835 visninger
|
Oprettet:
Løbegård {{forumTopicSubject}}
Hej med jer,
Er der en derude som har et godt råd til størrelse etc. til en løbegård. Det er et projekt jeg skal igang med næste weekend.
Send evt. links til billeder
-Lauren-
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 113
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Den skal mindst være 1,80m i højden.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Vi har to meter højt hegn (2 meter), og foroven på hver pæl en vandret pind, så en bane hønsetråd lissom laver en bane halvtag for katte, der evt. klatrer op.
I stedet for det vandrette stykke hønsenet øverst er der nogle der bruger strømførende tråd.
Hegnet skal enten graves lidt ned i jorden eller på anden vis sikres forneden, så kattene ikke kan møve sig ud under hegnet.
Hvis du foretrækker lukket løbegård så kan du se nogle eksempler på www.aktivedyrerettigheder.dk
En googling på ”løbegård” og ”indhegning katte” burde også give resultat. Ligeså søgefunktionen her.
God arbejdslyst!
dec 2006
Vil også lige tilføje. Næste gang vælger jeg delfinhegn / havehegn i stedet for hønsenet. Synes ikke at hønsenet er helt stærkt nok. Der kan komme flænger i det.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 74
Hvrodan kan det være sikkert hvis man indhegner hele haven? Kan katte ikke lide at kravle på hegn?
PS: Tak for alle jeres svar.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 74
Super flot løbegård din mand har lavet... Der må jeg nok sige!
dec 2006
Hvrodan kan det være sikkert hvis man indhegner hele haven? Kan katte ikke lide at kravle på hegn?
hehe, det var det, jeg forsøgte at forklare.
Hvis du forestiller dig, at der på hver pæl bliver sat en hyldeknægt på øverst, så den peger ind mod haven, og der så bliver lagt en bane hønsenet hen over hyldeknægtene (og selvfølgelig skal det "sys" fast, så der ikke er sprækker") så danner hønsenettet lissom et tagudhæng. Dvs. at hvis kattene kravler op i hegnet, så kan de ikke komme længere end til "hønsenetstaget".
Grunden til at jeg valgte hønsenet var, at jeg troede, at kattene ikke ville synes om at klatre i sådan noget dallerværk, men det gør mine
Jeg tror forresten, at det er de færreste katte, der synes om at klatre i hønsenet.
Jeg ved at der er flere herinde, der har fotos af deres indhegninger, man kan da håbe at de kommer på banen så du kan se hvordan "hyldeknægtesystemet" fungerer.
dec 2006
Løbegård