{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

Magnus M
Magnus M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19

Min kat er væk!! :'( {{forumTopicSubject}}

HJÆLP MIN KAT ER VÆK

Min hunkilling Cassandra på 6 måneder løb onsdag(d.18) aften hjemmefra, hun er en indekat, men vi plejer at lukke hende ud i den indelukkede have hver dag i 10 minutters tid. Altså hun har ikke været udenfor "lågen". Jeg har haft hende i ca. 4 måneder.

Vi havde lukket hende ud i haven som vi plejer, og da vi skulle lukke hende ind igen var hun ingen steder at finde, hun var krøbet ud igennem rækværket som "indeburer" vores have.

Som sagt er hun kun 6 måneder, hun har været ude i 2 døgn nu og mig og min familie er helt ude af os selv. Vi er bange for at kulden vil tage hende, da hun ikke har så tyk pels :(.

Hun har været væk i 2 døgn nu, og vi har prøvet at stille hendes kattebakke ud i tilfælde af at hun ikke kan finde hjem.

Vi har efterlyst hende og spredt sedler ud i hele området, og vi har selvfølgelig også ledt efter hende, men hun er ingen steder at finde.

Jeg ved ikke hvad jeg mere skal gøre, jeg er meget ked af det og vil egentligt bare have min søde kat hjem igen. Jeg savner hende, og jeg bliver ved med at kigge over mod døren hvor vi lukker hende ind, i håb om at hun vil stå der.

Håber i kan hjælpe :(.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er væk!! :'(
  • #1   21. dec 2012 Hvor er katten forsvundet fra?

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#2   21. dec 2012 Jeg bor i Fløng, hvis det var det du mente. smiley

• Matilde N
    Matilde N Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #3   21. dec 2012 Hej jeg ved godt at det ikk har noget med din smukke kats forsvinden at gøre men har du købt hende af en der hedder Alice? Hun ligner min hunkat meget.

profilbillede
  • Matilde N
    Matilde N Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #4   21. dec 2012 Hej jeg ved godt at det ikk har noget med din smukke kats forsvinden at gøre men har du købt hende af en der hedder Alice? Hun ligner min hunkat meget.

• #5   21. dec 2012 Det var det jeg mente smiley Jeg bor næsten helt oppe i toppen af Nordjylland, så jeg kan ikke rigtig hjælpe med at kigge udenfor efter katten smiley Jeg håber den kommer hjem snart!!

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#6   21. dec 2012 Hold da op, de ligner hinanden meget.

Jeg kan desværre ikke huske hvad hun hed smiley

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#7   21. dec 2012 Håber jeg også :(, vores hus føles helt tomt uden den lille. smiley

• #8   21. dec 2012 Øv, det er så trist. Kan bakken stå overdækket, så den kan stå ude hele døgnet? Har du prøvet, at stille mad ud? Har du været ude og rasle med noget lækkert, og kalde på hende?
    Håber inderligt du finder hende igen.

• #9   21. dec 2012 Er hun neutraliseret (steriliseret)?
    Det kan være hun er kommet i løbetid og ude at lede efter en flot fyr.

Jeg har samlet forskellige tips til hvad man skal gøre i den situation på min hjemmeside, prøv at se om der er noget du kan bruge

www.rosenly.dk

Håber hun snart er hjemme igen og at du opdaterer herinde.

• #10   21. dec 2012 Bliv ved med at lede, ring med jævne mellemrumtil dyrlæger i området og evt nærmeste katteinternat
    strø lidt brugt grus udenfor og langs med haven

En ældre dame her hvor jeg bor hendes kat forsvandt også, vi ledte og ledte efter hende, pludselig stod hun udenfor terrassedøren, hun havde været væk i 10 dage,der var ikke sket noget med hende, hverken graviditet el. mærkerefter overfald

Du må meget gerne give en up date når hunerkommet hjem.

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#11   21. dec 2012 Hun er steriliseret, så jeg tror at noget har skræmt hende, og derfor er hun løbet. :'(.

Ihh altså, jeg håber snart hun kommer tilbage:(

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#12   21. dec 2012 Jeg har været ude og lede her til aften igen, men uden held.

Er der nogen af jer som kan komme i tanke om hvor den kan gemme sig? Jeg tænker om der er nogen specielle steder som ville være gode at lede.

• #13   21. dec 2012 Har du tjekket i forum herinde? de seneste dage har der været en del opslag om nogen der har fundet katte.
    Håber du finder din kat.

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#14   21. dec 2012 Nej det har jeg ikke, men jeg vil da give det et skud.

Tak smiley

• #15   21. dec 2012 Er der et sted hun kan være lukket inde? Min mors kat var engang lukket oppe på loftet hos genboen i 1 dag smiley Du kan evt. smide noget kattegrus (af det fra bakken) ud omkring nogle hække i området, så hun kan dufte sig tilbage. Tarzan har selv engang været væk i 3 dage, jeg var også knust, men han dukkede op igen 3 dage efter smiley

• #16   21. dec 2012 For et par år tilbage havde min hunkat Gipsy et kuld killinger, de boede inde til at starte med fordi mine forældre har hunde, også ville vi vende dem til at være udenfor ved at lade dem bo i en gammel hestestald.
    Da de har været omkring ti uger gamle forsvandt én af dem, min søster og jeg var synderknust. Vi ledte efter ham i to dage uden held.
    Tilsidst troede vi han var blevet taget af ræven, men så pludselig - næsten én uge senere - så sad han på trinnet ind til hestestalden og kaldte på sin mor!

Bare lidt solskin til en trist historie for at give dig lidt håb......
    Jeg ønsker virkelig for dig at din lille kat kommer tilbage igen!

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#17   21. dec 2012 Det var heldigt :), lige nu svinder mit håb bare mere og mere. smiley

• #18   21. dec 2012 Er hun chippet eller øremærket?

• #19   21. dec 2012 Kig i skure garager mm hvor der er ly for vind og vejr under biler Ja alt.
    Men havde også en pige Mis der stak af hjemme fra ca 5 dages tid og pludselig en nat stod hun derhjemme igen

Håber meget i finder hende

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#20   21. dec 2012 Hun har øremærke, men jeg er alvorligt bange for at der gik noget galt ved øremærkningen, fordi jeg kan ikke rigtigt læse hvad der står inde i hendes øre, kun en masse grønne bogstaver og tal.

Jeg håber også at vi finder hende, men det varmer når i skriver jeres oplevelser med afstukne" katte der er vendt tilbage. Det giver mig håb, og håb er vist lige det jeg har brug for.

• #21   21. dec 2012 Bliver bortløbne katte ikke indleveret på internater?
    Jeg ved ikke om de ringer ud hvis de finder en med øretusch, men hvis ikke de gør er det da værd at ringe og spørge om de fundet en kat som din..
    Jeg ved godt det måske er lidt drastisk efter kun to dage, men har du sat seddler op?
    Det er jo bare min mening, men har altid fået afvide at det skal gøres hurtigst muligt, så er chancerne for at folk er opmærksomme på katte af den beskrivelse større..

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#22   21. dec 2012 Ja det har jeg gjort, jeg er bange for at den ikke tør komme tilbage fordi der allerede bliver affyret fyrværkeri. Jeg er bange for at den bare vil løbe længere væk.

• #23   21. dec 2012 Det ved jeg selvfølgelig ikke men hvis jeg var kat ville jeg hellere finde et sted at gemme mig end at løbe længere.
    Men, igen, jeg er jo heller ikke en kat..

• #24   21. dec 2012 Efterlys den i katteregistrene og hos DB så får dyrlæge og internater besked om at den er savnet hvis de finder den og tjekker øremærket.

På DB's hjemmeside kan du også tjekke om hun er blandt de mange mange fundne katte der savner deres ejer.

Min kat har været væk siden august og hun er indekat gennem 10 år. Men jeg mister ikke håbet før jeg ved hvad der er sket med hende ...

Der er en kat der lige er kommet hjem efter 3 år og 10 mdr. så alt kan lade sig gøre.

Der der en del der finder halvvoksne killinger pt. Mener at der var en tråd så sent som i går herinde.

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#25   21. dec 2012 Tak:)

• #26   21. dec 2012 Min kat løber nogen gange væk, kommer dog hjem igen.
    Men sidst var han blevet skræmt, han er jordens største kæle trold.
    Han var væk i noget tid, 3-4 måneder hvor jeg har ledt efter ham. Bogen gange viste hn sig ude foran huset. Så en dag, nåde jeg ud, han ville ikk snakke, så skyndte mig en efter noget kød fra køleskabet. Så lokkede jeg ham til mig, han vat lidt usikker. Men blev til sidst tryg. Efter det er vires "forhold" blevet meget bedre. Nu går vi ture på vejen sammen, træner, og alle mulige ting. (-: så ikk mist håbet!

• #27   22. dec 2012 For 2 år siden til januar løb den ene af vores katte; Volvo også hjemme fra det var MEGET koldt udenfor og han var omkring 7 måneder på det tidspunkt. Han var (og er stadig) godt nok udekat men var faktisk ikke rigtigt interesseret i at være ude i det sne-kolde og våde vejr.. så det var kort "luftning" på max omkring 10 min før han ville ind igen. Jeg havde ligesom dig stillet kattetoilettet ud, kaldt og kaldt, efterlyst ham med flyeres med billede på af ham i nær miljø + butikker.

Jeg stemte dørklokker i nabo området, og nabo-sidevejene med min flyers i hånden og spurgte om de havde set ham, om de ville være opmærksomme på deres skur (hvis de havde et sådanne et) osv.. Stoppede folk på gaden som fx. luftede hund og viste min flyers osv.. Gik ud ved en stor vej vi har i nærheden for at se om han skulle være ramt af en bil.

Vedr. Kattesandet fra k.toilettet, skiftede jeg det ikke ud så det bevarede hans lugt også spredte jeg det lidt ud både henne ved havedøren og hoveddøren. Jeg lagde lidt tørfoder ud.
    Vigtigst af alt (tror jeg i hvert fald) var at jeg blev ved med at kalde højt på ham... HVER dag flere gange om dagen (fx. morgen inden arb, eftermiddag efter arb, igen efter aftensmad og inden jeg gik i seng) var jeg ude og gå. Da jeg var ude og kalde var jeg rundt omkring da de faktisk kan løbe langt væk, jeg havde guf med som raslede og som var en lyd som han ville kunne genkende.. kiggede under biler der holdte på P-pladsen i nærmiljøet, kiggede inden i diverse legepladsers huse .. kiggede alle mulig tænkelige steder samtidigt med at jeg kaldte.
    Var meget ulykkelig og tænkte at han nok var meget skræmt og utryg.. og jeg VILLE bare have ham hjem igen.

Lige pludselig efter 2-4 døgn kom han hjem. Jeg havde lige været ude og kalde på ham.. igen gået mig en lille kalde tur lidt efter midnat og ca. 30 min efter hvor jeg var på vej i seng kaldte jeg en sidste gang oppe fra vinduet og så kom han. Han var meget bange, kold og sulten - plus at det ikke var sådan at han kom løbende hen og ind af døren tvært i mod var det helt omvendt... hen kom meget listende og forsigtigt hen til havedøren til vores hjem og satte sig der forsigtigt. Jeg måtte næsten ikke nærme mig ham på trods af at han var mor's mis... hver gang jeg prøvede på at løfte ham bakkede han også var jeg jo bange for om han ville løbe igen, så, jeg hentede hans vådekost og lagde en klat fra hvor han var og ind til vores køkken til han til sidst var inde og så jeg kunne lukke døren bag ham.
    Efter at han havde fået mad, varmen og vasket sig selv lidt kom han til sig selv igen og var igen den Volvo-mis jeg hele tiden havde haft, hvor jeg både måtte løfte, kysse og kæle ham smiley

Så her endte det altså godt og HÅBER det samme for jer smiley
    Held og lykke... og skriv endelig når hun er kommet hjem igen

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#28   22. dec 2012 Det skal jeg nok :), vi har været ude og lede her til morgen og igår aftes, der er lang tid til nytår, men alligevel bekymrer vi os for at hun ikke når hjem inden, fordi så er hun væk forevigt. smiley

Her er et billede af min lille søde mis.

profilbillede
  • #29   22. dec 2012 Jeg håber din søde mis finder hjem, du må bare blive ved med at gå ud og kalde på hende og led efter hende, så hun kan høre dig, og så forhør dig hos naboer om de måske kan have kommet til at lukke hende inde et sted...

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#30   22. dec 2012 Det har jeg også, men jeg er bange for hun ikke kan høre mig, altså er løbet langt væk, fordi hun kommer ikke når jeg kalder, og det plejer hun jo .

• #31   22. dec 2012 Det er netop derfor du skal ud og undersøge om hun kan være lukket inde et sted og må desværre jo også opfordre dig til at tjekke i grøftekanter og lign. for hun kan jo desværre være blevet ramt af en bil smiley
    Det kan jo også være at en af dine naboer har givet hende husly..

Så lav nogle sedler med et billed af hende, beskriv hende og skriv dit tlf nr. så folk ved du leder efter hende, hæng dem på lygtpæle, i den lokale daglivarebutik og læg dem i folks postkasser, opforder også folk til at kigge i deres skure, kældre osv for at se om de har fået lukket hende inde ved et uheld..

Hun er jo skrækslagen helt alene ude i den store verden, så hun gemmer sig jo klart nok..

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#32   22. dec 2012 Jeg synes selv jeg har prøvet alt, men jeg må vel bare blive ved. smiley

• #33   22. dec 2012 Ja der er ikke andet for end at bliver ved og ved, krydser fingre for at du snart får hende hjem igen..

• #34   22. dec 2012 Åh sikke en forfærdelig historie smiley Herfra krydser vi alle finger og poter vi kan for at din kat kommer hurtigt hjem igen!! Mist ikke håbet.

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#35   22. dec 2012 Der er gået 3 døgn og hun er stadigvæk ikke kommet hjem eller blevet set.
    Jeg har været ude og kalde på hende og rasle med hendes mad ligesom jeg plejede at gøre når det var spisetid for hende.

Der bliver fyret fyrværkeri af udenfor og jeg er bange for at det gør hende endnu mere bange så hun løber længere væk.

Jeg græder mig selv i søvne, og jeg har lukket mig udenfor omverden, jeg tænker kun på min lille søde kat som plejede at ligge oven på mig når jeg om aftenen så fjernsyn.

Jeg savner hende, for jeg elsker hende, og folk der skriver at jeg skal fatte håb og jeg skal se lyst på det, er nu søde nok, men i vil ikke kunne sætte jer ind i den situation, og jeg lyder måske åndssvag, men det gør virkelig ondt, kun dem som har prøvet det selv ved hvad jeg mener.

Jeg savner hendes poter og hendes uskyldige ansigt hver gang hun havde lavet ballade, jeg savner hendes spinnen når jeg strøg min håndflade igennem hendes pels.

Cassandra kom nu hjem smiley

profilbillede
  • #36   23. dec 2012 Åh hvor er det bare træls sådan noget! Føler sgu med dig smiley Håber hun snart vender hjem igen. I det mindste er det ikke de der helt vilde frostgrader som vi havde for et par uger siden, eller det er det i hvert fald ikke hernede i sydjylland.

Krydser fingre!

• #37   23. dec 2012 Jeg tror at selvom man ikke har prøvet at en kat forsvinder, kan man sagtens forstå.
    Men jeg kan sagtens sætte mig i dit sted

Jeg håber hun snart dukker op,det er vist den bedste julegave du kan få

• #38   23. dec 2012 Kunne der være nogle der har taget din mis ind ? Tænker det jo er koldt og nu med sne. Så kunne det være nogle har taget den ind ?

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#39   23. dec 2012 Vi har jo været rundt og spørge i nabolaget, og også hængt sedler op.

Men jeg håber at nogen har taget hende ind, fordi lige nu er det snestorm, så der er ikke meget håb hvis hun befinder sig udenfor.

• #40   23. dec 2012 Magnus - Det du går igennem lige nu, er mit største skræk, så jeg forstår fuldt ud din fortvivlelse! Men giv ikke op! Det sker da heldigvis ofte, at bortløbne katte bliver fundet eller kommer hjem selv, nogle gange efter lang tid.

Når snestormen er ovre, så prøv igen at lede. Det er slet ikke umuligt, at hun er lukket inde et sted i nærheden. Katte bliver tit fundet i garager, skure, vaskekældre, loftsrum, osv. Tjek også lukkede containere o.lign.

Mindre sandsynligt at hun er hoppet ind i en bil, men tjek alligevel fremlysninger på KV og DB i hele landet.

Jeg krydser fingre og tæer for at hun snart er hjemme hos jer.
    Cassandra, kom nu HJEM!

Ideer til efterlysning m.m. i denne tråd:
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/102478-stor_hun_killing_savnes

• #41   23. dec 2012 åhh håber sådan I finder hende smiley
    Men som Tinka skriver giv ikke op ,har selv prøvet at vores kat, der ellers ikke gider være ude pludselig var væk i 4 dg smiley
    Den 4. dag kom den spaserende hjem som om intet var hændt smiley

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#42   23. dec 2012 Det håber jeg også, men nu har der lige været snestorm smiley så jeg frygter det værste.

Kan ikke bære tanken om at hun måske er død. smiley

• #43   23. dec 2012 Jeg får helt tårer i øjnene af at læse hvor meget du savner og tænker på din kat. Gud hvor jeg dog føler med dig og jeg ønsker inderligt for dig at hun kommer hjem igen. Lad os håbe hun har søgt ly for stormen et lunt sted. Herfra ber vi en stille bøn, til at du i morgen får verdens bedste julegave; at hun kommer hjem til dig! Mange tanker

• Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    dec 2012

#44   25. dec 2012 Jeg har en glædelig nyhed!

Vi var alle i familien ved at opgive håbet, vi græd hver dag, og vi vandrede på skift rundt om natten for at tjekke om Cassandra var kommet hjem.

I dag kom vi så hjem fra julefrokost ca. 30 min siden, og vi kalder ud af glasdøren til haven for sidste gang inden vi går i seng.

Det havde vi gjort hver dag, men uden held.

Der gik ca. 1 min efter vi havde kaldt, og så udbryder min søster "DER ER HUN JO", og vi styrtede alle hen til døren, hvor min kat stod med poterne oppe af.

Vi kunne ikke tro vores egne øjne, vi var alle grædefærdige da vi lukkede hende ind. Hun gik ind som om intet var hændt.

Hun skyndte sig ind, meget kold og sulten. Så hun kastede sig over maden som et vilddyr.

Endelig kom hun hjem, det er en fest dag i dag, endelig har jeg fået min elskede kat tilbage, efter 6 MEGET HÅRDE døgn. smiley

Jeg er ubeskriveligt glad, har savnet hende så frygteligt, og jeg havde næsten givet op. Jeg kunne ikke tro det da jeg så hende, det var en følelse som ikke kan beskrives med ord.

Tuder stadig, for det er stadig ikke helt gået op for mig.

Juhuuu.!

Dog har hun fået en underlig byld ude under hendes snude, og hun stiller sig udeforan sin kattebakke og miaver men bevæger sig kun halvt ind?.

Det er utroligt, havde ikke regnet med det. Et ægte julemirakel.

Tilsidst vil jeg takke alle jer der har kommenteret eller bare fulgt med i mit lille "eventyr. Det har betydet meget med jeres varme kommentarer, det hjalp mig med at opretholde håb.

Tak.

profilbillede
  • #45   25. dec 2012 Sikke dog en dejlig update, så er der julemirakler til smiley Det lyder til at hun har været lukket inde et sted hvor folk har været på juleferie, men hvor er det godt at hun er kommet hjem igen..

Jeg ville nok få hende tjekket ved dyrlægen for en sikkerheds skyld..

Og pas på med at give hende for meget mad på en gang, hvis hun har været uden mad i mange dage, så kan hun forspise sig og blive rigtig dårlig..

• #46   25. dec 2012 neeeej hvor var det en dejlig nyhed at i har fået jeres kat hjem igen smiley

• #47   25. dec 2012 Det var en skøn opdatering. Er hun ikke steriliseret så få det gjort nu - hun kan ha' været på sjov

• #48   25. dec 2012 Sikke en dejlig update smiley

Hun skal nok lige kigges efter af en dyrlæge, hvis det er en byld hun har fået.

Lis: Hun er neutraliseret, det spurgte jeg nemlig om tidligere ('Herre'-sjov kunne jo være årsagen til udflugten)

smiley

• #49   25. dec 2012 Mon ikke vi alle har fulgt med i denne tråd og nu sidder og kniber en tåre af lettelse på jeres vegne. Godt hun er hjemme igen. Nok den dejligste julegave man kan få.

• #50   26. dec 2012 sikke en dejlig nyhed der findes altså julemirakler smiley stort hurra for hun kom hjem igen julekram fra mig

• #51   26. dec 2012 Skøn opdatering smiley :D

Men hav lige et øje med, om hun kommer på bakken og får tisset.
    Tag evt. låget af den i starten, hvis hun føler sig utryg ved den.

• #52   26. dec 2012 YES! Så kom hun hjem!:D . Det er i sandhed en glædelig nyhed! smiley
    Tillykke :-). Jeg er så glad og lettet på jeres vegne.

**hun stiller sig udeforan sin kattebakke og miaver men bevæger sig kun halvt ind?.**

Jeg tror hun har været lukket inde, og er blevet lidt forsigtig med at gå ind i noget. Så prøv at tage låget af bakken. Håber det vil hjælpe.

• #53   26. dec 2012 Hvor erdet dejligt hun er kommet hjem glædelig jul

• #54   26. dec 2012 Åh hvor dejligt hun er kommet hjem! Det var da lige så jeg kneb en lille tåre da jeg læste det! Hvilken lettelse, kan sagtens sætte mig ind i hvor skønt det må føles, har jo selv prøvet 12 dage i helvede.

• #55   26. dec 2012 nej hvor dejligt smiley 'Tænkte nok den ville komme

• #56   26. dec 2012 Åh hvor er det godt hun er hjemme!! Det glæder mig virkeligt at høre smiley

• #57   27. dec 2012 Hvor er jeg glad for at komme ind på kattegalleri.dk i dag og læse at søde lille Cassandra er kommet hjem igen smiley Mange gange tillykke med den dejlige begivenhed og held og lykke frem over..

• #58   27. dec 2012 Dejlig opdatering - det var godt det endte som det skulle smiley

Kommentér på:
Min kat er væk!! :'(

Annonce