{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Livs
Livs
Tilmeldt:
17. jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 11

At få eller ikke få, kat nummer 2? {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley Min kæreste og jeg har for 3 mdr siden fået en lille Maine Coon hjem, Oliver. Han er nu ca. 5 måneder, og FULD af krudt. Vi valgte ham ud af 10 (!) killinger, da han var den der virkede mest rolig og mest ligeglad med de andre katte (hvilket var vigtigt når han nu helst skulle gå alene, som indekat).

Han er virkelig blidheden selv, finder sig i alt og elsker at ligge på skødet. Men som den MCO han nu er, er han meget opmærksomhedskrævende, og selvom han sjældent er alene max 6 timer af gangen, er han begyndt at gå og miave lidt forgæves, og lave sygt meget ballade, hvis vi ikke lige underholder ham i 10 minutter. Jeg forstår ham egentlig også godt, for udover at han nogle gange er alene de 6 timer, sover han heller ikke inde hos os.. Han virker dog ikke til at mistrivedes slemt, og er generelt glad og tillidsfuld.

Spørgsmålet er, om det ville gavne ham, at få en jævnaldrene kammerat, og ville det i så fald være en god idé på 50 m2? Vil de i så fald kunne være alene i 8-9 timer? Og er to katte lig med dobbelt så meget arbejde?
Vi savner erfaringer fra folk, der har været i samme situation... smiley

Liv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få eller ikke få, kat nummer 2?
  • #2   2. nov 2015 Han vil elske Jer overalt på jorden ved anskaffelse af en legekammerat.

    Størstedelen af hans energi vil blive placeret sammen med hans artsfælle, og der vil laves mindre ballade (forhåbentligt).

    To katte er mindre krævende for os mennesker, og giver mindre arbejde.
    Dog vil jeg klart vælge to kattebakker, så en bakke mere vil skulle tømmes.
    Foderet vil lettere kunne betale sig at købe i 10kg sække, og vil derfor oftest blive billigere i længden.

    En god kat med ild i rumpetten vil være rigtig godt til ham. Husk at finde en der passer personlighedsmæssigt til ham smiley

    Rigtig god fornøjelse (hilsen hende der pt har 11)


  • #3   2. nov 2015 Jeg ville mene ja, få en hankat mere, men sørg for at de bliver neutraliseret, så undgår du en del og anskaf en ekstra bakke.
    Jeg synes ikke det er det store ekstra arbejde med 2, jeg havde også først 1.

    Der skal gives mad til 2 og renses efter 2, det er det hele og så er det dobbelt op på glæde og fornøjelserne smiley


  • #4   2. nov 2015 Han er skam allerede neutraliseret, han er en stor basse smiley Hvorfor en anden hankat, er det ikke mere besværligt end en hun?

  • #5   2. nov 2015 Drenge leger drengelege og piger lege pigelege smiley

    Piger jagter hinanden, drenge bryder med hinanden.
    En af hvert køn kan derfor give en del gnidninger, særligt i lømmelalderen.


  • #6   2. nov 2015 Lubas: Han har simpelthen så meget legetøj, og en stor kradsetønde på 110 cm, men der er desværre ikke plads til at montere væghylder nogle steder i stuen, jeg ved ikke rigtig hvad vi mere skal gøre, min kæreste synes i forvejen der er for meget katte-grej over det hele smiley

  • #7   2. nov 2015 I skal nok lave plads til et gulv til loft kradsetræ smiley Som minimum når katten er indekat smiley Evt i stedet for tønden, eller lave en udbygning af denne.

    Man kan sagtens leve i et hjem der ikke er indbegrebet af kat, selvom man har mange katte smiley

    Vi har to gulv til luft kradsetræer, og et i ca 160cm højde. Disse købes så de er "stilrene" i forhold til hvad vi ønsker. Dvs. ikke en masse tingel tangel, platforme og høngekøjer, er det vores katte ønsker, og vi finder pænest.
    Kattebakkerne er indbygget i skabe, så de ikke fremtræder som noget af det første når man kommer ind hjemme hos os smiley
    Der er så pt en masse legetøj på gulvet (de har rodet med deres legetøjskurv). Ellers synes jeg som ikke det stråler af KAT hjemme hos os smiley


  • #9   2. nov 2015 En kat mere er helt klar en fordel, men om det skal være en hun eller han tror jeg komme helt an på hvilken race i vælger til ham. det vigtigste er personligheden.
    Vælge hos en opdrætter der levere katte hos jer, så kan i også se hvodan de to tager imod hinanden


  • #10   2. nov 2015 En kat mere er fantastisk, men i skal altså afse plads til dem, krassetræer og hylder op på toppen af et skab/ reol og lignende har de brug for.

  • #11   2. nov 2015 Hvis min kæreste så går med til en kat til, bør det så være en Maine Coon? Eller vil en killing fra internat kunne gøre det?

    Vi har skam afsat plads til ham, han har en gigantisk kradsetønde og mega meget aktivitetslegetøj, og han må være på alle møbler undtagen spisebordet..


  • #14   2. nov 2015 Min kæreste var ikke helt tryg ved idéen om kat, da han er vokset op med hund, men han gik med til det efter vi besøgte et kuld killinger, og nu elsker han altså Oliver lige så meget som mig smiley Nu er han (og mig) så bekymret over, om to katte kræver dobbelt så meget (for ham her kræver altså meget når vi kommer hjem), og hvis det ikke fungerer med to, hvad vi så stiller op?

  • #15   2. nov 2015 Jeg har desuden set at Næstved internat har 20 killinger i øjeblikket, der har været i pleje og som aldrig har været ude, det var derfor jeg spurgte om en internat-kat, for det lød umiddelbart okay, synes jeg smiley

  • #16   2. nov 2015 har selv 13 rovdyr og skal have nr 14 om ikke så længe smiley
    har selv valgt en internatskat - har 5 i forvejen.

    kunne aldrig drømme om at have en kat. men nu har jeg så også selv en del katte, som elsker at lege. har selv været på kattens værn i mange år. og det var super sjovt at se når 20-30 killinger blev sluppet fri efter morgenmaden. der blev leget - helt vildt smiley

    men når du har en livlig hankat, så vælg en hankattekilling som makker. For så har din en at lege med.
    og bare roligt, men det ser oftes "farlig" voldsomt ud, når de begynder. Men det er leg og de hygger sig bare.

    det med at det skulle være dyre, passer hellere ikke rigtigt. for når man har flere, så kan det betale sig at købe de store poser foder, som oftes fåes på tilbud.
    grus, køber man noget godt klumpende grus, ja så holder det i lang tid.
    hos dyrlægen, bliver det dog lidt dyre, men man kan spare lidt ved at tage begge katte med på en gang.
    men du kan spare lidt på foder og grus ved at bestille på zooplus.de. der er også både en dansk side - som dog er lidt dyre, men også en engelsk side - har aldrig købt fra den, da de ikke har fuldt sortimen


    profilbillede
  • #17   2. nov 2015 Jeg synes ikke 2 er mere arbejde.
    Har 2 stk på 70 m2 og 1 kattebakke og det fungere fint herhjemme. Bakken bliver tømt morgen og aften og det har de aldrig brokket sig over.
    Og jeg synes det er rart at vide at de ikke er alene når man ikke er hjemme og så leger de bare på en helt anden måde end I nogen sinde ville kunne komme til - det er i hvert fald svært at løbe rundt i hele hytten på samme måde smiley


  • #18   3. nov 2015 Efter at have set utallige af disse her syn, så får jeg aldrig mere kun en kat.

    Her er det en Maine Coon og en Norsk Skovkat.


    profilbillede
Kommentér på:
At få eller ikke få, kat nummer 2?

Annonce