772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

hvad ville I gøre? (mad) hvad ville I gøre? (mad)

Mine tre katte får foder fra RC, som jeg blander med noget billigt fra land og fritid.. Problemet er så bare at de sorterer i det.og lader det billige være tilbage i skålen, og så begynder pivekoncerten ellers. De skriger nærmest på mad og kigger med store brune katteøjne op på os... Men der ligger bare en skål halv fyldt med det billige mad! Vi ignorere dem som regel og til sidst bliver det spist, men skal lige igennem hylekoncert og tiggen først..
Hvad ville I gøre? Bare blive ved at give dem det, og ignorere det, eller ville I forsøge at finde et andet produkt for at se om de bedre kan lide det? (De kan ikke kun få RC alene, da det er meget dyrt, og jeg er på SU så det skal være halv halv af dyrt og billigt, ellers har jeg ikke råd til dyrlægebesøg)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad ville I gøre? (mad)
  • #1   17. feb 2009 Jeg køber 10 kg af gangen i land og fritid, og det koster 479 kr for de 10 kg. Engang fik de kun RC men de spiser 10 kgpå en måned, og det syntes jeg var for dyrt i længden...

• #2   17. feb 2009 prøv evt. Iams - Arion det er lige 2 mærker jeg kan komme på nu som os er anbefalet..

• #3   17. feb 2009 ja prøv lige www.zooplus.de eller www.zooplus.com her er der en del penge at spare smiley

• #4   17. feb 2009 maden er jo ikke dyre af at det er fra RC da det mætter katten mere og du derfor os skal afsted og købe det billigere flere gange, hvis de da altså gad æde det.

dine katte kan os blive syge af at spise det billige og så står du i stedet med en stor dyrlæge regning så måske du bare skulle holde dig til kvalitets produktere, iams er bla, rigtig godt og høre i den billige ende af kvalitets foder. :o)

• #5   17. feb 2009 Mine to katte får RC og Hills i to forskellige skåle.... Jeg synes at RC er billigt! Hills koster det samme for 5 kg!!
    De spiser da også temmelig meget dine katte.... Mine to kan have 10 kg foder i 1 1/2 nææææsten 2 måneder....
    Det "billige" er ikke altid særlig godt. Prøv at kigge på

http://www.taenk.dk/?cid=8172

Der kan du måske få nogle idéer omkring kvaliteten af foder.

• #6   17. feb 2009 Aargh, så lige at man skal have abonnement til taenk for at se resultatener. Det ved jeg ikke om du har....?

• #7   17. feb 2009 Jeg ville nok forsøge at finde et andet billig mærke foder og blande det med hvis det var....

Eller måske finde et andet dyre mærke der mætter mere, så de ikke spiser så meget...

mine misser får hills, synes jeg holder rimlige længe, de spiser ikke specielt meget af det, selvom madskålen er fyldt. og Balder render da runt med en delle på mavsen alligevel.

Lige i øjeblikket får mine misser så en bladning af 4 forskellige slaks foder. Der spiser de godt nok meget af, men er fordi vi lige har fået en killing der jo skal vænde sig til sit nye killinge mad (RC), også blandet op med det han fik hos sælger, pluds noget natur haløj, også kan Balder selvf ikke finde ud af hvilken skål der er hans. så hans foder (hills) bliver også blandet i...

Bliver dejligt når de er færdige med at sgu havde så meget forskelligt.

• #8   17. feb 2009 Hov, kan se jeg har lavet en lille slåfejl, de spiser 10 kg på 2 måneder da de kun fik RC:-)

Og jeg ved godt at de ville have bedst af kun at få RC, men det er som jeg skrev ikke muligt!!! Og nu har de altså fået halv af hver i ½ år, så den med meget dyrere dyrlæge regning tror jeg ikke helt på..

Og det er ikke det helt billige de får får, det er sådan i mellem prisklassen, men det er billigere i forhold til RC.
    Kan bare huske dengang RC kostede omkring 350-400 kr for 10 kg! Men vil da prøve at undersøge zooplus

• #9   17. feb 2009 "Hov, kan se jeg har lavet en lille slåfejl, de spiser 10 kg på 2 måneder da de kun fik RC:-)"
    - Det forklare deres sult ;o)

Jeg vedhæfter lige noget fra "Tænk", hvis du skulle være indteresseret :o)

"Vådt eller tørt, dyrt eller billigt. Kattemad fås i alle afskygninger og prislag. Spørgsmålet er, om kroner og kvalitet følges ad.

Aldi og Lidl – suveræne alternativer

Tænk har testet syv slags tørfoder og ni slags vådfoder. Og den store vinder i tørfoder-testen er det dyre foder fra Hill’s, kaldet Science Plan. Dette foder får 87 procent i den samlede bedømmelse. Foderet har det helt rigtige indhold af næringsstoffer, og deklarationen på bagsiden er korrekt. Desværre ligger dette tørfoder også i den dyre ende.

Lige i hælene på den dyre vinder ligger to billigere alternativer, der begge får lige så gode karakterer i den samlede bedømmelse. Både Schnucki fra Aldi og Coshida fra Lidl ligger i top, når det gælder næringsindhold og deklaration. Begge produkter koster en syvendedel af Hill’s Science Plan for en dags ration og er helt på højde med luksusfoderet fra Hill’s.

Tør taber vinder i vådfoder
    Sidstepladsen går til tørfoderet fra IAMS, som er blandt de dyreste og kun klarer sig halvt så godt som vinderen. Men hvad IAMS mangler på tørfoderet, vinder mærket til gengæld inden for vådfoder. IAMS Adult 1 + rich in chicken opnår hele 91 procent i den samlede bedømmelse, og det er mere end noget andet fodermærke i det samlede felt.

Vådefoderet fra IAMS scorer topkarakterer i samtlige kategorier. Desværre er det også det absolut dyreste produkt i denne test.

I bunden af testen af vådfoder ligger Dyrlægens Fuldfoder, som sælges af Føtex og Bilka. Det eneste, dette foderprodukt klarer sig godt i, er korrekt deklaration på bagsiden. Desuden er foderet forholdsvis dyrt. "

Jeg håber at det kan bruges ;o) Det er da ihvert fald værd at tænke over.

• #10   17. feb 2009 **Kan bare huske dengang RC kostede omkring 350-400 kr for 10 kg! **

Den pris kan man få det til, hvis man køber via www.zooplus.co.uk . nemlig ca. 375 kroner for 10 kilo smiley (Og første gang du bestiller, får du yderligere en masse rabat, så køb et par sække :))

**de spiser 10 kg på 2 måneder da de kun fik RC:-)**

Så prøv at regne ud hvor billigt det bliver med en kilopris på ca 37 kroner pr måned pr kat.

• #11   18. feb 2009 Sandra L : har du hele den test ang foder ?

• #12   18. feb 2009 Sandra: Vildt at dem fra Aldi ligger så langt i testen, måske jeg skal til at købe det som det andet de får.

Tinka: er det virkelig så billigt påzooplus?? Kommer der så ikke også fragt oveni?

• #13   18. feb 2009 Christina- Nye billeder af alle 3 smuksakker:
    Ja, det overraskede også mig!! Det er åbenbart både godt og billigt. Det er ihvert fald værd at prøve, hvis "Tænk" anbefaler det ;o)

Renate B:
    Jeg kan ikke linke til hele siden, fordi man skal have abonement til den. Noget af teksten forsvinder, når jeg prøver at se den, uden at være logget ind.
    Faktisk så er det hele testens resultat, som er "spærret", hvis ikke man logger ind og betaler for det. Desværre.... hved ikke hvordan jeg ellers kan vise det.

• #14   18. feb 2009 Fragten er 3,9 engelske pund, uanset hvor meget man bestiller smiley Så Christina, du må ind og lure den side, masser af forskelligt kvalitetsfoder til fornuftige priser.
    (googl "valutakurser", så kan du regne priserne ud nøjagtigt).

• #15   18. feb 2009 Mange tak! smiley

• #16   19. feb 2009 Nu har jeg kigget lidt på IAMS, da det er en del billigere end RC... Hvad er jeres erfaringer med IAMS?

• #17   19. feb 2009 Kan se at den ikke scorer særlig godt i TESTs test..

• #18   19. feb 2009 Jeg kan kun anbefalde det.. Kan personligt bedre lide det end RC da mine kaster op af det.. Men af Iams får de super fin pels og alt hva der er tegn på en sund kat.. De skulle vist have forbedret deres kvalitet for mener testen ikk er så ny igen..

• #19   19. feb 2009 Christina, hvis du køber store poser foder på zooplus, så køb det, som du ved kattene gider æde.
    Jeg købte mest af det, som jeg ved nok skal blive ædt, og så købte jeg forskelligt andet foder i mindre poser - så kan man jo altid bestille større portioner af det (hvis de kan li' det) næste gang.

• #20   20. feb 2009 Det er da helt vildt hvis de spiser 10 kilo pr måned... 3 katte..... Jeg har 7 og de spiser 15 kilo på ca en måned og 10 dage......

• #21   21. feb 2009 Ann: De er også en smule fede her i vinterperioden hvor de ikke gider gå ud, men bare ligger og snorker hele dagen. Til sommer spiser de mindre fordi de tager på ture...

Tinka: Har været inde og undersøge priserne på zooplus, og kan faktisk kun spare 10 kr per 10 kilos pose fra RC, og hvis portoen skal oveni, så er det ike så meget jeg sparer, medmindre jeg køber 100 kg på een gang smiley

• #22   21. feb 2009 finde noget andet foder smiley

www.olivers.dk kan varmt abefaldes OGSÅ når man er på su smiley

• #23   21. feb 2009 Har været inde og undersøge priserne på zooplus, og kan faktisk kun spare 10 kr per 10 kilos pose fra RC, og hvis portoen skal oveni, så er det ike så meget jeg sparer, medmindre jeg køber 100 kg på een gang smiley

Det forstår jeg ikke, hvordan du har regnet ud :S Hvis du køber via det link jeg smed ovenfor, så løber 10 kilo RC altså kun op i ca 410 kroner .. INKLUSIVE levering. Hvis du fx køber 2x10 kilo så kommer du under de 400 kr pr. 10 kilos pose.

• #24   21. feb 2009 og der skulle have været ** omkring citat af Christina.

• #25   21. feb 2009 Jeg har selv lige været inde og regen det ud... måske erdet valutakursen jeg ikke kan finde ud af så...

• #26   21. feb 2009 Jo, nu er det meget billigere smiley

• #27   22. feb 2009 www.valutakurser.dk så behøver du bare trykke tal ind og trykke på beregn smiley

• #28   22. feb 2009 Ja med mine er skam inde katte.....

Kommentér på:
hvad ville I gøre? (mad)

Annonce