Er jeg forkert på den eller? {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder lige nu og diskutere med en bekendt om det at have dyr...især kat!
Jeg er ikke bleg for at indrømme jeg mener det er forkert at lade sine katte rende ude - fred være med dem der lader dem rende ude....jeg mener så bare hvis man lader dem rende ude og ikk har kontrol med hvad de laver og hvad de spier er det vigtigt deres basale foder er af en ordentlig kvailtet...det mener min bekendte så er lige meget...han mener sagtens hans killinger på 4 mdr der er sterilliseret kan leve længe med billigt foder fra brugsen....der kan de sikkert også men hvorfor tage chancen - ja han vil også hellere selv aflive kattene hvis de bliver syge end tage dem til dyrlæge og enten få dem helbredt eller aflivet på en human måde....
Jeg kan blive så rasende!...jeg mener ikek alle skal have samme mening som mig - men man skal ikek begybde at fortælle mig at det er synd for min kat hun ikke kommer ud - hun har aldrig været ude - og at det er ligemeget hvad man propper i munden på katten...så bliver jeg sgu rasende!
Puha så kom jeg af med det:-D
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Når vi snakker med landmænd, så er vi "nødt til" at abstrahere for deres måde at have katte på. Der er rigtig mange - også ikke landmænd - der synes vi er totalt fjollede med den indstilling vi f.eks. har til kattemad og dyrlægebesøg.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
Og der er ikke mange der forstår vores holdning til dyrlæge besøg, foder, vaccinationer, neutralisering m.m.
Men - så må man noglegange som Maj-Britt skriver "abstrahere"...
jan 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 180
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Når jeg næst efter fortæller, at det ikke er ligegyldig, hvad foder kattene får, ryster de overbærende på hovedet og siger " det erbare en kat".
Jeg indrømmer at detkan gøre mig eder spændt rasende, for de samme mennesker kan side og prale af at de har givet X antal kroner for en hund. jeg spørger, hvor er forskellen.
jan 2005
jan 2005
Og så skal ens naboer jo også bare være enige med en i at ens kat må komme hos dem og evt besørge i deres have:-)
Jeg skriver også at folk må selvom om de vil holde katte ude, jeg gør det bare ikke af mange årsåager. Men jeg mener bare at de som minímum så skal have et ordentlig foder ....
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
jeg vil hellere være den som folk ryster på hovedet af end at behandle mine katte som de behandler deres.
jan 2005
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Men jeg giver anja R ret.. man er nødt til at give et ordentlig foder uanset om det er ude eller inde kat.. men der har vi igen forskellen på land og by.. på landet skal kattene helst ernære sig.
Så mon ikke bare vi kan sige.. at bare man har det godt med hvordan man selv behandler sine dyr må man prøve at se igennem fingre med at der stadig er stor forskel på hvordan man plejer og ernærer sine dyr
jan 2005
Og ja jeg ved det er strafbart at gøre det selv...
Og godt jeg ikke bor på landet...:-D
jan 2005
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
Vi har pt. to voksne katte hjemme. Grismis er flyttet hjemmefra da hun fik smag for at strejfe. Prikkermis er steril og Sortemis har lige fået et kuld på 4 killinger. Hendes sidste tre kuld har endten været dødfødte eller hun har nægtet at passe dem.
To voksne katte er bare ikke nok til at holde mus og rotter nede.
Hvis alle 4 killinger overlever skal sortemis muligvis neutraliseres og ihvertfald ha' p-piller så der ikke lige kommer for mange katte.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
Med hensyn til resten, så har vi gennem de sidste 10 år fået indført mindst 10 nye katte og fået en del killinger. Nu har vi to...
Vi bor ganske tæt på en meget trafikkeret vej og den tager livet af nogle, andre er gået hjemme fra eller gået til på uheldige og usansynlige måder.
Når kattene skal kunne fange mus og rotter i staldene kan vi ikke holde dem fra at løbe på vejen eller væk. Det er to ting der på ingen måde kan kombineres.
Jeg kniber selvfølgelig en tåre hver gang der ligger en kat ved vejen, men hvordan skal man forhindre dem i at gå derop?
At neutralisere sin eneste fertile hunkat når man nu gerne vil ha' lidt flere katte er for mig at se også tåbeligt.
Vores katte er vigtige medarbejdere her på gården og bliver selvfølgelig passet og fodret så de er sunde og stærke. En syg kat fanger ingen mus.
De bliver tilset af dyrlægen hvis de er dårlige og behandlet eller aflivet afhængig af sygdom/skade. De lider ikke, men har nok et både mere spændende og af og til hårdt liv end de katte der er pakket ind i vat.
jan 2005
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det er da en ærlig sag for dem, der ikke kan have ondt af nogen, der har mistet deres kat til trafikken. Min medlidenhed fungerer bare på en ganske anden måde.
At Anja Rs ven skulle være uegnet som katteejer, fordi han giver kattene mad fra Brugsen og lader kattene gå frit, er jeg uenig i. (De katte har vel i øvrigt også muligheden for at supplere den underlødige kost med mus). Og hvis han selv er jæger, slagter eller dyrlæge (dyrlæge er han nok ikke), så er det måske ligeså nådigt overfor en syg kat at blive skudt af ham, som at blive transporteret til en dyrlæge og få en sprøjte. Ikke at jeg begriber at nogen kan få sig til det, men han har i det mindste ikke tænkt sig at lade en kat lide. Og så taler det da til hans fordel, at hans trods alt har været så ansvarlig, at kattene er neutraliserede.
De fleste af os her på KG har nok et helt anderledes forhold til / stærkere følelser for vores katte, end han har, men hans katte kan sagtens have et godt og rigt liv.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Er jeg forkert på den eller?