Giver i slip før 12 uger? {{forumTopicSubject}}
Der er mange der ikke helt forstår killinger SKAL være 12 uger inden de kommer fra deres mor.. Nu er det så jeg spørge om der er nogen af jer der har haft killinger, hvor i har ment at det var i orden at den kom fra deres mor inden den var 12 uger?
Jeg vil gerne indlømme at jeg fik både Laura og Emma da de var 8 uger, og ejerne var ikke ret glade for det, men da jeg ikke havde de store erfaringer med katte, tænkte jeg at når de selv kunne spise, drikke og bruge bakken kunne de godt klare sig.. og jeg har så meget fortrudt det, at de ikke fik de sidste par uger hos deres mor.. men om jeg siger, jeg kan ikke ændre på det nu, men jeg kan lære af det!.. og da jeg fik Lucas var han over 12 uger, og de næste mange katte jeg får med tiden er over 12 uger..
Min veninde står i den siteration at hun har fået 2 killinger alt for tidligt, det var nok ejerne der løg om alderne.. Jeg sagde til hende med det samme da jeg så den første at den var kun omkring 6 uger, og sagde til hende at den skal et sted hen hvor der er en voksen kat til at tage sig af den, men hun lyttede ikke til at starte på, og jeg sagde til hende at de ofte bliver urenlige.. istedet for at finde en pjele mor til den anskaffede hun sig en mere, dog fra et andet, sted og dem skulle så være 12 uger, den var lidt større end den anden, men den var omkring samme alder.. Nu står hun så med problemet jeg advaret hende om, 2 urenlige killinger som tisser og skider hvor det passer dem..
Knus Kristina
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 25
apr 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 27
Jeg fik Luna da hun var 12 uger (eller der omkring, jeg ved det ikke helt præsist, men jeg fik hende efter sommer ferien, og hun er født 15 maj), og hun kan godt være så fræk at pisse i mit barbie lagetøj, og det er jeg ikke så glad for, så nu har jeg lavet låg til mine kasser.
og hende fik vi fra kattensværn, efter sommerferien 2001. Vi havde reseveret hende, så hun var nok lidt ældre. Vi fik hende i august helt præsist.
Frederik derimod blev fundet bag en fryser lidt før sankt hans, og der var han ikke meget mere en 4 uger, han havde næsten lige åbnet øjnene, men vores kattepasser, som de fleste af billederne af mine katte er taget hos, tog sig af ham, og købte mælkeerstatning, og så fik vi ham da han kunne intage føde selv, fordi Vores kattepasser kun må have 2 katte der hvor hun bor, og hun ville give ham til nogen hun stolede på ville passe ham godt, og så fik vi ham. Jeg tror ikke han var mere end 6 uger da vi fik ham, fordi han stadigvæk havde lidt dun-pels da vi fik ham. Jeg har et rigtig sødt billed af ham da vi næsten lige havde fået ham, hvor han står i vores køkken med den der så kaldte dun-pels. Men i forhold til luna som vi fik da hun var de der 12 uger, har han aldrig pisset nogen steder, udover på min fars strømper, men det var også før vi fik ham kasteret... Så det er altså ikke altid de tisser eller skider når de bliver taget fra deres mødre for tideligt. Men min familie og jeg har også nok været en slags peje mor får ham, for han fik nemlig lov til at slikke på vores hænder og hals, som han ville have gjort hos sin mor, så han har ikke rigitg oplevet andre mødre end mig og min familie...
KH SImone, Luna og Frederik ;O) De gladeste katte!!
jan 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 15
Giver i slip før 12 uger?