9. jan 2012 Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvorfor hedder jeres katte det de hedder? Hvorfor hedder jeres katte det de hedder?
Ja altså dette er blot en lille hyggetråd
Jeg har blot gennem længere tid siddet og se nogle af alle jeres smukke kattes profiler, budt velkommen og bare beundret alle kattene, samtidig har jeg tænkt på om der er noget der ligger til baggrund for jeres valg af navn til jeres kat(te)..
Er det bare fordi i godt kan lide navnet?? Er det fordi det har en betydning?? Eller er der en helt anden grund??
Skriv gerne hvad jeres kat hedder og hvorfor..
Håber i gider at være med på denne lille leg
Jeg kan starte med at fortælle at min dejlige hunkat på 5år og 11måneder hedder Tøsen, det var nu slet ikke det hun skulle have heddet, det var meningen hun skulle ha haft et tegneserie navn, men vi kunne ikke finde et godt et der passede til hende, så vi startede med at kalde hende Tøsen, da der var gået et stykke tid, så faldt det bare naturligt og ingen andre navne passede pludseligt ikke til hende
Vi får mange skæve smil for vores valg af navn, for de syntes de er lidt pudsigt navn til en kat på næsten 9 kg..
Så har jeg jo fået min hittekilling som nu er næsten 9 måneder ( og i øvrigt slet ikke killing mere).
Hun hedder Smilla, og det gør hun fordi, da jeg så det billed som min søster mms'ede til mig, så kunne jeg slet ikke lade være med at smile, og så syntes jeg bare rigtig godt om navnet, flere har også sagt at det er meget passende for man kan da ikke lade være at smile når man ser på hende
De har nu også kælenavne, Tøsen kalder jeg også for putte, hvilket hun også reagere på og Smilla kalder vi også fisen, det reagere hun nu ikke på, og det er altså ikke fordi hun fiser men fordi hun er sådan en lille bitte mis.
Jeg kan slutte med et billed af dem begge
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Mads bestemte jeg ikke, det gjorde ungerne da de var små, så de Mads og Mikkel.
Victor kommer af Victory, efter hans grumme oplevelser, inden han kom her og som han overlevede.
Så kommer vi til de katte fra opdrættet jeg selv har navngivet. Alle navne har og vil altid have noget med sang og musik eller kunstere og komponister at gøre, da jeg er vokset op med musik og via begge mine uddannelser har betydet meget for mig.
Man in the mirror
Billie Jean
Dirty Diana
Boheimian Rhapsody
Bon Jovi
Bruce Springsteen osv osv
jul 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 46
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
feb 2010
Følger: 1 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 27
Min hunkat, hedder Tomat. Fordi hun er rød. Og fordi at den gang jeg fik hende havde jeg én anden kat som hed Ært (som egentlig startede med at hedde Artemis, men det bliv hurtigt til Ært i stedet for. Som især var komisk for hun var én lille tyksak). Men derfor Tomat, Og tror heller ikke at der er særlig mange katte der hedder Tomat
Min hankat hedder Batman. Kæresten var ikke enig med mig i at han skulle hedde Manfred. Og det navn jeg ellers havde valgt til min kommende kat, var egentlig Dengse, men det passede bare ikke til ham. Og jeg har altid elsket Batman, altså tegneserie figuren, så derfor Batman
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
Don Vito er også navnet fra opdrætter efter the godfathers...
Men det blev også for langt at kalde og børnene syntes ikke at det passede med hverken don eller vito...og da vi bragte ham hjem ville han kun falde til ro i bilen hvis han lå på min skulder...så da børnene lige havde set Pirates of the caribeans så mindede han dem om Jack (aben) så Jack det blev...især fordi børnenes tidligere katte altid hed double, tripel..(efter øl) og Nu er det så "spil" som Chess og Black Jack
Så i daglig tale Ches og Jack
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Romeo skulle egentlig have heddet garfield men da vi så ham første gang var han bare så charmerende at han var nødt til at hedde Romeo, kaldet romme
Sylvester hedder sådan pga tegnefilmen om pip og sylvester, hans aftegn er næsten helt magen til tegnefilmskatten (intelligensmæssigt er der heller ikke den store forskel
Niko tjaa noget skulle han hedde og min datter syntes det var et super sødt navn, bliver kaldet babymis men det er vi nok nødt til snart at holde op med, han bliver jo større
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
min mand og jeg var oppe at besøg en vi kender i 2010
og da jeg så han's kat som hedder pepe tænkte jeg at han har det ikke godt hos ham da han hade øjenbetændelse og ørebetændelse og var tynd og jeg viste at han
vil af med pepe så vi spurte om vi ikke måtte tag ham med hjem og det måtte vi
så vi fik pepe i behandling og den dag idag er han sund og rask
....................................................................................................................
Så har vi vores hunkat som er en blanding som vi fik af min veninde i bryllupsgave
her er et billede af dem pepe er den sorte kat og mille er den cremet kat
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Efter laaaaaang tids snak sagde jeg Milla. Men da jeg kiggede på et billede af hende kunne jeg jo godt se hun var en Mille (;
Idag rør det mig ikke at de hedder det samme(:
Vi kalder hende også for Mille-pigen når hun ikke gider komme
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Loke--- Fordi han var nr to kat og sort som kul (oprindelig KNÆK på internatet)
Bette--- Fordi han var/er den mindste
Tiger--- Det hed han og synes det er synd at skifte han på en gammel kat (men vi kalder ham nu BAMSE)
Ticco--- Det hed han og passer fint nok... Vi kalder ham dog Ticco liggo..
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 69
Jeg har haft en hunkat, som hed Sarabi (ligesom Simbas mor) - det passede super godt til hende. Det blev hurtigt forkortet til Rabi.
Dog kunne hun åbne døre, hvilket betød at jeg låste døren og så stod hun i stedet og skrabede på døren. Så min udlejer lavede det om til "Rabe-Skrabe-Katten" .. Så det hed hun altså.
Nu har kæresten og jeg besluttet at få en maine coon dreng, som vi skal hente d. 27. Han skal hedde Dexter! (Ligesom ham morderen i serien)
Vi håber han bliver rigtig stor og rigtig flot, og så skal han selvfølgelig 'myrde' et utal af fugle og mus.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Bruno bliver dog også kaldt: LilleBynno, Bruno Brynjolf og Puttemester.
Bjarne er bare Bjarne eller Bjarnemus.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Sikke mange forskellige navne i har fundet på og mange forskellige grundlag, syntes det er hyggeligt at høre om jeres skønne katte
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Mickey, fik vi for et år siden. Vi skulle kun have en killing. Så han kom til at hedde Mickey pga tegneserieguren og at vores første kat hedder Minnie.
McQueen skulle vi ikke have haft, men tog ham med da dem der skulle have haft ham slet ikke meldte sig på banen hos "opdrætteren". Det gad opdrætter ikke.Misserne skulle ikke ud til nogle der ikke gad komme og besøge dem. han og Mickey var og er pot og pande, så ham tog vi med os. Børnene gav ham navnet McQueen. det skulle være et navn med M.
Også havde vi en til lege med Mickey så Minnie ikke skulle jages rundt i hele hytten og udenfor af en legelysten killing.
jan 2012
Min første kat hed Kisser, vi troede det var en hunkat, men var en hankat, så navnet passede meget dårligt, jeg var 5 år og syntes nok navnet passede til en kat??
Min næste kat hed Pjevs, en sød gråstribet hunkat som jeg fik af min mormor, hun var meget pivset som lille killing deraf navnet, hun blev 1år..
Pjevs fik killinger vi beholdt 2, en hankat Buller, fordi han var en bulderbasse, han blev desværre kun 12 uger før en bil blev hans død..
Den anden killing var kulsort og kom til at hedde Black Lady, i daglig tale Blackie, og hun levede i høj grad op til sit navn, hun var en meget fin lady mis, man skulle ikke blive beskidt, næhh fy føj
Så fik vi en hankat han hed Julius, efter Julius Cæsar, det var min brors påfund
og så gik der ellers 12 år før jeg fik Tøsen..
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
Misserne her, hed Stribe 1 og 2 på internatet :o) Jeg kunne godt lide navnet Freja, og min kæreste synes så at den anden (lidt mindre, og meget frække) skulle hedde Frida (frække Frida).
De går under "Futterne" når der skal kaldes på dem i fællesskab :o) Det passer ret godt til dem, da de begge er meget nysgerrige, og altid futter rundt efter os
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Tulla hed egentlig Hamoni og var også fint, hun var født handicappet og tullede afsted på hælene, så hun blev til Tulla og kælenavn tullemus, hun er himmelkat.
Birk hed Adonis, som så sig selv som guds gave til kvinden
Manne er forkortelse af Manuel som han hed, han bliver også kaldt bamse.
Røde, hed Thomas O'Malley , men var et år gammel og var blevet kaldt rødhætte
jan 2012
maj 2012
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Det er da mega hyggeligt.
Sunshine kom lige som bare lige pludseligt, da hun og hendes søskende var begyndt at blive så store, at de legede.
Hendes bror var mest aktiv om aftenen og natten og kom derfor til at hedde Moonlight, og Sunshine kom til at hedde Sunshine, fordi hun var mest aktiv om dagen.
(Og fordi mine svigerforældre havde en hund der hed Sunshine, som jeg var helt forelsket i)
Også synes jeg det var et meget unikt navn
Jeg har ikke set en kat, der hedder det samme som Sunshine gør
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Siris mor kaldte jeg Rine, som er mit eget kælenavn.
Så har jeg haft 2 mishandlede hittekillinger som jeg kaldte Justice og Fighter, simpelthen fordi jeg syntes de var så uretfærdigt, hvad de 2 killinger har måttet kæmpe i mod.
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 15
og min lille bror bestemte at Buller skulle hedde Buller
Min hund derimod er opkaldt efter den nordiske gud Balder, som er lysets gud og den smukkeste af alle guder
maj 2012
Ellers fine navne
maj 2012
jan 2012
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Eller Blackie hed Hitler-mis, men da jeg sagde at det kom han ikke til at hedde herhjemme sagde tidligere ejer at han før havde heddet Blackie, så det hedder han bare igen
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
Knirke hedder Knirke, for da hun var lille, der lå hun altid og "knirkede", som den eneste, når de diede.
dec 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 121
så hende der hjalp mig med killingerne syntes han var en rigtig tarzan.:-)
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Ymer min hankat fik sit navne, fordi han som killing var næsten hvid - Så han blev opkaldt efter morgenmaden Ymer.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
Så passede det så med at der kom nissebanden i julekalenderen og med han sjove løb blev det til lunte... Til hverdag kalder vi ham bøllemand eller manse (efter mammutten fra ice age fordi han tramper meget når han går)
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Freddie hed oprindeligt Marie, men det skulle min hankat altså ikke hedde!
Når nu Elvis var opkaldt efter en -for mig - stor stjerne, ja så skulle Freddie da også opkaldes efter det.
Jackson (The king of pop) var lidt upraktisk da naboens hund hedder Jack - og den stikker ofte af hjemmefra.
Mozart passede ikke til ham. En anden afdød stjerne med en skøn stemme fik så æren - Freddie Mercurey! Kælenavnet er "Dissen", "den lille" (host, host) eller......Appelsiiiin! Han kommer drønende når han hører det ord, fatter ikke hvad der går af ham
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Lillemis og storemis - dog med omvendte størrelser til sidst
Garfield - var rød og tyk
Sorte - helt sort
Pjuske
Buller
Simba
Ikke særlig kreative navne, men fundet på da jeg var barn, så synes nok de var fine navne
Vi har også haft
Perle - Hun var perser
Trunte - Lille grå, pjusket pels og tyk
Gilbert (udtalt på engelsk)
Matti
Mine egen første kat hed Oliver - min første store kærlighed
Mit yndlingsnavn har altid været Oliver efter disneyfilmen, så det skulle han hedde.
Så havde jeg Fie, som var norsk skovkat.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Min stakkels lille Aidan har levet op til sit navn. Det viste sig at grunden til han opførte sig som om han var død var at hans øre var fulde af lus! så tætpakket han ikke kunne hører noget. Dyrlægen kunne se dem med det blåtte øje. Da han kom hjem efter ørene var renset(havde haft ham til dyrlægen dagen efter jeg fik ham hjem) så skælvede han af rædsels over alle de lyde der bombaderede hans små øre. Måtte liste mig rundt i mit eget hus. Nu er han en glad og rask kat som snildt falder Rotter og bringer dem hjem som gave....
Min rødstrippede han(de er fra samme kuld) havde en tildens til at falde ned i ting eller generelt gøre noget dumt. Han har også levet op til hans navn Macro. Dette navn stammer fra en bekendt som også har en tildens til at falde over sine egne ben. Og da han ved et tilfælde skrev sit eget navn forkert i en chat har han altid hedet Macro i stedet for Marco
(Der er dog mange der mener at når nu jeg har kaldt den røde kat Macro så skulle Aidan have hedet Micro... men deres fortolkning af navnet Macro har intet med grunden til han hedder Macro)
feb 2012
Artu fik sit navn fordi jeg synes det var flot, lidt inspireret af matthesens show "anden på coke", der hedde hans fisk artu:)
Pjevs var den killing det kunne vække hele nabolaget med sit hjertenskærende skrigeri, hvis der ikke var en dievorte fri lige når hun var sulten
Fox er min kærestes ide......... Efter megan Fox -.-'
Panda er opkaldt efter deres mormor. En af de smukkeste katte jeg længe har set som desværre pludselig var væk
Boris var også min kæreste ide. Jeg var ikke fan men synes faktisk det var Ret sødt da jeg vænnede mig til det
Og basse var den største af killingerne da de blev født og var det stort det igennem hele forløbet
feb 2012
Artu fik sit navn fordi jeg synes det var flot, lidt inspireret af matthesens show "anden på coke", der hedde hans fisk artu:)
Pjevs var den killing det kunne vække hele nabolaget med sit hjertenskærende skrigeri, hvis der ikke var en dievorte fri lige når hun var sulten
Fox er min kærestes ide......... Efter megan Fox -.-'
Panda er opkaldt efter deres mormor. En af de smukkeste katte jeg længe har set som desværre pludselig var væk
Boris var også min kæreste ide. Jeg var ikke fan men synes faktisk det var Ret sødt da jeg vænnede mig til det
Og basse var den største af killingerne da de blev født og var det stort det igennem hele forløbet
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Hun bliver dog kaldt alt mulig andet. Fimse, Fim, Bimse, Bimmer og Misse. Hun reagerer dog mest kun på Feline:)
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Han kunne ikke sige "Miav", nææhh han kvækkede som en frø! Sådan alla "aks", "arks", så hvad var mere naturligt end at kalde ham Kvaks?????
Han var fertil og ud af mine lommepenge og det jeg tjente ved fritidsjobs havde jeg sparet sammen til en kastration! Da jeg stod ved dyrlægen og fortalte om Kvaks' vilde strinterier på mit værelse og på køkkengardinerne (han var virkelig en provokerende Alpha-han) skulle han registreres og dyrlægen spurgte hvad han hed: Han hedder Kvaks! Jamen - udbrød hun forfærdet - er han da SÅ slem??
Kvaks nåede ikke at blive ordnet, for dyrlægen glemte aftalen og da vi skulle komme igen var Kvaks stukket af. Min far fandt ham 3 uger senere - dagen efter min fødselsdag, han var blevet kørt ned og havde forsøgt at nå hjem.
Skøn kat!
maj 2012
maj 2012
Denne lille dame er næsten 1 år på billedet og kom op på en vægt af 2,5 kg, hun var wobbler/ svømmer fik jeg at vide, hun havde neurologiske problemer, og havde en sjov haleføring + hun gik på hælene
maj 2012
Jeg ville heller ikke kunne styre mig, hvis der ikke var en begrænsning på 2 katte her
mar 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 25
De nuværende hedder Luna og Ludwig. Det tog noget forhandling at komme frem til de navne, jeg ville gerne have haft de skulle have heddet Kaptajnen og Jimi&Rene, men det satte min kæreste sig i mod. Så det blev Ludwig efter Bjergkøbing Grand Prix, hvor de hedder Sofus og Ludvig. Luna er der ikke rigtig nogen forklaring på.
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 319
Snowie hedder Snowfield på stamtavlen, og det blev så omdøbt til Snowie, da jeg fik ham herhjem.
Basse var den værste bullerbasse, da jeg fik ham - og da jeg dengang havde en kat der hed Buller, så faldt det naturlig at den nyankomne kom til at hedde Basse.
At han så også er blevet meget rund, gør jo kun at navnet passer endnu bedre
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Rosa hedder min gamle tøs, fordi hun er rød og ellers er opkaldt efter en af mine gamle katte.
Min exo hedder Anton, da jeg overtog ham hed han Quick Step og det syns jeg var grimt... hvorfor Anton? Aner det ikke, syns bare det passede til ham.
Og staldkatten.... egentligt hed hun Hannah, meeen så begyndte min møgunge at kalde hende Kaninskind, fordi hun var så blød - og det er bare hængt ved....
Her er Massen og Kaninskind igang med et festmåltid :o)
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
Filur(stribet uden hvid): Er opkaldt efter katten i alice i eventyr land fordi jeg elsker den tegnefilm og tænkte på den skøre kat da jeg fik ham.
Valkyrie(sort) er min kærestes kat, han er til tider aktiv i "viking miljøet" og så var en Valkyrie jo oplagt navn til hende, da de jo netop hjælper/leder "deres" viking i fordærv
Ronja(creme krølle): Hed Rosa ved opdrætter, da jeg fik hende som ½ årig, det blev lidt for sukker sødt for mig, Så spekulerede i navne der lød "ens" så hun hurtigt lærte det nye navn. Min veninde hed Ronja og Ronja røverdatter har jo kruset hår, så var et oplagt navn til hende(selvom hun er blond og ronja røverdatter er mørkhåret)
Peer Gynt(sort smoke krøllet) var fra et Ibsen kuld af så navngivet da jeg fik ham. Ironisk nok viste det sig så eneste klassiske musik album jeg nogensinde har haft og mistede for mange år siden på efterskolen VAR Peer Gynt.. Hvor pudsigt er det lige, opdagede jeg først da jeg tænke EJ kan ikke have en kat der hedder Peer Gynt uden at kende musikken og se stykket(sidste punkt er stadig på to-do-listen
http://i106.photobucket.com/albums/m249/milf-sago/Billede073-2.jpg
et gruppe billede-spot selv kattene ellers kan kattene kan ses på min profil:)
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 8
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
jan 2012
jan 2012
Følger: 31 Følgere: 164 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 187
Opdrætter navngav den lille hvide uldtot Lærke, da opfrætter var midt i et fugleflip
jan 2012
jan 2012
Følger: 31 Følgere: 164 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 187
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
min cornish er fra G kuldet og skulle hedde noget fra fiktionens verden, og da jeg er ret stor fan af narnia skulle det være derfra og pga af de store øre blev det til girbius der er en faun i narnia.
polka er fra bolchekuldet og er rød og hvid derfor polkagris(svensk stribet bolche)
toundra er fra T kuldet og skulle hedde noget russisk. og hendes stamnavn er potemkine der er et krigsskib.
bulldog lignede en bullterrier som lille så det blev kælenavnet. han er fra mit Akuld og er efter polka, er polkaprikket og en drøm der gik i opfyldelse derfor A polkadot dream.
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Sally - Har en sort ''klap'' for øjet, så mine forældre valgte at opkalde hende efter Sally Sørøver. Hun er fra samme kuld fra Simba (93), men lever stadig i sidste bedste velgående.
Mille - Jaae, hun hed Mille da vi fik hende. Det var jeg lidt ærgerlig over, da jeg synes jeg efterhånden har set mange katte der ligner Mille, som også hedder Mille
Det synes jeg var kært, fordi navnet er af ældre dato, og man måske ville forvente en lille fin slank mis når man hører navnet. MEN da vi fik Mille vejede hun 10kg+ så synes det ville være et kært navn. Hun hedder stadig Mille, men jeg kalder hende Mulle, Malle, Prinsesse, ooooog nogle gange Ingeborg (som hun faktisk lystre
jan 2012
Men så kun 4 hoveder, men nu jeg kigger efter kan jeg da godt se der er en der dukker sig mellem de andre, men lige meget hvor mange der er så er de <b>alle</b> nuttede
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117
Lucius (sidste skud på stammen, som ikke er oprettet herinde endnu
Begge navne er også romerske navne og var navne på hhv. konger og store generaler...:-)
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 1
(men har haft rigtig mange i årenes løb)
lige nu har vi Taiji - eller dvs hun er udstationeret her - navnet er opdrætterens, men vi kan li det fordi det indeholder essensen af yin og yan
derudover har vi Ferdinand - det er os der har givet ham navnet fordi en Ferdinand er stor, godmodig, kærlig og rolig (opkaldt efter Ferdinand, tyren fra Disneys tegnefilm)
og så har vi Flora - Flora hedder sådan, fordi da hun kom til os, ville vores yngste datter gerne kalde hende "blomst" - så Flora er egentlig et kompromis
vores gamle Lucifer hedder Lucifer fordi han ligner Lucifer fra askepot på en prik - bortset fra han ikke er ondskabsfuld - men han er stor, tyk og sig selv nærmest.... ind imellem kalder vi ham så bare "Ucifer" fordi han trodsalt ikke er en ondskabsfuld rad.
Mufasa som vi sidst har mistet - blev døbt Mufasa fordi han var vores første Mainecoon hankat og vi ønskede os en kæmpe stor løve - derfor blev han opkaldt efter Mufasa fra løvernes komge
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Hvorfor hedder jeres katte det de hedder?