872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Senge "problem" Senge "problem"

Hejsa.
Pludselig gad Gustav ikke længere ligge i sin seng.
Han snuser til den og går i en bue udenom.
Derfor har jeg købt en ny seng til ham. Den kostede en mindre formue men passer perfekt til vores sofa.
Hun er glad for den men Gustav gider ikke ligge i den. smiley
Er der et trick eller finte jeg kan benytte for at vække hans interesse ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senge "problem"
  • #1   22. jan 2021 Nøj, den er flot den nye kurv smiley

Jeg har ingen tricks, men måske vil han hellere have den stående et andet sted. Kommer lige i tanke om, at det hjalp for Gustav at lægge flamingo i hans hus. Måske skal der noget velkendt/trygt i kurven? De katte kan have de særeste idéer. Nogle gange skal de også bare vænne sig smiley

Tinka ligger aldrig i sin kurv på gulvet, men hun leger helt vildt med den flere gange om dagen, og har da også lige fået en ny til jul, fordi den gamle var sparket helt til fnuller.. he he smiley

Om det er fordi kurven står på gulvet hun ikke ligger i den, det ved jeg ikke. Hun ligger jo ofte på ryggen på gulvet.

Hun ligger/sover i sin kurv i kradsetræet midt i stuen eller på et af sine buede papkrads - dem har hun på hver etage i huset, og de er guld værd, både til at kradse på og til at sove på. Ellers sover hun i sofaen, i en stol, i min seng eller på et af de andre kradsetræer hun har.

Håber Gustav får glæde af den flotte kurv med tiden smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #2   22. jan 2021 Prøv at lægge noget blødt i kurven, feks et blødt tæppe, .. Haha Smukke Gustav ser lidt træt ud , gab, tænker måske, nu en til rund dims ,, næ næ den hopper jeg ikke på ..
    Jeg har lige købt en baby dyne til at lægge i hygge sengen, det er et hit her smiley

• #3   22. jan 2021 Wow virkelig flot kurv.
    Her er de vilde med alt der er nyvasket om det er tøj eller dynebetræk er ligemeget.
    Derfor har jeg købt en babydyne og noget betræk i jysk, den lægger jeg i deres kurv og en gang om ugen tages betrækket af og vaskes.
    Nogen gange hjælper det også at vaske kurven, så bliver den igen interessant.

• #4   22. jan 2021 Tak for svar smiley
    Jeg har allerede prøvet at tage en af de veste han plejer at ligge på og klippe rund.
    Ned i kurven med den, men det hjalp ikke.
    Er lidt bange for at vaske den for den skulle nødig krybe men det bliver måske løsningen hvis han ikke vænner sig til den smiley

• #5   22. jan 2021 Her fik katten en ny kurv, fordi den anden var helt i smadder (det var også fletværk). Han ELSKEDE kurven, så længe den stod på spisebordet. Står den på gulvet, så gider han den ikke. Og eftersom den selvfølgelig ikke kan stå på spisebordet, så måtte vi jo prøve noget andet. Det hjalp dog at sætte den i sofaen. Så var den pludselig god igen smiley

Den gamle kurv stod under sofabordet, og havde altid stået der, siden vi fik den. Men at sætte den nye kurv derned? Ja, det kunne vi sgu godt glemme alt om!

• #6   22. jan 2021 Det skal nok komme, men du kan prøve katnip eller baldrian, det virker til alt her, men de ligger hvor som helst, hvis der ligger et tæppe eller lignende, feks ligger de ikke i min lædersofa, med mindre der ligger et tæppe i den, og det gør der normalt smiley men ligger tæppet på gulvet, så gør katten også.
    Røde og Manne før ham, foretrækker steder med mere plads, gerne på ryggen midt på gulvet, med benene lige i vejret, eller en hel stol for sig selv, jeg tror den tykke pels, er så varm, at de hurtigt får nok af varmen.

• #7   22. jan 2021 prøv at sæt den op på en stol eller sofa eller andet

• #8   22. jan 2021 Gustav går ude og har en kraftig pels, måske den er for varm til ham?

• #9   22. jan 2021 Prøver med en stol/sofa Anja smiley
    Frankenthal han ligger også i dynen men kun til han får det varmt, så rykker han ned på gulvet. smiley
    Nå men rom blev jo heller ikke bygget på en dag og det var jo heller ikke ham selv der valgte den på nettet smiley

• #10   22. jan 2021 Jeg kender det godt. Ofte hjælper det med at flytte den til et andet sted

• #11   23. jan 2021 Jeg kan slet ikke tælle de fejlkøb jeg har gjort gennem årene smiley de fleste ting er så endt hos min datter, og nogen er blevet brugt der og nogen er endt på genbrugsstationen smiley men man kan aldrig vide det, ja nogle ting har mine børnebørn været vilde med smiley

• #13   23. jan 2021 Zooplus Lotte smiley
    I dag prøver jeg at vaske den, så må vi se smiley

• #14   23. jan 2021 Luksusdyr smiley smiley
    Sådan en fin kurv og så er den no-go? Bæst smiley

Meeen..... jeg har også prøvet med kurve, men det har måske interesse et par dage og så finder man igen et blødt sted hvor man kan strække ud!
    Det er endt med et par store hundepuder på gulvet, ikke særlig dekorativt, men man kan strække ud og måske er det han vil?

• #15   24. jan 2021 Nej det hjalp ikke at vaske den, ej heller at flytte den. Har prøvet flere steder smiley Han vil hellere ligge på vesten smiley
    Over ham ses et andet fejlkøb. Et katterør i pileflet som var for lille smiley
    Det blev til en urtepotte skjuler.
    Hvad mon der bliver af kurven ?? smiley
    God søndag smiley

profilbillede
  • #16   24. jan 2021 Den skal da bruges til strikketøj smiley smiley
    Så Morten du skal lærer at strikke

• #17   24. jan 2021 Ih hvor ærgerligt. Har du prøvet at lægge vesten i kurven. Bare lade den ligge og lade ham se det an smiley

• #18   24. jan 2021 Jeg tog en anden vest, klippede rund og lagde den i bunden smiley smiley

• #19   24. jan 2021 Hmmm... øv at det ikke virker - du gør vist ellers alt. Den der runde vest kan du nok ikke passe mere smiley hi hi smiley

• #20   24. jan 2021 Hmm. Så kan måske bruge den selv smiley

profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #21   24. jan 2021 smiley smiley smiley Morten.....Skønt med lidt humor smiley

• #22   24. jan 2021 Det begynder at minde mig om Garfield og Harald smiley
    Hvem har magten??? smiley smiley

• #23   25. jan 2021 smiley smiley smiley

• #24   25. jan 2021 Ha ha! Den ser ud til at passe smiley

• #25   27. jan 2021 Så har jeg prøvet med baldrian spray smiley
    Ingen succes.
    Måske den er for blød for jeg prøvede at tage det stykke skumgummi fra den gamle seng og putte ind i vesten...
    Så ville han ikke ligge der smiley smiley .
    Nu er der bestilt catnip spray som er sidste skud i bøssen.
    Ellers må den væk smiley

• #26   27. jan 2021 Jeg synes ligesom at jeg har prøvet dét der før...... smiley

Den ender jo nok på DBA - ligesom alle mine fejlkøb... smiley

• #27   28. jan 2021 Baldrian spray på kradsetræet virker...
    Men ikke i kurven smiley

profilbillede
Kommentér på:
Senge "problem"

Annonce