Befinder mig i en kattepine :( Befinder mig i en kattepine :(
Ja, som overskriften lyder, så befinder jeg mig i en kattepine!
Jeg har for godt 2 måneder siden reserveret en LÆKKER drømmekat hos et opdræt. Jeg har betalt 1000 kr. i reservation.
Det har hele tiden været hensigten, at jeg skal hente katten, når den er 20 uger pga. renovering i vores boligforening. katten skal ikke udsættes for det! (Jeg har 1 kat i forvejen, men den uge hvor renoveringen er værst bliver hun passet udenfor hjemmet.)
Nu har jeg så lige fået et brev ind af døren, hvor der står: I forbindelse med renoveringen ved ********-boligselskab, er det vedtaget på beboermøde, at det nu kun er tilladt at holde 1 hund og 1 indekat.
(Før var det 2 husdyr) Der står længere nede i brevet, at dyr der er anskaffet før dette er trådt i kræft, gerne må blive boende. (Dem der altså er registreret i boligforeningen)
Så nu befinder jeg mig i en rigtig SKOD situation! Hvad gør jeg?
For det første er jeg jo mega ked af det! Jeg har altid ønsket mig den her kat! Det er en lille drøm der skulle blive til virkelighed, men som nu ikke kan lade sig gøre!
For det andet har jeg betalt 1000 kr. som ikke refunderes! (ikke at penge er alt, men alligevel) Jeg kunne lige så godt have tørt R*v i dem! Jeg er desværre ikke i en situation der tillader mig at flytte lige pt.. Måske om 1-2 år men ikke før.
Kan man spørge opdrætter om hun vil "gemme" de 1000 kr. til senere hen? Til om 1 år måske? Ellers skal jeg bare "blæse" på boligforeningen og få katten alligevel?
årh... jeg er bare SÅ træt af det!!
Udover at jeg er mega ærgerlig! Så er jeg også lidt flov over for opdrætteren! Jeg føler mig som en useriøs køber og har ikke lyst til at stå i den her latterlige situation! ØV!!! Hvad gør jeg??
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
Ja, men jeg har ikke fået registreret/udfyldt papirerne og sendt dem ind til boligforeningen, så boligforeningen ser det ikke sådan.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.761
Og derefter kontakter du opdrætter.
nov 2015
Meen.. jeg synes det er lidt noget andet. Hvis vi bare boede på en måde, hvor alle ikke kunne glo ind.. men jeg er bange for at nogle af naboerne skal få ondt i måsen over det..
Det er en Maine Coon dreng.. Jeg har reserveret.
nov 2015
Jeg har talt med boligforeningen.. de mener det er overtrædelse af den nye "lov", da katten ikke har været registret ved dem inden renoveringen.
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Men hvis du ikke vil trodse boligforeningen, så snak med dem, forklar hvordan det er, og måske endda vis dem, du altså har betalt depositum for katten, og du egentlig har ventet med at hente den, grundet den renovering der skal ske.
Hvis du så venter med at få katten. Nu er jeg godt nok ikke opdrætter, men jeg ville ikke se på det som at du var en useriøst køber(nu kan det godt ske, der kommer en opdrætter med en anden mening
nov 2015
Desværre er boligforeningen totalt firkantet i den her sag. De sagde: Ingen registrering= ingen tilladelse til 2 katte... Hun kom desuden med en lang søforklaring med, at så skulle de jo også tage hensyn til andre osv osv... bla bla..
jan 2014
Synes det er utroligt, hvis de er så frikantet, du kan jo bevise du har købt/reseveret katten inden den pågældende dato for denne ændring i reglerne.
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
nov 2015
Ja, sådan ser jeg også selv på det...
desværre ved jeg jo bare, at boligforeningen ikke deler denne opfattelse.
Jeg er bare møgtræt af den her situation! Jeg har jo ikke kun mig selv at tanke på, hvis jeg får boligselskabet på nakken! Jeg har 3 børn, som jeg ikke kan byde hvad som helst "bare" for en kat. Årh... synes det er en meget svær beslutning! Jeg har jo mest lyst til bare at købe den kat..
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
kender flere som bor på samme måde. den ene har også fået at vide at de kun må have 3 dyr - da hun flyttede ind måtte de have 5. Men her fik hun at vide at man ikke bare kunne lave det om midt i det hele. så hun har lov til at have 5 (hun har vel det dobbelte, men det er en anden sag)
vil du være sikker så finde en advokat som er inde i de regler.
nov 2015
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hold nu OP!!
Jeg søger boliger, hvor samme regel gælder, og jeg kan da virkelig ikke tage alvorligt, at jeg må have en hund OG en kat, men ikke en kat og en kat.
Jeg tror, at de steder, hvor de går meget op i, at man max. må have én kat og en hund (og ikke to dyr af samme art) er fordi man ikke vil risikere avl. Måske de ikke har fattet at katte kan neutralseres....
Jeg synes bestemt at du skal gå til en retshjælp, for det der er dælme for galt!
nov 2015
jeg ved dog at en af grundene til at det er blevet vedtaget er, at man ikke vil ricikere at nogen af dem på etagerne anskaffer sig to store hunde, der tramper rundt og giver meget larm. Men jeg forstår slet ikke hvorfor man må have stor hund på 1 sal? hvorfor ikke hellere lave en regel om det?
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
I min kusines boligforening står der, at man skal melde ny kat til boligselskabet senest 14 dage efter anskaffelse. Måske står der noget lignende i deres regler om husdyrhold? I så fald er det jo latterligt hvis der er ikke har været en form for varsling før reglen træder i kraft
nov 2015
Jeg har som nævnt længere oppe, ikke været flittig deltager på beboermøderne, så om det har været under opsejling i længere tid, ved jeg ikke....
Jeg ringede jo og talte med en eller anden kontordame ved boligforeningen.. Hun sagde bare, at jeg jo ikke havde udfyldt de registrerende papirer.. og derfor ikke var berettiget til at beholde en kat uden papir/registrering i boligforeningen. Hun sagde at det både gælder for nye såvel som gamle katte der ikke er registreret. Når hun siger sådan så føler jeg ikke rigtigt, at jeg har retten på min side...
dec 2006
Jeg skrev så til boligforeningen, og spurgte hvad der gjaldt.
Fik svar tilbage med tak for at jeg gjorde opmærksom på fejlen, der nu var rettet til *en hund og én kat".
Jeg overvejede at spørge, hvordan dét så præcis skulle opfattes, men valgte helt bevidst at lade være ... Får jeg en bolig tilbudt der, så flytter jeg ind med mine to katte, og skulle nogen klage over at min ene kat ikke er en hund, så bliver der sgu krig og hele molevitten med retssag osv.
Nu har du så desværre spurgt, så jeg synes, at du skulle kontakte en retshjælp, der må kunne undersøge hvordan og hvorledes.
Når man bor et sted, hvor der er 'hund OG kat' tilladt, tror jeg nu ikke, man kan blive smidt ud, fordi man har to katte.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 133 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Kontakt opdrætter og sig det som det er, at reglerne er lavet om og du derved må sige nej tak til killingen.
dec 2006
Jeg mener op til .... Hvordan pokker skal dét forstås? :-S
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 73 Svar: 262
jun 2012
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 62
dec 2006
(Sgu ikke altid nemt at blive klog på, hvilke tanker, der ligger bag husdyrregler).
jun 2012
dec 2006
# 31 Ja, det forstod jeg godt.
jun 2012
Men ja det er mega indviklet den måde de får skrevet det på
dec 2006
(jep, min kæphest)
nov 2015
Jeg besluttede mig for at kontakte opdrætter via mail, hvor jeg kunne forklare situationen bedst.
Det har så resulteret i, at jeg kan se inde på deres hjemmeside at "min" kat nu er ledig og kan haldles til anden side! Jeg forklarede dem, at jeg gerne ville have katten stadigvæk, men jeg jo I princippet ikke måtte have ham, og det mente jeg de skulle vide.
Jeg kan altså se vis deres hjemmeside, at de har modtaget min email.. men de har slet ikke svaret mig tilbage..
Nu sidder jeg bare tilbage med en virkelig ØV følelse! Jeg havde ellers besluttet, at købe ham, hvis opdrætter sagde god for det. Jeg kan godt se situationen fra deres side, men jeg synes altså i det mindste godt, at de kunne svare mig tilbage.
Nå, men jeg kan jo ikke rigtigt gøre mere nu... Andet end at være super træt af det hele! Og så skal jeg nok se mig om efter et andet opdræt lader det til... (når tiden kommer)
jul 2015
Jeg er målløs - at de bare gør det uden at kontakte dig eller svarer dig tilbage...
nov 2015
Jeg synes ikke jeg vil opgive navnet herinde.. (Håber jo stadig på, at broen ikke er helt brændt bag mig)
Hvis de ikke synes jeg må få deres kat på baggrund af det jeg har fortalt, så kan jeg jo desværre ikke gøre noget..
jul 2015
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.761
Er det et reservationsgebyr, så kan du ikke gøre krav på dem.
dec 2006
Jeg forstår sådan set godt, hvis opdrætter ikke tør sælge kat til en, der måske bliver tvunget til at skille sig af med den. MEN hvis det er opdrætter, der vælger ikke at sælge katten til dig, så er det virkelig dårlig stil at h*n beholder dit depositum.
nov 2015
Jeg har prøvet at ringe.. og de tager den ikke.. ! Og jeg har skrevet endnu en mail, hvor jeg spørg om de har modtaget min mail.. (selvom jeg kan se de har)
Og intet har jeg hørt! Jeg er simpelthen SÅ skuffet! Jeg synes det er utroligt uprofessionelt! Jeg har fuld forståelse for hvad deres beslutning nu måtte være.. men at de ikke giver lyd fra sig, synes jeg er SÅ DÅRLIGT!
Susanne: Ja, det er nok et reservationsgebyr... de 1000 kr.. så ved godt jeg ikke kan få dem tilbage. Jeg havde bare håbet vi måske kunne tale om det, og jeg måske kunne "gemme" de 1000 kr. til en anden kat i et senere kuld måske.. Det skrev jeg også i min mail.. og bad dem om at kontakte mig... hvilket de åbenbart ikke gider... ? Gad vide om de har blokeret mig?
nov 2015
ØV! Er bare træt af hele den historie her! ingen hjælp eller forståelse fra hverken boligforening eller opdræt! fanget som en lus imellem 2 negle!
nov 2015
Det kunne være jeg kunne gøre det ja... det har jeg ikke tænkt på... Jeg er bare lidt bange for at uanset hvad jeg gør nu.. så hjælper det måske ikke min sag ret meget.
nov 2015
nov 2015
Er lige blevet kontaktet af opdrætter!!! Så nu skal jeg liege finde ud af hvad der sker! Endelig!
jan 2014
nov 2015
Nå, men opdrætter tilbyder så, at jeg kan få mit depositum tilbage, når katten er solgt til fuldprisen. Så nu afventer jeg så bare at høre fra hende, at katten er solgt. Hvilket både er godt og dårligt nyt i mine ører..
Jeg håber jeg må tage kontakt til hende igen, når min boligsituation ser andelededes ud.. men nu må vi se om hun vil det.
jun 2012
Super uheldigt med det hele, og øv du skal kontakte opdrætter flere gang. Man kunne jo lige skrive, den er modtaget og man lige skal sluge den. Eller finde ud af hvad så. I stedet for du bare bliver lagt på is, uden nogen form for kontakt. Det er jo opdrætter ansvar at give sine køber en god behandling. (og jeg vil så meget heller, have en glad køber end 1000kr på min konto)
Befinder mig i en kattepine :(