4.700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Ny killing tynd mave Ny killing tynd mave

Jeg har fået mig en killing for ca 3-4 uger siden, hun er rigtig sød og det går fint. Hun havde så tynd mave da hun jo fik andet foder, der gik en uge og vi ringede til dyrlægen for at spørge, da det var det samme. Han sagde så vi kunne give hende kogt fisk, hvilket vi så har gjort i lidt over en uge, men hun har stadig tynd mave, og det er sådan gele agtigt noget af det, der er ikke sket nogen forandring. Vi har tænkt os at ringe til dyrlægen igen mandag.

Har i nogle ideer hvad man kan gøre indtil da? Synes det er ret synd at hun har tynd mave hele tiden, og det sætter sig i pelsen, da hun er langhåret, og det er et kæmpe svineri på mit gulv.

Gode råd søges! (:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny killing tynd mave
  • #2   29. sep 2012 det er lysebrunt, hvad er Giardia?

• #3   29. sep 2012 Læs mere her: www.felisdanica.dk/upl/files/7/237.pdf

• #4   29. sep 2012 SAR det er en tarm virus.... men der er afføringen guligt og lugter meget

men ville nok få dyrlægen til at tjekke missen og det kan også være orm... forstod ikk om du havde givet nyt foder

• #6   29. sep 2012 hvis du har givet nyt foder er det nok derfor for så har du slået maven i stykker... ville prøve med noget zoo-lac

• #7   29. sep 2012 Har givet nyt foder. Men ringer til dyrlægen på mandag, og så må vi få en tid så hun kan blive tjekket, så der ikke er nogen tvivl.
    Me ja kan godt se at symptomerne passer ret godt. Hun spiser nemlig også ret meget, og drikker en del.

Hun har fået ormekur inden vi fik hende hjem, men vi skal give begge katte en tur til.

• #8   29. sep 2012 Min killing havde dårlig mave i 14 dage da jeg fik ham, først troede vi det var madskifte og lidt stress fordi han kom fra et internat, men efter de 14 dage tog jeg til dyrlægen med ham, og vi afleverede afføringsprøve og han blev tjekket i hoved og røv .. der var intet at finde, han har så et utrolig dårligt tarmsystem... og han får nu skånekost fra royal cannon fra dyrlægen, som koster det hvide ud af øjnene.. hvad man ikke gør for de dyr smiley
    - vi prøvede kogt kylling i stedet for fisk inden vi gik over på skånekost, og det virkede altså smiley

• #9   29. sep 2012 Det kan være både foderskift og stress - og den skal vænne sog til at være væk fra mor og søskende... Giardia er som regel osse lidt slimet, og kan indeholde spor af blod.

• #11   29. sep 2012 Uanset hvad ringer vi på mandag, og så må vi bare håbe det ikke er noget alvorligt.
    Og mange tak for jeres svar! (:

• #13   29. sep 2012 Jeg har lige været til dyrlæge med min "killing" på snart 6 måneder med nøjagtig samme symptomer og hos dyrlægen fik vi noget ID foder og pro-kolin da hun først ville gå ud fra det var en mave-tarm infektion og hvis der ikke sker nogen ændring ved det tager vi en Giardia prøve - men håber håber håber det løser sig!

• #14   30. sep 2012 prøv at give den zolac
    det plejer at hjælpe på mine katte hvis de har tynd mave
    men synes også at du skal ringe til din dyrlæge hvis du er bange for hvad der kan være galt smiley

• #15   30. sep 2012 Køber zoo-lac idag, og hvis ikke der sker noget, så ringer jeg i morgen (:

• #16   30. sep 2012 Vil osse sige Pro - Kolin er noget mere effektivt. smiley

• #17   30. sep 2012 Har givet hende zoo-lac en gang idag, og gør det igen i aften, så må jeg se om der sker noget, og ellers ringer vi til dyrlægen, gør vi nok uanset hvad så vi er sikre (:

• #18   1. okt 2012 Dyrlægen sagde hun ikke ville mistænke det for parasitter. Men hun har stadig fuldstændig samme diarre, og jeg begyndte på zoo-lac igår middag, hvornår kan jeg forvente at se en forbedring?

• #20   1. okt 2012 nej, vi ringede og forklarede, og så sagde hun at hun ikke ville mistænke det for noget endnu.. vi skulle ringe igen hvis ikke der skete noget.

• #21   1. okt 2012 Med en killing ville jeg ikke se tiden an så længe...det kan blive dyrt at spare på en afførringsprøve. i den forstand man behandler med foder/medikamenter i blinde samtidig med at tarmvæggen bliver mere og mere porøs.

• #23   1. okt 2012 nej det er det, hun drikker og spiser helt fint, og hun leger osv, det var bare mere hvornår jeg kunne se en ændring hvis det var (:

• #25   1. okt 2012 Vi fik også at vide at vi skulle skifte til royal canin, dvs skifte foder igen, men er det en god ide?
    hvis der ikke er sket noget i morgen, så ringer jeg igen, og der vil jeg have hende undersøgt, uanset hvad

• #26   1. okt 2012 Normalt kan de få lidt splatmave i 2-3 dage ved foderskift...men det bliver altså ikke ved med mindre der er noget (parasitter/bakterier) der forstyrrer tarmvæggen.

• #27   1. okt 2012 Du behøver ikke slæbe katten afsted i første omgang - start nu med at samle en afføringsprøve og få den mikroskoperet...det koster altså ikke det vilde.

• #28   1. okt 2012 Mærkeligt dyrlægen ikke siger noget, når det har stået på i så lang tid... skal man bare gå ned og aflevere den?

• #29   1. okt 2012 Er det en smådyrs - dyrlæge du har ? Måske du skal høre en anden dyrlæge ad...min dyrlæge havde ihvertfald aldrig bedt mig "se tiden an".

• #30   1. okt 2012 Det er en dyreklinik...

• #31   9. okt 2012 tag til dyrlægen hvis hverken zoolac eller pro-colin virker. der var heller ingen reaktion på Dexter dengang han fik det, og vi skiftede til RC i foder (skånekosten fra dyrlægen) og han er frisk og glad nu smiley

• #32   9. okt 2012 Hun var til dyrlægen idag, og hun fejler absolut intet, så hun har fået en indsprøjtning mod diarre'en og nyt bedre foder (:

• #33   9. okt 2012 "Hun var til dyrlægen idag, og hun fejler absolut intet, så hun har fået en indsprøjtning mod diarre'en og nyt bedre foder "

Imponerende dyrlæge må jeg sige - hvad for en indsprøjtning og mod hvad?

Dårligh mave kan være 1000 ting - kun en laboratorie undersøgelse kan afgøre hva det er - og hvilken behandling.

Det nye og bedre foder har har dyrlægen sikkert prakket dig på, suk ...

• #36   9. okt 2012 Hvad er det for en indsprøjtning hun har fået?

Vil jo ikke mene, at man kan sige, at hun intet fejler, maven siger jo tydeligvis noget andet.

Har selv været møllen igennem, og i stedet for at forsøge med alverdens typer foder og zoolac, ville jeg anbefale afføringsprøve. Ja det er dyrt at få kørt en afføringsprofil, men det er også dyrt at blive ved med at købe andet såkaldt bedre foder

• #37   9. okt 2012 Der blev taget prøve på afføringen

• #38   9. okt 2012 som sagt der er taget prøve, og dyrlægen sagde at det kunne være en lille infektion i maven, så det er nok det hun fik sprøjte for. Der var ingen parasitter eller orm i afføringen

• #40   9. okt 2012 nej, vi har ikke fået noget med hjem (:

• #41   9. okt 2012 Problemet med f.eks. giardia er, at cysterne ikke udskilles ved hver afføring. Så ved dyrlægen, har du blot fået svar på, at der ikke er giardia cyster i netop den afføringsprøve du har afleveret.

Blot så du er opmærksom på dette, hvis indsprøjtning og nyt foder stadig ikke hjælper.

• #42   9. okt 2012 det skal jeg nok tænke over, vi er meget opmærksomme på hendes afføring

• #43   10. okt 2012 Altså Dexter fejlede jo heller ingenting !! han var sund og rask og der var ingenting at vise ved hans prøver, han fik indsprøjtning som din, dog fik han tre, en mod kvalme, en med antibiotika og en mere, som jeg faktisk ikke husker hvad var mod... ? Hmm.. Nå men i hvert fald gentog vi dette to gange over et kort tidsrum, og stadig ingen fremskridt.. dyrlægen sagde stadig at der intet var at se, andet end at Dexter simpelthen bare har et meget svagt tarmsystem! han tåler ikke stress eller særlig meget foder... Hans mave har indtil videre kun kunne acceptere to forskellige slags foder - killingefoderet fra Hills og den skånekost fra RC fra dyrlægen som han bruger nu, da han ikke længere kunne få killingefoder fordi han blev fed smiley så måske du også bare har en killing med sart mave som skal have det helt rigtige foder smiley

• #44   10. okt 2012 hendes mave er helt ok igen (:

Kommentér på:
Ny killing tynd mave

Annonce