{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

sammenføring ny kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley vil høre jer om i har nogle gode råd smiley ......Jeg har 2 katte på 5 og 6 år , de er indekatte men de kan gå ud i et stort udendørs katte voilere ......Sidst på sommeren kom der en bette mis ved mit sommerhus og slog sig ned -) skyder på at han er knap 1 år , og ingen tvivl om at han har været i menneskehænder , nå men han slog sig ned , og fint nok ..Da jeg lukkede sommerhuset ned for vinteren her sidst i oktober , lavede jeg ham en liggeplads og fodersted i mit brændeskur , har så fodret og tilset ham hver 2 dag , han er der HVER gang jeg kommer ,,,,Nu tænker jeg om jeg ikke skulle tage ham med hjem til mine 2 andre katte , så på mandag vil jeg hente ham ,,Jeg har købt et stort bur .min plan er nu ..At den 1 dag vil jeg holde ham og mine 2 katte adskilt , men de vil kunne se hinanden igennem en glasdør , vil lade dagen gå med det , og så næste dag lukke den nye mis i buret , og så lade de 2 andre komme ind i samme rum som den nye kat , så tænker jeg at jeg vil se hvad der sker , og om der er så megen ro på at jeg kan lukke den nye kat ud , og så se ...Har i nogle gode råd til at det kan blive en god oplevelse for alle 3 katte ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenføring ny kat
  • #1   11. jan 2020 Jeg ville nok gå efter, at den kun blev lukket med dine katte en ad gangen. Sådan at de to katte, som er der i forvejen ikke ender med at gå efter ham sammen eller noget, men ellers synes jeg det lyder fint smiley

  • #2   11. jan 2020 Tak for tippet smiley ..sindsmæssigt passer den nye mis bedst med den ældste på 6 år , en stille og rolig kat , men ham på 5 år er en bandit smiley

  • #3   11. jan 2020 Jeg har altid bare lukket nye katte ind, og så har kattene selv fundet ud af det.
    Sidste gang var det en killing som skulle bo med en kat på 1 og en på 7-8 år, og gangen før var det en på 1 pr der kom til 2 katte på knapt 4 og 6 år, jeg har ikke haft problemer med det.
    Røde boede på mit klædeskab i ca 4 døgn, eget valg, og så var han en af flokken.
    Mitti var jo en lille skid så der blev taget godt i mod ham, men han var så mest hos mig de første dage, men så gik den vilde jagt, med masser af voldsom leg, men den store tog masser af hensyn til den lille.


  • #4   11. jan 2020 Jette tak for tippet smiley men det tør jeg så ikke smiley ..Jeg er sådan set ikke bange for at den ældste kat vil gå efter nye mis , men ham bøllen på 5 er jeg mere usikker på smiley

  • #5   11. jan 2020 Du skal lige være obs på en anden lille skjult ting, når du sammenfører.
    Jeg har gang i det pt. med en ældre, men jævnaldrende kat. Jeg har lige købt en Feliway Freinds til stikkontakten, for der laves psykisk terror... af dem jeg troede var så uskyldige... Så køb sådan en tingest og introducer den nye for dem begge på en gang. Hvis den er neutraliseret og ikke ældre, så tror jeg det går, men tålmodighed er en god ting smiley


  • #6   11. jan 2020 Husk vildkattene :- Tak for tippet smiley ..nej den nye mis er ikke neutraliseret , men det skal han , hvis han skal bo fast her med de 2 andre katte .....

  • #7   11. jan 2020 det bedste råd vil være at få ham neu INDEN du sammenføre ham

    han vil lugte af hankat. og det reagere de fleste meget kraftigt på.


    men ellers så gør jeg følgende
    ny kat i transportkasse
    sætter den midt på gulvet. og så er det mega vigtig at man selv forholder sig i ro
    og så lader man de "gamle" katte komme hen til kassen
    de må gerne slå kassen - det er bedre at de slår kassen fremfor katten
    og når de er uinteressert i kassen/katten ja så lukker man bare op
    for så har de vist hvem der bestemmer her og nu

    men det vil være nemmest med en neu kat

    jeg har mange gange sætte voksne katte ind i min flok
    senest en 6 år gammel maine coon dreng. helt uden problemer


  • #8   11. jan 2020 anja smiley tak for tips smiley ..har overvejet det , men synes det ville være synd for ham lige nu , bange for at han blir for stresset .....transportkassen er da fin , men tænker bare buret hvor kassen kattebakken og fodret kan stå er mere optimalt

  • #9   11. jan 2020 katten skal kun være derind i max 1-1½ time

  • #10   11. jan 2020 jeg vil kun bruge transportkassen når jeg henter ham hjem ..og så sætte den ind i buret så kan han selv gå fra og til smiley

  • #11   12. jan 2020 Bur????
    Foder og kattebakke hører faktisk heller ikke sammen. Det er renlige dyr smiley

    Min havde heller aldrig brugt en kattebakke før, men han blev sat i lære af min den ældste smiley
    Mine har aldrig været i et bur i en time - et kvarter måske....


  • #12   12. jan 2020 Start med at køre ham forbi dyrlægen og få ham tjekket, neutraliseret og vaccineret. Hold ham i et rum for sig selv 3 uger, så du er sikker på, at han ikke bærer noget smitsomt. Luk så døren op og lad kattene selv hitte ud af det. Så er de fleste af hans hankattehormoner nemlig også væk. At føre en fertil hankat ind til to kastrater er ikke en god idé.

  • #13   12. jan 2020 Husk vildkattene :-)....Buret jeg har købt er 1 meter bredt og 2 meter langt smiley så et pænt stort bur ....På katte internater hvor jeg har arbejdet er burene slet ikke så store og der er både soveplads foderplads og kattebakke smiley

  • #14   12. jan 2020 Susanne tak for tips , men har taget beslutningen :-)..Henter ham hjem i morgen og så tager det stille og roligt , vil ikke udsætte den nye mis for for megen stress , og det vil det jo være at han først skal forbi Dyrlægen for så at komme hjem ..Falder den nye mis til sammen med de 2 andre skal han selvfølgelig forbi Dyrlægen og ha hele pakken smiley

  • #15   12. jan 2020 Så længe han er fertil, så er der store chancer for, at sammenføringen resulterer i voldsomme kampe, som ikke kan rettes op på senere. Det er meget uklogt.

    En behandling for giardia til 3 katte kan hurtig trække mange penge op af ens pung, og koster masser af sved og tårer. Og skulle han have fiv eller felv, tja jeg fatter simpelthen ikke, at man leger med sine kattes liv på den måde. Sorry.


  • #16   12. jan 2020 Susanne smiley den mening har du så lov til at ha smiley mener jeg nu er en ansvarlig kattejer og erfaring gennem mit arbejde på katte internater ..hvis du læser længere oppe kan du jo se det er en der bare lukker nye katte sammen, det er så modigt i min verden , det tør jeg dog ikke smiley

  • #17   12. jan 2020 Jeg er reg. opdrætter og har sammenført rigtig mange katte, men aldrig om jeg ville lege med mine kattes liv og lukke en vildtlevende, fertil hankat ind til mine. Han kan være smittet med alt muligt, og føre voksne fertile katte ind i et hjem er en rigtig dårlig idé.

  • #18   12. jan 2020 Hvad så hvis den ikke falder sammen med de andre . Ryger den så fertil ud ved dit sommerhus igen. Den vil da være stresset under alle omstændigheder pga af flytning og alene ved ændringen af omgivelserne.

  • #19   12. jan 2020 nu er der altså forskel på hvordan man gør på internater og så hjemme
    har selv arbejdet på internat, så kender godt forholdene
    Hos os var der ingen fetile katte som blev lukket sammen med de andre før de var neu.
    og en vel voksen hankat måtte pænt vente 3 uger inden han fik lov til at komme sammen med de andre.
    vores gik løs hele dagen sammen

    men det er op til dig selv hvordan du gør det
    vi andre kan bare komme med gode råd


  • #20   12. jan 2020 I det hele taget forstår jeg slet ikke denne tråd. Hvis du tilsyneladende HAR besluttet dig for DIN måde, og du tilsyneladende ved ALT, hvorfor spørger du så?

    Jeg må inddrømme at jeg har fået respekt for smitsomme sygdomme, efter vi har haft noget inde af flere omgange. Heldigvis så noget der kunne behandles væk, men alligevel.


  • #21   12. jan 2020 Jeg bliver nødt til at være enig med de andre. Få den neutraliseret FØR du fører dem sammen. Ellers er jeg bange for, at det kan gå grueligt galt smiley

  • #22   12. jan 2020 Jeg er hverken opdrætter eller har arbejdet på internat, men jeg har mærket hvordan det er at tage tilsyneladende raske katte ind for så at kappes med div. sygdomme og til sidst finde ud af at det var FIV.
    Jeg har den STØRSTE frygt for FIV og FeLV og mener at det burde være standardvaccine mod FeLV, så det kan udryddes.
    Jeg sammenfører IKKE en kat der er smittebærer, det er både dumt af dig og synd for katten.
    Du skal jo nok forvente en del rengøring efter diverse kattestrint.
    Det kan godt være at jeg lyder hård, men det er fakta!


Kommentér på:
sammenføring ny kat

Annonce