Kattegrus alternativ Kattegrus alternativ
Hjælp!
Jeg bruger pt. Extreme Classic, men jeg kan VIRKELIG ikke klare den lugt det har - jeg er vågner om natten og må lufte ud hvis Charlie går i kattebakken. + når jeg skal skifte kattebakke får jeg det så dårligt af babypudderstanken at jeg ligefrem er ved at kaste op over det og lugten hænger i hele hytten længe bagefter (heldigvis vil Charlie ikke gå i en ren kattebakke, så nu hvor jeg kun har en kat gør jeg som regel kun bakken ren hver anden dag)
Problemet er bare at Charlie IKKE vil have Ever clean, som er det eneste alternativ jeg har fundet der holder lugten 100 % væk (min lejlighed er kun 24 m2 så den mindste lugt kan mærkes med det samme så lugten skal absorberes ASAP), så tænkte på om der er nogen derude der kender et alternativ til Extreeme Classic der ikke efterlader nogen lugt og som ikke får kattens efterladenskaber til at stinke i 5 timer bagefter og hvor gruset ikke skal skiftes 100 % hver anden dag (han vil som sagt ikke gå i en ren bakke og når jeg skifter det hele så pisser han i bruseren og skider lige udenfor bakken i et døgns tid). Det må godt være lidt a la EC i tekstur.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 43
Plantorama? hmm kan det sendes? og koster det ikke helt vildt at få det tilsendt? (tæker på at det jo vejer et ondt år :S)
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Det glæder også mig !!
okt 2007
Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 172
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
jan 2007
Hvis selve bakken skal gøres ren så må jeg gemme det gamle grus og komme oveni.
Hvis gruset skal skiftes så skifter jeg kun ca. 2/3 ud + jeg rører ikke selve bakken og stadig så kan han finde på at tisse i bruseren
Det er kun en gang i måneden jeg gør en af de to ovennævnte, ellers tager jeg bare bommelum og bimmelim væk et par gange i ugen
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg tror heller ikke, det er særlig sundt for hans luftveje at indånde det.
Hidtil har jeg været yderst tilfreds med at bruge Super Carino, men så blev jeg anbefalet at prøve et produkt, jeg ellers intet kendte til ved navn *Poppi*. Det er suverænt godt. Jeg har seks bakker stående med det i mit bryggers og fire andre steder i huset, og selv om jeg har fertile katte, kan hverken jeg eller mine gæster lugte bakkerne.
Det er ikke tilsat kunstige duftstoffer, jeg fjerner dagligt klumperne og fylder op. Bakkerne bliver tømt helt og vasket ca. en gang om måneden.
Men med klumpende grus er det vigtigt at have mindst 7-8 cm højt gruslag for at have glæde af det.
Bortset fra det, er der også et par af mine katte, som tisser i afløbet til brusekabinen. Tror, de har fundet ud af, at tisset forsvinder med det samme.
jan 2007
Men han vil jo ikke have det andet jeg har givet ham, så har ikke kunnet skifte det ud med noget der ikke stinker af babypudder
Skal se om jeg kan finde det "super carino" noget sted - det lyder godt
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
jan 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Babypudderstanken har også generet mig (mærkeligt nok har mine katte været ligeglade), og jeg er henrykt over, at man nu kan få det uden duft
**Det er kun en gang i måneden jeg gør en af de to ovennævnte, ellers tager jeg bare bommelum og bimmelim væk et par gange i ugen**
Så sjældent???! Det bliver dæleme til mange tisseklumper og pøller … der ligger der og oser. Puuuh. Jeg ville ikke engang kunne klare det med et par gange i døgnet. Under alle omstændigheder mener jeg at én gang i døgnet må være absolut minimum!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
jan 2007
økoplus lyder da som noget der måske skal prøves
apr 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 4
Da jeg overtog min kat, foreslog de tidligere ejere mig at bruge "Træflakes Kattegrus", som kan købes i Superbest. Jeg kendte ikke produktet, men er meget tilfreds! Det er ikke parfumeret, men lugter kun svagt af træ, og så absorberer det altså lugtene rigtig godt. Det støver heller ikke nævneværdigt, når det hældes op. Og så er det billigt; mener det er 22 kr. for 8 kg. Kan virkelig anbefales..
Kattegrus alternativ