ubehagelig dag -til dyrlægen to gange ubehagelig dag -til dyrlægen to gange
I dag skulle Buffas en tur til dyrlægen, da vi har lidt svært ved at holde hans pels i orden og derudover har vi haft meget svært ved at slippe af med lopper.
Efter lidt friseren får Buffas en pille mod lopperne og jeg skal så give en til Fjotte, som var herhjemme.
Da jeg komemr hjem giver jeg Fjotte pillen. Ca 10 min efter jege r kommet hjem, begynder Buffas at styrte rundt -også på bordene- og jeg kan slet ikke få ordentlig kontakt til ham. Han sidder noglegange stille og halser som en hund og pulsen styrter bare afsted.
Jeg ringer til dyrlægen og fortæller hvad der sker med ham. Får af vide at jeg skal slappe af og er dte ikke bedre inden for 20 min. skal jeg ringe igen. Efter 20 min. begynder Fjotte på den samme og jeg har to katte, som er helt "lost". Ringer til dyrlæagen og kommer derop med dem. Det viser sig at de har fået en allergiskreaktion, som de ikke tidligere har set. De fik antibiotika og ligger nu bare og sover og er helt væk...
Puhaaa jeg blev nervøs...
Pilerne hedder Capstarvet
Sanne
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 31 Svar: 98
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 105
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Jeg håber dine mislinger snart for det bedre....
Knus Naja
sep 2006
De mener ikke at det, som sådan, var en allergisk reaktion, men at det var fordi, at de havde mange lopper ( har ellers behandlet med frontline vet spray) og når de fik de piller gik loperne i kramper og det gav lige som kattene stød og derfor gik de helt amok!!!!!!!!!!!!
Jeg har fået piller som de skulle have søndag og tirsdag også. Dyrlægen sagde at jeg skulle give den næste mandag, så jeg kan komme derop, hvis der skulle være noget, men det mente de ikke, da de fleste lopper nu skulle være døde
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 51 Svar: 106
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
(Og hvorfor fik de for resten antibiotika?)
sep 2006
Jeg har virkelig overvejet meget nøje om de skulle fortsætte med pillerne -så de skal have en i morgen. Jeg har besluttet at jeg prøver at give Buffas en og så se hvad der sker med ham inden jeg giver Fjotte. Tror nu ikke at der sker noget, da pillerne var meget effiktive mod lopperne og jeg kan ikke se flere lopper på dem.
sep 2006
De har haft mange lopper, så måske det er derfor, at de skal have 1x3 piller hver??? Derudpver skal vi behandle med frontline i 5 mdr, for at komme det helt til livs.
Buffas fik en pille for 45 min siden og han reagerer ikke på det i dag, så hvis han ikke reagerer inden for det næste kvater giver jeg også Fjotte en.
ubehagelig dag -til dyrlægen to gange