Syg nabo Kat {{forumTopicSubject}}
Håber at jeg kan få lidt hjælp til hvad jeg skal gøre. Jeg bor ude på landet og har selv 4 katte, som både er øremærket og kast/steri.
Siden et halv års tid har jeg af og til givet en lille hankat lidt foder, da den ser kymmerlig ud, og mit hjerte kunne ikke bære at se på det. Han ser da også pænere ud nu, men de sidste par dage har han fået forfrysninger på en af hans "boller" jeg har gjort ejeren opmærksom på det ...men tror han er ret ligeglad, da han har ca 8 til 10 katte ( bondemand ). Ved ikke lige hvad jeg skal gøre ...har virkelig svært ved at se på det. Er der nogen der kan komme med et godt Råd ?
MVH
Heidi
nov 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 67
Eller tage katten med til dyrlæge og sende regningen til ham (igen hvis han ikke gider gøre noget ved det efter at du har gjort ham opmærksom på det igen).
Evt. Give ham en moral prædiken?
Håber det ender godt!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
nov 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 67
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
Det kunne godt være at det var en helt god ide, at der kom et tilsyn ud på det sted. Jeg ved ikke rigtigt om det er den helt korrekte vej at gå. Men det kan en peson fra 1812 oplyse dig om.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/kredsform%C3%A6nd
Kredsformanden vil helt gå ind i sagen og give bondemanden en reprimande..
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
De kunne/ville intet gøre da det var ejeren af rideskolens ansvar:-/
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 7
jan 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Selvfølgelig skal der gøres noget, men jeg tror nu ikke, der er tale om forfrysninger, men snarere sår, fordi en af de andre hankatte har bidt ham der.
Fertile hankatte prøver nemlig at "kastrere" andre hanner, når de slås, og når den svage af dem vender rumpen til og vil stikke af, er netop dens boller meget udsatte.
Du har ret i, at nogle landmænd ikke bekymrer sig om deres katte.
Det er faktisk dumt, for det er nemlig tit de første dyr, man ser, når man kommer, og er indtrykket af kattene dårligt, er det nærliggende at tro, at gårdens andre dyr er i samme stand.
(følgende er skrevet i 2003 - (link fjernet) )
Katten på gården er ikke længere et kræ, som bare er til besvær og killinger. Den nu en skattet medarbejder for landmændene.
Det har selveste Højesteret bestemt, og det er ingen mis-forståelse.
Højesteret afsagde sidste år en principiel kendelse i en sag fra Bornholm. Her fik en landmand lov til at fratrække 3.300 kr. for kattefoder.
Synspunktet er, at katte med navne som f.eks. Felix tager mus og rotter på gårdene og lofterne. Dermed forhindrer kattene de ubudne gæster i at spise korn og dermed forringe driftsresultatet.
Derfor får gårdkatte status som andre husdyr som køer og svin. Også for dem må foderudgifterne trækkes fra på selvangivelsen.
Med andre ord – sæt pris på din kat og træk den fra i skat.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 7
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
jan 2012
Skøn update
Syg nabo Kat