Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal indekatte have loppekur?
  • #2   26. mar 2008 Ja det har du selvfølgelig ret i - de små bæster er sikkert overalt. Tak for svaret.

• #3   26. mar 2008 Picco har loppeallergi og han er kun inde, han skal have fast loppemiddel ca hver 3 uge, så de må jo være inde oz, ellers ville han jo ikke slå ud!!!

• #4   26. mar 2008 hmmm.... ja det skulle man da tro at de var - inde altså..... men hvis I har dem inde - så må I mennesker da også klø - ellers må der da være noget andet galt også.... der er jo ikke så mange lopper om vinteren....stakkels kat.

• #5   26. mar 2008 http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/kattelopper.htm

• #6   26. mar 2008 Vi mærker ikke noget til nogen lopper.. de andre klør sig heller ikke!! Men han slår stadig ud.

• #7   26. mar 2008 Tak for loppe-linket. Der står da vist alt, hvad der er værd at vide om lopper.

• #8   26. mar 2008 Ved tegn på lopper, så giv kur

Alt de forbyggende lort, er bare med til, at lopperne bliver resistente

• #9   26. mar 2008 Vi har indekatte, men samtidig hunds, og han har lige slæbt en omgang lopper med hjem smiley

Så ja, vi behandler og forebygger for lopper. Ellers ville vi have dem over det hele....

• #10   26. mar 2008 Anne hva vil du så ha jeg skal gøre ved Picco????

• #11   26. mar 2008 Christina:

Har du prøvet at kæmme over et hvidt underlag så loppeafføring kan ses - sorte prikker der bliver røde tilført vand?

• #12   26. mar 2008 Dyrlægen sagde bare til mig han sku ha hver 3 uge, da han har loppeallergi.. så hjælper det jo ikke noget og vente til han har fået lopper. så er skaden jo sket.. så derfor blir jeg nød til og forebygge, det er det eneste jeg kan gøre!!!

• #13   26. mar 2008 Lis D: Han er jo blevet testet, og det er loppeallergi.. så nej det kan ikke være andet!!!!!

• #14   26. mar 2008 Gad vide om katten efterhånden kan være blevet allergisk overfor loppemidlet.... Hvis der ikke er nogen lopper i huset, er det da sært, at han bliver ved med at have loppeallergisk udslet.

PS: For nylig var der et link til en undersøgelse, der havde vist, at det bedste våben mod lopper var støvsugeren.

• #15   26. mar 2008 Her er den:
    (link fjernet)

• #16   27. mar 2008 Tak for rådene..... det giver lidt stof til eftertanke - men da vi også har hund er det nok en meget god ide at forebygge - han kommer jo også hjem med flåter!

• #17   27. mar 2008 Tinka..Jeg støvsuger hver anden dag, og ja jeg gør det grundigt!!! Det er kun 2 gang Picco får loppemiddel efter han har fået kontaterert loppeallergi.!!!

Ved ikke hvorfor det virker som om du ikke tror på det jeg skriver, eller nogen af jer andre for den sagsskyld.

Han har fået taget blodprøver og er blevet testet for alle slags allergi.. Men skal jeg nu heller ikke tro på den eller hvad dyrlægen siger?????

Jeg gør bare det som dyrlægen siger, har fået avide det er det eneste jeg kan gøre.. skal jeg så lade være og bare se ham slå ud, og ha det skidt, fordi der er nogen der mener at forebygge er noget lort????

Ja undskyld mig men hva ville I andre gøre???????

• #18   27. mar 2008 Til Christina & Richard C.
    Jeg vil nu fortsætte som dyrlægen har sagt til dig, og giv Picco tid til at komme sig, som du selv siger har du kun givet ham loppemiddel 2 gange.
    Har selv holdt pause, og starter ikke før jeg konstaterer lopper igen.....
    Jeg forstår også at nogen ikke vil bruge det forebyggende da det jo er skrappe sager. så nøjes med kun at give Picco, og så de andre hvis du konstaterer lopper.....

• #19   27. mar 2008 Ulla P: Gir heller de andre loppemiddel.. kun Picco da dyrlægen siger det er det eneste jeg kan gøre!!! De hjælper jo lige netop ikke og først gi han loppemiddel efter han har fået lopper, for det er jo lige netop det han ikke kan tåle..!!!

• #20   27. mar 2008 Ja det drejer sig jo om at blive loppefri, også i omgivelserne, så han ikke generes mere. for at med sikkerhed at holde lopperne fra ham blir du nød til hele tiden sørge for at forebygge på ham. Men hvis det middel du bruger nu, ikke virker, så må der være mulighed for noget andet. En anden ting er at lopper tages ikke bare med hjem udefra, men kan også være loppeæg der har ligget i dvale i revner og sprækker i boligen i flere år.

• #21   27. mar 2008 Øh burde måske have sagt det anderledes.
    Når du skal have lopper ud af huset, skal man starte med at behandle alle dyr i huset og omgivelserne, derefter skal du fortsætte med kun at forebygge på Picco, og hvis dine katte er indekatte er chancen ikke stor for at der kommer nye lopper. håber det var bedre skrevet smiley

• #22   27. mar 2008 Øh burde måske have sagt det anderledes.
    Når du skal have lopper ud af huset, skal man starte med at behandle alle dyr i huset og omgivelserne, derefter skal du fortsætte med kun at forebygge på Picco, og hvis dine katte er indekatte er chancen ikke stor for at der kommer nye lopper. håber det var bedre skrevet smiley

• #23   27. mar 2008 sorry. Har problemer med forbindelsen

• #24   27. mar 2008 Christina og Richard, **Ved ikke hvorfor det virker som om du ikke tror på det jeg skriver, eller nogen af jer andre for den sagsskyld. **

Det ved jeg heller ikke smiley
    Jeg vidste ikke, at det kun var to gange, han havde fået loppemiddel - fik det indtryk, at katten havde fået loppemiddel gennem længere tid, og at I ikke har set lopper eller loppeekskrementer. Derfor syntes jeg det var underligt, hvis han blev ved med at have loppeallergisk udslet.

Jeg har læst flere steder, at nogen mener, at lopper muligvis er ved at blive resistente overfor Frontline (har dog ikke selv erfaring med det).

• #25   27. mar 2008 Ja har hørt det med at de kan ligge i revner osv.. har virkelig også prøvet og komme til bunds i det!! Ingen af kattene kommer ud, ikke engang i sele mere!! Men ingen af de andre katte viser tegn på lopper. Så håber det er bekæmpet, men vælger og følge dyrlægens ordre.. hvis Picco af en eller anden grund slår ud skal han til dyrlægen og ha en sprøjte.. faktisk syntes jeg det er vildt frustrende der ikke er mere jeg kan gøre for ham:o(

Kommentér på:
Skal indekatte have loppekur?

Annonce