{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.253 visninger | Oprettet:

lopper.... {{forumTopicSubject}}

Åhhh ha... Jeg skrev for et stykke tid siden om vores nye lille kiling, som vidste sig, efter dyrlægebesøg, at være taget fra alt for tidligt -6 uger.

Den store kat, Buffas, har længe efterladt lidt blod på håndvasken -vi har været til dyrlægen, men kan sagde at det ikke var noget og hvis det fortsatte skulle vi komme igen, når Fjotte (bettemis) skulle revaccineres.
Vi har selvfølgelig tjekket dem for lopper -de er indekatte og ikke fundet noget, men i dag da jeg sidder med Fjotte, ser jeg pludselig en loppe og flere små sorte pletter -tjekker Buffas og jo, han har også -endda "mange".

Kan de virkelig have haft lopper (det er sikkert den bette der har haft det med) i 2 mdr uden at vi er blevet bidt og uden at vi før har set det -heller ikke dyrlægen?

Vi er helt nye i katteverdenen, så jeg vil gerne vide hvor man køber loppemidel og hvad man skal gøre???

Buffas, Fjotte & Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lopper....
  • #2   16. jan 2007 Du kan også købe f.eks. frontline i kvickly og sådan nogle steder. Det gjorde vi sidste gang, og det var faktisk 50 kr. billigere der ( den pakke med 3 i). Og det er jo også værd at spare...smiler. Det er super godt. Jeg har aldrig brugt andet end dette, og det er dejligt nemt at anvende.

  • #3   16. jan 2007 ok, mange tak, det vil vi prøve at få fat i morgen. Hvad gør man med dyner m.v. -sprøjter selvfølgelig sofa mv, men hvad med dynerne?

  • #4   16. jan 2007 nu har vi selv lige haft lopper herhjemme, og kattene og vi er heldigvis sluppet af med dem...

    men de kan vel stadig ligge og "ulme" i gulvtæppet osv? Hvad skal man sprøjte med og hvor køber vi det? Der skal vel bruges rimeligt meget til 64 kvm gulvtæppe, dyner, sofaer, tæpper, tøj osv...

    Håber I kan svare, for jeg NÆGTER at blive bidt så mange gange af lopper igen ^^

    Knus Cemile


  • #5   16. jan 2007 Efter et loppenagreb jkøbte jef en omgang frontline combo pipetter på apoteket, og gav kattene.
    Siden har vi ikke set en loppe. Og huset er ikke sprøjtet, og der er ikke brugt anden behandling.

    Det er nu ½ år siden, så jeg vil klart anbefale Frontline Combo pipetter :o)


  • #6   16. jan 2007 Prøver igen :o)

    Efter et loppenagreb jkøbte jef = efter et loppeangreb købte jeg..........


  • #7   16. jan 2007 Hej
    Siden i tror dyrene har haft lopperne siden i fik killingen så har de udentvivl nået at sprede sig rundt om i huset også.
    Jeg synes i skal få fat i et produkt til behandling af dyrene. Det kan f.eks. være Frontline Combo - det har vi brugt når vores dyr har haft lopper og vi har været glade for det produkt.
    Vær OBS på om i køber combo eller vet (hvis i vælger frontline) da combo også tager æg og larver, mens vet'en kun tager voksende lopper. Og jeres lopper har udentvivl lagt æg, hvis i har haft dem i huset så længe...
    I kan tjekke inde på www.loppetjansen.dk under loppemidler til kat - øverste vare er en oversigt over hvilke midler der virker mod hvad smiley
    OBS> brug ALDRIG midlet BAYVANTIC til Katte! Har oplevet jeg blev rådet til det på apoteket - men det er giftigt for katte!
    Samtidig med i behadler dyrene bør i behandle huset, da æg og pubber kan ligge i dvale i flere måneder i gulvsprækker, tæpper ect. og bare venter på katten ikke er beskyttet af loppemidlet mere (de fleste midler virker omkring 1 måned). Puder, kattesenge, tæpper ect. kan kommes i en plastpose og i fryseren (hvis man har en med go plads) et døgns tid eller vaskes - det tager lopperne der måtte være. Og ellers en go omgang rengøring. Man kan også få noget spray-værk til huset, men det er vist noget knap så venligt stads - i kan overveje hvor slemt udbrudet er. Husk, det til huset må ikke bruges på dyrene!
    Håber I får bugt med de kræ smiley


Kommentér på:
lopper....

Annonce