Luca er blevet aflivet {{forumTopicSubject}}
Efter en hård nat (som i kan læse om nederst i denne tråd http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=14565)
tog vi Luca til dyrlægen.
Her så dyrlægen først den video vi havde taget med hjemmefra, og så undersøgte hun Luca. Det var helt sikkert at Luca havde store smerter. Hun skreg op da dyrlægen rørte ved hendes bækken/hofte og hun gik på helt stive ben. Det var jo hermed konstateret at Luca havde store smerter. Der blev undersøgt lidt mere, og dyrlægens tese var at hun havde et løst bækken, som der (når hun ikke passede på) gled op og klemte nogle af nervebanerne. Hun reagerede nemlig utroligt langsomt på en lille nive-test dyrlægen lavede med hendes bagben.
Det var ikke noget der kunne opereres væk, og hvor vort håb havde været at hun var uden smerter og bare generelt handicappet, vidste vi jo nu at hun havde smerter.
Luca ville aldrig kunne leve et bare nogenlunde smertefrit liv, så aflivning var den sidste udvej.
Kl 10,38 sov Luca stille ind, efter vi havde siddet med hende i 20 min i kælderen og sagt farvel.
Hun bliver begravet senere i min mors have, ved siden af min gamle kat, Felix.
Tak til alle jer der fulgte med og bad til at hun skulle klare den, men nogengange må man jo tage den tunge beslutning at lade katten få fred...
~ Cemile & David
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
*Vil i fred lille luca......*
Naja
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Men I gjorde det rigtige.
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
Hun er nu blevet begravet ved siden af min gamle kat, Felix, i mine forældres forhave.
Nova og Røskva lader sig heldigvis ikke mærke med at hun ikke er med hjemme... Det er en lise, da jeg var bange for at de skulle kalde på hende...
Men tak igen for at I har fulgt med i vores kamp for Luca. Vi kan kun sige at det har været 7 fantastiske uger med hende. Hun havde en kampånd som slog igennem dengang hun blev syg af ormekuren, og som har hjulpet hende igennem alt dette.
Jeg fik styr på mine følelser, da hun blev aflivet. Jeg har ellers grædt hele dagen indtil vi skulle til dyrlægen (fra kl 04 - 10) og nu er der ikke flere tårer. Jeg kan mærke det var den rigtige beslutning for hende. Jeg så hvor fredfyldt hun så ud, da hun blev aflivet, og det hele forgik i rolige omgivelser. Vi er glade for at vi fik lov til at sige farvel til hende, og selv bestemme tempoet. Hun blev hverken stresset eller bange på noget tidspunkt.
Så, mens man ikke kunne sige at det var en god oplevelse, var det i det mindste en fredfyldt oplevelse, og vi fik en ordentlig, værdig afslutning på hendes liv.
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
Er virkelig ked af det, på jeres vegne - selvom det da i det mindste er godt, at hun ikke har flere smerter.
Det er virkelig hårdt, at tage så alvorlig en beslutning.
Jeg føler virkelig med jer og håber I klarer den bedst muligt, og glæder jeg over minderne i hjertet.
Stor trøstekrammer fra os
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 7
Jg føler med dig og fælder en tåre, endnu en sikke et døgn
Jeg takker dig af hele mit hjerte at du gave Luca chancen, hun var en lille dejlig dame, den kort tid jeg havde hende. Men efter alle de gange vi har snakket sammen er der ingen tvivl om at det var det rette at gøre, andet kunne man ikke byde den lille skønhed.
STORE knus og tårer Dorte
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Jeg er virkelig ked af det at høre med kære Luca... Jeg vender tilbage og læser trådene... det er ikke rart at miste sin bedste ven, har lige prøvet det...
Jeg vender tilbage, knus fra Bettina
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Det er tungt at læse, det er det altid når det omhandler dette.... Og man ville ønske man kunne sige noget der hjalp, meen det kan jo ikke bringe kære Luca tilbage... Men du ved at vi herinde, sørger sammen med dig, og David..
Det er godt at de andre misser ikke går og kalder efter hende, så ville det nok være, om muligt, sværre,... Så det er godt at de 'ikke lægge mærke til det'...
Men igen, så må I tænke på at det jo var det bedste for Luca, som i sikkert har fået ad vide mange gange, men det er det virkelig også.. Det ville ikke være værdigt for Luca, at hun skulle gå med smerter, så kunne man give hende operationer, smertestillende osv. men ville det være et liv for kære Luca... ?Nej, så ville den bedste, men hårdeste beslutning være den i har truffet nu....
Føler med jer i jeres savn..., Det er hårdt...
Hvil i fred, elsket Luca *
MVH Bettina
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Jeg har jo fulgt med i trådene, så jeg tror på at I har truffet den rigtige beslutning for hende, hvor svært det end har været..
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
Vi sletter Luca her kl 22, så hvis I vil kigge en sidste gang, så er det nu.
Vi har oprettet en side med billeder af hende på vores hjemmeside, og med tiden vil vi give hende hendes egen side, når hjemmesiden kommer rigtigt op at stå.
Her er underligt tomt i huset uden hende lige nu.. det er nok mørket der sænker sig som minder os om at nu er det første nat uden Luca.
jul 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Svar: 6
det er så ubehageligt..godt man har minderne... dete r det bedste..
held og lykke hilsen kris
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 92
Luca er blevet aflivet