{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Calicivirus {{forumTopicSubject}}

Kan i hjælpe mig med oplysninger og erfaringer med denne virus.

Jeg er blevet spurgt om jeg ville tage en kat til mig, den er 11 mdr. gammel og havde denne virus i oktober, sygdoms forløbet varede 14 dage og hendes dyrlæge har erklæret den rask. og der har ikke været noget at mærke siden.

Er det sikkert at tage den hjem eller ricikere jeg at mine katte også vil få den ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Calicivirus
  • #1   6. mar 2008 Ved ikke så meget om den, men har fundet et link

    (link fjernet)


  • #2   6. mar 2008 Er der egentlig ikke noget med at, når de har den virus, vil de altid have den?

    Altså ikke altid i udbrud, men i kroppen?


  • #3   6. mar 2008 En der hedder Lene har skrevet om det inde på hendes side..
    Jeg sender den lige til dig..


  • #4   6. mar 2008 Jeg har været ind på netdyredokter for at læse, og jeg har fået link til disse sider.

    (link fjernet)
    http://www.felismir.dk/

    Men det er rart lige at høre fra jer andre og jeres erfaring, jeg ville jo ikke have tænkt på det med at isolere kattene. Den eneste måde jeg kan isolere den på er at have den i løbegården og det kan jeg ikke byde den, da der ikke er noget hus derude endnu.

    er det sygdomme man som opdrætter tester for ???


  • #5   6. mar 2008 Det er ikke nødvendigt med en blodprøve, en svaberprøve er nok.

    Vi har haft en del problemer med callicivirus hos os, da kattene desværre smitter hinanden. Jeg vil sige det sådan, at hvis det er en virus du ikke døjer med i din flok nu, så ville jeg ikke risikikere smitten.

    Jeg tænker lidt, hvordan dyrlægen har erklæret katten rask, callici er jo kronisk og katten kan nu være rask smittebærer. Min dyrlæge har fortalt mig, at kattene på et tidspunkt stopper med at udskille vira, men at man ikke kan sige hvornår. Jeg glæder mig til den dag kommer....


  • #6   6. mar 2008 Calici ligger ( som herpes ) latent i katten, så selv om den er erklæret rask, er der sansynlighed for at den kan smitte andre katte alligevel.
    Det skal så osse siger at stort set alle katte har været udsat for calici eller herpes virus, og mange har det sikkert allerede UDEN det bryder i udbrud.
    Bare se alle de min kat nyser - min kat er forkølet osv. indlæg der er her på KG.....
    Men ja - flytning kan få den til at gå i udbrud igen.


  • #7   6. mar 2008 Jeg har indtil Tantor akutte dyrlægebesøg her i januar ikke haft problemer med sygdom.

    Han havde fået en luftvejs infiktion og fik pennecilin, men da han havde lidt svær ved at komme oven på igen og havde lidt i øjnene ,og frygten for at det skulle smitte resten af flokken fik de alle en pinnecilincur og øjndråber og vi er nu ved at være ovre det. Så det ville være træls at begynde forfra.


Kommentér på:
Calicivirus

Annonce