Få medicin og kosttilskud i kattens mund {{forumTopicSubject}}
Er det kun mig, som kæmper
Min kat er 12 år. Hun er det blideste væsen. Hun hvæser eller bider mig aldrig, men det er virkelig svært at få noget ind i munden på hende.
I øjeblikket får hun Zoolac Multipaste. Synes det er en stor sprøjte. Lidt svær at have mellem hænderne. Min kat lukker munden helt sammen, og selvom hun er lille, så kæmper hun for at komme fri. Jeg sætter mig på hug, og har hendes ryg op mod mine knæ. Derefter bliver jeg nødt til at holde hende nede og holde om hendes hoved. Der står på pakken, at man skal sprøjte det ud på kattens tunge. De har vist ikke prøvet med en modvillig kat
Jeg bliver nødt til at sprøjte det ind i siden af hendes mund, da jeg ikke kan komme gennem hendes tænder.
Der står man også kan komme det på kattens foder, men min kat er meget kræsen. Hun spiser det ikke.
Det er så let, når dyrlægen viser det. Dyrlægen har en eller anden speciel måde hun holder kattens hoved, og kan få hendes mund til at gå op. Det kan jeg ikke
Hvordan gør I? Har I fundet en måde, som er lettere for jer?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Hans mund er lukket med kontaktlim!
Her er jeg nødt til at klare dårlig mave med husråd - ellers er det injektioner hos dyrlægen....
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
aug 2010
Og bedst som du er klar, har katten befriet sig selv
nov 2013
aug 2010
jul 2025
Svar: 2
Er det kapsler, åbner jeg dem og drysser indholdet ud over, er det piller knuser jeg dem og ditto og flydende bliver bare hældt ud på.
Vigtigst er at det bliver blandet GODT.
Jeg er specielt glad for at bruge dette
https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesnacks/vitakraft/cat_liquid/457072?activeVariant=457072.0
nov 2013
Jeg har en kat, der skal have beroligende for at komme til dyrlægen, og hun nægter pure at spise noget, hvor de få dråber er blandet i. Hun kan lugte der.
Få medicin og kosttilskud i kattens mund