1.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Befinder mig i en kattepine :( Befinder mig i en kattepine :(

Ja, som overskriften lyder, så befinder jeg mig i en kattepine!

Jeg har for godt 2 måneder siden reserveret en LÆKKER drømmekat hos et opdræt. Jeg har betalt 1000 kr. i reservation.

Det har hele tiden været hensigten, at jeg skal hente katten, når den er 20 uger pga. renovering i vores boligforening. katten skal ikke udsættes for det! (Jeg har 1 kat i forvejen, men den uge hvor renoveringen er værst bliver hun passet udenfor hjemmet.)

Nu har jeg så lige fået et brev ind af døren, hvor der står: I forbindelse med renoveringen ved ********-boligselskab, er det vedtaget på beboermøde, at det nu kun er tilladt at holde 1 hund og 1 indekat.
(Før var det 2 husdyr) Der står længere nede i brevet, at dyr der er anskaffet før dette er trådt i kræft, gerne må blive boende. (Dem der altså er registreret i boligforeningen)

Så nu befinder jeg mig i en rigtig SKOD situation! Hvad gør jeg?
For det første er jeg jo mega ked af det! Jeg har altid ønsket mig den her kat! Det er en lille drøm der skulle blive til virkelighed, men som nu ikke kan lade sig gøre!

For det andet har jeg betalt 1000 kr. som ikke refunderes! (ikke at penge er alt, men alligevel) Jeg kunne lige så godt have tørt R*v i dem! Jeg er desværre ikke i en situation der tillader mig at flytte lige pt.. smiley Måske om 1-2 år men ikke før. smiley Kan man spørge opdrætter om hun vil "gemme" de 1000 kr. til senere hen? Til om 1 år måske? Ellers skal jeg bare "blæse" på boligforeningen og få katten alligevel? smiley årh... jeg er bare SÅ træt af det!! smiley

Udover at jeg er mega ærgerlig! Så er jeg også lidt flov over for opdrætteren! Jeg føler mig som en useriøs køber og har ikke lyst til at stå i den her latterlige situation! ØV!!! Hvad gør jeg??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Befinder mig i en kattepine :(
  • #2   23. feb 2016 Tiggi fik 2 killinger som nu er solgt. Så nu har jeg kun hende tilbage.

Ja, men jeg har ikke fået registreret/udfyldt papirerne og sendt dem ind til boligforeningen, så boligforeningen ser det ikke sådan. smiley

• #4   23. feb 2016 Jeg ville starte med at kontakte boligforeningen og sige, at du har købt den her kat, men at det var meningen, at den først skulle flytte ind efter renoveringen pga. stressen omkring renovering.

Og derefter kontakter du opdrætter.

• #5   23. feb 2016 Der stod ikke noget i boligforeningens "regler" om killinger og midlertidige "gæster" så det var jeg ligeglad med.. smiley

Meen.. jeg synes det er lidt noget andet. Hvis vi bare boede på en måde, hvor alle ikke kunne glo ind.. men jeg er bange for at nogle af naboerne skal få ondt i måsen over det.. smiley Men på den anden side kan de selvfølgelig ikke vide hvornår jeg har fået katten.. hmm.. tænke tænke...

Det er en Maine Coon dreng.. Jeg har reserveret.

• #6   23. feb 2016 Susanne:

Jeg har talt med boligforeningen.. de mener det er overtrædelse af den nye "lov", da katten ikke har været registret ved dem inden renoveringen. smiley

• #7   23. feb 2016 Tiggi: Ja det er en rigtigt kattepine det kan jeg godt se. Men jeg mener lidt lige som Neutra kat, at du realt set har anskaffede dig din drømme kat, før dette trådt i kræft, også selvom du ikke har fået den registret ved boligforeningen.

Men hvis du ikke vil trodse boligforeningen, så snak med dem, forklar hvordan det er, og måske endda vis dem, du altså har betalt depositum for katten, og du egentlig har ventet med at hente den, grundet den renovering der skal ske.

Hvis du så venter med at få katten. Nu er jeg godt nok ikke opdrætter, men jeg ville ikke se på det som at du var en useriøst køber(nu kan det godt ske, der kommer en opdrætter med en anden mening smiley ). Du har ikke kunne forudsige at dette ville ske.

• #8   23. feb 2016 Heidi:

Desværre er boligforeningen totalt firkantet i den her sag. De sagde: Ingen registrering= ingen tilladelse til 2 katte... Hun kom desuden med en lang søforklaring med, at så skulle de jo også tage hensyn til andre osv osv... bla bla..

• #9   23. feb 2016 Wow så er det svært ja smiley

Synes det er utroligt, hvis de er så frikantet, du kan jo bevise du har købt/reseveret katten inden den pågældende dato for denne ændring i reglerne.

• #11   23. feb 2016 Jeg ville tage en snak med opdrætter og forklare situationen. Boligselskaber kan være svære at tale med.

• #12   23. feb 2016 Neutra:

Ja, sådan ser jeg også selv på det... smiley
    desværre ved jeg jo bare, at boligforeningen ikke deler denne opfattelse. smiley Og nu føler jeg lidt, at jeg er lidt i 'søgelyset', fordi jeg har ringet til boligforeningen og drøftet sagen med dem.. (Det skulle jeg, set i bagspejlet, måske ikke have gjort) men det er jo bare rarest, at være ærlig!

Jeg er bare møgtræt af den her situation! Jeg har jo ikke kun mig selv at tanke på, hvis jeg får boligselskabet på nakken! Jeg har 3 børn, som jeg ikke kan byde hvad som helst "bare" for en kat. Årh... synes det er en meget svær beslutning! Jeg har jo mest lyst til bare at købe den kat.. smiley Men hvilke konsekvenser kan det få på sigt? Hvis jeg først får ham hjem ville det være forfærdeligt, hvis jeg ikke kunne beholde ham!

• #13   23. feb 2016 normalt plejer det at være sådan at når man engang bor til leje så kan de ikke bare lave regler om midt i det hele. det kan så kun gælde nye lejere
    kender flere som bor på samme måde. den ene har også fået at vide at de kun må have 3 dyr - da hun flyttede ind måtte de have 5. Men her fik hun at vide at man ikke bare kunne lave det om midt i det hele. så hun har lov til at have 5 (hun har vel det dobbelte, men det er en anden sag)

vil du være sikker så finde en advokat som er inde i de regler.

• #14   23. feb 2016 Dkkorat: ja, du har nok ret... Jeg har det bare SÅ skidt med at ringe... smiley synes i forvejen jeg har været en lidt " besværlig" køber.. (pga. renoveringen) smiley øv øv!

• #18   23. feb 2016 " er det vedtaget på beboermøde, at det nu kun er tilladt at holde 1 hund og 1 indekat. "

Hold nu OP!! smiley . Jeg havde IKKE fundet mig i sådan en gang latterligt bullshit smiley Der må også lige være ræson i reglerne.
    Jeg søger boliger, hvor samme regel gælder, og jeg kan da virkelig ikke tage alvorligt, at jeg må have en hund OG en kat, men ikke en kat og en kat.

Jeg tror, at de steder, hvor de går meget op i, at man max. må have én kat og en hund (og ikke to dyr af samme art) er fordi man ikke vil risikere avl. Måske de ikke har fattet at katte kan neutralseres....

Jeg synes bestemt at du skal gå til en retshjælp, for det der er dælme for galt! smiley smiley

• #19   23. feb 2016 Jeg må indrømme, at jeg ikke har været flittig til at troppe op til beboermøderne... (når det er kl. 19 og man har børn der skal puttes) så jeg ved ikke om det er noget der har været under 'opsejling' længe... ??

jeg ved dog at en af grundene til at det er blevet vedtaget er, at man ikke vil ricikere at nogen af dem på etagerne anskaffer sig to store hunde, der tramper rundt og giver meget larm. Men jeg forstår slet ikke hvorfor man må have stor hund på 1 sal? hvorfor ikke hellere lave en regel om det?

• #20   23. feb 2016 Jeg mener heller ikke at man bare kan gøre det her. Jeg ser det som at du allerede har erhvervet dig katten.

I min kusines boligforening står der, at man skal melde ny kat til boligselskabet senest 14 dage efter anskaffelse. Måske står der noget lignende i deres regler om husdyrhold? I så fald er det jo latterligt hvis der er ikke har været en form for varsling før reglen træder i kraft

• #21   23. feb 2016 Ida T:

Jeg har som nævnt længere oppe, ikke været flittig deltager på beboermøderne, så om det har været under opsejling i længere tid, ved jeg ikke.... smiley I så fald er det i hvert fald gået min næse forbi. Derudover har jeg kun boet her siden i sommers.. så jeg har ikke den helt store viden i den forbindelse.

Jeg ringede jo og talte med en eller anden kontordame ved boligforeningen.. Hun sagde bare, at jeg jo ikke havde udfyldt de registrerende papirer.. og derfor ikke var berettiget til at beholde en kat uden papir/registrering i boligforeningen. Hun sagde at det både gælder for nye såvel som gamle katte der ikke er registreret. Når hun siger sådan så føler jeg ikke rigtigt, at jeg har retten på min side... smiley hvor er det bare ØV! altså..! Jeg føler virkelig ikke, at boligforeningen er særlig nem at have med at gøre i det her tilfælde.. smiley smiley Så jeg er lidt bange for, at jeg "selv" skal løbe ricikoen eller lade være... smiley

• #22   23. feb 2016 Jeg opdagede for nylig en afdeling, hvor der på boligforeningernes fællesside ved en afdeling stod *én hund eller én kat*, men på afdelingens egen hjemmeside stod der *en hund og en kat*.
    Jeg skrev så til boligforeningen, og spurgte hvad der gjaldt.
    Fik svar tilbage med tak for at jeg gjorde opmærksom på fejlen, der nu var rettet til *en hund og én kat".
    Jeg overvejede at spørge, hvordan dét så præcis skulle opfattes, men valgte helt bevidst at lade være ... Får jeg en bolig tilbudt der, så flytter jeg ind med mine to katte, og skulle nogen klage over at min ene kat ikke er en hund, så bliver der sgu krig og hele molevitten med retssag osv.

Nu har du så desværre spurgt, så jeg synes, at du skulle kontakte en retshjælp, der må kunne undersøge hvordan og hvorledes.
    Når man bor et sted, hvor der er 'hund OG kat' tilladt, tror jeg nu ikke, man kan blive smidt ud, fordi man har to katte.

• #23   23. feb 2016 Tinka, du siger til dem der klager at det er en hunkat, så den er skam lovlig smiley

• #24   23. feb 2016 Katten er IKKE anskaffet før den er betalt og det er den ikke når der kun er betalt depositum..

Kontakt opdrætter og sig det som det er, at reglerne er lavet om og du derved må sige nej tak til killingen.

• #25   23. feb 2016 Jeg glemte lige finten før. "Fik svar tilbage med tak for at jeg gjorde opmærksom på fejlen, der nu var rettet til *en hund og én kat"." Det var "op til én hund og én kat".
    Jeg mener op til .... Hvordan pokker skal dét forstås? :-S

• #26   24. feb 2016 Tinka: Så må de to katte, da gælde som en hund smiley Hvis det er op til én hund smiley Og omvendt, meget lille hund hvis den skal være op til én kat smiley hehe.

• #27   24. feb 2016 Hvor øv, at stå i denne katte pine. Håber du finder en løsning.

• #28   24. feb 2016 Prøv at spørge dem om de reelt mener at 2 katte er udelukket...jeg boede et sted hvor 1 kat og 1 hund var tilladt i husordenen, men på spørgsmålet om det det måtte være 2 indendørs katte var det okay...

• #29   25. feb 2016 # 26 Nogle gange er det, der menes med "op til en hund og en kat" at man må have én hund og en kat. Eller to katte. Men ikke to hunde, fordi hund tæller mere end kat :-S
    (Sgu ikke altid nemt at blive klog på, hvilke tanker, der ligger bag husdyrregler). smiley

• #31   25. feb 2016 Tinka, det ved jeg godt smiley prøvede bare at være lidt morsom. smiley

• #32   25. feb 2016 # 30 Det burde være nok at kunne fremvise de mails, men boligforeninger er ofte så stivnakkede og firkantede, at det er helt uden for ræson. smiley

# 31 Ja, det forstod jeg godt. smiley Men det ER sgu da bims med de regler. Jeg har set MANGE husdyrregelsæt, og må ofte hive mig i håret smiley

• #33   25. feb 2016 Hehe ok, var lige lidt usikker om du fangede at det var ment i sjov.
    Men ja det er mega indviklet den måde de får skrevet det på smiley

• #34   25. feb 2016 For nylig så jeg en afdeling hvor man måtte have *en kat og en hund* eller *to hunde* (altså ikke to katte). Så som lejer er det ikke nemt at flytte til andre afdelinger med sine dyr - hvor det ene måske så bliver forbudt fordi det er en hund.... eller fordi det er en kat :-S

(jep, min kæphest)

• #35   1. mar 2016 OPDATERING::

Jeg besluttede mig for at kontakte opdrætter via mail, hvor jeg kunne forklare situationen bedst.

Det har så resulteret i, at jeg kan se inde på deres hjemmeside at "min" kat nu er ledig og kan haldles til anden side! Jeg forklarede dem, at jeg gerne ville have katten stadigvæk, men jeg jo I princippet ikke måtte have ham, og det mente jeg de skulle vide.

Jeg kan altså se vis deres hjemmeside, at de har modtaget min email.. men de har slet ikke svaret mig tilbage.. smiley Hvilket gør mig virkelig ked af det.. smiley Så nu har jeg nok brændt den bro bag mig.. smiley er virkelig så ked af det! Føler mig som en kæmpe nar...! Men jeg kunne bare ikke "lade som intet"

Nu sidder jeg bare tilbage med en virkelig ØV følelse! Jeg havde ellers besluttet, at købe ham, hvis opdrætter sagde god for det. Jeg kan godt se situationen fra deres side, men jeg synes altså i det mindste godt, at de kunne svare mig tilbage. smiley (Jeg skrev en Laang mail med en laang forklaring på hele situationen) Og forklarede også hvor ked af det jeg er.. smiley

Nå, men jeg kan jo ikke rigtigt gøre mere nu... Andet end at være super træt af det hele! Og så skal jeg nok se mig om efter et andet opdræt lader det til... (når tiden kommer) smiley

• #36   1. mar 2016 Altså, når du har betalt depositum og stadig vil have katten, så kan da ikke bare sætte den til salg igen?
    Jeg er målløs - at de bare gør det uden at kontakte dig eller svarer dig tilbage...

• #37   1. mar 2016 IdaT

Jeg synes ikke jeg vil opgive navnet herinde.. (Håber jo stadig på, at broen ikke er helt brændt bag mig) smiley selvom jeg tvivler!

Hvis de ikke synes jeg må få deres kat på baggrund af det jeg har fortalt, så kan jeg jo desværre ikke gøre noget.. smiley ens reservation får man jo ikke tilbage eller sådan har krav på... smiley men jeg er bare ked af, at de nok er sure nu... og jeg synes i det mindste de kunne svare tilbage? smiley Det er over 1 uge siden jeg skrev til dem!

• #38   1. mar 2016 Erh, har de måske et telefon NR? Jeg synes det er okay hvis de siger "desværre kan vi så ikke sælge dig katten" men det har de jo ikke ligefrem ~ de har jo ikke en gang skrevet tilbage til dig. Og det er dér jeg godt kan blive meget vred på dine vejen >.< Det er da enormt uhøfligt. Jeg ville da ikke bryde mig om at købe fra sådan en opdrætter smiley

• #39   1. mar 2016 Hvis det er et depositum, du har betalt, så har du krav på at få dine penge retur rent lovmæssigt.

Er det et reservationsgebyr, så kan du ikke gøre krav på dem.

• #41   1. mar 2016 Hold nu op for en træls historie. Lorteboligforening.

Jeg forstår sådan set godt, hvis opdrætter ikke tør sælge kat til en, der måske bliver tvunget til at skille sig af med den. MEN hvis det er opdrætter, der vælger ikke at sælge katten til dig, så er det virkelig dårlig stil at h*n beholder dit depositum.

• #42   2. mar 2016 Ja... jeg giver jer alle sammen ret!

Jeg har prøvet at ringe.. og de tager den ikke.. ! Og jeg har skrevet endnu en mail, hvor jeg spørg om de har modtaget min mail.. (selvom jeg kan se de har)

Og intet har jeg hørt! Jeg er simpelthen SÅ skuffet! Jeg synes det er utroligt uprofessionelt! Jeg har fuld forståelse for hvad deres beslutning nu måtte være.. men at de ikke giver lyd fra sig, synes jeg er SÅ DÅRLIGT!

Susanne: Ja, det er nok et reservationsgebyr... de 1000 kr.. så ved godt jeg ikke kan få dem tilbage. Jeg havde bare håbet vi måske kunne tale om det, og jeg måske kunne "gemme" de 1000 kr. til en anden kat i et senere kuld måske.. Det skrev jeg også i min mail.. og bad dem om at kontakte mig... hvilket de åbenbart ikke gider... ? Gad vide om de har blokeret mig? smiley

• #44   2. mar 2016 Nej.. jeg føler mig også ret dårligt behandlet... men hvad skal jeg gøre...?

ØV! Er bare træt af hele den historie her! ingen hjælp eller forståelse fra hverken boligforening eller opdræt! fanget som en lus imellem 2 negle!

• #48   2. mar 2016 Selrexwin:

Det kunne være jeg kunne gøre det ja... det har jeg ikke tænkt på... Jeg er bare lidt bange for at uanset hvad jeg gør nu.. så hjælper det måske ikke min sag ret meget. smiley opdrætter har tilsyneladende set sig sur på mig.. siden de ikke svarer? Synes det er så mærkeligt! Jeg har endda besøgt dem og alt muligt!

• #51   2. mar 2016 panther: ja det er nok også det jeg i grunden er gået hen og blevet lidt i tvivl om... ??

• #53   2. mar 2016 OBS OSB OBS:

Er lige blevet kontaktet af opdrætter!!! Så nu skal jeg liege finde ud af hvad der sker! Endelig!

• #55   2. mar 2016 Hold os opdageret smiley Vil meget gerne hører hvad dette ender med smiley og håber det hele får en god afslutning smiley smiley

• #56   2. mar 2016 Nå.. opdrætter skrev til mig, at hun havde været chokeret over min mail og derfor havde skulle tænke over den. (Hvilket jeg sagtens kan forstå, men jeg ville nu have sat pris på, at hun havde skrevet det så.)

Nå, men opdrætter tilbyder så, at jeg kan få mit depositum tilbage, når katten er solgt til fuldprisen. Så nu afventer jeg så bare at høre fra hende, at katten er solgt. Hvilket både er godt og dårligt nyt i mine ører.. smiley Jeg er glad for, at jeg måske for mit depositum tilbage, men jeg er også rigtig ked af, at min drømmekat skal bo hos en anden.. smiley Men jeg er rigtig glad for, at jeg endelig fik lyd fra opdrætter!

Jeg håber jeg må tage kontakt til hende igen, når min boligsituation ser andelededes ud.. men nu må vi se om hun vil det. smiley

• #57   2. mar 2016 Det er fint, at du har fået svar. Men undre mig MEGET over du først kan få din betaling når katten er solgt - det er ikke beløb på 5-10.000 vi snakker om, som folk lige kan have svært ved at find her og nu! Men det lille beløb du har betalt, i gebyr burde simpelhen kunne betales tilbage dags dato. (sådan gør jeg som opdrætter! For vi holder ingen penge tilbage, hvilket man i følge loven ej heller må - hvis de har lovet du får dem tilbage. Så er det altså ikke når varen først er solgt). Men tja, der er jo foreskels på folk. Og du må da også selv om, hvordan du griber det an, ingen grund til at blive uvenner, nu hvor de har lovet dig dem tilbage. Men undre mig virkelig, og vil virkelig tænke mit som køber.

Super uheldigt med det hele, og øv du skal kontakte opdrætter flere gang. Man kunne jo lige skrive, den er modtaget og man lige skal sluge den. Eller finde ud af hvad så. I stedet for du bare bliver lagt på is, uden nogen form for kontakt. Det er jo opdrætter ansvar at give sine køber en god behandling. (og jeg vil så meget heller, have en glad køber end 1000kr på min konto)

Kommentér på:
Befinder mig i en kattepine :(

Annonce