{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.130 visninger | Oprettet:

Kattegrus alternativ {{forumTopicSubject}}

Hjælp!

Jeg bruger pt. Extreme Classic, men jeg kan VIRKELIG ikke klare den lugt det har - jeg er vågner om natten og må lufte ud hvis Charlie går i kattebakken. + når jeg skal skifte kattebakke får jeg det så dårligt af babypudderstanken at jeg ligefrem er ved at kaste op over det og lugten hænger i hele hytten længe bagefter (heldigvis vil Charlie ikke gå i en ren kattebakke, så nu hvor jeg kun har en kat gør jeg som regel kun bakken ren hver anden dag)

Problemet er bare at Charlie IKKE vil have Ever clean, som er det eneste alternativ jeg har fundet der holder lugten 100 % væk (min lejlighed er kun 24 m2 så den mindste lugt kan mærkes med det samme så lugten skal absorberes ASAP), så tænkte på om der er nogen derude der kender et alternativ til Extreeme Classic der ikke efterlader nogen lugt og som ikke får kattens efterladenskaber til at stinke i 5 timer bagefter og hvor gruset ikke skal skiftes 100 % hver anden dag (han vil som sagt ikke gå i en ren bakke og når jeg skifter det hele så pisser han i bruseren og skider lige udenfor bakken i et døgns tid). Det må godt være lidt a la EC i tekstur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus alternativ
  • #1   4. apr 2008 i plantorama kan du få noget der er lige så godt bare uden det puder duft. jeg kan nemlig heller ikke klare det parfumerede noge.

  • #2   4. apr 2008 extreme classic fåes dog os uden puder ;o)


  • #3   4. apr 2008 Sabrina: hmm ikke hvor jeg får det! øv altså hvorfor kan jeg ikke bo et sted hvor de rent faktisk tænker på at købe noget godt hjem! (på den anden side - da jeg arbejdede på dyrehospital syntes jeg ikke det lugtede så meget, så det kan da være vi bestilte noget andet hjem?)

    Plantorama? hmm kan det sendes? og koster det ikke helt vildt at få det tilsendt? (tæker på at det jo vejer et ondt år :S)


  • #4   4. apr 2008 Ja,E.C. er netop kommet i en ny duftfri variant :-))
    Det glæder også mig !!


  • #5   4. apr 2008 Golden grey master ... det er det bedste smiley

  • #6   5. apr 2008 Alternativ er at købe kattegrus som klumper fra fakta...........det har jeg brugt i årevis uden problemer...........og nu hvor jeg har 3 katte.......renser jeg den ene bakke 2 gange om ugen (helt og aldeles) men tror du ikke du er for steril med at skifte dens kattegrus hver anden dag........den kan jo slet ikke lugte sig selv...............når den får skiftet grus konstant...........så er det måske derfor den ikke vil besørge i en ren bakke...............jeg er selv meget hysterisk med at tømme bakke lige så snart jeg ser der er noget i den......netop for at undgå lugtgener........uanset om det lugter eller ej.............kattegruset er heller ikke så dyrt...........kh. Pia

  • #7   5. apr 2008 nej, jeg er absolut ikke hyserisk - jo, det fra fakta lugter hvis man ikke skifter det hver uge eller deromkring, emn det er slet ikke muligt med Charlie.

    Hvis selve bakken skal gøres ren så må jeg gemme det gamle grus og komme oveni.

    Hvis gruset skal skiftes så skifter jeg kun ca. 2/3 ud + jeg rører ikke selve bakken og stadig så kan han finde på at tisse i bruseren smiley

    Det er kun en gang i måneden jeg gør en af de to ovennævnte, ellers tager jeg bare bommelum og bimmelim væk et par gange i ugen


  • #8   5. apr 2008 Når du selv har det sådan med lugten af babypudder, hvordan tror du så ikke Anton har det? Hans luftesang er mange gange bedre end din. Det er da derfor, han ikke vil på en ren bakke.
    Jeg tror heller ikke, det er særlig sundt for hans luftveje at indånde det.

    Hidtil har jeg været yderst tilfreds med at bruge Super Carino, men så blev jeg anbefalet at prøve et produkt, jeg ellers intet kendte til ved navn *Poppi*. Det er suverænt godt. Jeg har seks bakker stående med det i mit bryggers og fire andre steder i huset, og selv om jeg har fertile katte, kan hverken jeg eller mine gæster lugte bakkerne.

    Det er ikke tilsat kunstige duftstoffer, jeg fjerner dagligt klumperne og fylder op. Bakkerne bliver tømt helt og vasket ca. en gang om måneden.
    Men med klumpende grus er det vigtigt at have mindst 7-8 cm højt gruslag for at have glæde af det.

    Bortset fra det, er der også et par af mine katte, som tisser i afløbet til brusekabinen. Tror, de har fundet ud af, at tisset forsvinder med det samme.


  • #9   5. apr 2008 Mega: Anton? Min kat hedder Charlie smiley
    Men han vil jo ikke have det andet jeg har givet ham, så har ikke kunnet skifte det ud med noget der ikke stinker af babypudder smiley

    Skal se om jeg kan finde det "super carino" noget sted - det lyder godt


  • #10   5. apr 2008 Nu ved jeg godt du ville have en form for grus, men jeg bruger selv krystaller, og det er helt lugtefrit... man skal kun fjerne deres bummelummer og røre godt rundt i krystallerne en gang om dagen, så kan det holde sig en hel måned til en kat...

  • #11   5. apr 2008 janni - det var også de krystaller jeg brugte en overgang, men så gik jeg tilbage til det andet, da jeg flyttede til haderslev og arbejdede på drehospitalet for så kunne jeg ligesågodt bruge det de havde, men da jeg så flyttede tilbage så ville han dæleme ikke have krystallerne mere smiley HAR prøvet for det er det jeg har bedst resultat med, men næh nej, det synes katten ikke mere er acceptabelt

  • #12   5. apr 2008 Christina K,
    Babypudderstanken har også generet mig (mærkeligt nok har mine katte været ligeglade), og jeg er henrykt over, at man nu kan få det uden duft smiley Når selv PetWorld har fået det hjem, så tror jeg, du også må kunne overtale din lokale dyrebutik til at skaffe det.

    **Det er kun en gang i måneden jeg gør en af de to ovennævnte, ellers tager jeg bare bommelum og bimmelim væk et par gange i ugen**

    Så sjældent???! Det bliver dæleme til mange tisseklumper og pøller … der ligger der og oser. Puuuh. Jeg ville ikke engang kunne klare det med et par gange i døgnet. Under alle omstændigheder mener jeg at én gang i døgnet må være absolut minimum!



  • #13   5. apr 2008 Det er altså EC uden duft jeg mener.

  • #14   5. apr 2008 Jeg har 10 af de største wc'er til 13 katte og tre små ekstra, når her er killinger. Nogle af kattene besørger og tisser også ude i haven, men jeg samler klumper i hvert fald en gang i døgnet.

  • #15   6. apr 2008 tinka: Da jeg havde to katte så fjernede ejg også mindst to gange dagligt - måske endda tre, men siden Charlie er blevet alene kat så vil han bare ikke gå i bakken hvis der bliver skiftet oftere smiley

    økoplus lyder da som noget der måske skal prøves


  • #16   22. apr 2008 Hej,
    Da jeg overtog min kat, foreslog de tidligere ejere mig at bruge "Træflakes Kattegrus", som kan købes i Superbest. Jeg kendte ikke produktet, men er meget tilfreds! Det er ikke parfumeret, men lugter kun svagt af træ, og så absorberer det altså lugtene rigtig godt. Det støver heller ikke nævneværdigt, når det hældes op. Og så er det billigt; mener det er 22 kr. for 8 kg. Kan virkelig anbefales..


Kommentér på:
Kattegrus alternativ

Annonce