{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Burde mor ikke savne sin "unge"? {{forumTopicSubject}}

Jeg vågnede med stor sorg op til at min lille Pjok var død i nat, Jeg mente jo at de andre katte skulle ha lov at "ta' afsked" men ikke engang hendes mor viste nogen interesse, 1 hurtigt snus og så gik hun videre...

Jeg kan selvfølgelig forstå at de 2 store er ligeglade, men burde mor og søster ikke ha bare en snært af interesse i at sige farvel, eller gælder det kun den første måned af ungernes levetid ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde mor ikke savne sin "unge"?
  • #1   30. sep 2020 Nix, de ved det er forbi og kan intet gøre, selv en syg killing bliver efterladt, hvis den ikke kan følge med.
    Det er os og vores menneskelige følelser som reder killinger, som naturligt ville være gået til, det er ok hvis de ikke skal bruges til avl, eller der ligges mange tanker i det valg man tager som opdrætter.
    Jeg har selv haft en skøn Hellig Birma pige, som var født med handicap, hun var planlagt til avl, men istedet blev hun min smiley hun blev så kun 2,4 år smiley men hun var en skøn kat med livsvilje.


  • #2   30. sep 2020 Så er det nok bare fordi jeg bli'r sønderknust når det sker, at jeg ville forvente en smule moderlig omsorg.. selvom de nok ikke var så tæt knyttet til hverdag.. Mærkeligt nok, da hendes mor og søster stadig vasker hinanden og sover sammen, selv efter 5 år.

  • #3   30. sep 2020 Katte er ikke dyr, som bekymrer sig ret meget om deres unger, når de er blevet "voksne"/"flyver" fra redden smiley

  • #4   30. sep 2020 Det kommer an på katten.

    Nogle af mine sørger, når bestemte dyr dør, og andre gør ikke. Jeg har fundet ud af, at det går lidt lettere for mine, hvis jeg får den døde kat med hjem, og de kan se, at den er død og ikke bare "forsvundet".

    Indimellem kan de sørge længe. Men de behøver ikke engang at være i familie.


  • #5   30. sep 2020 Problemet her var vel nærmere at jeg synes det gik FOR nemt, det generede mig nok bare at hendes mor og søster åbenbart var ligeglade med hende.. de prøvede jo ik engang at slikke på hende, som de normalt ville vise omsorg på.

  • #6   30. sep 2020 Jeg har til gode at se de andre slikke på en død kat. Men derfor kan de godt sørge, lede, virke trist og gå fra maden.

  • #7   30. sep 2020 Rart at høre at de ikke er "i stykker", jeg havde nok bare regnet med en større reaktion, tak for input smiley

  • #8   30. sep 2020 De har jo kunne mærke på hende atder har været noget galt. Så det er helt normalt opførelse. Også selvom at det virker hårdt på vi andre. Har oplevet en del gange da jeg var på internatet.
    De acceptere det så snart de kan mærke på den anden kat/killing.


  • #9   4. okt 2020 Jim. Du skal se sådan på det, at dyr ikke kan overleve, hvis de, som os, bruger krudt og tid på at sørge over en død eller syg unge. De ville sætte eget og resten af familiens liv på spil, hvis de gjorde.

    I vores hjem kan der dog godt opstå en søgen og sorgen, men det er mere hvis det er voksne dyr der falder fra og pludselig er væk fra hjemmet. En unge stort set ikke. Dyr lever i nuet. Men for os er det jo et tab og vi syntes det er vildt sørgeligt. smiley


  • Eva S
    Eva S Tilmeldt:
    sep 2020

    Svar: 4
    #10   4. okt 2020 For en del år siden, da jeg boede på Malta, blev en vild kat kørt ned lige uden for hvor jeg boede. Den havde tilsyneladende været en del af en større gruppe vilde katte, for de andre katte i gruppen blev ved med at opholde sig ude på vejen og puffede til den døde kat som ville de sige kom nu. Jeg flyttede den døde kat ind på fortovet, så der ikke blev kørt flere over. Kattens venner gik først videre efter flere timer, så i visse tilfælde må der være en tilknytning mellem katte. Jeg fjernede den døde kat næste morgen, så ikke rotterne skulle æde den.

  • #11   5. okt 2020 Denise, hva ligger du i ordet "unge"? Pjok var jo 5½ år, ikke en unge i vores forstand, med stadig Chanels "unge".

    Eva, det var også noget i den retning jeg havde forventet at se fra Mor eller søster. Jeg er da nok klar over at de ikke vil holde op med at spise af sorg eller lign. men et puf eller slik på snuden synes jeg ikke ville være for meget.


  • #12   5. okt 2020 jeg har også prøvet at en af min "killinger" var sovet ind om natten
    hellere ikke her var der nogen som manglede hende. hun havde været syg i et par uger. Og havde tiltrods for at hun var 8 år stadig sin mor. Som også var totalt ligeglad

    men kattene mærke det længe før vi andre
    syge katte er svage katte. Det er kun de stærke som overlever.
    ja det virker ikke særligt sødt fra vores synspunkt, men sådan er katteverden.
    har oplevet det mange gange på internatet. Og nej det er ikke sjov nogen gange. Men vi kan bare ikke lave om på det. desværre

    har prøvet at aflive en ung hest, og her var det noget helt andet. Her kom alle hestene hen og sagde farvel til den døde hest. Flere var der henne flere gange
    den eneste hest ville så efterfølgende ikke spise. den begyndte først da jeg kom igen (det var min hest som døde) 2 dage efter begyndte hun at spise igen.


  • #13   5. okt 2020 Jim. Et dyrs unge er i min optik en der dier hos sin mor

Kommentér på:
Burde mor ikke savne sin "unge"?

Annonce