{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Gry skal til tandtjek ved dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ja jeg havde så overset at dyrlægerne rundt omkring havde gratis tandtjek i februar mdr , flot!
Havde tænkt på begge katte skulle have tjekket bisser , så var det jo smart og have gjort det sidste mdr ...!

Men skidt vi tager afsted imorgen med Gry da hun stadigvæk klør meget omkring tænderne og gummerne, og det synes jeg jo ikke hun skal blive ved med smiley

Yderligere vil jeg lige hører dem om hvad der kan være galt siden Gry hoster sådan smiley

Vi var ved dyrlæge med hende i november tror jeg det var, hvor vi skulle give hende en kur mod lungeorm (tror jeg dyrlægen kaldte det), hvilket vi gjorde, men desværre har det aldrig hjulpet, og jeg må ærlig indrømme at vi lidt har ignoreret hendes hosten , da det oftest er om natten, og hun ikke virker syg på andre områder, og det sker måske 5 ud af 7 dage at jeg vågner fordi hun hoster smiley
Men imorgen vil jeg lige spørge dyrlægen, hvad næste skridt er, for nu hostede hun igen for 1 time siden, sådan en tør og ru hosten og det begynder og ligne at hun bliver træt bagefter smiley

Hun har på intet tidspunkt kastet op (ikke vi har set eller opdaget i hvert fald), og hun er ikke snottet eller lign smiley
Så det er virkelig mærkeligt hvad det kan være smiley

Vi ville have optaget hende så dyrlægen kunne se det men vi nåede det ikke hertil aften før hun stoppede igen smiley
Men det begynder og være bekymrende at det ikke stopper igen..
vi har os givet hende kattemalt i tilfælde af at det kunne være hår boller , men det tror jeg ikke længere på det er...

Andre der har haft katte med en tør og rug hoste ? Og hvad har jeres oplevelse været med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gry skal til tandtjek ved dyrlægen
  • #1   14. mar 2018 Hoste kan være tegn på meget - det kan fx være astma. Se her om det ligner www.fritzthebrave.com

  • #2   14. mar 2018 Vær opmærksom på at det gratis tandtjek tjekker for tandsten og rødt tandkød. Evt FORL kan kun konstateres med sikkerhed ved røntgen - røntgen hører oftest ikke med i det gratis tandtjek. Bare så du ikke har for store forventninger smiley

  • #3   14. mar 2018 du skrev for et stykke tid siden at hun var begyndt at bide sig. måske det hænger sammern med hosten?


  • #4   14. mar 2018 Så har vi været ved dyrlægen og dyrlægen mente ikke der var noget med hendes tandkød eller tænder.. Hendes tandkød er lidt rødt men ikke noget alarmerende.... !

    Mht hendes hosten skal vi aflevere et par afførings prøver så de kan tjekke om der er nogle orm smiley
    Vi har dog ikke set orm herhjemme, men de ville gerne have et par afførings prøver ...

    Så vi blev ikke meget klogere ..!



  • #5   14. mar 2018 men I er da blevet lettere smiley om ikke andet så på pengepungen

    det er altid svært når det drejer sig om dyr. bare de kunne tale, så ville det være meget nemmere.
    men orm er noget værre hø. for mange år siden gav jeg en killing væk. en dejlig dreng. han havde fået ormekur hos mig som killing. Nye ejere gav ham en kur til da han havde dårlig mavse. men det hjalp ikke. så det endte med at de rendte til dyrlæge i næsten 1 år. de var afsted med afføringsprøver mm. Intet viste noget som helst. men katten blev ved med at være dårlig
    til sidst blev en afføringsprøve sendt til test i Tyskland. Og her viste det sig at han havde en eller anden special orm som krævede en anden ormekur end dem de allerede have givet katten.
    de havde på intet tidspunkt mødt nogen orm.

    så orm kan være dumme at komme af med igen.



  • #6   14. mar 2018 Dyrlægen var heldigvis sød og give os tandtjekket til halv pris så der klager vi ikke smiley

    Men vi fortalte at Gry går og klør tænderne op af alt og der sagde dyrlægen at det kan være pga duft markering ...
    så det håber vi at det er ...


    Hmm ja dumme orm, og Gry er jo internat kat så vi ved jo ikke rigtig så meget om hendes fortid smiley
    Men nu må vi prøve det næste skridt her ... smiley


  • #7   14. mar 2018 når du skriver at hun klør tænderne op af ting, så tror jeg faktisk at dyrlægen har ret. for det gør nogle af mine også. de har jo duftkitler siddende omkring munden

    nogle af mine gør det nogen gange sådan at det lyder som om de slår tænderne ud smiley det vildste har været at en har hængt fast med en hjørnetand. der skete heldigvis ikke noget

    fandt lige lidt forklaring her
    http://www.dagens.dk/viralt/goer-din-kat-saadan-her-med-hovedet-dette-er-aarsagen


Kommentér på:
Gry skal til tandtjek ved dyrlægen

Annonce