1.251 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Undervægtig - hvad skal man gøre? Undervægtig - hvad skal man gøre?

Jeg har en maine coon hankat på 14 mrd, som ikke er kastareret.. Han er indekat.
Han vejer +- 5kg. Han får stadig killingfodre og det er med tun... (fra hills)

Hvordan kan jeg få ham til at tage mere på og hvad er normal vægten for ham??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervægtig - hvad skal man gøre?
  • #1   21. feb 2009 Er han tjekket for orm? hjerteproblemer? nyreproblemer?

• #2   21. feb 2009 han har fornylig fået ormekur...

• #3   21. feb 2009 Allerførst skal du få ham kastreret,for de hormoner der suser rundt i kroppen nu hvor han er ved at være kønsmoden,gør at han bruger utrolig meget energi på at tænke på dejlige missepiger.
    Derefter skulle det gerne komme helt af sig selv at han tager på.....
    Men såfremt at han ikke fejler noget (regner med at i har fået undersøgt dette...) så er det vigtigt at han får et godt foder fra dyrehandleren eller dyrlægen og ikke "supermarkedsmad",da dette er lavet af alt for dårlige råvarer.
    Prøv også med creme fraiche 18 - 38 %,kaffefløde,rå sild (købes frosne i supermarkedet),råt kød med høj fedtprocent,ja kun fantasien sætter grænser smiley

• #4   21. feb 2009 Han skal bruges til avl, så det er ikke lige en mulighed, der for døren...

Hvad er normal vægten for sådan en kat?

• #5   21. feb 2009 hvis han absolut intet fejler så prøv med light foder. ja det lyder dumt men det virker.

• #6   21. feb 2009 Der nemlig det han ikke gør, så syntes at det er meget underligt..

Hvilket mærke?

• #7   21. feb 2009 Hans pels er heller ikke så tyk, som den har været... er han blevet lidt tynd pelset smiley

• #8   21. feb 2009 RC har et light produkt du evt kunne prøve.

• #9   21. feb 2009 det vil jeg prøve..

• #10   21. feb 2009 Naah, jeg tror ikke på det med light foder. Der er mere kulhydrat i fremfor protein ja, men det er jo ikke det kan skal prøve.
    Nej, jeg ville finde et foder med højere fedt indhold. F.eks. har RC Hair and skin eller RC brite-foder begge en fedtprocent på 22%, det ville jeg hellere give (eller et andet lign. foder med højt fedt procent)
    Det er problematisk at give killinge foder for længe da pH værdien kan give problemer med nyrene. Urinen må nemlig ikke blive basis, da det kan give problemer med magnesium indholdet. Er pH 6-6,5 spiller magnesium ikke nær så stor en rolle mht dannelse af krystaller.

Kommentér på:
Undervægtig - hvad skal man gøre?

Annonce