2.101 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Hvorfor hedder jeres katte det de hedder? Hvorfor hedder jeres katte det de hedder?

Ja altså dette er blot en lille hyggetråd smiley

Jeg har blot gennem længere tid siddet og se nogle af alle jeres smukke kattes profiler, budt velkommen og bare beundret alle kattene, samtidig har jeg tænkt på om der er noget der ligger til baggrund for jeres valg af navn til jeres kat(te)..

Er det bare fordi i godt kan lide navnet?? Er det fordi det har en betydning?? Eller er der en helt anden grund??

Skriv gerne hvad jeres kat hedder og hvorfor..
Håber i gider at være med på denne lille leg smiley

Jeg kan starte med at fortælle at min dejlige hunkat på 5år og 11måneder hedder Tøsen, det var nu slet ikke det hun skulle have heddet, det var meningen hun skulle ha haft et tegneserie navn, men vi kunne ikke finde et godt et der passede til hende, så vi startede med at kalde hende Tøsen, da der var gået et stykke tid, så faldt det bare naturligt og ingen andre navne passede pludseligt ikke til hende smiley
Vi får mange skæve smil for vores valg af navn, for de syntes de er lidt pudsigt navn til en kat på næsten 9 kg.. smiley

Så har jeg jo fået min hittekilling som nu er næsten 9 måneder ( og i øvrigt slet ikke killing mere). smiley
Hun hedder Smilla, og det gør hun fordi, da jeg så det billed som min søster mms'ede til mig, så kunne jeg slet ikke lade være med at smile, og så syntes jeg bare rigtig godt om navnet, flere har også sagt at det er meget passende for man kan da ikke lade være at smile når man ser på hende smiley

De har nu også kælenavne, Tøsen kalder jeg også for putte, hvilket hun også reagere på og Smilla kalder vi også fisen, det reagere hun nu ikke på, og det er altså ikke fordi hun fiser men fordi hun er sådan en lille bitte mis.

Jeg kan slutte med et billed af dem begge

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hedder jeres katte det de hedder?
  • #1   12. jan 2013 Gizmo hedder således fordi han havde en grå tot i panden, der var længere end den anden pels. Så han mindede om Gizmo fra filmen Gremlings.
    Mads bestemte jeg ikke, det gjorde ungerne da de var små, så de Mads og Mikkel.
    Victor kommer af Victory, efter hans grumme oplevelser, inden han kom her og som han overlevede.

Så kommer vi til de katte fra opdrættet jeg selv har navngivet. Alle navne har og vil altid have noget med sang og musik eller kunstere og komponister at gøre, da jeg er vokset op med musik og via begge mine uddannelser har betydet meget for mig.
    Man in the mirror
    Billie Jean
    Dirty Diana

Boheimian Rhapsody
    Bon Jovi
    Bruce Springsteen osv osv

• #2   12. jan 2013 Min søn er fodboldtosset, derfor hedder vores hankastrat Cristiano Ronaldo. Hans kæreste hedder Irina Shayk, så det hedder vores hunkat selvfølgelig smiley derudover har vi 3 killinger der hedder tykke, lillefis, og pjuskedorthe. Lillefis fordi han var mindst, pjuskedorthe fordi hun bare lignede sådan en og tykke fordi han på et tidspunkt var så tyk at maven slæbte hen af gulvet. Hans ben var også lidt korte smiley

• #3   12. jan 2013 Mew er et fantastisk band og synes det lød sødt til et kattenavn:)

• #4   12. jan 2013 Sikke én hyggelig tråd, den vil jeg da gerne være med på smiley

Min hunkat, hedder Tomat. Fordi hun er rød. Og fordi at den gang jeg fik hende havde jeg én anden kat som hed Ært (som egentlig startede med at hedde Artemis, men det bliv hurtigt til Ært i stedet for. Som især var komisk for hun var én lille tyksak). Men derfor Tomat, Og tror heller ikke at der er særlig mange katte der hedder Tomat smiley Hun bliver kaldt Mate, eller Rødling smiley

Min hankat hedder Batman. Kæresten var ikke enig med mig i at han skulle hedde Manfred. Og det navn jeg ellers havde valgt til min kommende kat, var egentlig Dengse, men det passede bare ikke til ham. Og jeg har altid elsket Batman, altså tegneserie figuren, så derfor Batman smiley Hans kælenavn er "Mors lille Skovtrold" smiley

• #6   12. jan 2013 Zig hedder rigtigt Zig Zag, pga. hans hale har et par knæk, så det var det vi synes passede bedst til ham smiley Han hed Stump der hvor vi fik ham fra, men det synes vi ikke rigtig passede selvom han var lille - det er dog godt vi ikke holdt fast i det, da han i dag vejer 8,5 kg., så han er langt fra en stump smiley Garfield skulle ha heddet Cæsar, men der hvor han blev født hed han Garfield, og det lystre han rigtig godt på, så vi blev enige om at det sku han fortsætte med at hedde smiley (Han blir så kaldt Gaffe til daglig, og Garfield hvis han laver noget han ikke må!) smiley Kato hedder sådan pga. det navn har min kæreste altid kunnet lide, og ligeså snart han så Kato første gang faldt det ham bare naturligt selvom vi på daværende tidspunkt ikke sku ha Kato, men det er en længere historie smiley

profilbillede
  • #7   12. jan 2013 tjahh den ældste hedder Mr. Twitches, fordi opdrætter kører i disneynavne, men allerede før han flyttede fra hende kaldte hun ham Mr. T (engelsk udtale) Men mr. T faldt bare aldrig let på tungen så børnene snakkede om at kalde ham twit men igen det var heller ikke nemt at kalde så det blev til Ches og det er det altid. han har bare ikke andre navne smiley
    Don Vito er også navnet fra opdrætter efter the godfathers...
    Men det blev også for langt at kalde og børnene syntes ikke at det passede med hverken don eller vito...og da vi bragte ham hjem ville han kun falde til ro i bilen hvis han lå på min skulder...så da børnene lige havde set Pirates of the caribeans så mindede han dem om Jack (aben) så Jack det blev...især fordi børnenes tidligere katte altid hed double, tripel..(efter øl) og Nu er det så "spil" som Chess og Black Jack smiley
    Så i daglig tale Ches og Jack smiley

• #8   12. jan 2013 Jeg vil da også lige være med:
    Romeo skulle egentlig have heddet garfield men da vi så ham første gang var han bare så charmerende at han var nødt til at hedde Romeo, kaldet romme
    Sylvester hedder sådan pga tegnefilmen om pip og sylvester, hans aftegn er næsten helt magen til tegnefilmskatten (intelligensmæssigt er der heller ikke den store forskel smiley ) kaldet basse/bamse
    Niko tjaa noget skulle han hedde og min datter syntes det var et super sødt navn, bliver kaldet babymis men det er vi nok nødt til snart at holde op med, han bliver jo større smiley smiley

• #9   12. jan 2013 Vi har ikke selv valgt vores kattes navne smiley
    min mand og jeg var oppe at besøg en vi kender i 2010
    og da jeg så han's kat som hedder pepe tænkte jeg at han har det ikke godt hos ham da han hade øjenbetændelse og ørebetændelse og var tynd og jeg viste at han
    vil af med pepe så vi spurte om vi ikke måtte tag ham med hjem og det måtte vi
    så vi fik pepe i behandling og den dag idag er han sund og rask smiley vi synes nu mere at pepe lignede en panda men vi synes at det var synd at skifte navn når han regeret på sit navn pepe så vores hankat hedder pepe.
    ....................................................................................................................
    Så har vi vores hunkat som er en blanding som vi fik af min veninde i bryllupsgave smiley nogle dage før vi blev gift sidste år og da de hade hende kalde de hende Mille så vi valgte at beholde det navn til hende smiley Mille var 6 måneder da vi fik hende smiley
    her er et billede af dem pepe er den sorte kat og mille er den cremet kat smiley

profilbillede
  • #10   12. jan 2013 Min kæreste har en kat hos sine forældre som hedder Mille, og jeg elsker det navn. Men ville simpelthen ikke have de skulle hedde det samme....
    Efter laaaaaang tids snak sagde jeg Milla. Men da jeg kiggede på et billede af hende kunne jeg jo godt se hun var en Mille (;
    Idag rør det mig ikke at de hedder det samme(:
    Vi kalder hende også for Mille-pigen når hun ikke gider komme smiley

• #12   12. jan 2013 Thor -- Fordi det ville min søn have en kat der hed (oprindelig BOY på internatet)
    Loke--- Fordi han var nr to kat og sort som kul (oprindelig KNÆK på internatet)
    Bette--- Fordi han var/er den mindste
    Tiger--- Det hed han og synes det er synd at skifte han på en gammel kat (men vi kalder ham nu BAMSE)
    Ticco--- Det hed han og passer fint nok... Vi kalder ham dog Ticco liggo..

• #13   12. jan 2013 Sjov tråd, det er faktisk spændende at læse hvilke tanker andre har, når de skal navngive deres dyr.

Jeg har haft en hunkat, som hed Sarabi (ligesom Simbas mor) - det passede super godt til hende. Det blev hurtigt forkortet til Rabi.
    Dog kunne hun åbne døre, hvilket betød at jeg låste døren og så stod hun i stedet og skrabede på døren. Så min udlejer lavede det om til "Rabe-Skrabe-Katten" .. Så det hed hun altså.

Nu har kæresten og jeg besluttet at få en maine coon dreng, som vi skal hente d. 27. Han skal hedde Dexter! (Ligesom ham morderen i serien)
    Vi håber han bliver rigtig stor og rigtig flot, og så skal han selvfølgelig 'myrde' et utal af fugle og mus.

• #14   12. jan 2013 Tja, Dejligdrengene hed Bruno og Bjarne, da de flyttede ind. Der gik et par år, inden jeg havde lært at synes om de navne.
    Bruno bliver dog også kaldt: LilleBynno, Bruno Brynjolf og Puttemester.
    Bjarne er bare Bjarne eller Bjarnemus.

• #15   12. jan 2013 Hvor er det dejligt at så mange vil lege med smiley

Sikke mange forskellige navne i har fundet på og mange forskellige grundlag, syntes det er hyggeligt at høre om jeres skønne katte smiley

• #16   12. jan 2013 Først fik vi Minnie, som min bror ejede, men kunne ikke magte to katte i en lille lejlighed. Så hendes navn kommer fra ham.

Mickey, fik vi for et år siden. Vi skulle kun have en killing. Så han kom til at hedde Mickey pga tegneserieguren og at vores første kat hedder Minnie.

McQueen skulle vi ikke have haft, men tog ham med da dem der skulle have haft ham slet ikke meldte sig på banen hos "opdrætteren". Det gad opdrætter ikke.Misserne skulle ikke ud til nogle der ikke gad komme og besøge dem. han og Mickey var og er pot og pande, så ham tog vi med os. Børnene gav ham navnet McQueen. det skulle være et navn med M.

Også havde vi en til lege med Mickey så Minnie ikke skulle jages rundt i hele hytten og udenfor af en legelysten killing.

• #17   12. jan 2013 Jeg kan jo lige tilføje navnene på mine tidligere katte som jo alle er himmelmisser smiley

Min første kat hed Kisser, vi troede det var en hunkat, men var en hankat, så navnet passede meget dårligt, jeg var 5 år og syntes nok navnet passede til en kat??

Min næste kat hed Pjevs, en sød gråstribet hunkat som jeg fik af min mormor, hun var meget pivset som lille killing deraf navnet, hun blev 1år..
    Pjevs fik killinger vi beholdt 2, en hankat Buller, fordi han var en bulderbasse, han blev desværre kun 12 uger før en bil blev hans død..
    Den anden killing var kulsort og kom til at hedde Black Lady, i daglig tale Blackie, og hun levede i høj grad op til sit navn, hun var en meget fin lady mis, man skulle ikke blive beskidt, næhh fy føj smiley hun blev 3 år..
    Så fik vi en hankat han hed Julius, efter Julius Cæsar, det var min brors påfund smiley
    og så gik der ellers 12 år før jeg fik Tøsen..

• #18   12. jan 2013 Odin hedder Odin på Stamtavlen. Loke som vi købte samme sted samme tid , hed Hansi på tavlen - det navn kan jeg absolut ikke lide, så han blev omdøbt til noget som passede til odin. Forsty (fra K.V) fik sit navn, fordi han blev fundet fastfrossen på en sø.

• #19   12. jan 2013 Hihi, hvor er det bare en hyggelig tråd :o)
    Misserne her, hed Stribe 1 og 2 på internatet :o) Jeg kunne godt lide navnet Freja, og min kæreste synes så at den anden (lidt mindre, og meget frække) skulle hedde Frida (frække Frida).

De går under "Futterne" når der skal kaldes på dem i fællesskab :o) Det passer ret godt til dem, da de begge er meget nysgerrige, og altid futter rundt efter os smiley

• #20   12. jan 2013 Vi har to dejlige brødre. Den ene er min søns, derfor måtte han bestemme. Han havde mange navne oppe at vende bl a psyko flammekaster, starwars, Jack sparrow osv. Men da vi har en nabo, hvis kat hedder Miv, skulle hans også hedde det. Han kaldes dog Lillesøster. Min mor foreslog frk Kathberg, efter hendes gamle lærer til min. Men jeg var lidt hooked på Tusse og lavede derfor et Michael, så han kom til at hedde frk Tusseberg. Vi kalder han godt kage, da han har taget lidt på efter han er blevet kastreret.

• #21   12. jan 2013 Min himmel kat Dee Jay fik ikke nyt navn her smiley det blev bare forkortet når jeg skulle skrive det = DJ.
    Tulla hed egentlig Hamoni og var også fint, hun var født handicappet og tullede afsted på hælene, så hun blev til Tulla og kælenavn tullemus, hun er himmelkat.
    Birk hed Adonis, som så sig selv som guds gave til kvinden smiley han fik taget nødderne så han var ingen Adonis, Birk blev det fordi jeg egentlig ville have haft en pige og hun skulle hede Ronja,, Birk bliver også kaldt Bigge, Birk er ikke nemt at råbe smiley
    Manne er forkortelse af Manuel som han hed, han bliver også kaldt bamse.
    Røde, hed Thomas O'Malley , men var et år gammel og var blevet kaldt rødhætte smiley det dur ikke til min dreng, ville så ikke ændre for meget, han bliver også kaldt Rølle, det kan mit barnebarn også sige smiley både Manne og Røde skulle have været piger smiley men jeg ender med drenge og har det herligt med det.

profilbillede
  • #22   12. jan 2013 Hehehe Jette, for mig er det lige omvendt, jeg ville helst kun have hankatte, men er nu endt med hunkatte, jeg tror det er skæbnen, jeg har ikke fortrudt..

• #23   12. jan 2013 smiley det vigtigste er at man falder pladask for dem, og de har det godt sammen, faktisk bedre nu end da der kun var 2 smiley

• #24   12. jan 2013 Jeg vil rigtig gerne være med på den her tråd smiley
    Det er da mega hyggeligt.

Sunshine kom lige som bare lige pludseligt, da hun og hendes søskende var begyndt at blive så store, at de legede.

Hendes bror var mest aktiv om aftenen og natten og kom derfor til at hedde Moonlight, og Sunshine kom til at hedde Sunshine, fordi hun var mest aktiv om dagen.

(Og fordi mine svigerforældre havde en hund der hed Sunshine, som jeg var helt forelsket i)

Også synes jeg det var et meget unikt navn smiley
    Jeg har ikke set en kat, der hedder det samme som Sunshine gør smiley

• #25   12. jan 2013 Siri har sit navn efter en bogserie jeg er rigtig glad for, hvor hovedpersonen hedder Siri og er en vølve (troldkvinde) og det passer godt til Siri fordi hun er helt sort. Sia fordi det passer sammen med Siri, og er et sødt navn. Men Sia bliver mest kaldt Mibber fordi sådan lød hendes små lyde da jeg fik hende smiley
    Siris mor kaldte jeg Rine, som er mit eget kælenavn.
    Så har jeg haft 2 mishandlede hittekillinger som jeg kaldte Justice og Fighter, simpelthen fordi jeg syntes de var så uretfærdigt, hvad de 2 killinger har måttet kæmpe i mod.

• #26   12. jan 2013 Jensen er opkaldt efter min mors gamle kat Jensen, Jensen den 2 ligner nemlig Jensen den 1 rigtig meget smiley

og min lille bror bestemte at Buller skulle hedde Buller smiley

Min hund derimod er opkaldt efter den nordiske gud Balder, som er lysets gud og den smukkeste af alle guder smiley

• #27   12. jan 2013 Jeg blev helt forvirret smiley troede ikke to bruger kunne have samme navn? Min datter hedder Sandra L her inde og det er ikke dig smiley måske derfor der kuk i min datters side, kunne ikke se en video der inde??
    Ellers fine navne smiley

• #28   12. jan 2013 Ha der er 9 der hedder Sandra L og jeg troede jeg havde fundet et specielt navn til hende smiley men dengang var der ikke mange, 1979 smiley

• #29   12. jan 2013 Det kan da blive forvirrende at flere personer kan hedde det sammen...

• #30   12. jan 2013 Fordi de gjorde de da jeg fik dem..

Eller Blackie hed Hitler-mis, men da jeg sagde at det kom han ikke til at hedde herhjemme sagde tidligere ejer at han før havde heddet Blackie, så det hedder han bare igen smiley

• #31   12. jan 2013 Min storebrors kat hedder Katja, den har min nevø navngivet efter min datter (som hedder Katja) Det er lidt forvirrende nogle gange *g*

• #32   12. jan 2013 Frida hed Pjuske da jeg overtog hende, men det syntes jeg bestemt ikke hun skulle hedde, og Frida var bare det navn der faldt mig ind, fordi hun lignede sådan en. smiley

Knirke hedder Knirke, for da hun var lille, der lå hun altid og "knirkede", som den eneste, når de diede. smiley

• #33   12. jan 2013 Tarzan . det hedder han fordi han var den første der blev født af et kuld på 7 han havde vand i lungerne og ville ikke die før alle var født og var kommet i en ren kasse.
    så hende der hjalp mig med killingerne syntes han var en rigtig tarzan.:-)

profilbillede
  • #34   13. jan 2013 Min hunkat Pusser fik sit navn, fordi jeg synes, det er sødt...

Ymer min hankat fik sit navne, fordi han som killing var næsten hvid - Så han blev opkaldt efter morgenmaden Ymer.

• #35   13. jan 2013 Lunte.. Hmm ja han hedder lunte fordi vi i november måned da vi havde reserveret ham gik og lege frem og tilbage med et par forskellige navne men en dag da vi var oppe og besøge ham og ham rendte og legede så løbe/luntede/hoppede han rundt på sådan en skør måde som om han hele tiden blev overrasket over at halen fulgte med.

Så passede det så med at der kom nissebanden i julekalenderen og med han sjove løb blev det til lunte... Til hverdag kalder vi ham bøllemand eller manse (efter mammutten fra ice age fordi han tramper meget når han går)

• #36   13. jan 2013 Elvis hedder "Elvis" fordi at han i kuldet absolut var "The King" og så ville jeg gerne have at han skulle hedde et kunstnernavn da jeg også er total vild med musik. Så det var naturligt at det blev The King Of Rock'n Roll" Kælenavn er "E" eller "Lille E".

Freddie hed oprindeligt Marie, men det skulle min hankat altså ikke hedde!
    Når nu Elvis var opkaldt efter en -for mig - stor stjerne, ja så skulle Freddie da også opkaldes efter det.
    Jackson (The king of pop) var lidt upraktisk da naboens hund hedder Jack - og den stikker ofte af hjemmefra.
    Mozart passede ikke til ham. En anden afdød stjerne med en skøn stemme fik så æren - Freddie Mercurey! Kælenavnet er "Dissen", "den lille" (host, host) eller......Appelsiiiin! Han kommer drønende når han hører det ord, fatter ikke hvad der går af ham smiley

• #37   13. jan 2013 Da jeg boede hjemme hed vores katte;

Lillemis og storemis - dog med omvendte størrelser til sidst smiley
    Garfield - var rød og tyk
    Sorte - helt sort
    Pjuske
    Buller
    Simba

Ikke særlig kreative navne, men fundet på da jeg var barn, så synes nok de var fine navne smiley

Vi har også haft

Perle - Hun var perser
    Trunte - Lille grå, pjusket pels og tyk
    Gilbert (udtalt på engelsk)
    Matti

Mine egen første kat hed Oliver - min første store kærlighed smiley
    Mit yndlingsnavn har altid været Oliver efter disneyfilmen, så det skulle han hedde.
    Så havde jeg Fie, som var norsk skovkat.

• #38   13. jan 2013 Min hvide kat hedder Aidan efter en karater i en Battletech serien, Aidan Pryde er en kriger som overkomme mange forhindringer.
    Min stakkels lille Aidan har levet op til sit navn. Det viste sig at grunden til han opførte sig som om han var død var at hans øre var fulde af lus! så tætpakket han ikke kunne hører noget. Dyrlægen kunne se dem med det blåtte øje. Da han kom hjem efter ørene var renset(havde haft ham til dyrlægen dagen efter jeg fik ham hjem) så skælvede han af rædsels over alle de lyde der bombaderede hans små øre. Måtte liste mig rundt i mit eget hus. Nu er han en glad og rask kat som snildt falder Rotter og bringer dem hjem som gave....

Min rødstrippede han(de er fra samme kuld) havde en tildens til at falde ned i ting eller generelt gøre noget dumt. Han har også levet op til hans navn Macro. Dette navn stammer fra en bekendt som også har en tildens til at falde over sine egne ben. Og da han ved et tilfælde skrev sit eget navn forkert i en chat har han altid hedet Macro i stedet for Marco smiley De er begge 2 mægtig søde men ikke altid særlig kloge... glemmer lidt at tænke ting igennem før de hopper ud i det så der er min misser lille Macro og min ven Store Macro.

(Der er dog mange der mener at når nu jeg har kaldt den røde kat Macro så skulle Aidan have hedet Micro... men deres fortolkning af navnet Macro har intet med grunden til han hedder Macro)

• #39   13. jan 2013 Kunne jo også lige nævne navnene på mit kuld killinger, da der var en tanke bag de navne også
    Artu fik sit navn fordi jeg synes det var flot, lidt inspireret af matthesens show "anden på coke", der hedde hans fisk artu:)
    Pjevs var den killing det kunne vække hele nabolaget med sit hjertenskærende skrigeri, hvis der ikke var en dievorte fri lige når hun var sulten
    Fox er min kærestes ide......... Efter megan Fox -.-'
    Panda er opkaldt efter deres mormor. En af de smukkeste katte jeg længe har set som desværre pludselig var væk
    Boris var også min kæreste ide. Jeg var ikke fan men synes faktisk det var Ret sødt da jeg vænnede mig til det smiley
    Og basse var den største af killingerne da de blev født og var det stort det igennem hele forløbet smiley

• #40   13. jan 2013 Kunne jo også lige nævne navnene på mit kuld killinger, da der var en tanke bag de navne også
    Artu fik sit navn fordi jeg synes det var flot, lidt inspireret af matthesens show "anden på coke", der hedde hans fisk artu:)
    Pjevs var den killing det kunne vække hele nabolaget med sit hjertenskærende skrigeri, hvis der ikke var en dievorte fri lige når hun var sulten
    Fox er min kærestes ide......... Efter megan Fox -.-'
    Panda er opkaldt efter deres mormor. En af de smukkeste katte jeg længe har set som desværre pludselig var væk
    Boris var også min kæreste ide. Jeg var ikke fan men synes faktisk det var Ret sødt da jeg vænnede mig til det smiley
    Og basse var den største af killingerne da de blev født og var det stort det igennem hele forløbet smiley

• #41   13. jan 2013 Feline er min første kat, så da jeg kiggede efter navne, tænkte jeg ikke på noget specielt. Men så blev det Feline (udtale dansk) pga den engelske betydning. Altså "kattedyr" og det er jo lige præcis det hun er:)

Hun bliver dog kaldt alt mulig andet. Fimse, Fim, Bimse, Bimmer og Misse. Hun reagerer dog mest kun på Feline:)

• #42   13. jan 2013 Min første "egen" kat imens jeg boede hjemme (vi havde mange) havde et seriøst problem.
    Han kunne ikke sige "Miav", nææhh han kvækkede som en frø! Sådan alla "aks", "arks", så hvad var mere naturligt end at kalde ham Kvaks?????
    Han var fertil og ud af mine lommepenge og det jeg tjente ved fritidsjobs havde jeg sparet sammen til en kastration! Da jeg stod ved dyrlægen og fortalte om Kvaks' vilde strinterier på mit værelse og på køkkengardinerne (han var virkelig en provokerende Alpha-han) skulle han registreres og dyrlægen spurgte hvad han hed: Han hedder Kvaks! Jamen - udbrød hun forfærdet - er han da SÅ slem??
    Kvaks nåede ikke at blive ordnet, for dyrlægen glemte aftalen og da vi skulle komme igen var Kvaks stukket af. Min far fandt ham 3 uger senere - dagen efter min fødselsdag, han var blevet kørt ned og havde forsøgt at nå hjem.
    Skøn kat!

• #44   13. jan 2013 Nååå har han stadig korte ben, ham bossen smiley

• #46   13. jan 2013 Det må du sende et billede af smiley
    Denne lille dame er næsten 1 år på billedet og kom op på en vægt af 2,5 kg, hun var wobbler/ svømmer fik jeg at vide, hun havde neurologiske problemer, og havde en sjov haleføring + hun gik på hælene smiley men hun var god til at holde trit med drengene som var et år ældre og fandt sig ikke i noget.

profilbillede
  • #49   13. jan 2013 Winnie da smiley ja det er et stort handicap smiley for stort hjerte er ikke til at spøge med.
    Jeg ville heller ikke kunne styre mig, hvis der ikke var en begrænsning på 2 katte her smiley

• #50   13. jan 2013 Min første kat hed Tolle, jeg ved ikke hvor det kom fra, men det var hvad jeg ville have den skulle hedde, da jeg var fire år. Han endte med at blive 17 år.
    De nuværende hedder Luna og Ludwig. Det tog noget forhandling at komme frem til de navne, jeg ville gerne have haft de skulle have heddet Kaptajnen og Jimi&Rene, men det satte min kæreste sig i mod. Så det blev Ludwig efter Bjergkøbing Grand Prix, hvor de hedder Sofus og Ludvig. Luna er der ikke rigtig nogen forklaring på.

• #51   13. jan 2013 Mine to dejlige kastratdrenge hedder Snowie og Basse.
    Snowie hedder Snowfield på stamtavlen, og det blev så omdøbt til Snowie, da jeg fik ham herhjem.
    Basse var den værste bullerbasse, da jeg fik ham - og da jeg dengang havde en kat der hed Buller, så faldt det naturlig at den nyankomne kom til at hedde Basse.
    At han så også er blevet meget rund, gør jo kun at navnet passer endnu bedre smiley

profilbillede
  • #52   13. jan 2013 Min gamle dreng hedder rigtigt Mads - og det gør han fordi han blev født under et planlægningsmøde omkring MidtFyns festival. Hans søster hedder Filippa... Vi kalder ham Massen og jeg ka ikke rigtigt huske hvor det kom fra....

Rosa hedder min gamle tøs, fordi hun er rød og ellers er opkaldt efter en af mine gamle katte.

Min exo hedder Anton, da jeg overtog ham hed han Quick Step og det syns jeg var grimt... hvorfor Anton? Aner det ikke, syns bare det passede til ham.

Og staldkatten.... egentligt hed hun Hannah, meeen så begyndte min møgunge at kalde hende Kaninskind, fordi hun var så blød - og det er bare hængt ved....

Her er Massen og Kaninskind igang med et festmåltid :o)

profilbillede
  • #53   15. jan 2013 Fjummer(stribet med hvide poter), var en rigtig vildkat da jeg fik hende og hun bevægede sig altid ret hurtigt og kluntet rundt. Derfor tænkte jeg hun var en Fjummergøj, opdagede så hun var en hunkat og så var hun jo en Fjummer

Filur(stribet uden hvid): Er opkaldt efter katten i alice i eventyr land fordi jeg elsker den tegnefilm og tænkte på den skøre kat da jeg fik ham.

Valkyrie(sort) er min kærestes kat, han er til tider aktiv i "viking miljøet" og så var en Valkyrie jo oplagt navn til hende, da de jo netop hjælper/leder "deres" viking i fordærv

Ronja(creme krølle): Hed Rosa ved opdrætter, da jeg fik hende som ½ årig, det blev lidt for sukker sødt for mig, Så spekulerede i navne der lød "ens" så hun hurtigt lærte det nye navn. Min veninde hed Ronja og Ronja røverdatter har jo kruset hår, så var et oplagt navn til hende(selvom hun er blond og ronja røverdatter er mørkhåret)

Peer Gynt(sort smoke krøllet) var fra et Ibsen kuld af så navngivet da jeg fik ham. Ironisk nok viste det sig så eneste klassiske musik album jeg nogensinde har haft og mistede for mange år siden på efterskolen VAR Peer Gynt.. Hvor pudsigt er det lige, opdagede jeg først da jeg tænke EJ kan ikke have en kat der hedder Peer Gynt uden at kende musikken og se stykket(sidste punkt er stadig på to-do-listen

http://i106.photobucket.com/albums/m249/milf-sago/Billede073-2.jpg
    et gruppe billede-spot selv kattene ellers kan kattene kan ses på min profil:)

profilbillede
  • #54   15. jan 2013 Min kæreste har bestemt navnet til min bimse dreng, så han hedder Yoshi. Yoshi skulle vidst være en drage som mario (Nintendo) ridder på?! Sødt er det i hvert fald!

• #55   16. jan 2013 LOL ignorer lige smiley smileyerne skulle have været alm parantes.

• #56   16. jan 2013 Ja Carina da du tog Sølle til dig passede navnet rigtig godt, nu er Sølle ikke sølle mere, men en meget flot kælekat.. (men fordi han er blevet flot så ændre man jo ikke navnet, for Sølle er jo Sølle) smiley

• #57   16. jan 2013 Musse, fordi hun lignede en lille hvid mus da jeg så hende første gang.
    Opdrætter navngav den lille hvide uldtot Lærke, da opfrætter var midt i et fugleflip smiley

profilbillede
  • #58   16. jan 2013 Hvor er de nuser alle 4 smiley

• #59   16. jan 2013 4 ? Har du drukket ? smiley Der er altså 5 styk små pelsbunker smiley

• #60   16. jan 2013 min perser chanel (ikke oprettet) hed det da jeg fik hende,
    min cornish er fra G kuldet og skulle hedde noget fra fiktionens verden, og da jeg er ret stor fan af narnia skulle det være derfra og pga af de store øre blev det til girbius der er en faun i narnia.

polka er fra bolchekuldet og er rød og hvid derfor polkagris(svensk stribet bolche)

toundra er fra T kuldet og skulle hedde noget russisk. og hendes stamnavn er potemkine der er et krigsskib.

bulldog lignede en bullterrier som lille så det blev kælenavnet. han er fra mit Akuld og er efter polka, er polkaprikket og en drøm der gik i opfyldelse derfor A polkadot dream.

• #61   16. jan 2013 Simba - Hed rigtigt Garfield, men mine forældre ville ha' kaldt ham Tarzan, fordi han var sådan en klodshans, som ikke kunne finde ud af at stoppe op når han løb rundt, så han løb ind i alting. Han endte så med at hedde Simba, da det dengang i 93 var mest oplagt - efter Løvernes Konge. Han er idag en smuk stjerne, som blev 18½ år. smiley

Sally - Har en sort ''klap'' for øjet, så mine forældre valgte at opkalde hende efter Sally Sørøver. Hun er fra samme kuld fra Simba (93), men lever stadig i sidste bedste velgående. smiley

Mille - Jaae, hun hed Mille da vi fik hende. Det var jeg lidt ærgerlig over, da jeg synes jeg efterhånden har set mange katte der ligner Mille, som også hedder Mille smiley .. Jeg ville gerne have hun skulle ha' heddet Ingeborg smiley
    Det synes jeg var kært, fordi navnet er af ældre dato, og man måske ville forvente en lille fin slank mis når man hører navnet. MEN da vi fik Mille vejede hun 10kg+ så synes det ville være et kært navn. Hun hedder stadig Mille, men jeg kalder hende Mulle, Malle, Prinsesse, ooooog nogle gange Ingeborg (som hun faktisk lystre smiley )

• #62   16. jan 2013 <EB> Nææh har ikke drukket andet end kaffe og vand smiley

Men så kun 4 hoveder, men nu jeg kigger efter kan jeg da godt se der er en der dukker sig mellem de andre, men lige meget hvor mange der er så er de <b>alle</b> nuttede smiley smiley

• #63   16. jan 2013 Maximus er opkaldt efter hesten i filmen ' 2 på flugt ' (eng.Tangled) , den havde vi lige set og synes den havde en sjov personlighed smiley

Lucius (sidste skud på stammen, som ikke er oprettet herinde endnu smiley ) er op kaldt efter Lucius Malfoy fra Harry Potter ...fordi vi elsker Harry Potter smiley

Begge navne er også romerske navne og var navne på hhv. konger og store generaler...:-)

• #64   3. feb 2013 Vi har 4 katte

(men har haft rigtig mange i årenes løb)

lige nu har vi Taiji - eller dvs hun er udstationeret her - navnet er opdrætterens, men vi kan li det fordi det indeholder essensen af yin og yan

derudover har vi Ferdinand - det er os der har givet ham navnet fordi en Ferdinand er stor, godmodig, kærlig og rolig (opkaldt efter Ferdinand, tyren fra Disneys tegnefilm)

og så har vi Flora - Flora hedder sådan, fordi da hun kom til os, ville vores yngste datter gerne kalde hende "blomst" - så Flora er egentlig et kompromis

vores gamle Lucifer hedder Lucifer fordi han ligner Lucifer fra askepot på en prik - bortset fra han ikke er ondskabsfuld - men han er stor, tyk og sig selv nærmest.... ind imellem kalder vi ham så bare "Ucifer" fordi han trodsalt ikke er en ondskabsfuld rad.

Mufasa som vi sidst har mistet - blev døbt Mufasa fordi han var vores første Mainecoon hankat og vi ønskede os en kæmpe stor løve - derfor blev han opkaldt efter Mufasa fra løvernes komge

• #65   4. feb 2013 Lady hedder Lady gaga på stamtavlen smiley Candy Hedder Candy Dream på stamtavlen, Chinook hedder også det samme på stamtavlen. VooDoo hedder VooDoo Child på stamtavlen. Hemi fik sit navn da hun var en lille killing, hun fandt et popcorn på gulvet og hver gang nogen nærmede sig hendes popcorn så brummede hun som en Hemi motor smiley Darling er en gravid kat jeg fandt i min garage i forfærdelig stand, heldigvis nåede vi at få hende neutraliseret før hun fik killinger og trods hendes ringe stand havde hun simpelthen og har stadig en utrolig evne til at charmere sig ind på hvem som helst så hun skulle da hedde Darling.

Kommentér på:
Hvorfor hedder jeres katte det de hedder?

Annonce