hvorfor blanding ????? {{forumTopicSubject}}
hejsa
jeg har længe undret mig over at så mange når de sætter deres katte ind sætter dem som blandinger og ikke huskatte ???? er det bedre at ha en blanding ????
jeg syntes personligt at huskatte er skønne .....
er det mere IN at ha blandinger end huskatte ??? altså det er ikke for at kritisere nogen men det er bare noget jeg gerne vil vide .......... jeg har selv en huskat kitty og faktisk er hendes mor en Maine coon men jeg sætter hende ikke under blandinger da hun i mine øjne er en huskat og ligner en huskat ..... hvorfor ikke sætte huskatte under huskatte de er jo pragtfulde alle sammen ????*SS* vil meget gerne ha et seriøst svar kunne være rart at høre nogle saglige argumenter *SS*
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Og så er der dem, der ikke mener at en huskat er "fin" nok og vistnok tror, der er en eller anden "fin" race i deres kat. Og de opretter så under Blanding af racer.
Som dig vil jeg også gerne have nogle saglige argumenter for at oprette det der ligner en rigtig skøn huskat som en blanding.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
feb 2007
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 62
Der er en enkelt gang jeg gjorde en´opmærksom på det og den blev ændret til en huskat..!
Fordi jeg kan heller ikke helt forstå det der´..
dec 2006
Jeg mener også at Lines Elvis er en blanding og ikke en huskat.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
For huskatte har jo også en slags "racestandard", selvom huskatte kan være utroligt forskellige.. Men ved man at ens kat har noget race i sig, eller ligner den noget raceblanding fremfor huskat, så synes jeg da helt klart den skal under blanding af racer i stedet for at "forurene" huskatte-kategorien :o)
(har selv to dejlige blanding af racer, men huskatte er det altså ikke, selvom den ene dog ligner, og har da også overvejet at flytte hende, men jeg ved jo at hun har noget blandet i sig, og også bærer genet for langhår i sig f.eks.)
jun 2006
Samt at når man opretter sin profil herinde første gang er der godt nok mange ting man skal have styr på og lige finde rundt i.
Da jeg skulle lave mine to kiggede jeg efter en kategori der hed huskat, det var der ikke, så kom du under maine coon der da jo var noget af det i dem, for jeg havde ikke set eller tænkt på at de kunne have en kategori herinde der hed blanding af racer, der var så heldigvis nogle søde mennesker der fortalte mig det på en Pæn måde, og jeg fik det ændret ret hurtigt om nemt :o)
Så man skal også passe på med ikke at blive for hurtigt mobset.. :o)
dec 2006
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
hvis man har en halv mco så er det jo helt enkelt en blanding.
kategorien findes hvorfor skulle man så ikke bruge den hvis man netop havde en blanding?
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg vil mene huskat (og for ingen skal være i tvivl, så elsker jeg også huskatten)
Der er bare mange der ikke lige har forstået dette. De smider lystigt deres kat under blanding af racer...
Sikkert fordi en huskat jo ikke er nævneværdig spændende.... :((
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
men vi ved jo os at parre man en mco og en huskat vil den altid blive korthåret men derfor er det stadig en blanding. men som annette siger ved man ikke hvem forældrerne er så må den under huskat.
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Høne og Elmer er ganske alm huskatte og mindst lige så dejlige som de andre jeg har..
Caritzo står under huskat selvom jeg flere gange er blevet spurgt om han ikke er en bla. han ligner ikke en huskat han er kæmpe stor, med kæmpe øre og meget markeret ansigt, men eftersom at jeg ikke aner hvad der er i ham med sikkerhed ja så bliver han under huskat.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
Grunden til at han ikke er oprettet under huskat er, at jeg synes det ville være vildledende, da han på ingen måde ligner en rigtig huskat.
Jeg synes at det er forkert at kalde sin kat huskat hvis det er tydeligt for enhver at den ikke er det! Det er lige så forkert som at kalde sin huskat for en 'Europé' eller *Russian Blue' (bare fordi den er blå)- som mange desværre gør
jun 2006
men tror nu aldrig jeg fik overbevist min ellers intelligente kæreste, for det andet var af en eller anden grund bedre at tro på :o/
hvorfor blanding ?????