{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Ændring i de daglige vaner {{forumTopicSubject}}

Alberte har ændret meget på sine daglige vaner. Hun spiser ikke ret meget. Ligger andre steder end hun plejer. I stedet for sofaen vil hun nu ligge på en hylde i reolen, som hun også gjorde en del for nogle år siden.

I stedet for at hun næsten vil ligge helt oppe i armhulen, efter sengetid, ligger hun nu i benenden, men ikke den sidde hvor hun ellers sover det meste af natten. Jeg er blevet så vant til hendes hverdag, at jeg nu er bekymret for, at noget er galt og hun på sin måde, prøver at fortælle mig noget.

Hun tigger meget, men det er så åbenbart ikke mad, for hun kigger kun lige på det og går. Hun napper en mundfuld eller 2 spredt over dagen.

Skal katte have afføring hver dag? Det plejer hun i hvert fald


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring i de daglige vaner
  • #1   7. mar 2019 jeg tænker at hun burde få et tjek hos dyrlægen
    hun er jo ved at blive ældre. så et tjek vil ikke gøre noget

    tænker måske at en tand driller

    når hun ikke spiser mere end det hun gør, så skal hun hellere ikke så meget på bakken.

    spiser hun vådfoder?


  • #2   7. mar 2019 Katte der pludselig ændrer vaner skal tages alvorligt. Et smut til dyrlægen ville ikke være en dårlig idé. smiley

  • #3   8. mar 2019 Jeg ringer kl 8 og får hende ind. Lige inde vi fik i seng, var hund ude og da jeg kaldte hende ind, hørte jeg hende kaste op. Så nu er jeg sikker i min sag, og min bange anelse. Jeg tror hun har hår i mave/tarm der driller. Og at hun derfor ikke spiser. Hun vil et eller andet sted godt, men kan ikke.

    Det kan ikke være hendes tænder. Hun har kun 4 hjørnetænder og dem fik hun tjekket i starten af januar. Hun fik fjernet alle kindtænder i november.

    Nu håber jeg at det ikke er for sent jeg kommer med hende. Sidste uge var jeg også i tvivl, men så spiste hun lige pludselig og kom også af med afføring. Så vile jeg se tiden an.

    Jeg kommer med en upedate.


  • #4   8. mar 2019 Godt du tager til dyrlæge med hende. Jeg har en Ragdollpige på 9 mdr. Hun er begyndt at fælde meget og får selvfølgelig også mange hår i sig. Jeg giver hende kattemalt hver dag.
    Håber du giver en opdatering.


  • #5   8. mar 2019 Hvor gammel er katten? Taber den sig? Jeg ville nok få tjekket stofskifte og evt nyrerne.

  • #6   9. mar 2019 Hvordan går det med missen?

  • #7   10. mar 2019 Hejsa

    Dyrlægen syntes at hun var lidt bleg. Så blodprøve blev taget. Den slog ud på at endten var hun sur eller havde en begyndende sukkersyge. En anden prøve skulle så vise om hun havde. Der var så ikke noget at komme efter. Det var bare fordi hun var sur og stresset over at være der.

    Dyrlægen mærkede hende efter i tarmene for at finde evt. prop. Et røntgen viste intet underligt.

    Konklusion blev, at hun syntes peristaltiken i tarmen var noget sløv. Jeg fandt ikke lige ud af, hvordan hun kunne se/mærke det.

    Vi blev sendt hjem med piller for kvalme og noget appetitvækkende.

    Hun har lige så underlig i dag men har, som i går spist lidt mere. I fredags, efter jeg ringede til dyrlægen, kunne jeg se, at hun havde været på bakken i løbet af natten og der lå en lille smule afføring,som jeg tog med. Den så hun Inter underligt i, udover at den var noget tynd.

    Hun skal have den appetitvækkende hver 3 dag.

    Det er en underlig historie. Jeg tror nu mest på, at der er noget der stresser hende og at hun derfor er sådan. Kan man må noget for den tilstand? For jeg ved ikke hvad der stresser og det er derfor umuligt for mig at gøre noget.

    Det er svært at være hjemme med hende, for jeg bliver ked af at hun render i måsen på mig. Hun vil vildt gerne aes ved hoved og skuldreparti i meget højere grad end før. Jeg for altså pip af hende, fordi det ligesom er det eneste hun vil. Hun tigger meget nær jeg spiser og når jeg nærmer mig hendes skuffe med mad.

    Jeg er meget i vildrede smiley


  • #8   10. mar 2019 Det kan være rigtig svært at finde ud af, hvad dyr fejler. Vi havde en kat på 4 år, som vi var til dyrlæge med mange gange henover sommeren sidste år. han havde noget med mave/ tarmsystemet, hvor han kastede voldsomt op og havde vandige, blodige afføringer. Der blev taget en del prøver, men vi måtte af med ham uden at der kunne stilles en diagnose. Det var et meget frustrerende forløb. Hvis det er stress, ved jeg ikke rigtig, hvad man kan gøre, Anja herinde kender en dame, der måske kan hjælpe med adfærd. Der findes også beroligende håndkøbsmedicin som f.eks Calm. Jeg havde engang en kat, som vi forsøgte at give beroligende receptpligtig medicin fordi han strintede helt enormt, men det måtte vi opgive, det var en kamp og han følte, det var et overgreb hver gang.Hvad er det for noget appetitfremmende, du har fået, er det et binyrebarkprodukt?
    Jeg synes da, det er fint, hun kan komme ud i haven, er hun ikke lidt aktiv, når hun er derude? Jeg synes, det er synd, du skal opgive at have kat, fordi du ikke synes, du aktiverer nok. Det er ikke alle katte, der kræver lige meget aktivering, vi har nu Trine på 9 måneder, hun er en Ragdoll og kræver ikke så meget aktivitet. men Ragdolls er også meget forskellige og de følger en hele dagen, så det er måske ikke lige sådan en, du skal have. jeg håber din kat kommer ovenpå igen, du må meget gerne give en Update.


  • #9   10. mar 2019 Prøv at læse strengen” tidligere avlskat med dårlig attitude “ her skriver Anja om den dame, hun kender.

  • #10   10. mar 2019 det er Lise Bang Hansen
    https://alternativdyrlaege.dk/

    super dygtig, og rigtig sød. hammer god til katte - har selv brugt hende til 3 katte
    man starter med at sende en mail, eller ringer til hende. bedst er nok at sende en mail hvor man beskriver problemet. så skal hun nok sige til hvis hun har mulighed for at hjælpe


  • #11   11. mar 2019 Kirsten. Nej det er ikke binyrebarkhormon. Det er noget til mennesker, som man så har fundet ud af, er godt for katte. Nok opdaget ved et tilfælde.

    Desværre stresser damen også vis hun skal holdes for håndtering og have piller. Prøvede i en klat leverpostej. Det røg ud, da hun mærkede pillen.

    Hun spiser noget mere nu og er faldet lidt mere til ro igen. Hendes pels er frygtelig mat og klasket. På ryggen har hun lidt hanekam. Hun vasker sig dog fint, men måske ikke helt så aktivt.

    Når hun er i haven observerer hun meget hvad der er udenfor hegnet, og når alt er ok og vejret godt, så ligger hun i sin seng på havebordet. I den triste tid, kommer hun ind og lægger sig så i min seng. Pt ligger hun på et tæppe i reolen. Jeg kan godt få hende til at løbe efter mad. Det skal ekstra lækkert. Ude kaster jeg med rejer og inde med nogle bløde guffer. Legetøj har jeg opgivet. Kun en drillepind, kan sætte lidt skub i hende. Men ikke i øjeblikket.
    Jeg har før været i kontakt med Michelle Garnier. Dog kun på mail og i telefon.

    Hun skal komme sig nu, for jeg starter ikke et nyt dyrlægeforløb. Det vil vist skade mere end det gavner.

    Jeg havde tænkt på kat igen, efter Berte, men hvis jeg igen får en, som bliver behandlingskrævende, er jeg på den. Det duer ikke at jeg skal være så afhængig af andre og er det noget hvor katten skal holdes og have piller, kræver det en kattekyndig person. På det punkt er hunde meget nemmere at håndtere, samt læse hvordan de har det. Det syntes jeg i hvert fald. smiley



  • #12   11. mar 2019 Det er godt at høre, at hun har det bedre, jeg håber, hun kommer sig helt over tid. Nej, det med at give medicin kan være frygtelig svært, min mand har lært sig at give piller ned i halsen, jeg kan ikke, vi måtte dog også opgive noget vores forrige kat skuille have flydende.
    Har du haft meget sygdom hos dine katte? Man kan jo aldrig være 100% sikker på ens kat ikke bliver meget syg, men hvis man bruger en pålidelig opdrætter reducerer man risikoen væsentligt, tror jeg. Min Ragdoll Trine er fra privatopdræt, hun har de 7 1/2 måned, jeg har haft hende ikke fejlet noget, men næste gang vil jeg finde en pålidelig opdrætter.
    Hvis du synes hunde er lettere er det måske det, du skal have næste gang også er det vigtigt at finde en pålidelig opdrætter. Jeg tror, man kan få god hjælp til at finde en god opdrætter ved at melde sig i en Facebook-gruppen for den pågældende hunderace, jeg synes i hvert fald Ragdollklubben giver god hjælp, hvis man skal finde et godt sted.
    Jeg ønsker dig og din mis alt godt i fremtiden.


  • #13   11. mar 2019 Hun er købt på internat og blev sat til 4 år. Så hun skulle være 8 nu. Jeg veddog ikke hvor meget man kan være sikker på den fastsættelse.

    Jeg har haft hunde før. De er nemmere fordi man sætter snor på, kalder på dem, træner dem og skal de have medicin stopper man det bare ned. Der er så andre ting, der gør dem mere “besværlige”. De skal ud 3-4 gange om dagen. De skal trænes og er dyrer i indkøb, hold og forsikringer.

    Jeg ville under alle omstændigheder have valgt en racekat. Gerne ragdoll. Hunde køber jeg altid kun med stamtavle.

    I dårligt vejr, er det fedt at have kat. smiley Jeg kunne godt tænke mig hund og kat sammen. Jeg vil nu ikke byde Berte en hvalp i hjemmet.


  • #14   12. mar 2019 Jeg har ingen erfaring med hund og kat sammen, men der er da mange, der har det. Måske skulle du også tilmelde dig sitet “vi der elsker katte”, der vil jeg tro, man kan få noget information om hund og kat sammen. Der er ikke umiddelbart så meget, men man kan jo stille spørgsmål. Jeg ved ikke, hvor mange der har hund og kat sammen her på sitet, men du kan jo prøve at researche lidt. Ragdollsitene er gode, hvis det er sådan en kat, man er ude efter og så får man også en ide om, hvem de gode opdrættere er.
    Jeg håber, du beholder Berte længe endnu, så du har god tid til at tænke over, hvad du gerne vil have næste gang.


  • #15   12. mar 2019 Jeg har været på katteudstilling hvor jeg havde aftalt at mødes med en opdrætter, som jeg havde talt i telefon med,

    Katte og hunde kan have stor glæde af hinanden. Har man en af hver, har de hinanden selskab, når man er væk hjemmefra. Det er også et plus

    Så frem at hun får det bedre, bliver hun helt sikkert her. Hun kommer dog ikke forbi dyrlægen mere. Det er synd for hunde, hvis hun skal i gang med et behandlingsforløb af en art. Det er formålsløst.



Kommentér på:
Ændring i de daglige vaner

Annonce