1.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Argumenter for kat nr. 3? Argumenter for kat nr. 3?

Åh, hvor kan min mand/ kæreste være irriterende!!
Vi har to skønne Maine coon katte, som jeg havde, da vi blev kærester. Min kæreste har aldrig selv været til katte, men er helt vild med mine, som nu er vores ;o) Og det er jo super dejligt.

Nu har jeg fundet verdens dejligste lille pige-coon, som jeg bare er overbevist om burde bo hos os. Hun kunne være super sammen med vores to 6 1/2 års cooner....

Min kæreste synes bare ikke, at vi har "tid"/ "overskud"/ "plads" til en kat mere!!
Jeg har flere gange vist ham annoncen og hjemmesiden med billeder af katten, og han synes at hun ser dejlig ud, men han kan ikke finde ud af at svare mig!! Han siger, hverken ja eller nej ;o( Hvorfor kan han ikke bare finde ud af at give mig et ordentligt svar ;o( Så har jeg noget at forholde mig til!!

Tid har vi. Han arbejder fuldtid og jeg er på 32,5 timer om ugen, fordelt godt i løbet af dagene ( nogle dage er det fra 6.30 til 12 andre dage fra 10 til 16.30). Overskud har vi da altid til at hygge med vores katte! Plads... Jamen, vi bor i et hus på 100kvm med en indhegnet grund på 1151 kvm!! Vi har da masser af tid, plads og overskud til en tredje kat ;o(

Er der nogle herinde, der kan hjælpe med nogle gode argumenter, til min kæreste om, hvorfor vi skal have kat nr. 3??

På forhånd tusind tak ;o) Og undskyld, hvis det blev lidt rodet...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argumenter for kat nr. 3?
  • #2   11. jan 2010 Uha, hvis jeg vidste hvordan man kunne overtale en mand til at få flere katte, så stod jeg ikke her med "kun" to katte smiley

• #4   11. jan 2010 Den som tier samtykker *gg*^

Jeg er så heldig at have en mand, der dog heller ikke var til katte da jeg mødte ham for 3 år siden, men nu har vi opdræt og pt 9 blivende katte og nogle killinger tilsalg.
    Han brokker sig indimellem over rengøringen efter kattene, men var det ikke det han skulle beklage sig over, den stakkels mand.. hvad så *ss*

Når jeg forelsker mig en en ny kat, så siger jeg det til ham..og køber den..
    han ved han har fundet en katte tosse men hvad det indebærer.. hvis han var / er i mod det skal han jo nok markere sig.. som han selv siger.

Ved ikke om jeg er vild privilligeret over at have sådanne en mand. men det kunne da lyde sådanne ;o)

Så jeg ville købe katten du er forelsket i. for hvis han var imod, ville han da have "slået hånden i bordet , og markeret sig "

mange Miau
    Lonnie

• #5   11. jan 2010 ups. har kendt manden i 13 år GGG
    Og han er her endnu , trods voksende katte flok i de år ;o)

• #6   11. jan 2010 Min kæreste var heller ikke vild med ideen om endnu en kat herhjemme smiley

Men som jeg sagde det er mine penge og du har alligevel ikek nogle udgifter på den smiley

Rottweiler fulgte med da han startede med at komme sammen med mig, og tja, det er jo ikke fordi han ligefrem afviser madeleine smiley

Sådan her så det ud den første aften hun var her:
    http://www.kattegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=6270

• #7   11. jan 2010 ulla P - Jeg syntes det er ret fair når han bruger sine penge på stort fladskærm, ny bil og nye computerdele og hvad han ellers ikke finder på at købe uden jeg syntes det er iorden

• #8   11. jan 2010 tanja J. jeg giver dig helt ret, selv om vi self. ikke kan sætte tv-computer-bil i samligning med en kat.

Men jeg havde heller ikke betvivlet mig..

da min kærste og mig havde kommet sammen i 10 år, mente jeg at det da krævede en bette gave til mig self. ( måtte jo lige hjælpe manden med at huske sådanne noget, det har de det jo tit med at glemme ;o) )

han ville give mig et fladskærm....ej du, hvad skulle jeg dog bruge det til ( når jeg havde forelsket mig i en "lille" maine coon dreng..

så det endte med at jeg fik min maine coon dreng... og kæresten købte fladskærmen....sådanne slår man 2 fluer med et smæk *GGGGG*

Nu kikker jeg på ny avls/ show dreng..og min delige kæreste siger intet...ved self. ikke hvad han tænker omkring det...men det vil jeg da lade ham om ;o)

Mange miau
    Lonnie

• #9   11. jan 2010 eller lykke ved at gøre det som gør en glad og tilfreds..

Så man rigtigt er lykkelig

Lonnie :o)

• #10   11. jan 2010 Ja, for det er da også rigtig fedt at være i et forhold, hvor man begrænser hinanden ;-))

• #11   11. jan 2010 hmmm...er det det tråden handlede om.... ???

• #12   11. jan 2010 eller lykke ved at gøre det som gør en glad og tilfreds

Ja bare min partner ikke lider under det.
    Her i huset bliver der ikke købt dyr eller for den sags skyld fladskærm uden vi begger er enig om det.

Men nu er vi begge to bidt af vores fælles interesse opdræt (kat) og vores hunde..

Så ingen ko på glat is der,
    Og vi har her for ½ år siden i fælleskab bestemt at mine kæreste en gang i dette år (efterår / vinter) må få en somali kastrat dreng til udstilling . Da han har forelsket sig i racen.

• #13   11. jan 2010 Hvad mener du Lonnie?

• #14   11. jan 2010 Jeg mener at tråden ikke handlede om hvem gør hvad og hvofor.. og om man skal være enige eller ej..
    sådanne læste jeg det hvertfal...

Jeg gav mit B7 med , for at fortælle hvad jeg ville gøre... men synes tråden tager en drejning... men måske er det kun mig der tænker sådanne :o)

Håber hvertfal at Sandra´s kæreste får meldt klart ud hvad det er han vil, for det er da til at blive bims over ikke at vide hvor man står...

Mange miau
    Lonnie

• #15   11. jan 2010 Det er vel meget naturligt at fortælle de synspunkter vi hver især har - og hvordan vi hver især gør "hjemme hos os", når vi skal anskaffe ny kat smiley

Jeg synes ikke tråden tager en drejning, som ikke er helt naturlig for en almindelig debat. Så undrede mig over, hvorfor du skrev at det var ikke det tråden handlede om smiley

Der skal være plads til at debatten udvikler sig, så længe det sker i en ordentlig tone smiley

• #16   11. jan 2010 Camilla kan kun give dig helt ret.. ;o)

• #17   11. jan 2010 ulla P - jeg vil langt hellere leve med en kæreste/mand der acceptere at jeg køber hvad jeg vil have så længe det ikke går ud over hans pung, end at leve med en mand der skal bestemme over MINE penge..

Vi har af samme grund heller ikke fælles økonomi, og så længe det ikke går ud over min pengepung må han købe hvad han vil smiley

Jeg vil hellere have en glad kæreste en en kæreste der går og mukker over at nu måtte han ikke købe det og det og det..

Nu kan han så selv spare op istedet for..

Seævfølgelig går fornøjelses køb ikke ud over det der skal betales smiley

• #18   11. jan 2010 Hej allesammen.
    Jeg kommer lige med en hurtig bemærkning, da jeg sidder på mit arbejde ;o) Jeg er glad for alle jeres svar. Jeg vil læse dem alle ordentligt igennem, når jeg kommer hjem, ca kl 18:30.

Det skal lige siges, at jeg ikke vil købe noget levende væsen uden at min mand er med på idéen. ( og så har vi fælles økonomi, men jeg tror ikke, at det har nogen indvirkning)! Hjemme hos os snakker vi om tingende, hvis vi køber noget stort ( eksempelvis en kat). Men jeg er ikke den der siger nej til min kæreste, hvis han synes, at hans Mac skal have en større harddisk ;o) Men en kat er noget der kræver, at vi er fælles om det!

Men hvor ville jeg ønske, at han kunne give mig et reelt svar!! Han siger ingenting, når jeg spørger om vi skal købe den :o(

Felis F: jeg er bange for, at du måske har ret :o(
    kan du fortælle mig noget omkring det, at sætte en 18 mdr gammel kat sammen med 2 6-års? Er det noget, som du har erfaring med?? Håber på et ærligt svar ( også gerne fra andre)!

• #19   11. jan 2010 Job, det er en killing på 8 måneder, som jeg vil sætte sammen med to på 6 1/2 år... ;o)

• #20   11. jan 2010 Aaarg, jeg mente selvfølgelig ikke "job" men "hov"! Dumme mobil med stavekontrol!

• #21   11. jan 2010 Altså min mand har også prøvet at sætte begrænsninger for mine kattekøb, men heldigvis ved jeg hvordan han skal snøres smiley Han skal bare se killingen og holde den og vupti, så er hun min.. hæhæ smiley
    Men vi har den aftale at jeg har min hobby, som er mine katte. Hvilket ddet er min der sørger for med rengøring og mad, dyrelæge osv smiley
    Og han har hans elektronik, som jeg ikke brokker mig over.. bare der er plads til det og det ser pænt ud.. HA! smiley

Men håber da at du får et svar om du må købe den eller ej.. det er træl at gå og vente på det, når man har forelsket sig i en kat smiley

• #22   11. jan 2010 Jeg synes da, det ville være dejligt for den killing, du har kig på, om den kunne få et godt hjem hos jer. Men hvis kæresten ikke er interesseret i at have flere katte i huset, så synes jeg det er bedst at slå tankerne ud af hovedet. (Men enig i at kæresten burde melde klart ud - måske er han endnu ikke helt afklaret .... ).

Der er så mange dejlige katte, der trænger til ny hjem, så jeg kender godt til det med at "få ideer", men slår dem hurtigt ud af hovedet igen, for mine to katte har det godt og har det godt sammen, og jeg vil ikke risikere at få lavet katteballade ved at lade endnu en kat flytte ind. (selv hvis boligforeningen gav tilladelse)

• #23   11. jan 2010 jeg kan forresten godt komme på et argument. At (såfremt det går godt mellem alle tre katte) at det måske bliver lettere for de to katte, der er tilbage, når en af kattene dør.

• #25   11. jan 2010 jeg mener ikke ikke det er noget problem at sætte en ny killing ind sammen med de 2 andre...

Jeg har haft maine coon i over 10 år og har max oplevet postyr over en ny kat i 8-10 dage.. nogle gange opdager de dårligt at der er kommet et nyt familie medlem :o)

Kan godt forstå det er en belastning at han ikke vil give dig et reelt svar...ja eller nej...

hvor svært kan det være, han må jo ha en mening om det :o)

Held og lykke med projektet

Lonnie

• #26   11. jan 2010 Nå, nu har jeg siddet med min kæreste og fået en snak...
    Jeg spurgte ham, ved aftensmaden om det overhovedet var realistisk, at jeg gik og håbede på den ungkat. Han grinte af mig og sagde, at jeg da var helt forelsket i den kat og så rystede han på hovedet af mig. Han spurgte ind til pris og kattens sind, hvad der fulgte med i prisen, osv. Han var meget interesseret :o) Men jeg fik stadig ikke noget svar.
    Da han så stod og var ved at børste tænder på vores lille dreng, spurgte jeg om han ikke nok ville svare. Så sagde han lidt surt, at jeg lige skulle vendte med at plage mere, til vores dreng var blevet puttet :o(
    Så da vi endelig fik puttet drengen, gik min kæreste meget rastløst rundt i huset. Da han endelig kom hen og satte sig ved mig, fik han set billeder af katten, læst annoncen, set hjemmesiden mm.
    Så sad vi og snakkede for og imod en ny lille kat nu. Han syntes, at det var lidt urimeligt, at jeg ligesom havde gjort det op til ham om det blev et "Ja" eller "Nej"... Så vi diskuterede det. Jeg kunne desværre godt høre, at det blev et nej :o(
    Der var mange fordele og ulemper ved en kat mere i huset, men vi blev enige om, at nyde de to vi har i forvejen, noget mere. Og så kan vi måske købe en kat mere, når vores barn bliver ældre.
    Men hold da op, kunne han ikke have sagt det fra start!!!! ;o(

Nå, jeg er ret ked af det og skuffet lige nu :o( Men jeg er glad for, at vi endelig fik snakket sammen om det. Og nu ved min kæreste, at jeg en anden gang har behov, for at snakke om sådan nogle ting, i stedet for at de bliver trukket i langdrag, så jeg sidder og drømmer om noget helt urealistiskt.

Nu er jeg så også bare ret ked af, at jeg har trukket det ud, overfor sælger, som bare har gået og ventet på <i>mit</i> svar :o( Undskyld!!

• #27   11. jan 2010 Årh, Heidi du har bare hele tiden været så sød!!! Det er jeg glad for :o) Tak!!

• #28   11. jan 2010 Åh, det håber jeg :oD
    Jeg ved i hvert fald, at vi skal have en coon mere om et par år ;o) Det er vi lige blevet enige om. Så håber jeg, at der kommer en mindst lige så skøn Sol igen ;o)

• #29   12. jan 2010 Hvor er det dejligt at vide at i fik snakke ud om familie forøgelsen .. :o)
    Trods skuffelsen , så ved du om ikke andet hvor du står.

& de færreste opdrættere bliver sure over at man trækker sig fra et køb, for det skal jo være det rigtige man gør , for sig selv og ikke mindst for katten .

Så pøj pøj med forøgelsen om nogle år.

Mange kram og miau
    Lonnie

Kommentér på:
Argumenter for kat nr. 3?

Annonce