Min kat er væk!! :'( {{forumTopicSubject}}
HJÆLP MIN KAT ER VÆK
Min hunkilling Cassandra på 6 måneder løb onsdag(d.18) aften hjemmefra, hun er en indekat, men vi plejer at lukke hende ud i den indelukkede have hver dag i 10 minutters tid. Altså hun har ikke været udenfor "lågen". Jeg har haft hende i ca. 4 måneder.
Vi havde lukket hende ud i haven som vi plejer, og da vi skulle lukke hende ind igen var hun ingen steder at finde, hun var krøbet ud igennem rækværket som "indeburer" vores have.
Som sagt er hun kun 6 måneder, hun har været ude i 2 døgn nu og mig og min familie er helt ude af os selv. Vi er bange for at kulden vil tage hende, da hun ikke har så tyk pels :(.
Hun har været væk i 2 døgn nu, og vi har prøvet at stille hendes kattebakke ud i tilfælde af at hun ikke kan finde hjem.
Vi har efterlyst hende og spredt sedler ud i hele området, og vi har selvfølgelig også ledt efter hende, men hun er ingen steder at finde.
Jeg ved ikke hvad jeg mere skal gøre, jeg er meget ked af det og vil egentligt bare have min søde kat hjem igen. Jeg savner hende, og jeg bliver ved med at kigge over mod døren hvor vi lukker hende ind, i håb om at hun vil stå der.
Håber i kan hjælpe :(.
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 62
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 62
dec 2012
Jeg kan desværre ikke huske hvad hun hed
dec 2012
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Håber inderligt du finder hende igen.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Det kan være hun er kommet i løbetid og ude at lede efter en flot fyr.
Jeg har samlet forskellige tips til hvad man skal gøre i den situation på min hjemmeside, prøv at se om der er noget du kan bruge
www.rosenly.dk
Håber hun snart er hjemme igen og at du opdaterer herinde.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
strø lidt brugt grus udenfor og langs med haven
En ældre dame her hvor jeg bor hendes kat forsvandt også, vi ledte og ledte efter hende, pludselig stod hun udenfor terrassedøren, hun havde været væk i 10 dage,der var ikke sket noget med hende, hverken graviditet el. mærkerefter overfald
Du må meget gerne give en up date når hunerkommet hjem.
dec 2012
Ihh altså, jeg håber snart hun kommer tilbage:(
dec 2012
Er der nogen af jer som kan komme i tanke om hvor den kan gemme sig? Jeg tænker om der er nogen specielle steder som ville være gode at lede.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
Håber du finder din kat.
dec 2012
Tak
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Da de har været omkring ti uger gamle forsvandt én af dem, min søster og jeg var synderknust. Vi ledte efter ham i to dage uden held.
Tilsidst troede vi han var blevet taget af ræven, men så pludselig - næsten én uge senere - så sad han på trinnet ind til hestestalden og kaldte på sin mor!
Bare lidt solskin til en trist historie for at give dig lidt håb......
Jeg ønsker virkelig for dig at din lille kat kommer tilbage igen!
dec 2012
okt 2012
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 21
Men havde også en pige Mis der stak af hjemme fra ca 5 dages tid og pludselig en nat stod hun derhjemme igen
Håber meget i finder hende
dec 2012
Jeg håber også at vi finder hende, men det varmer når i skriver jeres oplevelser med afstukne" katte der er vendt tilbage. Det giver mig håb, og håb er vist lige det jeg har brug for.
okt 2012
Jeg ved ikke om de ringer ud hvis de finder en med øretusch, men hvis ikke de gør er det da værd at ringe og spørge om de fundet en kat som din..
Jeg ved godt det måske er lidt drastisk efter kun to dage, men har du sat seddler op?
Det er jo bare min mening, men har altid fået afvide at det skal gøres hurtigst muligt, så er chancerne for at folk er opmærksomme på katte af den beskrivelse større..
dec 2012
okt 2012
Men, igen, jeg er jo heller ikke en kat..
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 117
På DB's hjemmeside kan du også tjekke om hun er blandt de mange mange fundne katte der savner deres ejer.
Min kat har været væk siden august og hun er indekat gennem 10 år. Men jeg mister ikke håbet før jeg ved hvad der er sket med hende ...
Der er en kat der lige er kommet hjem efter 3 år og 10 mdr. så alt kan lade sig gøre.
Der der en del der finder halvvoksne killinger pt. Mener at der var en tråd så sent som i går herinde.
dec 2012
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 1
Men sidst var han blevet skræmt, han er jordens største kæle trold.
Han var væk i noget tid, 3-4 måneder hvor jeg har ledt efter ham. Bogen gange viste hn sig ude foran huset. Så en dag, nåde jeg ud, han ville ikk snakke, så skyndte mig en efter noget kød fra køleskabet. Så lokkede jeg ham til mig, han vat lidt usikker. Men blev til sidst tryg. Efter det er vires "forhold" blevet meget bedre. Nu går vi ture på vejen sammen, træner, og alle mulige ting. (-: så ikk mist håbet!
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
Jeg stemte dørklokker i nabo området, og nabo-sidevejene med min flyers i hånden og spurgte om de havde set ham, om de ville være opmærksomme på deres skur (hvis de havde et sådanne et) osv.. Stoppede folk på gaden som fx. luftede hund og viste min flyers osv.. Gik ud ved en stor vej vi har i nærheden for at se om han skulle være ramt af en bil.
Vedr. Kattesandet fra k.toilettet, skiftede jeg det ikke ud så det bevarede hans lugt også spredte jeg det lidt ud både henne ved havedøren og hoveddøren. Jeg lagde lidt tørfoder ud.
Vigtigst af alt (tror jeg i hvert fald) var at jeg blev ved med at kalde højt på ham... HVER dag flere gange om dagen (fx. morgen inden arb, eftermiddag efter arb, igen efter aftensmad og inden jeg gik i seng) var jeg ude og gå. Da jeg var ude og kalde var jeg rundt omkring da de faktisk kan løbe langt væk, jeg havde guf med som raslede og som var en lyd som han ville kunne genkende.. kiggede under biler der holdte på P-pladsen i nærmiljøet, kiggede inden i diverse legepladsers huse .. kiggede alle mulig tænkelige steder samtidigt med at jeg kaldte.
Var meget ulykkelig og tænkte at han nok var meget skræmt og utryg.. og jeg VILLE bare have ham hjem igen.
Lige pludselig efter 2-4 døgn kom han hjem. Jeg havde lige været ude og kalde på ham.. igen gået mig en lille kalde tur lidt efter midnat og ca. 30 min efter hvor jeg var på vej i seng kaldte jeg en sidste gang oppe fra vinduet og så kom han. Han var meget bange, kold og sulten - plus at det ikke var sådan at han kom løbende hen og ind af døren tvært i mod var det helt omvendt... hen kom meget listende og forsigtigt hen til havedøren til vores hjem og satte sig der forsigtigt. Jeg måtte næsten ikke nærme mig ham på trods af at han var mor's mis... hver gang jeg prøvede på at løfte ham bakkede han også var jeg jo bange for om han ville løbe igen, så, jeg hentede hans vådekost og lagde en klat fra hvor han var og ind til vores køkken til han til sidst var inde og så jeg kunne lukke døren bag ham.
Efter at han havde fået mad, varmen og vasket sig selv lidt kom han til sig selv igen og var igen den Volvo-mis jeg hele tiden havde haft, hvor jeg både måtte løfte, kysse og kæle ham
Så her endte det altså godt og HÅBER det samme for jer
Held og lykke... og skriv endelig når hun er kommet hjem igen
dec 2012
Her er et billede af min lille søde mis.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
dec 2012
jan 2012
Det kan jo også være at en af dine naboer har givet hende husly..
Så lav nogle sedler med et billed af hende, beskriv hende og skriv dit tlf nr. så folk ved du leder efter hende, hæng dem på lygtpæle, i den lokale daglivarebutik og læg dem i folks postkasser, opforder også folk til at kigge i deres skure, kældre osv for at se om de har fået lukket hende inde ved et uheld..
Hun er jo skrækslagen helt alene ude i den store verden, så hun gemmer sig jo klart nok..
dec 2012
jan 2012
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
dec 2012
Jeg har været ude og kalde på hende og rasle med hendes mad ligesom jeg plejede at gøre når det var spisetid for hende.
Der bliver fyret fyrværkeri af udenfor og jeg er bange for at det gør hende endnu mere bange så hun løber længere væk.
Jeg græder mig selv i søvne, og jeg har lukket mig udenfor omverden, jeg tænker kun på min lille søde kat som plejede at ligge oven på mig når jeg om aftenen så fjernsyn.
Jeg savner hende, for jeg elsker hende, og folk der skriver at jeg skal fatte håb og jeg skal se lyst på det, er nu søde nok, men i vil ikke kunne sætte jer ind i den situation, og jeg lyder måske åndssvag, men det gør virkelig ondt, kun dem som har prøvet det selv ved hvad jeg mener.
Jeg savner hendes poter og hendes uskyldige ansigt hver gang hun havde lavet ballade, jeg savner hendes spinnen når jeg strøg min håndflade igennem hendes pels.
Cassandra kom nu hjem
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Krydser fingre!
dec 2007
Men jeg kan sagtens sætte mig i dit sted
Jeg håber hun snart dukker op,det er vist den bedste julegave du kan få
okt 2006
Følger: 62 Følgere: 62 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 514
dec 2012
Men jeg håber at nogen har taget hende ind, fordi lige nu er det snestorm, så der er ikke meget håb hvis hun befinder sig udenfor.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Når snestormen er ovre, så prøv igen at lede. Det er slet ikke umuligt, at hun er lukket inde et sted i nærheden. Katte bliver tit fundet i garager, skure, vaskekældre, loftsrum, osv. Tjek også lukkede containere o.lign.
Mindre sandsynligt at hun er hoppet ind i en bil, men tjek alligevel fremlysninger på KV og DB i hele landet.
Jeg krydser fingre og tæer for at hun snart er hjemme hos jer.
Cassandra, kom nu HJEM!
Ideer til efterlysning m.m. i denne tråd:
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/102478-stor_hun_killing_savnes
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Men som Tinka skriver giv ikke op ,har selv prøvet at vores kat, der ellers ikke gider være ude pludselig var væk i 4 dg
Den 4. dag kom den spaserende hjem som om intet var hændt
dec 2012
Kan ikke bære tanken om at hun måske er død.
jun 2009
dec 2012
Vi var alle i familien ved at opgive håbet, vi græd hver dag, og vi vandrede på skift rundt om natten for at tjekke om Cassandra var kommet hjem.
I dag kom vi så hjem fra julefrokost ca. 30 min siden, og vi kalder ud af glasdøren til haven for sidste gang inden vi går i seng.
Det havde vi gjort hver dag, men uden held.
Der gik ca. 1 min efter vi havde kaldt, og så udbryder min søster "DER ER HUN JO", og vi styrtede alle hen til døren, hvor min kat stod med poterne oppe af.
Vi kunne ikke tro vores egne øjne, vi var alle grædefærdige da vi lukkede hende ind. Hun gik ind som om intet var hændt.
Hun skyndte sig ind, meget kold og sulten. Så hun kastede sig over maden som et vilddyr.
Endelig kom hun hjem, det er en fest dag i dag, endelig har jeg fået min elskede kat tilbage, efter 6 MEGET HÅRDE døgn.
Jeg er ubeskriveligt glad, har savnet hende så frygteligt, og jeg havde næsten givet op. Jeg kunne ikke tro det da jeg så hende, det var en følelse som ikke kan beskrives med ord.
Tuder stadig, for det er stadig ikke helt gået op for mig.
Juhuuu.!
Dog har hun fået en underlig byld ude under hendes snude, og hun stiller sig udeforan sin kattebakke og miaver men bevæger sig kun halvt ind?.
Det er utroligt, havde ikke regnet med det. Et ægte julemirakel.
Tilsidst vil jeg takke alle jer der har kommenteret eller bare fulgt med i mit lille "eventyr. Det har betydet meget med jeres varme kommentarer, det hjalp mig med at opretholde håb.
Tak.
jan 2012
Jeg ville nok få hende tjekket ved dyrlægen for en sikkerheds skyld..
Og pas på med at give hende for meget mad på en gang, hvis hun har været uden mad i mange dage, så kan hun forspise sig og blive rigtig dårlig..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Hun skal nok lige kigges efter af en dyrlæge, hvis det er en byld hun har fået.
Lis: Hun er neutraliseret, det spurgte jeg nemlig om tidligere ('Herre'-sjov kunne jo være årsagen til udflugten)
jun 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 59
okt 2006
Følger: 62 Følgere: 62 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 514
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Men hav lige et øje med, om hun kommer på bakken og får tisset.
Tag evt. låget af den i starten, hvis hun føler sig utryg ved den.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Tillykke :-). Jeg er så glad og lettet på jeres vegne.
**hun stiller sig udeforan sin kattebakke og miaver men bevæger sig kun halvt ind?.**
Jeg tror hun har været lukket inde, og er blevet lidt forsigtig med at gå ind i noget. Så prøv at tage låget af bakken. Håber det vil hjælpe.
dec 2007
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
jun 2009
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 49
okt 2012