et nyt sted, det gik jo godt i starten ..


  • #4   30. jul 2008 Start med at tage hele toppen af.. Når han så bruger bakken stabilt kan i sætte toppen på.. -Ikke den anden vej omkring...

  • #5   30. jul 2008 Så nu er dato'en sat..

    D. 19/8-08 skal han kastereres og alt det der hører til.. Total tjek..


  • #6   2. aug 2008 Sabrina katte bruger ofte deres urin og afføring til at berolige sig selv og afmærke deres territorie. Da han jo ikke er så gammel endnu er det nok ikke for at afmærke, men det er en god ide at få ham kastreret.

    Ellers er det måske værd at tage kontakt til en katteadfærdsterapeut. www.felismir.dk som er adfærdsterapeut skriver bla. på hendes hjemmeside:

    Urenlighed

    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.

    Du kan evt. også prøve at købe en feliway til stikkontakten som udsender beroligende feronomer.

    Da han ikke er så gammel tror jeg han føler sig utryg, desuden bryder de færreste katte sig om lukkede kattebakker.

    Gruset har også meget at sige. Jeg selv bruger den dyre extreme classic til mine 5 kattebakker. Umiddelbart kan prisen synes dyr men for mig er det det mest økonomiske kattegrus jeg nogensinde har brugt. Jeg gik over til det i December måned, og selvom jeg har 5 katte der dagligt bruger 3 bakker har jeg indtil dato ikke måtte udskifte alt kattegruset endnu. Jeg fjerner 2 gange dagligt klumper og efterfylder med grus efter behov og jeg har overhovedet ingen lugtgener, selv ikke fra den bakke jeg har i stuen som benyttes mest og som er en åben bakke.


  • #7   2. aug 2008 Hejsa smiley

    Der er slet ingen problemer mere efter jeg vaskede bakken i klor og pillede lågen af smiley


Kommentér på:
Han tisser og skider på gulvene..

Annonce