{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.790 visninger | Oprettet:

fodring med kød evt daggamle kyllinger {{forumTopicSubject}}

En af mine killinge købere ringede til mig forleden med et spørgesmål.
Katten (min killing) var helt syg med at få råt kød. De var nu ikke meget for at give ham for meget. De havde også hørt om at man kunne give dem daggamle kyllinger.
Nu ville de gerne vide hvad jeg anbefalede og hvor man evt fik det henne.

Jeg har ingen erfaring med at fodre med hverken råt kød eller daggamle kyllinger, derfor prøver jeg at sende spørgsmålet videre herinde.

Håber der er nogle der har nogle gode råd og vejledning omkring emnet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fodring med kød evt daggamle kyllinger
  • #1   31. jan 2007 har også en ide om at de daggamle kyllinger klart må være at foretrække frem for almindeligt råt kød.
    Men savner lidt erfaring med det og ikke mindst hvor man skaffer dem.

• #2   31. jan 2007 Hej Heidi

Her i huset fodrer vi med Royal Canin, som altid står fremme smiley
    De får så alt mulig snack ved siden af, de får daggamle kyllinger, råt oksefars, råt kalkunkød ( i strimler/klumper, godt til tænderne)
    Mine katte er vilde med råt kød, de daggamle kyllinger er der nogle af de store som ikke helt ved hva de skal gøre med, andet end at lege;)
    Men giver killingerne det fra de er små, så de er vilde med dem

Judy

• #3   31. jan 2007 - Må jeg så lige spørge, hvor I køber de daggamle kyllinger =o)

På forhånd takker.

• #4   31. jan 2007 Jeg har haft fodret rent råt i næsten 1 år, grundet forskellige ting var jeg med tungt hjerte nødt til at skifte til tørkost fra dyrlægen.
    Men mine får stadig daggamle kyllinger, og det er bare et kæmpe hit.
    Kyllingehalse er de også rigtige glade for.

Jeg skal lige have fat i min dyrlæge og forhøre om jeg må give dem, store kyllinge og kalkun lår, trods tørkosten. Dem tror jeg de savner.

Jeg køber daggamle kyllinger gennem opdrætteren. - Dejlig let. smiley

Jeg købte det rå foder hos et BARF centrer, du kan finde de forskellige forhandlere inde på BARF.dk

Kunne jeg fodre råt igen, gjorde jeg det helt klart! Katten nyder det virkelig også, i stedet for det samme tørkost dag ud og dag ind. Øv det må være kedeligt.

• #5   31. jan 2007 Kan kun synge med på koret, at daggamle "plejer" at være et hit hos katte. Dog er der altid undtagelser, feks. Min Chloe nægter at spise dem, hun ser næste ud til at hun få kvalme af bare at se dem. Men hvis der bliver severet råt oksekød, så er hun næsten som en løve, da hun ikke under de andre noget.

Jeg køber mine gennem andre opdrætter, som har kontakterne i orden, hi.
    Mine hunkatte få ca. tre om dagen pr. kat
    Men min hankat få mellem fire og fem efter havde han kan spise den dag.

• #6   31. jan 2007 har ikke lige prøvet med kyller- men den store æder alt der er råt- men ikke stegt kylling, det gider han ikke- det vil den lille tilgengæld enormt gerne- og fars er de begge vilde med. rå oksefilet i tern fik de lidt af den anden dag - det gad den lille OVERHOVEDET ikke
    tror katte er forskellige som dagen er lang

• #7   1. feb 2007 Jeg vil lige fortælle at de daggamle kyllinger kan bl.a købes i Viborg til 30 øre stykket og det er ikke dyrt. Man skal selvfølgelig selv hente dem, men hvis man er flere der går sammen er det en god snak til misserne. Mine katte er alle blevet vilde med dem. Der var nogen af de store der i starten ikke ville røre dem, men jeg klippede dem over...... og mums nu gør alle det. Her kan man købe dem Scanlayer ved Viborg - tlf. 86 64 71 88. Udover daggamle kyllinger får mine katte og hele fisk (som har været frosset), kyllingelår, kalkun og f.eks. fars - og det hele serveres råt.

• #8   1. feb 2007 Hvis man vil vide mere om rå fodring kan man få mere af vide her hos www.Prof-Pet.dk der fra får mine også frosne ruller fra - hvor alt er i.

• #9   1. feb 2007 jeg takker mange gange for informationerne

• #10   25. aug 2012 Jeg søger med lys og lygte efter hvor man kan købe daggamle kyllinger i Sydjylland..? Jeg kan ikke finde nogen der sælger disse, eller også er det fordi det er første gang jeg skal købe sådan nogen..
    Nogen der kan hjælpe..? ;0)

• #11   4. apr 2015 Man kan købe dem her http://www.hpreptiles.dk/Foder/Daggamle-Kyllinger
    Ellers på et rogeri, men der skal man oftes købe 400 af gangen, også fint hvis man har en del katte/hunde, og en stor fryser smiley

Kommentér på:
fodring med kød evt daggamle kyllinger

Annonce