{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

hvorfor blanding ????? {{forumTopicSubject}}

hejsa

jeg har længe undret mig over at så mange når de sætter deres katte ind sætter dem som blandinger og ikke huskatte ???? er det bedre at ha en blanding ????
jeg syntes personligt at huskatte er skønne .....
er det mere IN at ha blandinger end huskatte ??? altså det er ikke for at kritisere nogen men det er bare noget jeg gerne vil vide .......... jeg har selv en huskat kitty og faktisk er hendes mor en Maine coon men jeg sætter hende ikke under blandinger da hun i mine øjne er en huskat og ligner en huskat ..... hvorfor ikke sætte huskatte under huskatte de er jo pragtfulde alle sammen ????*SS* vil meget gerne ha et seriøst svar kunne være rart at høre nogle saglige argumenter *SS*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor blanding ?????
  • #1   23. jul 2007 Jeg tror, der er flere grunde Ditte. Der er dem som bare ved at deres kat er en blanding af alt muligt og så sætter de dem under Blanding af racer.

Og så er der dem, der ikke mener at en huskat er "fin" nok og vistnok tror, der er en eller anden "fin" race i deres kat. Og de opretter så under Blanding af racer.

Som dig vil jeg også gerne have nogle saglige argumenter for at oprette det der ligner en rigtig skøn huskat som en blanding.

• #2   23. jul 2007 Line jamen så er de jo oxo blandinger men elvis er en huskat og en rigtig lækker en af slagsen 'SS'

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #3   23. jul 2007 Jamen, er kattens mor exotik eller MCO så skal jeres katte jo under blandinger smiley Det er jo hvad der.

• #4   23. jul 2007 tinna ja det er op til folk og det er heller ikke det jeg siger jeg vil bare gerne vide hvorfor de ikke bliver sat under huskatte ???? når det er det det er

• #5   23. jul 2007 Det er godt du spørg, jeg har selv undret mig over det nogen gange. Mine misser er alm. huskatte, og jeg syntes at de er skønne! Men jeg tror May-britt S har fat i noget, jeg tror det er en mode at have fine race katte, og så dem der ikke har det, lader som om..!

Der er en enkelt gang jeg gjorde en´opmærksom på det og den blev ændret til en huskat..!
    Fordi jeg kan heller ikke helt forstå det der´..

• #6   23. jul 2007 Jeg har sat Rufus under blanding af den grund, at han ikke er korthåret, som en huskat skal være udfra min opfattelse af en huskat. Og det er ikke fordi jeg synes, at en blanding er finere end en huskat.

Jeg mener også at Lines Elvis er en blanding og ikke en huskat.

• #7   23. jul 2007 Tjaeh, når jeg synes katten skal være under blandinger i stedet for huskatte er det at en huskat som har fået blandet noget racekat i sig ikke ligner den alm. huskat mere.
    For huskatte har jo også en slags "racestandard", selvom huskatte kan være utroligt forskellige.. Men ved man at ens kat har noget race i sig, eller ligner den noget raceblanding fremfor huskat, så synes jeg da helt klart den skal under blanding af racer i stedet for at "forurene" huskatte-kategorien :o)

(har selv to dejlige blanding af racer, men huskatte er det altså ikke, selvom den ene dog ligner, og har da også overvejet at flytte hende, men jeg ved jo at hun har noget blandet i sig, og også bærer genet for langhår i sig f.eks.)

• #8   23. jul 2007 Jeg vil så også sige at det ikke er såååå lang tid siden at kategorien "huskat" blev lavet herinde, på baggrun d af brugerns ønske. Og derfor er nogle ældre profiler måske blevet lavet da man kun kunne vælge mellem racekatte og blanding af racer.
    Samt at når man opretter sin profil herinde første gang er der godt nok mange ting man skal have styr på og lige finde rundt i.
    Da jeg skulle lave mine to kiggede jeg efter en kategori der hed huskat, det var der ikke, så kom du under maine coon der da jo var noget af det i dem, for jeg havde ikke set eller tænkt på at de kunne have en kategori herinde der hed blanding af racer, der var så heldigvis nogle søde mennesker der fortalte mig det på en Pæn måde, og jeg fik det ændret ret hurtigt om nemt :o)
    Så man skal også passe på med ikke at blive for hurtigt mobset.. :o)

• #9   23. jul 2007 Min mening mth. huskattene er netop også som Eva K skriver, at vi også skal passe på med at "forurene" huskatte-katagorien med vores "langhårede".

• #11   23. jul 2007 dette har været oppe en million milliard gange...

hvis man har en halv mco så er det jo helt enkelt en blanding.
    kategorien findes hvorfor skulle man så ikke bruge den hvis man netop havde en blanding?

• #12   23. jul 2007 Det er rigtigt at dette emne har været oppe en million gange, men for pokker da også...... Når folk smider den super søde korthåret kat ind under blanding af racer og skriver moren er en gårdkat og faren ved vi ikke hvem er. ...... Hvad er den så???

Jeg vil mene huskat (og for ingen skal være i tvivl, så elsker jeg også huskatten)

Der er bare mange der ikke lige har forstået dette. De smider lystigt deres kat under blanding af racer...
    Sikkert fordi en huskat jo ikke er nævneværdig spændende.... :((

• #13   23. jul 2007 annette der må jeg gi dig ret når man ikke aner hvem forældrerne er så er der ind under huskat.

men vi ved jo os at parre man en mco og en huskat vil den altid blive korthåret men derfor er det stadig en blanding. men som annette siger ved man ikke hvem forældrerne er så må den under huskat.

• #14   23. jul 2007 Jeg har både nogen under blanding og under huskat.. Frida og Bastian ved jeg at deres far er perser og deres mor er huskat og derfor står de under bla.

Høne og Elmer er ganske alm huskatte og mindst lige så dejlige som de andre jeg har..

Caritzo står under huskat selvom jeg flere gange er blevet spurgt om han ikke er en bla. han ligner ikke en huskat han er kæmpe stor, med kæmpe øre og meget markeret ansigt, men eftersom at jeg ikke aner hvad der er i ham med sikkerhed ja så bliver han under huskat.

• #15   24. jul 2007 Jeg har oprettet min kat under 'Blanding af racer'. Hans far er alm. huskat og moren er colourpoint.

Grunden til at han ikke er oprettet under huskat er, at jeg synes det ville være vildledende, da han på ingen måde ligner en rigtig huskat.

Jeg synes at det er forkert at kalde sin kat huskat hvis det er tydeligt for enhver at den ikke er det! Det er lige så forkert som at kalde sin huskat for en 'Europé' eller *Russian Blue' (bare fordi den er blå)- som mange desværre gør smiley

• #16   24. jul 2007 Sabrina - Enig. havde også en diskussion med en nu eks-kæreste om hvorvidt hans gamle blå hankat (de har nogle stykker ude på forældrenes gård) var Russian blue eller ej, for det var der nogen der havde fortalt ham. Jeg troede på Ingen måde på det, før jeg mødte/så katten gjorde jeg ikke fordi det bare ikke er en alm. race og fordi at så utroligt mange laver den fejl, og efter jeg mødte den så fordi at den overHovedet ikke lignede en Russian det mindste, derimod lignede den rigtig godt en dejlig blå huskat.
    men tror nu aldrig jeg fik overbevist min ellers intelligente kæreste, for det andet var af en eller anden grund bedre at tro på :o/

Kommentér på:
hvorfor blanding ?????

Annonce