{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Tips til transportkasse {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg står lige i en træls situation hvor jeg har måtte aflyse en tid hos dyrlægen (heldigvis ikke noget der haster) fordi jeg simpelthen ikke kunne få katten ind i transportkassen og jeg tør ikke have hende løs i bilen fordi jeg er bange for hun går i panik.

Hvordan bærer man sig bedst ad når man er alene om det? Jeg prøvede med snack og jeg prøvede at løfte hende ind selv men det kunne ikke lade sig give sig uden hun blev sur på mig. smiley
Kassen står altid på gulvet og er åben og har gjort det siden vi fik hende i håb om at hun måske ville bruge den lidt som hule og vænne sig til den. Men hun har desværre aldrig brugt den.

Har i nogen gode råd? Jeg er ofte alene så det bliver nok ikke sidste gang jeg står i den situation og en anden gang kan det jo handle om noget mere alvorligt hvor vi SKAL afsted.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til transportkasse
  • #1   8. jul 2019 Sørg for at åbningen er stor nok, så katten nemt kan gå ind.
    Spray evt inde i kassen med feliway eller felifriends lidt tid før, katten skal i kassen.


  • #2   8. jul 2019 Åbningen burde være stor nok til hende, den er noget større end kattelemmen, og den bruger hun jo hele tiden smiley
    Men godt råd med at sprøjte noget kattevenligt derinde smiley tak smiley


  • #3   8. jul 2019 Og så er det ellers "bare at tage katten og putte den i"
    stil kassen på højkant og så sætter du hende bare ned i den.
    og så skynder man sig at sætte lågen i

    ja det lyder nemt, og det er det endelig også. man skal bare lade være med at tænke for meget på hvad katten dog kan finde på, og det er da også synd mm. vær sikke på dig selv og så gør man det bare

    nu kan jeg så godt lige sige det, men jeg har da også mødt katte hvor man næsten
    opgiver. men så bruger man den metode med at stille den på højkant. så katten skal ned i den.

    nu ved jeg ikke hvor du bor på Fyns land. men hvis du er i Odense, i højby, så prøv at kig ind hos Min ven kattens internat.Og spørg om de vil vise dig det.
    Og ellers må du kigge ind hos mig - har da 12 katte du kan prøve med som er vant til transportkasser.

    du kan dog også få en kasse som kan åbnes foroven - dette kræver dog at du ikke har en for tung kat. max 6 kg er de fleste til
    https://www.petdreams.dk/transportkasse-ferplast-atlas-20-carrier.html?gclid=EAIaIQobChMIl-yqnfOl4wIVBrUYCh37qA2cEAQYEyABEgIYmvD_BwE


  • #5   8. jul 2019 Samme som Anja N. Bare buret op på højkant, og ned med katten, så må den stritte imod, for ned skal den altså. Og så få lukket låget hurtigt smiley

  • #6   8. jul 2019 Du kan ikke sammenligne kattelemmen og transportkassen. Transportkassen skal være større.

  • #7   8. jul 2019 Dkkorat : det er også det jeg skriver, den er NOGET større. Altså, en del. Mere end en halv gang større end lemmens størrelse i hvertfald. Hun skal på ingen måde anstrenge sig for at gå ind i hvert fald smiley

    Tak for rådet med at stille kassen på højkant, jeg tænker det er vejen frem hvis hun ikke kan lokkes ellers smiley tusind tak smiley


  • #8   9. jul 2019 Bak hende ind. Det er som regel lettere smiley

  • #9   9. jul 2019 Vi har en hankat, der bestemt ikke er glad for transportkassen. Vi stillede den frem nogle dage før, hvor vi smed godbidder ind i kassen flere gange om dagen. Den dag han skulle til dyrlægen, da smed vi igen godbidder ind, og da han gik ind for at spise, fik han et lille puf, og ups døren lukkede. Hovsa.

    Og det skal siges, at han altså bider, hvis man vil tvinge ham til noget, han ikke synes om.


  • #10   9. jul 2019 Jeg tror jeg forstår din frustration. Har selv haft en kat, som absolut ikke ville i kassen, og hun var skræmt når vi tvang hende - øv smiley
    Nu har vi Tinka hun har idag været til dyrlæge til tjek og vaccination, og hun gik selv ind i kassen da vi åbnede smiley
    Der har også været arbejdet for, at det skulle blive sådan. Fra hun var lille er hun jævnligt blevet båret i kassen, ja - før hun blev trappesikker blev den brugt som elevator morgen og aften... og hun gik selv derind allerede dengang, men killinger er jo nemme smiley Senere har vi båret hende i kassen, for at holde hendes tryghed ved den ved lige - ofte blot fra det ene rum til det andet. Kassen står fremme, men lukket. Måske er det hendes nysgerrighed der får hende til at gå derind? smiley
    Som andre har skrevet, så skal kassen være rigelig stor. Min forrige kat var meget større end Tinka, så måske jeg gjorde en fejl ved ikke at have en kasse, som var rigelig stor til hende. Når man er nødt til at tvinge så er metoden fra toppen af kassen god, både med og uden kassen på højkant.
    Held og lykke med dit næste forsøg smiley


  • #11   10. jul 2019 Susanne, jeg har prøvet ihærdigt med diverse godbidder..... Problemet er bare, at ingen af mine katte gider de der godbidder smiley så det har absolut ingen effekt smiley den ene kan lokkes med vådmad hvis man skal have ham til noget, den anden hun er pisse ligeglad uanset hvad man gør sig af anstrengelser smiley smiley

  • #12   10. jul 2019 da jeg var på internattet måtte vi tit "smide" katte i transportkasser. Også selv dem som blev passet i vores pensionat
    den ene var direkte p..sur! med streg under sur. ejeren kunne ikke få katte i kassen, og jeg var der alene og havde kunder på samme tid. så efter et par forsøg, endte jeg med at smide et tæppe over katten og så tog jeg kat og tæppe og puttede den i kassen. færdig arbejdet - et styks sur kat kunne komme hjem igen.

    det vigtigste er faktisk at man ikke selv er nervøs for hvordan det nu skal nu. Man skal bare gøre det, og have det i hovedet, at der ikke er nogen problemer.

    har du en som du kender godt som kan prøve? nogen gange hjælper det at folk er nye


  • #13   10. jul 2019 Anja, min kæreste kan godt, han er noget mere hårdfør end jeg ift bid og krads.
    Men han er jo altså bare ikke altid hjemme når der er brug for at sætte en kat i en kasse smiley (han har cirka 180 rejsedage om året, så han er en del væk)
    Jeg skal jo gerne kunne selv, især hvis der opstår noget akut, så kan jeg jo ikke være sikker på at kunne alliere mig med nogen der kan hjælpe smiley
    Men en kasse på højkant lyder til at være en god vej for mig, så kan hun ikke rigtig gøre andet end at lande i kassen.


  • #14   10. jul 2019 Det er nemlig et hammer godt tricks

  • #15   10. jul 2019 Kasse på højkant, og "stop" den ned. Så må katten blive sur, men ned skal den altså, og det må den lære smiley

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   11. jul 2019 Gå rundt med katten i favnen, så den hviler forpoterne på Din skulder. Tag forsigtigt, men godt fat om begge bagben med den ene hånd, så kattens bagben er samlede. Den anden hånd tager fat lige bag kattens forben og i denne stilling kan Du forsigtigt sætte katten ned i den åbne transportkasse, der står på højkant / er åben i toppen. - Øv Dig evt. først lidt uden transportkassen i nærheden.

    Masser af rosende ord til katten straks lågen er lukket.

    Hvis Du sørger for at katten spiser op mindst et par gange daglig kan Du lettere "betale" katten med en godbid, når Du vil lære den noget - brug noget andet end dens almindelige foder - måske én reje eller lidt makrel fra en dåse med menneskemad - men overdriv ikke! Den skal have lyst til at få mere, når Du stopper med godbider, så bliver det lettere næste gang smiley

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Tips til transportkasse

Annonce