{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Jasmin C
Jasmin C
Tilmeldt:
23. jun 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

P piller ved drægtighed... {{forumTopicSubject}}

Har en perser der har været til parring, - men som umiddelbart efter 3 uger gik i løb igen - På råd fra dyrlægen fik hun en enkelt P pille, da hun ikke var synderligt tydelig drægtig.
Nu en uge efter denne P pille er maven pludselig rund og hård, og dyrlægen tilråder at stoppe p pillerne og se om ugerne den næste tid giver tegn på drægtighed.
Hendes termin ville umiddelbart være 21. juli.

Nogen derhar erfaringer for at have givet deres kat en enkelt P pille i en mulig drægtighedsperiode ?

Har jo hørt om katte der får killinger trods P piller hele vejen igennem, og føder sunde og raske killinger, men vil gerne høre erfaringer fra hverdagen.

Håber at nogen skriver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P piller ved drægtighed...
  • #1   23. jun 2009 Jeg har selv hørt, at nogle giver deres drægtige hunkatte p-piller for at abortere... Mere ved jeg ikke om det, men tænker at er maven rund og hård igennem en længere periode, vil det bedste nok være at lade en dyrlæge undersøge den..

    Held og lykke med det smiley


  • Jasmin C
    Jasmin C Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   23. jun 2009 Bettina ; Var nemlig også bange for abortion. Men nu må vi se, dyrlægen.

    Hvad tænker du dyrlægen skal undersøge hende for ?

    Dyrlægen siger at det KAN give problemer med killingerne eller fødlsen, men at nu kan der intet gøres, andet end at se tiden an.
    Altså fx at killingerne kan være dødfødte, eller svær fødsel.


  • Jasmin C
    Jasmin C Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #3   23. jun 2009 Og tak for dit held og lykke.

  • #4   23. jun 2009 Min datters hunkat var på p-piller indtil hun opdagede hun "bulede" ud.

    Ingen vidste hun var parret - derfor heller ikke hvor langt hun var henne.

    Resultat: 3 tilsyneladende fuldborne døde killinger


  • Jasmin C
    Jasmin C Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #5   23. jun 2009 Lis ; Øv, - men vi må håbe det går som det skal, det var tros alt kun en pille.

  • #6   23. jun 2009 Lis
    Jeg har været i en lignende situation som din datter - der kom to enorme, fuldbårne og meget sunde hankillinger ud af det. Så p-piller under drægtighed er bestemt ikke at anbefale, men de behøver ikke at være ubtinget farlige heller...


  • #7   23. jun 2009 Min ældste hunkat var gravid uden jeg vidste det mens hun var på p-piller.
    Hun var lidt småfed i forvejen så man lagde ikke rigtig mærke til hendes graviditet, og slet ikke da hun normalt fik 2-3 killinger kun.
    Hun belv indlagt på en dyreklinik pga udflåd, vi trode det var underlivsbetændelse så jeg blev enig med dyrlægen om at få fjernet livmoderen.
    Det viste sig at der var en KÆMPE STOR DØD KILLING i hende, sansynligvis så kæmpe og død pga p-pillerne.. :¤(


  • #8   23. jun 2009 I de "gode gamle dage" der gav man 2 p-piller med 12 timers mellemrum, hvis man fik en uønsket parring

  • #9   23. jun 2009 Jasmin - Ja, der kan ikke gøres så meget andet end at se tiden an og se hvad det udvikler sig til..

    Jeg tænker at dyrlægen kan mærke om der ligger fostre derinde, og om der er liv i dem eller ej... Jeg er i tvivl om katte selv kan føde døde killinger, og om de så skal fjernes hvis det kommer dertil..


  • #10   23. jun 2009 min tiller var os på p-piller , så efter vi havde været på 4 dags weeked kom vi hjem og hun var stor , så kunne jeg godt gætte hvad klokken havde slået, de er flotte og velskabte

  • #11   23. jun 2009 Held og lykke fra os

  • #12   23. jun 2009 Min datters hunkat overvejede jeg personligt fødte de tre døde fostre. Jeg er altid på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt:-)

  • #13   24. jun 2009 Hej jeg kender også en der ikke havde opdaget at katten var blevet gravid og den fik også et par piller. den ene af de tre killinger der blev født havde et opsvulmet ben så den blev aflivet men de to andre killinger havde det fint og klarede sig godt.

    så det er ikke til at vide hvad der sker


  • #14   4. jul 2009 min veninde fik en tilløber kat som hun gav ppiller til hun opdaget at den var gravid, og der kom 5 søde og velskabte killinger, dog født med feberpels.

Kommentér på:
P piller ved drægtighed...

Annonce