{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Min kat vil ud efter kun 1 uge nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Hej:-)
Jeg har brug for hjælp og råd!
Jeg er lige flyttet i ny bolig, boet her i 6 dage, og min huskat har holdt mig vågen ALLE nætter siden indflytningen med klagesang fra ca. Kl 21 til 06.30:-/
Hun søger mod døren og viser mig hele tiden at hun vil ud.
I vores gamle hjem, var hun vant til at være ude fra ca. Kl. 21 og så et par timer frem, så hun følger jo egentlig bare sin rytme.
Men jeg har bare læst flere steder, at de skal holdes inde i mindst 14 dage.
Help please! Hvad gør jeg? Jeg er desperat og mangler søvn. Jeg kan ikke få hende til at stoppe om natten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat vil ud efter kun 1 uge nyt hjem
  • #1   8. apr 2021 Jeg ville gå en tur med hende før sengetid, evt. i en sele smiley

  • #2   8. apr 2021 Da jeg flyttede med min der også var ude / inde kat satte jeg snor og sele på hende. Min har altid været inde om natten. Så gik vi en tur rundt om huset et par gange om dagen og inden sengetid eller var i haven da det blev varmt nok. Ellers måtte hun affinde sig med at være inde.. Hellere det end at at hun blev væk eller flået af en han kat. Gå turene er vi forsat med med nu på 4 år, så hun render ikke alene ude mere. Hun havde været ude kat i 2 år. Hun er heller ikke i haven, hvis ikke jeg er hjemme, så bliver hun lukket ind. Jeg turde ikke lukke min hun kat ud i nyt område. Den aner jo ikke, hvor den er. Her vrimler det med fertile han katte på jagt efter hun katte i øjeblikke og andre han kattet. Næsten ingen hun katte er ude her. Jeg så en af mine naboers gamle hun kat blive parret i går. Den er vist på p piller. Vi har flere fertile i øjeblikket . Støder din kat ind i sådan en løber hun måske i panik og finder ikke hjem. Min har affundet sig fint med at være have og gå turs kat sammen med mig . Men husk mange katte kan komme ud af en sele, så den skal tilpasses godt. Holder du fast i den samme rutine vænner katten sig til det. Men jeg kan godt huske den første måned . Det er hårdt arbejde. Var det en hund ville man jo ikke dø af et par gå ture. Nogle katte er bedre til at flytte end andre. Kan du indhegne haven ?

  • #3   8. apr 2021 På med sele og ud og gå i stedet for. Den skal altså holdes inde i 14 dage. Det duer ikke at lukke den alene ud før smiley

  • #4   8. apr 2021 Hun HADER selen... vil ikke gå rundt ude, med den på:-/

  • #5   8. apr 2021 Jamen så må du holde ud en uge endnu. Eller vænne den til selen. Your choice smiley

  • #6   8. apr 2021 Start med selen indenfor uden snoren i.

    Lad selen være lidt løs, når hun har vænnet sig til selen.

    Tag så snoren i og lad hende gå rundt med snoren uden du holder fast.

    Når hun har vænnet sig til det, så stram selen.

    Køb en lille flexline, da snoren oftest er for kort til at gå tur med katte. (fjern den gamle snor fra selen)

    Tag katten med lige udenfor døren og lad den bestemme tempoet, forbered dig på at stå stille det samme sted i lang tid.

    Start med et par minutter og øg så tiden.

    sådan har jeg seletrænet alle mine katte, inkl ham jeg har nu.

    Lad ikke katten være alene mens den har sele på, hverken indenfor eller udenfor.


    profilbillede
  • #7   8. apr 2021 Enig med Beltane, undtagen flexilinen ?? jeg brugte sporline, så snoren er lang nok, og ikke giver et konstant tryk, som flexi giver.

  • #8   8. apr 2021 Der er kun et tryk når jeg standser snoren. En sporline er også tungere i det end flexlinesnoren

  • #9   8. apr 2021 tænker at hun vil elske at komme ud - og dermed være ligeglad med selen


  • #10   9. apr 2021 De fleste katte er bestemt ikke ligeglad med selen når de kommer ud, min nuværende gik lidt mærkeligt med bagkroppen i starten smiley

    Andre har nærmest være forstenet af at have dem på smiley


  • #11   9. apr 2021 Min datters MCO smadrede en flexiline, beregnet til 35kg hund, en spurt og så var fjedren i stykker, men linen holdt smiley

Kommentér på:
Min kat vil ud efter kun 1 uge nyt hjem

Annonce