{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Træning af killing? {{forumTopicSubject}}

Jeg får min british shorthair hunkilling hjem lørdag d. 21. februar smiley kæresten og jeg sætter weekenden af til at være hjemme og hygge om hende smiley

På sigt vil jeg gerne kunne gå ture med hende omme i vores baggård, hvor hun er i snor. Hun har fået 1. og 2. vaccine, når jeg får hende hjem. Da er hun lidt over 12 uger gammel.
- Hvor tidligt kan jeg begynde at introducere selen til hende, hvor hun kort får selen om kroppen?
- Hvor lang tid tror I at det tager at nå til at man kan gå ture idenfor? Udenfor?
- Hvornår er vejret til at hun kan komme udenfor? (mens jeg skriver dette sner det udenfor...)

Bonusinformation fra mit besøg hos opdrætterne:
hun er yderst legesyg! Og spiser gerne godbidder smiley

Vh. Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af killing?
  • #1   15. feb 2009 Udfra min erfaring tager det ikke lang tid at vende dem til selen. Første gang havde min 10 kg på ryggen, anden gang 5 og efter nogle få gange var der intet med hende. Nu spinder hun højlydt når hun får den på for så ved hun hun skal udenfor. Jeg startede egentlig bare med at give hende selen på når jeg kom hjem fra arbejde og så lade hende have den på 10, 20 og 30 minutter af gangen. Og hun var på det tidspunkt 4-5 måneder gammel.

  • #2   15. feb 2009 Jeg ville først og fremmest lade hende blive helt fortrolig både med sit nye hjem og med jer, og så ville jeg under alle omstændigheder vente med at lade hende komme ud, til det er forår og mildt i vejret.

  • #3   15. feb 2009 Regner med at tilvænning til selen bliver meget stille og roligt. Først skal hun selvfølgelig vænne sig til sit nye hjem smiley
    Ved faktisk ikke hvor langt tid det kan tage en kiling at falde til et nyt sted. Hun bliver min første kat. Dog regner jeg med at nøgleordet bliver: tålmodighed smiley tror bare jeg ser tiden an.

    Glæder mig bare så meget til lørdag, hvor jeg henter min lille killing!

    Tak for jeres råd!


  • #4   15. feb 2009 glæd dig til at eje en brite. de er de sjoveste, skønneste, frækkeste og mest kælne misser i verden hvis du spørger mig. fantastisk race!

  • #5   16. feb 2009 Hehe, jeg glæder mig allerede, men helt sikkert dejligt høre andre tale godt om racen smiley

    PS: Jeg glæææææææææææææææææææææder mig!


  • #6   16. feb 2009 Med min kat var der ingen ting, jeg købte en sele til ham da jeg havde haft ham i omkring en mådne, og gav ham den bare på og det generet ham slet ikke, han hoppede bare vidre som han plejede at gøre.
    Så dagen efter tog jeg ham med udenfor, også gik "vi" ellers. Han var meget utryg de første gang, og gemte sig hver gang der kom nogle forbi. men anden gang gik det allerede meget bedre, nu turde han da rende rundt og se sig omkring...

    Han elsker det simpelhen, han står også er miaver hver gang han ser jeg tager selen frem og transport tasken... er abre det bedste...


  • #7   17. feb 2009 Balder ser ud til at nyde turene i det grønne smiley dejligt!

    Har du erfaring med at møde en hund på gaden??? Jeg regner med at det primært bliver baggården min mis skal luftes i, da jeg umiddelbart tænker, at hun vil blive for skræmt af at møde en hund...

    Generelt spørgsmål til alle: erfaring med at møde en hund på gaden?


  • #8   17. feb 2009 Det kan du også lige tror han kan, han nyder det virkelig... bare køreturen derhen, er også en fryd for øjet. Nyder han virkelig. Hvis han altså må se ud af vinduet imens, for han gider godt nok ikke sidde i en taske.

    Jeg har haft taget Balder op når der kom en hund de førte par gange, og ja ku da godt mærkes at der kom nogle klør ind mod kroppen, og han smed en sjat pels... men senere er det gået fint nok, han gemmer sig godt, og venter på de går forbi. Er hunden tæt på eller for intresseret tager jeg ham nu stadig op. For bryder Balder sig ikke om.


  • #9   17. feb 2009 Wow, okay. Lyder spændende: ) det vil jeg skrive mig bag øret. Nu må jeg først se hvor vild min mis bliver med baggården smiley

  • #10   17. maj 2009 Min Lucky lod jeg selvfølgelig først falde godt til i sine nye omgivelser. Det med selen gik snildt. Hun blev skidesur lige da hun fik den på, men jeg afledte med leg og hurtigt var selen glemt. På den måde øvede vi en lille uge kun med selve selen. Og derefter ud i den store verden. Kig evt i mit album. Der er et billede med en rigtigt god sele. H-selen kan en kat (min) sno sig ud af.

    Jeg er stoppet med at gå med Lucky ude, selvom hun stor-nød det. Årsag: Hunde der ikke føres i snor. Vi har haft flere dårlige oplevelser på den konto og jeg tør simpelthen ikke mere... smiley


Kommentér på:
Træning af killing?

Annonce