4.213 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Svar
dårlig mave af whiskas.... dårlig mave af whiskas....
Jeg har været udlands i et par dage nu, så derfor var kattene overladt til min elskede farmor, som ville give mine katte det allerbedste... så derfor fik de whiskas, det er de ikke vandt til at få, og har derfor haft dårlig mave mens jeg har været væk... Jeg vil bare lige være sikker på at det er derfor at de har dårlig mave, eller om det kan være noget andet... evt stresset ved ikke at være i kendte omgivelser...
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 329
Katte kan også få dårlig mave, af at skifte fodermærke i det hele taget. Det behøver ikke ha' noget med whiskas at gøre.
De kan få dårlig mave, af at skifte fra f.eks. RC til Hills.
jan 2008
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 3
Efter flere undersøgelser viser det sig at WHISKAS er usundt for katte, og indeholder et stof i maden der katten afhængig af det (stoffet er det desværre godkendt i eu, husker ikke hvad det hedder, men google whiskas og farlig foder) Man må hellere ikke give kasterede hankatte WHISKAS da det øger risikoen for sten i urinrøret.
Undersøgelserne jeg snakker om er nogle jeg skrev rapport om for 8 år siden så ved ikke om de evt. har ændret sig. men forholder mig meget til endnu....
DERFOR: mine katte ville vælge IKKE whiskas......
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Jeg gav engang whiskas til mine killinger på 8 uger,det resulterede i dårlig mave,diarre,hos alle 5 !
Da jeg kontaktede dyrlægen for at få hjælp til problemet,spurgte han hvad de havde fået og til det svarede han : "Ja,selvfølgelig,hvad ellers,det duer ikke til katteføde" !
Det var svar nok til mig og jeg har ikke brugt det siden...
sep 2006
Og undersøgelser viser at whiskas ligger på niveau med Hills science plan i en samlet vurdering.
Altså så ringe kan det heller ikke være.
Og så syntes jeg, at folk er lidt for hurtige til at give Whiskas skylden, hvis katten bliver syg.
Og nej, jeg fodrer ikke med Whiskas. Det får de kun som godbidder.
sep 2006
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
har os haft en kat der ikke kunne tåle RC men der er så mange andre gode produkter jeg os kan bruge.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Pludselig foderændring kan nemt give mavebøvl, om det så er whiskas eller et hvilket som helst andet foder, som katten ikke er vant til. En kat, der fx er vant til at få whiskas-tørfoder og pludselig skifter til Hills vådfoder risikerer også at få ondt i maven.
Jeg mener at det er meget sandsynligt, at kattens dårlige mave skyldes ændringer i kost og dagligdag.
God bedring til missemavsen.
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 12
Grunden til at mange tror at det er kvalitetsfoder er fordi de er super gode til at markedsføre, men foderet er lavkvalitetsfoder. Det samme gælder pedigree til hunde, det er også noget dårligt foder.
Dyrene kan ikke udnytte det ordentligt, så det fiser lige igennem.
Jeg arbejder ved en dyrebutik som også sælger det, men jeg ville heller aldrig foder med det. Jeg foder kun med Hills og Royal Canin.
sep 2004
Specifik er også et godt foder.
sep 2004
sep 2004
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 30
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Hvis du spørger folkene bag Mc.Donalds vil de også hævde at deres produkter er sunde - hvilket de blev faktisk gjorde og blev slæbt i retten for - whiskas er at sammenligne med junkfood.
Lidt er ikke godt, men skader heller ikke så meget, men sund og nærende kost ja det bliver Mc.burgerne og Whiskas nu aldrig!
okt 2007
Næ Whiskas det er da en OMMER!
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Det var sødt af din farmor at ville give din mis det bedste..
Uanset om det er whiskas, uvante omgivelser eller hurtigt skift af foder, så forsvinder det hurtigt..
okt 2007
Gad vide hvor længe man kan leve af Mc. Donalds før det er "helt galt"?
jan 2007
Måske man skulle lave en "Supersize my cat"..
Og så teste hvor sunde de var før og efter en måned på whiskas.. Hehe.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
det er da hørt om før, at Whiskas giver tynde maver
okt 2007
Nej det har jeg ikke set.
Hørte engang om en gut der skulle sige ja hver gang han blev spurgt om han vil have en kæmpemenu, er det ham? Og hvordan gik det egentlig? Var det ikke noget med at han skulle leve af det i et par mdr?
Mine unger fortæller mig indimellem noget, men de glemmer at give mig en opfølgning!
jan 2007
Det er en mand, fuldstændig sund og rask, alle tal bliver tjekket inden start, og alt ser flot ud.
Så lever han af McD mad i en måned, morgen, middag og aften i 30 dage..
På et tidspunkt beder lægerne ham simpelthen om at stoppe, fordi det er så usundt for ham og levertal osv bliver dårligere og dårligere.. Og ja, hvis de spørger ham om han vil have en supersize menu, må han ikke sige nej..
jan 2007
okt 2007
Jeg syntes det er vandvittigt hvad man kan sagsøge for over-there. Mine venner er naturlig ikke enige med mig!
Ved ikke om den her er rigtig men har hørt om en dame der fik en kæmpeerstatning fordi der ikke stod på hendes mikrobølgeovn at den var uegnet til at tørre hendes våde kat i......men hvis det er rigtig, så er det også kun en amerikaner der kan finde på at putte en kat ind i en mikrobølgeovn for at tørre den.
jan 2007
Det er så åndssvagt, for alle kan da tænke så langt..
Altså havde ingen prøvet det, ville jeg nok ikke kunne garantere at man ikke kunne give sin våde kat et halvt minuts tid, og få den ud tør, men man skal da være mere end almindeligt dum at løbe risikoen..
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
"Katte ville vælge Whiskas", "Hvis du elsker din kat, så køb Whiskas"... BULLSHIT!
Jeg har tidligere fodret mine katte med Whiskas og de elskede det! Hvorfor gjorde de dét? Fordi der er så meget salt i foderet, og det kan katte godt lide, men det kan deres organer ikke! Min hankat blev pludselig meget dårlig; gik rundt og 'græd' og kastede op. Han kastede op fordi han var blevet forgiftet. Skyndte mig naturligvis til dyrlæge med ham; og meldingen var klar! Hans blæresystem og nyresystem var blevet sygt, og han var meget tæt på at dø. Det kostede mig 9500,- at redde min kat, og overdyrlægen spurgte: "Du fodrer vel ikke tilfældigvis din kat med Whiskas?" Jo, det gjorde jeg jo på det tidspunkt... Hvortil dyrlægen svarede, at det var dét foder der havde smadret hans organer, og at han havde set det SÅ mange gange med katte der blev fodret med Whiskas. Så dette var lige en lille løftet pegefinger til jer der elsker jeres katte. Foder ALDRIG med Whiskas; det kan blive en meget dyr omgang, både får jeres kat, men også for jeres pengepung!
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Mine katte (både den lille hos mig og de voksne hos mine forældre) får alle strålemås hvis de kun får whiskas.
Jeg tror det er fint til snacks, men de skal i hvertfald også have noget andet
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
I min optik er Hills og Royal Canin ikke egnet til katte, men et glimrende fuglefoder med al de <b>korn</b> i. Nix - Orijen og Applaws ved man hvad er - Ingen korn, 80% protein i form af kød (aka. det naturlige for en kat) og tranebær ekstrakt der i modsætning til salt og sukker rent faktisk understøtter et sundt urinvejssystem.
dårlig mave af whiskas....