{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Syg nabo Kat {{forumTopicSubject}}

Håber at jeg kan få lidt hjælp til hvad jeg skal gøre. Jeg bor ude på landet og har selv 4 katte, som både er øremærket og kast/steri.
Siden et halv års tid har jeg af og til givet en lille hankat lidt foder, da den ser kymmerlig ud, og mit hjerte kunne ikke bære at se på det. Han ser da også pænere ud nu, men de sidste par dage har han fået forfrysninger på en af hans "boller" jeg har gjort ejeren opmærksom på det ...men tror han er ret ligeglad, da han har ca 8 til 10 katte ( bondemand ). Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ...har virkelig svært ved at se på det. Er der nogen der kan komme med et godt Råd ?
MVH
Heidi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg nabo Kat
  • #1   15. jan 2013 Den var svær. Du kunne skrive/sige til ham at han skal gøre noget ved det ellers melder du ham til dyrenes beskyttelse (eller hvad ved jeg).
    Eller tage katten med til dyrlæge og sende regningen til ham (igen hvis han ikke gider gøre noget ved det efter at du har gjort ham opmærksom på det igen).

Evt. Give ham en moral prædiken?
    Håber det ender godt! smiley

• #2   15. jan 2013 Du kunne spørge om hvad han har tænkt sig, og er det ikke positivt, så bed ham om at få katten, så du kan gøre det bedste og få ham omplaceret, eller måske få en af dyrevelfærds organistationer til at gribe ind??

• #3   15. jan 2013 Enig med Jette L og de 3 drenge smiley

• #4   15. jan 2013 Det er lige det vi har 1812 til. Dem kan man ringe til, i det tilfælde at man kender til sager, hvor der er vanrøgt og mistrivsel hos dyr. Netop fordi du har gjort opmærksom på at katten vantrives, bør det næste være et opkald til 1812. Lyder som en bondemand, der som deværre en del af dem, med mange staldkatte, ikke kerer sig så særligt for deres "musefangeres" helbred.
    Det kunne godt være at det var en helt god ide, at der kom et tilsyn ud på det sted. Jeg ved ikke rigtigt om det er den helt korrekte vej at gå. Men det kan en peson fra 1812 oplyse dig om.

• #5   15. jan 2013 Ja jeg vil også sige ring til 1812 eller kontakt Dyrense beskyttelses kredsformand for det område hvor du bor..
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/kredsform%C3%A6nd

Kredsformanden vil helt gå ind i sagen og give bondemanden en reprimande..

• #6   15. jan 2013 Håber du har bedre held end jeg havde da jeg ringede til 1812 om misrøgtede katte på en rideskole!
    De kunne/ville intet gøre da det var ejeren af rideskolens ansvar:-/

• #7   15. jan 2013 Tak for alle de svar ...jeg tror desværre at Maja G har ret ....men det kan jo ikke skade at prøve at ringe. Et er sikkert får katten det dårligere, adopterer jeg den om min mand nu synes om det eller ej, ( vi har haft 5 katte før ) så må jeg jo æde den regning. Men hvor er det altså bare surt at særlig mange Bonder vanrøgter deres katte ...kun fordi de ikke har nogen værdi som en gris har. Det gør ondt i mit hjerte. Men jeg lader den ikke bare dø.

• #8   15. jan 2013 Jeg har før hørt at 1812 har afvist hvor så kredsformanden er gået ind i sagen, når denne er blevet kontaktet..

• #9   16. jan 2013 Stakkels missefyr!
    Selvfølgelig skal der gøres noget, men jeg tror nu ikke, der er tale om forfrysninger, men snarere sår, fordi en af de andre hankatte har bidt ham der.
    Fertile hankatte prøver nemlig at "kastrere" andre hanner, når de slås, og når den svage af dem vender rumpen til og vil stikke af, er netop dens boller meget udsatte.

Du har ret i, at nogle landmænd ikke bekymrer sig om deres katte.
    Det er faktisk dumt, for det er nemlig tit de første dyr, man ser, når man kommer, og er indtrykket af kattene dårligt, er det nærliggende at tro, at gårdens andre dyr er i samme stand.

(følgende er skrevet i 2003 - (link fjernet) )

Katten på gården er ikke længere et kræ, som bare er til besvær og killinger. Den nu en skattet medarbejder for landmændene.
    Det har selveste Højesteret bestemt, og det er ingen mis-forståelse.
    Højesteret afsagde sidste år en principiel kendelse i en sag fra Bornholm. Her fik en landmand lov til at fratrække 3.300 kr. for kattefoder.
    Synspunktet er, at katte med navne som f.eks. Felix tager mus og rotter på gårdene og lofterne. Dermed forhindrer kattene de ubudne gæster i at spise korn og dermed forringe driftsresultatet.
    Derfor får gårdkatte status som andre husdyr som køer og svin. Også for dem må foderudgifterne trækkes fra på selvangivelsen.
    Med andre ord – sæt pris på din kat og træk den fra i skat.

• #10   23. jan 2013 Så er dernyheder om den syge nabokat....snakkede med kommunen som har et nr man kan ringe til hvis man har problemer med vilde katte....hun var super sød ...og den lille fyr bliver hentet imorgen og kommer til dyrlæge...og hvis den ellers er sund og rask ...bliver den kasteret (loppe/orme osv ) også kommer den tilbage hvor den så kan blive ved med at besøge mig som den har lyst til. Jeg er super glad på missen vegne, den får en chance.Og jeg skal nok sørge for den får noget at spise...da bondemanden nok er ret ligeglad.

• #11   23. jan 2013 Det var da gode nyheder smiley

• #12   23. jan 2013 Hvor er det godt du har fået en løsning og at du gider og har overskud til at sørge for ham når han bliver genudsat smiley

Skøn update smiley

Kommentér på:
Syg nabo Kat

Annonce