min kat spiser grimt! min kat spiser grimt!
Hej!
Jeg har verdens dejligste og frækkeste killing på 8 mnd., men hun har fået den uvane at tage hendes mad(tørfodder) op af madskålen med poterne, så det havner udover det hele på gulvet..! ØV...!!
Hun har ikke altid gjort det.. Jeg tænker at det måske enten har noget at gøre med at vi(min mand og jeg) har givet hende godbidder (en slags stænger) udenfor madskålen på gulvet. Og så en dag kom min mand til at give hende en masse godbidder i madskålen, i den tro at det var alm. kattemad.
Enten dét, eller også er det noget hun har lært af min mors kat, da hun har været i pleje derude et par gange..
Jeg hælder nok mest til første mulighed, da min kat havde været i pleje længe og mange gange hos min mor før hun begyndte at tage mad op af skålen + min mors kat tager maden op med munden- IKKE poterne...
Hvad kan jeg gøre for at få hende til at spise pænt igen? Tips ig tricks modtages med STØRTE glæde!
Glædelig Jul
Mvh. Nina c",)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Prøv at give hende en meget bred og ikke så høj skål til hendes foder eller drop helt skålen og læg foderet på en dækkeserviet af plastik.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Det er dyr, så det er klart de ikke sidder og spiser fint som mennesker
begge mine har skålene stående i bakker
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Men at opdrage dem til at gøre andet, tror jeg ikke man kan ... og der er jo lidt charme over det
okt 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
- *Mega* - Tak for tippet! Det med dækkeservietten, skulle det bare være midlertidigt for at få hende til at holde op?
Tak for til alle jer andre, for jeres tips! Ja, de er selvfølgelig er de dyr, og de har deres instinkter og ved kan vi ikke tage fra dem
BARF er det vådfoder? Jeg har lige prøvet at "google" det og det er en forkortelse for Bones And Raw Food.. Lyder drabeligt
-Nina
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Nej, ikke midlertidigt - Som du nok at se af alle de andre indlæg, må du lære at leve med hendes spisevaner :-)))
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
okt 2008
Okay
Råt kød? Er det godt at give sine katte det? Min får Science plan, er råt kød billigere? jeg kan ikke forestille mig at det er nemmere.. ?
maj 2007
Selvfølgelig må de få det
okt 2008
Ulla p - Bakke til vådt fodtøj? hvordan ser den ud?
Tanja- Ja det er jo klart
Ikke fordi at jeg i forvejen bryder mig om lugten af kattebakken...
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 117
De optager mere af maden så der kommer også mindre ud i den anden ende + de har ikke behov for så meget vand da der er masser af væske i maden :o)
Det er jo den kost som deres fordøjelsessystem er skabt med henblik på :o)
Mine dyr prutter mindre på BARF og de har aldrig dårlig ånde.
Deres tænder er tiptop (dog skal man fodre med omtanke så tænderne ikke bliver voldsomt slidt)
Man skal ikke kaste sig ud i at BARFE hverken kat eller hund hvis ikke man har sat sig ind i det ... Men man kan sagtens supplere dyrenes kost med rådt :o)
Igen skal man så vide hvad man gør for ikke at give tynd mave eller forstoppelse etc.
Det er ikke alle dyr der kan tåle BARF. Men langt de fleste kan :o)
maj 2007
min kat spiser grimt!