Gå nu ud ?? Gå nu ud ??
Har overtaget min fars 14 år gamle kat.
Han har altid levet sådan at om sommeren tog de i kolonihaven og så fik han lov at komme ud om dagen, men kom hjem og sov, og om vinteren var han inde kat.
Da han kom her var han ret stresset, både pga min fars død og fordi han havde forårs kuller og ville ud! Så han gik og skravede på dørene osv. Og han farer konstant rundt som en killing, irriterer hunden, selvom hunden prøver at undgå ham og løber på væggene, skraber på dørene, og miaver helt vildt, men mest om aftenen og natten! Så tænkte jeg..Det bliver godt når han kommer ud om dagen, så han han sove om natten!
Nu må han gerne komme ud, men nu gider han satme ikke! Hver gang jeg åbner døren går katten i seng?! Og vi har døren lige ud til markerne, så den kan ikke bare stå åben, da det blæser ret meget. Hvordan lære jeg ham det? Uden at have døren åben konstant.
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
Prøv eventuelt at kontakte katteadfærdsterapeut Michelle Garnier www.michellegarnier.dk - hun er superdygtig til at "afkode" adfærd
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
da jeg var på kv fik også ind imellem katte ind hvor man virkelig kunne mærke hvor tro de var imod deres ejer.
den værste var noget en siam vi fik ind. hans "far" var kommet på sygehuset, og var meget dårlig. der var ingen familie til ejeren, så katten kom i pension hos os. Det værste var at katten blev mere og mere dårlig. ville ingenting.
vi kunne ikke få fat i ejeren. først efter et stykke tid, fik jeg fat i plejepersonalet hvor han lå. Og da der ikke var noget at gøre for ejeren blev vi ening med dem om at vi overtog katten.
onsdagen efter var det så slemt med katten at den blev aflivet.
om lørdagen ringede de fra plejehjemmet og ville hører til katten. Her kunne de så fortælle at manden var død om onsdagen - samme dag som katten
det var virkelig som om at den viste hvordan ejeren havde det.
jeg tror at den er ved at falde til nu. Derfor er den blevet mere rolig. alderen taget i betragtning så er det jo ikke en kat som normalt ville være meget ude.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Det har helt klart været hårdt for den, at miste sit menneske og få nyt hjem og mennesker, og jeg håber den falder godt til hos jer ??
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 10
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Jeg håber katten har godt med steder hvor den kan komme væk fra hunden, for den lyder ikke tryk ved hunden, og angreb er jo det bedste forsvar
Jeg ville få adfærdsbehandler på, for ellers bliver det ikke sjovt for nogen af jer.
Hvis du ikke syntes du vil give nogle 1000kr på adfærdsbehandler, så vil det være bedst fir katten, at blive aflivet, for det vil være synd for den og jer, hvis den sidste tid den har, skal være i en usikker kampzone.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hunde og katte har jo forskelligt sprog så de forstår jo ikke rigtigt hinanden når de ind KKE kender hinanden..
Når hunden logge med halen fordi den er glad så opfatter katten det som om at hunden er gal og vil angribe og så er angreb jo det bedste forsvar..
Du skal ikke tvinge katten ud, du må forsøge dig lidt frem med at finde dens rutine, så når katten plejer at sove middagslur så er det jo ikke der du skal åbne døren, men finde ud af hvornår katten vågner og så der måske forsøge at smide lidt godbidder ud af døren så katten våger sig ud..
Men hvis du siger det blæser meget der hvor du vil lukke den ud, så kan det altså også være årsagen til han ikke vil ud, katte gider i blæst i hovedet, og han har jko været vant til en stille kolonihave hvor der sikkert var læ..
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 10
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Måske kan du aflaste hunden lidt ved at lege med katten....
(og hvilket vidunderligt missefjæs den kat har
Gå nu ud ??