{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Nu kan det snart være nok! -Slåskamp. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg snart ved at være godt træt at pelstotter der flyver alle vegne, samt hvæsen og kradsen. Min ene kat Medea overfalder konstant min anden kat Paulus. Paulus har et meget afslappet gemyt og holder mest af at ligge og slænge sig i sofaen, men her på det seneste er Medea virkelig blevet slem til at genere ham. Hun overfalder ham og jagter ham rundt i hele lejligheden. Førhen kunne de godt rende og lege lidt med hinanden, og så gik det begge veje.. Men nu er hun bare efter ham hele tiden og jeg er ved at blive tosset over det. Jeg kommer snart i tvivl om det overhovedet var nogen god idé at få hende, det var jo også for Paulus' skyld, men jeg synes ikke han har meget glæde af hendes selskab, bare stress og jag.

Er det mig der er pyldret? Hvad kan man gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu kan det snart være nok! -Slåskamp.
  • #1   29. dec 2007 Nu kan jeg se overfalderen er en killing fra 2007.. Tror det er ganske normal at killinger overdriver med og lege med de ældre katte... Har du prøvet med vand eventuel i en vand pistol?? Du kan os prøve og købe det der filliway og sætte i stik kontakten, det plejer og hjælpe lidt med og dæmpe kattene.. Du er bestemt ikke pylder mor men det er bestemt ikke sjov når totterne ryger rundt om ørene på en...

  • #2   29. dec 2007 Det kan min klling også finde på, men Max, hendes yndlingsoffer, er dog god til at sige ordentlig fra.men ellers plejer jeg at klappe i hænderne og råbe et eller andet åndsvagt rigtig højt, og så bliver de begeg forskrækket. I starten hjalp det ikke meget, efter chokket slåsede de videre igen, men nu tror jeg de har fattet pointen, for nu stopper de når jeg gør det, tror godt det ved at de går for vidt smiley

  • #3   29. dec 2007 Kan sagtens sætte mig ind i hvordan det må være.
    Har selv et legebarn af en kat, som ellers normalt er rolig af gemyt og intet ondt mener med noget, men når han leger, leger han så godt at han ikke kan finde ud af at stoppe. Han går over gevind og lægger vist ikke rigtigt mærke til de signaler der bliver udsendt om at nu er det altså NOK! - Og det ender så gerne ud i nogle kampe, netop med totter der flyver - hvilket han igen ser som en mægtig sjov leg- og bliver derfor ved. :S
    Det der hjalp på det herhjemme, var faktisk da vi fik kat nr. 3.
    Enzo (ham som er et kæmpe legebarn) og Callisto er totalt på samme niveau, og Listo er tilpas stille og afdæmpet til at Enzo ikke gider at lege med ham mere, når Callisto bliver træt. Han stopper simpelthen bare med at være med i legen, og så synes Enzo det er kedeligt!
    Enzo er ikke længere efter Dufa ( 'efter' er måske et forkert udtryk, da Enzo altså har gjort det i sjov og for at lege, men Dufa har bare ikke gidet!), og nu kan de alle 3 lege sammen. Når Dufa ikke gider mere, så melder hun sig ud af legen, og så leger Enzo og Listo videre. Fantastisk!
    Så det der hjalp ultimativt herhjemme var faktisk at få endnu en kat - en kat der var på niveau med den aktive, så den 'afslappede' kunne få lov at hvile når den havde behov for det..
    Så bliver den kat der ikke vil lege også lidt aflastet, i og med at det ikke kun er dén der skal bruges til at være med i lege.

    Ved ikke om det var for rodet skrevet, i så fald beklager jeg. Skal skynde mig ud til aftensmaden der skal laves. hihi.

    Jeg håber at I finder en løsning, for det andet er nemlig bare smadder irriterende og frustrerende.
    (især da Dufa herhjemme er lidt af en dramaqueen og skriger op ved det mindste. *GG* Hun har altid lyd på det hele, så det kan hurtigt blive nogle noget højlydte kampe, selvom der stort set ikke sker noget)


  • #4   29. dec 2007 Ja, hun er selvfølgelig ikke så gammel endnu, jeg håber også det bliver bedre når hun bliver lidt ældre. Jeg skal også snart have hende steriliseret, måske vil det også hjælpe lidt..?

    Det er bare så synd for Paulus, han er sådan en rolig og stille kat, han gør hende aldrig noget og når hun overfalder ham løber han altid ind under sofaen.. Stakkels gamle Paulus. En gang imellem har han knurret af hende, men hun virker ret ligeglad.

    Lige nu prøver jeg bare at skælde hende ud når hun begynder. Jeg tror også hun bare gør det i sjov, men det virker altså ikke særlig rart når det begynder..


  • #5   29. dec 2007 Hvis Paulus ikke gider lege med Medea, kunne du måske prøve at aflaste ham lidt, ved at du leger med hende.... hvis hun altså gider lege med dig.

  • #6   29. dec 2007 hehe du skriver gamle paulus. Han er jo da kun fra 2005.

    Jeg kan godt sætte mig ind i dine frustrationer. Min den yngste Lillemand var en overgang også meget efter min mellemste Coco. Coco er en klovn til at sige fra og det er altid ham der ender med at hyle. Jeg har været en hel del efter Lillemand når han startede på at jage Coco, men Coco blev stresset alligevel og begyndte at lave stort uden for kassen.

    Det blev jeg selvfølgelig både ked af og frustreret over så jeg snakkede med min dyrlæge. Han anbefalede en Feliway til stikkontakten. Og hvilken hjælp den har været. Lillemand blev mere rolig og Coco holdt op med at være urenlig. Jeg har brugt 2 feliway men allerede inden den 1 var tom havde det hjulpet. Jeg tog så i en periode simpelthen fysisk og fjernede Lillemand fra Coco når han begyndte at blive for slem og gik ind i et andet rum med ham indtil han var faldet til ro. Coco fik derimod ekstra opmærksomhed i denne periode i form for kæl.

    Nu enes de fint igen og Lillemand overfalder yderst sjældent Coco. Og hvis jeg ser det, ja så går jeg i mellem dem og leger i stedet med dem begge.

    Håber du får løst dit problem med Medea og Paulus. (måske skulle du omdøbe hende til Medusa i stedet) <-- joke


  • #7   30. dec 2007 Tinka: Det gør jeg skam også, men det ændrer altså ikke hendes lyst til også at jagte Paulus.

    Tina: Haha, ja vi kalder hende faktisk også Medusa, når hun er rigtig slem ;o) Og ja, Paulus er kun 2 år, men han virker som en meget gammel mand i forhold til hende.
    Det kan da være jeg skal prøve med Feliway, hvis det kan berolige hende lidt.


  • #8   30. dec 2007 Hejsa....

    Å ja...vi kender problemet med de fertile katte og deres magt kampe,.....
    Men det hjælper som regel at få dem kastereret......det kan de blive fra de er 3-4 måneder.
    Skal de alligevel ikke bruges til avl...kan man lige så godt få det overstået og ro i hjemmet.
    Held og lykke anna


  • #9   31. dec 2007 Mille, du skriver, du har fået hende den 9. august. Hvor gammel var hun da?
    Du skriver også i hendes profil, da I fik hende, at hun elsker at lege med Paulus' hale.

    Hun opfører sig fuldstændigt som en helt normal killing, og det er derfor, jeg altid anbefaler, at man tager <b>to</b> killinger, hvis man kun har en voksen kat i forvejen, og især, hvis den er vant til at være alene-kat.

    En killing er vant til at lege ligge på lur, fange, tæve og rulle rundt med sine søskende, og i mangel af bedre prøver den det samme med den voksne kat.
    Resultatet er som regel, at den voksne kat bliver frustreret og nogle gange stikker øretæver og andre gange bliver bange og føler sig truet (som i jeres tilfælde). Killingen bliver også frustreret, for den får ikke udlevet sine "færdigheder", og så <b>kan</b> den i stedet for begynde at bruge vores tæer og ben i stedet for. Dette ses også ofte, hvis man kun har en killing/kat.

    Hvis du ellers har mod på det og mulighed for det, ville jeg anskaffe en jævnaldrende killing, hun kan tonse rundt med. Så kan Paulus på afstand betragte fjollerikkerne og måske på et tidspunkt deltage, hvis han skulle få lyst.

    Og så skulle aldersforskellen gerne udligne sig, som tiden går, så I ender op med at have tre gode venner.

    Og så er tre faktisk bedre end to, for skulle den ene blive meget syg eller dø, har man stadig to gode venner uden at skulle starte det hele forfra.


Kommentér på:
Nu kan det snart være nok! -Slåskamp.

Annonce