Mus/rotte kat - hvilken race? Mus/rotte kat - hvilken race?
Hej jeg håber der er nogen herinde der kan komme med er bud på hvilken katterace der vil være bedst til at fange mus/ rotter.
Vi er lige flyttet på landet og så en nat gik vores lille sphynx pige pludselig i "jagt-mode"- og vi kunne høre en griblen i væggen- så vi kontaktede udlejer som kunne fortælle at de før har haft en enkel rotte og et par mus. .
Men så er det jo at jeg tænker, at vores lille sphynx ikke skal udsættes for en rotte, da hun jo hverken har hår, er lille og skal bruges til udstilling . . . så vi overvejer at få en lidt større type kat der kan klare problemet, men vi er i tvivl om hvilken race vi skal gå efter- ??
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Men jeg tror da ikke du kan afholde din kat i at fange en mus eller rotte... hvis den nu løber over stuegulvet
PS Er der rotter,skal i kontakte kommunen... så sender de en rottefænger ud
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
mig bekendt siger lov du ikke må eksperimentere med gift. Kan du tage den med en rottefælde eller få den skræmt væk med ilder gør du ingen skade. Den er lavet for at undgå unødig ressistens hos rotterne.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Så skal den lægges på vores gulvtæppe og han kigger spænt på os for at få sin godbid
Nu er de også begyndt at spise dem hahahaha er pave stolt af dem
Tjekker for orm regelmæssigt
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og nu er det så jeg lige må spørge, hvad er det der gør at din sphynx kat ikke må "udsættes" for en mus eller rotte, hvad er det du tror der kan ske ved katten hvis den fanger en mus/ rotte, det er jo ikke sådan at det er et regulært blodbad når en kat går på jagt, og en rotte vil en kat aldrig æde, kun slå ihjel..
Ja undskyld jeg ved godt en sphynx er kostbar kat, men det er stadig en kat med instinkter, så lad dog katten bruge dem, tror faktisk du vil have lidt svært ved at forhindre den i det..
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Tror ikke det er racebestemt - nogen katte kan bare det der...
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Mus/rotte kat - hvilken race?