1.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Lux vådkost Lux vådkost

Prinsesse Luna fik igår serveret lux vådkost - og hendes mening om det var: "It sucks! "

Hun fik det stillet foran sig, og hun gloede bare på det - gloede så på os, på maden, vendte rundt og gik fornærmet ud af kattelemmen, som fik et ordentligt dask på vej ud. Hun blev væk i 3 timer, selv om hun plejer at spise til aften på det tidspunkt. smiley

Satte maden væk, da jeg naivt troede at det var et øjeblik af "ej vel - det kan du ikke mene, madmor" - og fandt det frem igen, da hun vendte hjem.

Tror I så ikke at så snart jeg nærmede mig med vådkosten, gik hun baglæns... smiley

Den faldt bare ikke i god jord, og vi åbnede en dåse Sheba. Det kan hun lide - og så det billige i firkantede bøtter fra Fakta, som jeg har glemt hvad hedder...

I aften har jeg en ond plan - der vil jeg prøve Aldi's små firkantede bøtter med vådkost - og se om hun igen fornærmet forlader matriklen... smiley

Arrghhh det altså ikke nemt. Allerhelst vil hun bare have hendes tørkost, et par dreammies her og der og så en Sheba hver anden eller tredje dag - men sandelig ikke hver dag! smiley

Godt hun selv fanger lidt fugl til at supplere op med og en tørkost af nogenlunde kvalitet (RC oral sensitive)... for variere hendes kost kan vi ikke bare. Hun får også lidt kylling og fisk fra tid til anden.¨

Men Lux vådkost - det er ikke for alle katte! - Hilsen Luna

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lux vådkost
  • #1   15. sep 2014 sådan er det med katte , jeg har 4 katte lige nu og en af dem kan ikke li kattedåse mad , og de andre elsker det ,

• #2   15. sep 2014 Hahahahaha nej det er det bestemt ikke, min har nu også en periode hvor de ikke rigtig gider LUX, men til gengæld er de vilde med Multifit og Select gold fra Maxi zoo, så det kører jeg lige med i en periode, så fra tid til anden ryger der en LUX ind imellem smiley

Men nej ikke alle katte kan lide alt kattemad, og så må man jo give det de vil have og lade være med at tænke på hvad der er sundt eller ej.
    I det hun er udekat så fanger hun jo også nok en del af sin mad ude og så skal hun nok få hvad hun har behov for, det ville jeg ikke bekymre mig over hvis jeg var dig smiley

• #3   15. sep 2014 Øv, at det ikke var en succes smiley Her elsker kattene det, dog køber jeg kun bidder i gele, da Tarxan og Mille ikke gider pate.

Hvilken en af dem prøvede du?

• #4   15. sep 2014 mine 17 gider altså hellere ikke lux - DET må jeg gerne spise selv (hvilket jeg da slet ikke har lyst til)

jeg er af den mening at man bør give sin kat det bedste, så lang tid at katte også selv syntes det. Så kan katten kun lide sin tørkost, ja så lad den dog have sin tørkost, bare det er noget ordenligt tørkost. man kan ikke tvinge katten til at skulle spise noget bestemt. jeg ved godt at nogen siger at man bare skal vente for så spiser den det nok. Men jeg har altså prøvet at miste en kat pga dårlig nyrer, bare fordi han ikke ville have sin kat - nyt foder (slankekur fra dyrlægen) + at han var snottet
    så jeg giver mine katte det de bedste kan lide. pt er det så bozita, smilla og så får de rc sterilised.

• #5   15. sep 2014 Jeg har kun prøvet med 2 dåser af LUX her hjemme lige inden jeg skulle på ferie og her hjemme var det en succes så skal snart lige have hentet lidt mere også vil jeg prøve det med pate hvor jeg normalt kun har kørt gele smiley

• #6   15. sep 2014 Som Josephine skriver, så har jeg også 2 katte der ikke gider pate, så her kører vi med den gule (kylling) og den orange(and) som er bidder i gele.
    Når de for det første fra dåsen, så for de det direkte og når den har været i køleskabet, så putter jeg lidt varmt (kogt) vand i så det bliver lidt mere flydende, sådan at det ikke er direkte fra køleskabet smiley

• #7   15. sep 2014 A.P jeg putter også lidt varmt vand for så ved jeg der er lidt væske i det, samt Milo han er helt vild med det smiley

• #8   15. sep 2014 Hvor godt at høre at hun ikke er ene om det. smiley

Jeg prøvede den med kylling.med bidder i gele- da hun som regel er helt vild med geleen i hendes Sheba.

Men det her -det kunne rende hende kunne jeg se. smiley

• #9   15. sep 2014 Hi hi ja katte har deres egen mening om alt smiley vores kan godt lide lux men kun den gule og orange. De er også meget glade for gourmet jeg køber på zooplus.

• #10   15. sep 2014 Jeg syntes det er lidt sjovt at de fleste fortæller at deres katte bedst kan lide dem med gele..

Mine er begyndt at spise dem med gele en lille smule, men ikke for ofte, skal jeg lokke LUX i dem så skal det helst være den røde pate, den blå med fisk er totalt no-go, men det handler nu om at fisk er bandlyst af mine 2 lømler, de nægter at spise noget som helst kattemad med fisk med mindre det er ren tun (Maxi zoo har lige haft noget på bud i små dåser og så har Bilka deres egen med ren tun i gele)

• #12   15. sep 2014 Min dreng kan heller ikk lide LUX, og efter at han er blevet alene, så prøvede jeg premiere ragout mener jeg at den hedder, med laks, oksekød og kylling. Det er lidt dyrt, men han er super vild med det, han kan æde sådan en hel pose på under to min hvis han vil, han elsker det simpelthen.
    Så det er det som han får fra nu af, også self hans tørkost, men han elsker at få sådan en pose vådkost til natmad, så går han tilfreds i seng

• #14   15. sep 2014 Det er så typisk.. Vi fodrede med Lux en periode og det var divaen tilfreds med, indtil vi arvede noget whiskas med gele. Så gad hun kun det.

Men det var da bare liiige til naboen havde nogle menubokse fra kitekat til overs. Så duede hverken gele eller whiskas - så var det kun kitekat.

Jeg begik så den fatale fejl, at jeg - selvom vi havde både whiskas og kitekat tilbage som jeg egentligt bare gerne ville af med så vi kunne få købt noget andet som hun måske rent faktisk kunne lide/gider spise - faldt over en pakke med 8 bæger sheba, i nettos rodekasse.. Gæt selv hvad det førte til!

..Så nu kører vi så med sheba hveranden dag og så det noget mindre attraktive whiskas og kitekat de andre dage. Og det er pænt begrænset hvad hun gider at spise af det.

Til gengæld er sheba bare et hit! Så snart hun ser dåsen/bægeret på tværs af stuen kommer hun springende.. Suk.. Sådan er det så åbenbart bare med katte smiley

• #15   15. sep 2014 Mine gider heller ikke LUX smiley Jooo nu og da en enkelt dåse, men næste dag er det nej tak.
    Jeg bruger temmelig mange slags vådfoder, og de får ikke det samme 2 måltider eller 2 dage i træk, for det virker som om de bliver træt af det,,, undtagen en ting RC smiley og det vil jeg jo gerne undgå fordi det er med korn, men når jeg har købt det ( sidst da Røde fik ordnet tænder) er de vilde med det og levner intet, men jeg gider ikke købe det uden det er på tilbud smiley og ikke for tit.
    Om sommeren er de på 3-4 gange vådt og det må altså ikke alle være dåser til 10kr eller mere smiley der er nogle af dem de billige fra supermarkedet og som jeg ved de spiser det meste af eller er glade for sovsen med ekstra vand smiley

• #16   15. sep 2014 Mine er helt vilde med den blå med gele. Pate ryger også ned, men slet ikke i samme fart som gele smiley smiley

• #17   15. sep 2014 De har også lavet den blå til bidder i gele (jubler højt!), så nu er der hele 3 forskellige, Tarzan var ved, at kører død i den gule og orange, da de minder meget om hinanden, samt hans tørfoder også er med kylling (kingsmoor).

Smokey spiser alt, hvad man stiller foran ham, så han er ikke så vanskelig, at finde mad til smiley
    Mille skal helst lige snuse og se nyt mad an nogle gange, før hun smager på det smiley

• #18   15. sep 2014 Mine elsker pateerne fra lux, helst med ekstra vand i, så det bliver som en tyk suppe/tynd grød smiley

• #19   15. sep 2014 Vores prins ( det bliver han kaldt ) spiser kun geléen, resten for lov til at stå.
    Han glor somme tider på mig, Som om han tænker " har du virkelig tænkt dig at jeg skal spise det" ! Og så går han sin vej.

• #21   15. sep 2014 derfor er der opfundet en gaffel smiley

mine gør samme nummer. Ellere rettere de gjorde, indtil de blev passet ude. Så fik jeg nemlig en lille opsang fordi det er jo faktisk spild af godt foder, når man skal smide hvad der svarer til ca 1 ds tørre bidder ud hver dag - mine får 2 ds til aften

så nu bliver alt vådfoder mast med en gaffel, og der er faktisk ikke noget som bliver smidt ud.

jeg vil siger at hivs man ellers foder med et godt tørkost, så kan det være lidt lige meget hvad der ellers er i vådfoderet, når det alligevel er mest væske.
    jeg bruger aldrig whiskas, men det er nu mere fordi en af kattene ikke kan tåle det. Lux gider de så ikke. så er der en fra netto som er super men findes kun i tun og kød og det gider de hellere ikke hver dag

nogle af vores venner havde en ældre kat. Det eneste han ville have var tørkost og så vådfoder fra brugsen. Og det var altså de der kødboller i en eller anden mærkelig udseende væske. den koster vel et par kr. de er virkelig ulækkere - mine vil ikke rører det med en ildtang
    MEN det ville deres kat. Han blev altså 23 år på den kost. En morgen lå han bare og var sovet stillle ind i deres sommerhus. havde aldrig været syg

så kattemad er en sjov ting. For det som for nogen ville syntes at det mest ulækkere og usunde for katten, er for andre det som der lige skal til.

• #23   16. sep 2014 Det med gaflen hopper mine ikke på, så spiser de slet ikke smiley

Og det er sjovt, at det næsten er det samme selvom der er skiftet ud i flokken smiley

• #24   16. sep 2014 Ps smiley smiley mine er lige nu lidt træt af deres ynglings vådfoder Porta 21 med ren kylling smiley så jeg må bare købe alt muligt andet i en periode.

• #25   16. sep 2014 Her kan de godt lide lux, dog kun den gule og orange og gerne med ekstra vand i smiley

• #26   18. sep 2014 Her elsker de lux og om det er rød, gul eller blå så ryger det ned lige så hurtigt som jeg kan sætte det fra mig. De 2 misser får luxen serveret i 2 små skåle hvor de deler ca 1/2 dåse hver aften og i det får de næsten lige så meget vand som der er mad og så rører jeg det rundt til det er nærmest en subbe, med godt med fyld ?? og de får det altså direkte fra køleskabet og med kom vand i. Og de spiser op hver gang begge 2. Og ja så har de deres tørfoder 24/7 og ve mig hvis der kun er 4 piller tilbage i hver skål så er de jo ved at døøøøø af sult. De overfaldte mig her til morgen da jeg kom fra arbejde af den grund normalt vil de bare ud i haven med mig og hunden men ikke i dag de var jo ved at døøøøø som de katte kun kan fortælle det hihi

Kommentér på:
Lux vådkost

Annonce